Montaż podgrzewania lusterek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez 89matthew89 » 23 gru 2011, 10:29

Witam dziś postanowiłem zamontować podgrzewanie lusterek :) całą akcje fotografowałem wiec się podzielę dla potomności.

Ja użyłem do tego:
2 – maty ogrzewcze GB-10S -6zł/szt
2m- kabla
termokurczliwa rurka
taśma dwustronna
taśma izolacyjna
konektorki 4szt/0,25gr
trochę benzyny ekstrakcyjnej

Zacząłem od wyjęcia szkła z ramki za pomoc suszarki i cienkiego śrubokręta . Podgrzewamy całą powierzchnie lusterka 2-3min następnie cała ramka robi się elastyczna i wtedy możemy odgiąć ja śrubokrętem i zacząć delikatnie podważać ( śrubokręt wsadzamy miedzy szkło a czarny plastik na krawędzi szkła)
Podgrzewamy podginamy , podgrzewamy podginamy i tak na zmianę :D
Stary klej na ramce jak i na lusterku zdrapujemy i pozostawiamy do ponownego montażu
Obrazek

Po odklejeniu ukazuje nam się cała ramka
Obrazek

Teraz możemy przejść do do zdejmowania lusterka
Zaczynamy od małego czarnego trójkącika przy lusterku we wnętrzu – porostu go pociągamy
Obrazek

Pora na tapicerkę
Obrazek
Włącznik podwadzamy śrubokrętem i odpinamy kostke
Tapicerka trzyma się na 3 śrubach i 4 plastikowym kołkach
1-śruba wnętrze klamki
2- pod zdjętymi przełącznikami szyb
3- pod uchwytem od drzwi (pod zaślepką)

plastikowe kołki znajdując się na lewej i prawej krawędzi tapicerki(wystarczy odkręcić i wyciągnąć, montując spowrotem wystarczy tylko wcisnąć)

Po odkręceniu należy pociągnąć energicznie za dół tapicerki od strony głośnika następnie za drugi koniec od strony zamka, gdy zaczepu puszcza tapicerkę unosimy do góry

Oto interesująca nas kostka
Obrazek

Delikatnie odrywamy folie (aby jej nie uszkodzić) i odpinamy kostkę

Teraz możemy odkręcić trzy śruby od lusterka i mały plastikowy kołek i wyjmujemy lusterko razem z całym kablem.

Dalej lusterko ląduje na stół
Obrazek

Zaczynamy od zdjęcia gumowej osłony i zsunięcia jej po kablu aż do samej kostki co ułatwi prace
Obrazek
Odkręcamy 1 śrubke od małego białego plastiku pod którym kryje się zawinięty kabel
Obrazek

Od spodu lusterka odkręcamy trzy śruby i rozdzielamy lusterko na 2 czesci

Obrazek

Po docięciu nowych kabli około 50 cm każdy przewlekamy je w następujący sposób

Obrazek
Obrazek

Lusterka trzeba oczyścić ze starego kleju:
Białe paski elastycznego kleju najlepiej zdrapać i zostawić do ponownego przyklejenia :)
Na lusterku znajduje się tez przezroczysta folia(chyba zapobiegająca rozsypaniu lusterka po stłuczeniu) która usunąłem . Po oczyszczeniu i odtłuszczeniu (benzyna ekstrakcyjna) możemy przyklejic i podłączyć mate . Mate przyklejamy tak aby styki były na środku otworu w ramce.
Obrazek

Z powodu konwektorów musiałem powiększyć trochę otwór na kable do fabrycznej maty grzewczej, ja użyłem do tego lutownicy z końcówka do dekoracji i ozdób :D
Obrazek

Przed ponownym zakładaniem szkła należy sprawdzić czy korektorki mogą spokojnie schować się.
Nakładamy stary klej w te same miejsca co wcześniej a na samym środku ramki przyklejamy kawałek taśmy dwustronnej.
Ramkę razem z klejem delikatnie podgrzewamy suszarka aby była elastyczna następnie wciskamy szkło . Na koniec trzeba upewnić się ze ramka wszędzie przylega
Jeżeli np: 3 rogi ramki dolegają do szkła a 4 już nie chce to podgrzewam ten róg dodatkowo i pomagamy w wejść za pomocą płaskiego śrubokręta wsadzając śrubokręt do środka obudowy podtrzymując ramkę a palcem naciskając na szkło :D
Obrazek
Po skręceniu lusterka został tylko montaż i podłączenie

Obrazek
Za podłączanie lusterka odpowiedzialne są kable : czarny i czerwony są ta dwa wolne piny w kostce.
Nie chcąc przerabiać kostki porostu uciąłem je i połączyłem z kablami od lusterka za pomocą cyny na końcu zaizolowałem
Obrazek
Obrazek
Należy pamiętać aby kable poprowadzić ta samą droga co wcześniej.
Lustereczko fajnie grzeje już po 30sek. Z drugą strona postępujemy identycznie.
W razie pytań pisać
Ostatnio edytowano 23 gru 2011, 12:22 przez 89matthew89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez motylek322 » 23 gru 2011, 10:41

Dobra robota <spoko> Zastanawia mnie tylko czemu całą akcję zacząłeś od wyjęcia lusterka. Są ku temu jakieś przesłanki ? Nie łatwiej był zdemontować / odkręcić kompletną obudowę lusterka od drzwi i dopiero odkleić samo lustro ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez 89matthew89 » 23 gru 2011, 10:56

