przegub wewnętrzny 323F BA
Strona 1 z 1
Witam, moj mechanior stwierdził ze w mojej madzi do wyamiany jest przegub wewnętrzny. Objawy sa takie ze podczas ruszania lub podczas mocniejszego hamowania daje sie slyszec jedno "puknięcie" z prawej strony. Fachowiec pytał sie również o dostępność części i podobno tylko mozna go zregenerowac, koszt regeneracji ok. 350PLN. Chciałem sie zapytać cz y faktycznie nie mozna dostać takiej części i czy kwota za regeneracje jest uczciwa. Autko Mazda 323 F BA 1995 silnik 1,5 Z5. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewwntualne podpowiedzi.
-
karlos
Tylko raz stuka? Rozumiem że przy delikatniejszym hamowaniu nie słychać nic?
Spróbuj ruszać na przemian w przód – w tył, hamując z wyczuciem (żeby nie stuknęło). Jeśli ruszaniu w przeciwnym kierunku towarzyszy ten dźwięk, to ja bym sprawdził najpierw mocowanie silnika. Konkretnie te elementy metalowo-gumowe ("poduszki"), czy są poprawnie przykręcone i czy nie wybite. Znam też przypadki gdy są one w całości urwane po kolizji – nawet niezbyt mocnej.
Spróbuj ruszać na przemian w przód – w tył, hamując z wyczuciem (żeby nie stuknęło). Jeśli ruszaniu w przeciwnym kierunku towarzyszy ten dźwięk, to ja bym sprawdził najpierw mocowanie silnika. Konkretnie te elementy metalowo-gumowe ("poduszki"), czy są poprawnie przykręcone i czy nie wybite. Znam też przypadki gdy są one w całości urwane po kolizji – nawet niezbyt mocnej.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
karlos napisał(a):Witam, moj mechanior stwierdził ze w mojej madzi do wyamiany jest przegub wewnętrzny. Objawy sa takie ze podczas ruszania lub podczas mocniejszego hamowania daje sie slyszec jedno "puknięcie" z prawej strony. Fachowiec pytał sie również o dostępność części i podobno tylko mozna go zregenerowac, koszt regeneracji ok. 350PLN. Chciałem sie zapytać cz y faktycznie nie mozna dostać takiej części i czy kwota za regeneracje jest uczciwa. Autko Mazda 323 F BA 1995 silnik 1,5 Z5. Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewwntualne podpowiedzi.
cześć...słuchaj widzę że miałeś przeprawę z przegubem wewnętrznym w maździe... otóż mam podobny problem... tylko że z lewej strony w kole słyszę taki stuk przy ruszaniu , zwalnianiu zależy jak mocno przycisnę pedał gazu......takie (klik) w pierwszym momencie myslałem że to klocki albo zacisk nie odbija więc wszystko wyczyściłem, zmieniłem na nowe klocki i niestety nie pomogło... klikanie jest nadal... powiedz czy doszedłeś co było u ciebie to i czy to na pewno był przegub wewnętrzny???? czy może coś innego
odpisz na maila puznies0@wp.pl
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła
rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 napisał(a):farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła
rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...
Tak w kwestii sprawdzenia, to dawaj samochód na lewarek. Wrzuć bieg i dawaj kołem w przód i tył. Jeśli tam niczego nie znajdziesz to sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na tulei tylnej wahacza, bo ja miałem tak właśnie u siebie.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
jak na zmiane ruszam do przodu i do tyłu to tez czasem jest takie klik, u mnie pojewiło się po zmianie klocków. początkowo szukałem przyczyny co to może być. wkońcu na podnośniku popukałem w koło a tam klocki stukają bo nie mam takich sprężynek rozpierających i dałem sobie z tym spokój tym bardziej ze luzy sprawdzałem już parokrotnie i nic tylko latające klocki
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
cwany napisał(a):jak na zmiane ruszam do przodu i do tyłu to tez czasem jest takie klik, u mnie pojewiło się po zmianie klocków. początkowo szukałem przyczyny co to może być. wkońcu na podnośniku popukałem w koło a tam klocki stukają bo nie mam takich sprężynek rozpierających i dałem sobie z tym spokój tym bardziej ze luzy sprawdzałem już parokrotnie i nic tylko latające klocki
u mnie są te sprężynki... klocki nowe bo też podejrzewałem że to one... jedyne co to mi przegub został...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
farciarz napisał(a):a wiesz że takie jeżdżenie bez zabezpieczonych klocków powoduje dla Ciebie niebezpieczeństwo jak i dla innych użytkowników dróg ?
może źle sie zrozumieliśmy, ale trzpienie trzymające klocki są zabezpieczone
a co do problemu to przyszła mi na myśl jeszcze jedna rzecz o której kiedyś czytałem, ze ktoś miał tak ze jarzmo powodowało mu takie klik u jednej było to spowodowane luzem na jarzmie a u drugiej zabezpieczonymi prowadnicami, wiem ze takie troche szukanie na siłe ale moze sie przyda
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
cwany napisał(a):farciarz napisał(a):a wiesz że takie jeżdżenie bez zabezpieczonych klocków powoduje dla Ciebie niebezpieczeństwo jak i dla innych użytkowników dróg ?
może źle sie zrozumieliśmy, ale trzpienie trzymające klocki są zabezpieczone
a co do problemu to przyszła mi na myśl jeszcze jedna rzecz o której kiedyś czytałem, ze ktoś miał tak ze jarzmo powodowało mu takie klik u jednej było to spowodowane luzem na jarzmie a u drugiej zabezpieczonymi prowadnicami, wiem ze takie troche szukanie na siłe ale moze sie przyda
prowadnice czyściłem bo kiedyś były zapieczone jak cholera... nie dało się młotkiem ruszyć... ale teraz chodzą luźno...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
panowie problem rozwiązany... zakupiłem przegub wewnętrzny do maździny oczywiście używkę ale w idealnym stanie.. zabrałem się za rozbieranie tego ustrojstwa i już na samym początku tuż przy luzowaniu nakrętki piasty coś mnie zastanowiło... mianowicie z racji tego że łożysko mamy z przodu dwurzędowe to powinno być dokręcone na maxa i generalnie odkręcić powinienem je za pomocą dobrego łamaka z przedłużką na rurze a tu wystarczyło żebym się oparł o klucz z siłą opierania się o krzesło i nakrętka puściła... nakrętka miała kołnierz do zabicia w rowek przegubu i on przegnił co spowodowało poluzowanie się nakrętki na przegubie zewnętrznym a w efekcie to pie... ne klikanie podczas jazdy... wyszło na to że kupiłem przegub wewnętrzny na darmo...no ale trudno... dobrze że nie wymieniałem bo bym sobie tylko roboty narobił...
dla wszystkich którzy mają problem z klikaniem w kole niech ten artykuł posłuży za jakąś wskazówkę...
dla wszystkich którzy mają problem z klikaniem w kole niech ten artykuł posłuży za jakąś wskazówkę...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła
farciarz napisał(a):puznies0 napisał(a):farciarz napisał(a):Tylko że temat przegubu wewnętrznego dotyczy skrzyni biegów i nie powinien byś słyszalny jako dochodzący z okolicy koła
rozumiem... ale już opadają mi łapy... zrobiłem u siebie wszystko co można... sprawdziłem heble, zacisk, sworzeń, końcówke, łączniki, przeguby zewnętrzne byłyby słyszalne przy skręcie a nie na prostej... łożysko by huczało... został tylko przegub wewnętrzny... klikanie może się przenosić po półośce z przegubu wewnętrznego i dlatego zapytałem jakie dokładnie objawy miał kolega...
Tak w kwestii sprawdzenia, to dawaj samochód na lewarek. Wrzuć bieg i dawaj kołem w przód i tył. Jeśli tam niczego nie znajdziesz to sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na tulei tylnej wahacza, bo ja miałem tak właśnie u siebie.
A nie mówiłem
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość