Podkładki pod wtryskami, wymiana
Witam zamierzam zabrać się za wymianę podkładek.
Same podkładki można kupić na forum za 50zł lecz za podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę (5x75=375). Czy ta cena jest normalna i czy przy wymianie konieczna jest też zmiana uszczelek przelewów?
Same podkładki można kupić na forum za 50zł lecz za podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę (5x75=375). Czy ta cena jest normalna i czy przy wymianie konieczna jest też zmiana uszczelek przelewów?
- Od: 30 paź 2011, 22:14
- Posty: 46
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF
Zaraz się odezwą mądrzejsi ode mnie, że trzeba je także wymieniać. Jednak ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli są suche i nie puszczają to je zostaw. Już dwa razy wymieniałem podkładki a te uszczelniacze zostały i dalej jest sucho.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Nie zapominajcie też o uszczelce pokrywy zaworów...(ale sytuacja podobna-jedni twierdzą,że jak jest w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać-inni,że po każdym"ruszeniu"jej należy wymieniać).
Generalnie co kto wymieni oprócz samych podkładek,to jego sprawa-najwyżej potem będzie żałował
Generalnie co kto wymieni oprócz samych podkładek,to jego sprawa-najwyżej potem będzie żałował
BUBER napisał(a):W...... podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę
Czy w CiTD są przelewy

Byly w DiTD, ale w CiTD jest inna konstrukcja wtrysku i przelewów nie ma.
Przynajmniej w moim nie było.
Oficjalny manual zaleca jeszcze wymianę uszczelniaczy przewodów paliwowych idących do wtrysków i może o tym mówisz, a nie o podkladkach do przelewów.
Te uszczelniacze są całkiem kosztowne.
Jeśli całą uszczelkę dekla zasilikonujesz to da się użyc starej ponownie, ale umordujesz się ze ściganiem tego silikonu jeśli bedziesz w przyszłości ściągać dekiel jeszcze raz.
Coś za coś.
Jak to mówią chytry płaci dwa razy

Ostatnio edytowano 22 gru 2011, 20:05 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Steve napisał(a):przelewów nie ma.

jak nie ma jak są
Neonixos666 napisał(a):jak nie ma jak są
No to gdzie sa przelewy na tym zdjeciu ?
Przelewy są pod deklem, a na tym zdjeciu to tylko widac "return" z wtrysków.
Cytat z "Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)"
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171
b. MZR-CD (Mazda 3/5/6 2.0 121/136/143 KM)
W tym silniku – ze względu na inny system wtrysku – nie ma podkładek przelewowych!
P.S. Neonixos666 szybki jesteś

return to przelewy a nie wymagają podkładek bo inaczej rozwiązana jest ta kwestia czy zasilaniu CR
BUBER napisał(a):Witam zamierzam zabrać się za wymianę podkładek.
Same podkładki można kupić na forum za 50zł lecz za podkładki pod przelewy zaśpiewano mi 75zł za sztukę (5x75=375). Czy ta cena jest normalna i czy przy wymianie konieczna jest też zmiana uszczelek przelewów?
w RF7 masz podkladki pod przelewami (return)... sa pod pokrywa zaworow...

a w przedlifcie sa przelewy na wierzchu (patrz zdjecie wyzej), ale nie ma podkladek...
ps. pewnie wkradl sie blad w nazewnictwie...
...niech ktos sprecyzuje co ma na mysli jako "przelew"
W moim silniku przy wymianie podkładek pod wtryskami zalecana jest też wymiana podkładek pod przelewami. Zamierzam sam to naprawić i szukam informacji o cenie tych uszczelek od przelewu.
Informacje zaczerpnąłem od kolegi z forum:
viewtopic.php?f=90&t=128225&start=0
Informacje zaczerpnąłem od kolegi z forum:
viewtopic.php?f=90&t=128225&start=0
- Od: 30 paź 2011, 22:14
- Posty: 46
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF
a tu u kolegi jest prawie tak samo rozwiązane jak w ditd 
Czyli we wszystkich DiTD wymieniamy podkładki pod przelewami.
W CiTD nie we wszystkich.
Czy ktoś ogarnia w jakich wersjach CiTD podkładki pod przelewami są do wymiany, a w jakich nie ?
W mojej 136KM '03 return jest na pokrywie zaworów i nie ma podkładek.
Jak jest w innych CiTD ?
W CiTD nie we wszystkich.
Czy ktoś ogarnia w jakich wersjach CiTD podkładki pod przelewami są do wymiany, a w jakich nie ?
W mojej 136KM '03 return jest na pokrywie zaworów i nie ma podkładek.

Jak jest w innych CiTD ?
Steve napisał(a):Jak jest w innych CiTD ?
Ty masz RF5 czyli przedlift...
w polifcie RF7 sa przelewy w srodku i tam sa podkladki...
Diesel ma przelewy.
RF5 ma je na wierzchu więc podkładek brak, RF7 ma pod deklem więc podkładki wymagane.
Uszczelkę zaleca się (i osobiście radzę) zmieniać za każdym razem. Przy typowych operacjach serwisowych w przypadku RF5/RF7 robimy to na tyle rzadko, że nie warto oszczędzać. Silikon wypada dać gdzieniegdzie (na "zakrętach") zawsze.
RF5 ma je na wierzchu więc podkładek brak, RF7 ma pod deklem więc podkładki wymagane.
Uszczelkę zaleca się (i osobiście radzę) zmieniać za każdym razem. Przy typowych operacjach serwisowych w przypadku RF5/RF7 robimy to na tyle rzadko, że nie warto oszczędzać. Silikon wypada dać gdzieniegdzie (na "zakrętach") zawsze.
Osiem godzin
walki z podkładkami i smokiem olejowym. Ledwo się na nogach trzymam. Wtryskiwacze dosyć mocno zasyfione nagarem, ale smok czysty(kilka oczek zabrudzonych).
Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR, wtryskiwacze wyszły w miarę dobrze(godzina walki), kłopot był z jedną podkładką, która zadomowiła się na dobre i nie chciała wyjść.
Najwięcej walki było z miską olejową, szczególnie dostęp do jednej śruby no i samo ściągnięcie miski(robiłem to pierwszy raz i nie chciałem nic zniszczyć), silikon trzymał bardzo mocno.
Z garażu wychodziłem zataczając się(nie od alkoholu).
Bez odpowiedniego zestawu narzędzi ciężko byłoby to zrobić.

Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR, wtryskiwacze wyszły w miarę dobrze(godzina walki), kłopot był z jedną podkładką, która zadomowiła się na dobre i nie chciała wyjść.
Najwięcej walki było z miską olejową, szczególnie dostęp do jednej śruby no i samo ściągnięcie miski(robiłem to pierwszy raz i nie chciałem nic zniszczyć), silikon trzymał bardzo mocno.
Z garażu wychodziłem zataczając się(nie od alkoholu).
Bez odpowiedniego zestawu narzędzi ciężko byłoby to zrobić.
Ravfal napisał(a):Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR,
na tym etapie wlasnie lamie klucze...



Wojtek napisał(a):Ravfal napisał(a):Największy problem był z odkręceniem przewodów podających paliwo przy listwie CR,
na tym etapie wlasnie lamie klucze...![]()
![]()
mogę polecić klucz nastawny(oczywiście odpowiedniej wielkości-zbyt duży nie wejdzie pomiędzy kolejne nakrętki)-z pewnością go trudniej złamać
dobrzyn22 napisał(a):pewnością go trudniej złamać
eee... jak juz sie za to zabieram, to mam cos w zapasie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości