Posiadam od jakiegoś czasu Mazdę 323f BA BP '97. Pewnego dnia postanowiłem kupić do niej nowe przewody zapłonowe. Padło na NGK. Zmierzyłem długość wszystkich przewodów i przy pomocy katalogu na stronie NGK zdecydowałem się na kupno RC-ZE37. Zadowolony otwieram maskę wypinam stary przewód i lipa, fajki są za krótkie. Z drugiej strony przy aparacie zapłonowym (M3) też jakoś średnio mi pasuję złącze.
Dzwonie do sklepu w którym je kupiłem opisując problem i po przewertowaniu przez pana kilku katalogów słyszę, że tylko te przewody które kupiłem są przewidziane do mojego modelu. Padło podejrzenie: poprzedni właściciel zmienił silnik i zapomniał mi o tym powiedzieć jak mi go sprzedawał.
No to latarka w ręką i szukam jakichkolwiek oznaczeń na silniku. Na lewym boku bloku silnika znalazłem napis: BP05-8-2. No to googlując trafiłem na to forum z identycznym problemem:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1671338#p1671338
jymzyn napisał, że pasują przewody NGK o oznaczeniu RC-ZE36. Ktoś jeszcze to może potwierdzić?
Czemu takiej konfiguracji nie ma w żadnym katalogu? Czy to fabryczna robota Mazdy czy samowolna przekładka silnika?
I jaki to jest silnik? BP-ZE?
Wygląda tak:
![Obrazek](http://img11.imageshack.us/img11/6056/dsc09249i.jpg)