Płynne puszczenie i dodwanie gazu – co za to odpowiada ?
1, 2
Witam
Cały czas męczy mnie jedna rzecz. Chodzi o to, że moja madzią dość mocno szarpie. Szarpanie występuje generalnie na każdym biegu i objawia się tym, ze jadąc np na 3 i puszczając gaz autko podszarpuje i zaczyna zwalniać (czasami zwalnia takimi jakby skokami) , po naciśnięciu gazu znowu szarpnięcie i jedzie. TPS jest wyregulowany poprawnie. Co innego może odpowiadać za takie szarpanie i niezbyt płynną pracę.
Cały czas męczy mnie jedna rzecz. Chodzi o to, że moja madzią dość mocno szarpie. Szarpanie występuje generalnie na każdym biegu i objawia się tym, ze jadąc np na 3 i puszczając gaz autko podszarpuje i zaczyna zwalniać (czasami zwalnia takimi jakby skokami) , po naciśnięciu gazu znowu szarpnięcie i jedzie. TPS jest wyregulowany poprawnie. Co innego może odpowiadać za takie szarpanie i niezbyt płynną pracę.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Arigato very much
Podszepnę to mechanikowi przy następnej wizycie. I fakt objawy ze zmianą biegów też występują.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Ustawiany na szczelinomierz, tak jak powinno raczej być. Załącza się dopiero przy 0,5 mm. Dodatkowo własnie słuchać często stukanie przy zmianie biegów i ruszaniu.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Półoś napędowa do kontroli
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Ja jeszcze nie spotkałem mazdy z lat 90 -tych która by wogóle nie szarpała.
Jeżeli Ktoś nie wie o co chodzi to polecam przejechać się np: VW z wtryskiem wielopunktowym
Jeżeli Ktoś nie wie o co chodzi to polecam przejechać się np: VW z wtryskiem wielopunktowym
Mechanik stwierdził, ze sa jakies tam luzy na wachaczu ale, ze gorzej z amorkami
Lewy ma 73% a prawy 42 %.
Już zamówione Kayaby w Carspeedzie
Zauważyłem, że np jak trzymam ręke na lewarku to po puszczeniu gazu lub nacisnięciu czuć takie jakby bujnięcie lewarka. Może oprócz amorka poduchy tez wymagaja renowacji ?
Już zamówione Kayaby w Carspeedzie
Zauważyłem, że np jak trzymam ręke na lewarku to po puszczeniu gazu lub nacisnięciu czuć takie jakby bujnięcie lewarka. Może oprócz amorka poduchy tez wymagaja renowacji ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Z poduchą, tą tylną, poczekaj aż będziesz pierścienie wymieniał, po zdjęciu głowicy jest do niej bajecznie łątwy dostęp a zamiennik z tedgumu kosztuje z przesyłko coś kiele 130zł.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec, no wlasnie moze w przyszłosci będe , mam nadzieję ze nie szybko
A co do Tedgumów czytałem niezbyt pochlebne opinie. Trochę podobno za twarde..
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Na razie odpaliłem na kobyłce to trochę dziwnie kierownica i dźwignia zmiany biegów drgała. Zobaczymy jak będzie na kołach.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Agerak
W moim Xedosie mam podobny problem i jest odkąd go kupiłem. Nie wiem czy chodzi nam o to samo ale u mnie wygląda to tak: jak na przykład jadę w korku na jedynce nie zatrzymując się tylko gdy puszczę gaz, a po chwili dodam gazu tak żeby płynnie ruszyć to bez użycia sprzęgła jest to nie do zrobienia. Auto "skoczy" jak żaba – gwałtownie szarpnie i już później jedzie normalnie i tak za każdym razem. Jak puszczam gaz to jest to samo. Jest to strasznie wkurzające i o ile ja nauczyłem się z tym żyć tak moja żona nie chce przez to śmigać Magdą:(.
Na moje problem tkwi w układzie sterowania. Jak na pracującym silniku(czy to na luzie czy podczas opisywanej wyżej sytuacji) chce wcisnąc pedał gazu to stawia on spory opór dopiero mocniejsze wciśnięcie go rusza i wtedy to już przepustnica otwiera się gwałtownie i pewnie przez to jest to szarpnięcie. Jak ustawiłem przepustnicę tak żeby po puszczeniu gazu była znaczna szczelina to było dużo lepiej. oczywiście musiałem ustawić TPS do tego polozenia przepustnicy i wyregulkować obroty. Szarpanie nie było tak duże ale wróciłem do orginału bo zaczeły się dziać problemy z obrotami.
Z początku myślałem też że problemem są tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła (spręzyny) ale w czasie remontu silnika wymieniłem sprzęgło i jest bez zmian)
Proszę o wypowiedź innych właścicieli z silnikiem 1.6 czy też mają problem z płynnością jazdy (będę wiedział wtedy czy bawić się dalej czy może dać sobie z tym spokój)
Kamil6423
Wypowiedz się czy u Ciebie wyglądało to podobnie i napisz coś więcej o tej półosi. Jak by była krzywa to pewnie jakieś drgania się przenosiły na budę itp.
pozdrawiam wszystkich
W moim Xedosie mam podobny problem i jest odkąd go kupiłem. Nie wiem czy chodzi nam o to samo ale u mnie wygląda to tak: jak na przykład jadę w korku na jedynce nie zatrzymując się tylko gdy puszczę gaz, a po chwili dodam gazu tak żeby płynnie ruszyć to bez użycia sprzęgła jest to nie do zrobienia. Auto "skoczy" jak żaba – gwałtownie szarpnie i już później jedzie normalnie i tak za każdym razem. Jak puszczam gaz to jest to samo. Jest to strasznie wkurzające i o ile ja nauczyłem się z tym żyć tak moja żona nie chce przez to śmigać Magdą:(.
Na moje problem tkwi w układzie sterowania. Jak na pracującym silniku(czy to na luzie czy podczas opisywanej wyżej sytuacji) chce wcisnąc pedał gazu to stawia on spory opór dopiero mocniejsze wciśnięcie go rusza i wtedy to już przepustnica otwiera się gwałtownie i pewnie przez to jest to szarpnięcie. Jak ustawiłem przepustnicę tak żeby po puszczeniu gazu była znaczna szczelina to było dużo lepiej. oczywiście musiałem ustawić TPS do tego polozenia przepustnicy i wyregulkować obroty. Szarpanie nie było tak duże ale wróciłem do orginału bo zaczeły się dziać problemy z obrotami.
Z początku myślałem też że problemem są tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła (spręzyny) ale w czasie remontu silnika wymieniłem sprzęgło i jest bez zmian)
Proszę o wypowiedź innych właścicieli z silnikiem 1.6 czy też mają problem z płynnością jazdy (będę wiedział wtedy czy bawić się dalej czy może dać sobie z tym spokój)
Kamil6423
Wypowiedz się czy u Ciebie wyglądało to podobnie i napisz coś więcej o tej półosi. Jak by była krzywa to pewnie jakieś drgania się przenosiły na budę itp.
pozdrawiam wszystkich
- Od: 10 paź 2010, 00:23
- Posty: 5
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Xedos 6 1.6
Kf ma też takie objawy, szarpie jak się jedzie na biegu bez gazu i doda się gaz. Ale jak jedzie na przysłwoiowych obrotach biegu jałowego i się doda gazu to nic nie szarpie.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Wydaje mi się, że nie jest prawdą szarpanie , czy to w Kf czy jego mniejszym bracie 1,6.U mnie nic nie szarpie po puszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu,oczywiście jeśli zrobimy to przy obrotach odpowiednich dla danego biegu,i ważne żeby nie były one za niskie.Kolega kilka postów wyżej napisał o pierwszym biegu,że mu szarpie,(pierwszy bieg służy do ruszenia autem z miejsca i raczej nie jeżdzi się na nim zbyt długo ,jest to normalne w każdym aucie z manualna skrzynią ze na jedynce, podczas puszczania i dodawania gazu, auto jedzie raczej jak zajac.Podsumowując Mazda jest moim 4 autem i w każdym poprzednim szarpało ,i tu chyba obale mit kolegi Hazu o nie szarpiącym Vw bo w mojej byłej Audi B4 szarpało najbardziej a przecież jest to to przecież auto grupy volkswagena.Pozdrawiam...