Według mnie łatwiej zająć się tym na samochodzie bo inaczej to ktoś to musi przytrzymać, ale jak to lubi :) A poza tym chciałem zobaczyć czy mi się w ogóle uda je wyjąć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Mako » 23 gru 2011, 12:03

89matthew89 napisał(a):korektorki

konektorki ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez siegu » 29 gru 2011, 16:31

Dobra robota, fotorelacji nigdy za mało <spoko>. Wrzuciłem temat gdzie trzeba ;).
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Dominator » 29 gru 2011, 16:52

Matthew dobra robota. Widze ze brak podgrzewanych lusterek tez Cie irytował. Widze ze koszta nieduże, pracy troche wiecej a efekt zapewne zadowalający. Dobra fotorelacja, teraz juz przynajmniej wiem jak to wygląda od podszewki :) trzeba bedzie zadziałać, ale chyba na wiosnę ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez arteek » 30 sie 2012, 18:58

mam pytanie ale jak wlaczac i wylaczac te podgrzewanie lusterek? czy to dziala z tego przycisku ogrzewania tylej szyby? btw czy da sie wymienic podgrzewanie tylnej szyby ? jakie to koszta?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez rumunn95 » 30 sie 2012, 19:42

ogrzewanie lusterek jest pod tym samym przyciskiem co tylna szyba da sie wymiuenic ogrzewanie tylnej szyby :) razem z szyba :P ewentualnie mozna regenerowac uszkodzone scieżki np. tym
http://sklep.variant.pl/Pulsar_volt-_la ... r,999,3675
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez arteek » 30 sie 2012, 22:39

dzieki, a czy na 100% jest ta kostka u mnie w drzwiach? bo ja mam recznie regulowane lusterka.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez rumunn95 » 30 sie 2012, 22:48

zdejmij boczek i zobacz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 17 wrz 2012, 21:10

ładna robota – mi to chodzi ciągle po głowie ale jakoś nie mogę sie zabrać do własnego auta
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez 89matthew89 » 18 wrz 2012, 10:34

Wbrew poglądom że takie maty są mało wytrzymałe moje działają do dziś i maja się dobrze <spoko> ps. przetrwały zimę i były przydatne :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez marlowe » 6 lut 2013, 20:42

Próbowałem to wykonać, demontaż poszedł łatwo, ale pojawił się problem.
Zbiło mi się listerko.
Grzałem kilka minut aż parzyło, jednak ramka nie stawała się bardziej plastyczna.
Załączam zdjęcia. Czy nie ma na to jakiegoś łatwiejszego rozwiązania?
Załączniki
WP_000178.jpg
WP_000177.jpg
WP_000176.jpg
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez 89matthew89 » 6 lut 2013, 21:09

Nie widzę innego sposobu. Podgrzewasz lusterko na całej powierzchni żeby klej zrobił się plastyczny i zaczynasz podwadzać (w moim wypadku małym cienkim śrubokrętem ). Jak już delikatnie powadzisz to w powstała szczelinę najlepiej skierować strumień ciepłego powietrza. Lusterko chyba pękło bo zacząłeś podwadzać za róg.
ps. podwadzając lusterko cały czas je podgrzewasz, dlatego miałem je zamontowane na samochodzie w jednej ręce suszarka w drugiej śrubokręt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez marlowe » 6 lut 2013, 21:46

Na początku się wystraszyłem, że lusterko będzie kosztowało fortunę jak wszystko do tej mazdy, ale powiem Wam, że przez przypadek nawet lepiej wyszło, bo na allegro można zamówić lusterka sferyczne (lustrzane wkłady) za 25 pln.

Dodatkowo chciałbym wnieść od siebie informację, że można też kupić lusterka (lustrzane wkłady) w wersji podgrzewanej, nie wiem tylko w jakiej cenie, ale może się okazać, że wyjdzie podobnie do sumy cen za wkłady niepodrzewane, maty grzewcze i przesyłki.

Ponadto chciałbym wnieść od siebie, że lepiej lusterka nie rozbijać :)
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez motylek322 » 6 lut 2013, 21:48

A nie lepiej wyjąc lusterko z całej tej zewnętrznej obudowy aby mieć dostęp do jego tyłu. Łatwiej będzie podgrzewać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez 89matthew89 » 6 lut 2013, 21:53

Tylko że nikt nie odkrył sposobu na wyjecie z obudowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez motylek322 » 6 lut 2013, 22:04

89matthew89 napisał(a):Tylko że nikt nie odkrył sposobu na wyjecie z obudowy :D


No bez j.... :) chyba nie powiesz, że w fabryce, w końcowym etapie montażu wkładają lusterko do ramki.
Jeżeli się nie mylę, to po max wychyleniu lusterka powinna być widoczna śruba, która trzyma plastik lusterka na przegubie.
Raz straciłem prawe lusterko i przekładałem wkład do obudowy. Na 100% nic nie podgrzewałem i nie wyciągałem lusterka z plastikowej ramki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez 89matthew89 » 6 lut 2013, 22:13

No może i tak :D mi taka operacje nie była konieczna wiec nie kombinowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez marlowe » 7 lut 2013, 00:37

motylek322 napisał(a):Jeżeli się nie mylę, to po max wychyleniu lusterka powinna być widoczna śruba, która trzyma plastik lusterka na przegubie.


Ze zdjęć 89matthew89 wynika, że raczej śruby po wychyleniu nie ujrzysz.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6