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Ja napiszę, że w corsie b 1,4 8V, którą obecnie ujeżdżam i co dziś rano w korku sprawdziłem – szarpie czyli jedzie jak zając na dwójce, dopiero wbicie 3 pozwala na płynną wolną jazdę i też możliwe jest przyspieszenie z tego biegu oczywiście w rozsądnych granicach.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
deejay27
Popieram teorię że jedynka służy do ruszania
. Jednak są czasem inne sytuację w których jeździmy na 1 biegu niż tylko ruszenie i zmiana na 2 (przynajmniej u mnie tak jest:) choćby w korku w którym jedziesz bardzo wolno (1.6 przy takiej prędkości na dwójce nie dawałby rady) i trzymasz od samochodu poprzedzającego pewien odstęp (cyrklujesz żeby co chwila się nie zatrzymywać) to w takiej sytuacji po lekkim dodaniu gazu (obroty silnika powyżej jałowego) auto powinno w miarę płynnie przyśpieszyć. Nie mówię o gwałtownym wciskaniu pedału bo wtedy to jest rzecz normalna ze "skoczy".
Jadąc w takiej sytuacji różnymi autami nie odczuwałem tego aż tak jak w Xedosie. Prosta sprawa, nawet moja Mama (zmotoryzowana pani odkąd pamiętam
zwróciła na to uwagę że "coś jest nie tak" jak ostatnio pożyczyła Magde.
pozdrawiam
Popieram teorię że jedynka służy do ruszania
Jadąc w takiej sytuacji różnymi autami nie odczuwałem tego aż tak jak w Xedosie. Prosta sprawa, nawet moja Mama (zmotoryzowana pani odkąd pamiętam
pozdrawiam
- Od: 10 paź 2010, 00:23
- Posty: 5
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Xedos 6 1.6
Myślałem ,że mówimy o 2-gim biegu, jak jedyna to faktycznie normalne.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Mówiłem o jedynce dla przykładu. Na dwójce , trójce jest tak samo niestety, czym wyżej tym jest to mniej odczuwalne gdyż jednak samochód jest w ruchu ( tu skłaniam sie własnie do poduszek pod silnikiem)
Bysio, przeczyść przepustnice bo jak dla mnie masz typowe objawy brudnej przepustki która skleja ranty klapki gdy ta dłużej jest w pozycji zamkniętej (po postoju po nocy nie musiałes nawalac w pedał ?
)
Miałem to i lekkie przemycie benzyną ekstrakcyjną pomogło.
Co do płynnego ruszania etc to definitywnie nie jest to normalne, mój mechanik tez stwierdzil że go to wkurza ... a jeździł już wszystkim. I dochodzi do tego właśnie wyczuwalne bujnięcie sie lewarka zmiany biegów po puszczeniu i dodaniu gazu.
Aha amorki zamontowane i powiem wam, że aż mi się zachciało tylne wymienić tak Kayaby są poprostu świetne,
Zastanawiałem się czy np rolki alternatora zacierające sie nie maja wpływu na szarpanie też...(Juz kiedyś miałem rolki regenerowane )
Co do kwestii obrotów i odpowiedniej prędkości w trakcie jazdy. Wiem, ze to najczęstsze wytłumaczenie ale na serio nawet przy 2,5 k obrotów autkiem potrafi raz, czy dwa razy szarpnąć jak mocno sie wdepnie i zawsze buja lewarkiem zmiany biegów.
I co najgorsze, czasami auto przyśpiesza jak szalone (np gdy nie jest nagrzane) a czasami zamula sie niemiłosiernie... it's a kind of
Bysio, przeczyść przepustnice bo jak dla mnie masz typowe objawy brudnej przepustki która skleja ranty klapki gdy ta dłużej jest w pozycji zamkniętej (po postoju po nocy nie musiałes nawalac w pedał ?
Miałem to i lekkie przemycie benzyną ekstrakcyjną pomogło.
Co do płynnego ruszania etc to definitywnie nie jest to normalne, mój mechanik tez stwierdzil że go to wkurza ... a jeździł już wszystkim. I dochodzi do tego właśnie wyczuwalne bujnięcie sie lewarka zmiany biegów po puszczeniu i dodaniu gazu.
Aha amorki zamontowane i powiem wam, że aż mi się zachciało tylne wymienić tak Kayaby są poprostu świetne,
Zastanawiałem się czy np rolki alternatora zacierające sie nie maja wpływu na szarpanie też...(Juz kiedyś miałem rolki regenerowane )
Co do kwestii obrotów i odpowiedniej prędkości w trakcie jazdy. Wiem, ze to najczęstsze wytłumaczenie ale na serio nawet przy 2,5 k obrotów autkiem potrafi raz, czy dwa razy szarpnąć jak mocno sie wdepnie i zawsze buja lewarkiem zmiany biegów.
I co najgorsze, czasami auto przyśpiesza jak szalone (np gdy nie jest nagrzane) a czasami zamula sie niemiłosiernie... it's a kind of

Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6