Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
witam po raz drugi! jak mowie ze nie ma albo nie moge znalezc to tak jest. przeczytalem juz duzo tematow na ten temat i wiem jak podlaczyc pod mazde tylko nie wiem który kabel jest od zamykania i otwierania. zasilanie to standard czarny- i czerwony plus + . gdy tak podlacze to kontrolka LED swieci i po chwili mruga tzn ze drzwi zamkniete drugu guzik otwiera bo dioda nie swieci.
miernikiem speawdzalem napiecie na tych kablach. plus z miernika do plusa zasilania minus do kabla NIEBIESKIEGO i niby jest otwieranie podlaczam do kabla w mazdzie <zielony z czerwonym paskiem > zamykam drzwi kluczykiem otwieram pilotem. teraz zamykanie , szukam po kablach drugiej masy no podlaczam z miernika – do ZIELONEGO na pilocie wciskam zamykanie no i napiecie na mierniku pokazuje po chwili zero zeto to znaczy ze mam zamykanie. podlaczsm do kabla w mazdzie<zielony z bialym paskiem> no i tak zamyka. ALE cos nie tak bo tak jakby za dlugi sygnal wysyla bo raz w jednych raz w drugich drzwiach slychac jak cos przeskakuje. Do czego jest reszta tycha kabli?
zadnego schematu nie znalazlem ktory by odpowiadal tym kolorom. pomaranczowego nie ma za to jest dwa biale z czarmnym paskiem no i BYL TAKI TEMAT? nie chce byc zlosliwy ale nie dacie dojsc do slowa i usuwacie post.
DODAM JESZCZE ZE KOSTA JEST DWU RZEDOWA A Z BOKU JEST DWA GNIAZDA JEDNO NA KONTROLKE A DRUGIE Chyba na czujniki [w samochodzie montowane w rogach po prawej i po lewej ] do tej centralki byl jeszcze podpiety przekaznik i jakas druga centralka jest bez anteny ale to chyba do samego centralnego lub alarmu . razem to wszystko bylo podlaczone w golfie 3 . ale to chyba bez znaczenia bo chce miec tylko zamykanie i otwieranie z pilota wiec potrzebna mi tylko centralka z antenka.
mam mazde 323f z 1995 r. chcialbym
zamontowac w niej centralke z pilotem
ktorym mam zamykac i otwierac drzwi.
dodame ze centralny zamek mam zamykany
kluczykiem i po prostu chce miec na pilota
zamykanie. pojechalem na szrot.
wyciagnalem centralke pilota odpialem z
kluczykow. szukalem juz pol dnia do tego
schem
atu i nic nie pasuje. dokladnie chodzi
mi o opis kabli wychodzacych z tej centralki.
kolory kabli: czarny,zielono-
czarny,zielony,brazowy,niebieski ,zolty,bialo-
czarny,czerwony, bialo-czarny( dwa takie
same)
miernikiem speawdzalem napiecie na tych kablach. plus z miernika do plusa zasilania minus do kabla NIEBIESKIEGO i niby jest otwieranie podlaczam do kabla w mazdzie <zielony z czerwonym paskiem > zamykam drzwi kluczykiem otwieram pilotem. teraz zamykanie , szukam po kablach drugiej masy no podlaczam z miernika – do ZIELONEGO na pilocie wciskam zamykanie no i napiecie na mierniku pokazuje po chwili zero zeto to znaczy ze mam zamykanie. podlaczsm do kabla w mazdzie<zielony z bialym paskiem> no i tak zamyka. ALE cos nie tak bo tak jakby za dlugi sygnal wysyla bo raz w jednych raz w drugich drzwiach slychac jak cos przeskakuje. Do czego jest reszta tycha kabli?
zadnego schematu nie znalazlem ktory by odpowiadal tym kolorom. pomaranczowego nie ma za to jest dwa biale z czarmnym paskiem no i BYL TAKI TEMAT? nie chce byc zlosliwy ale nie dacie dojsc do slowa i usuwacie post.
DODAM JESZCZE ZE KOSTA JEST DWU RZEDOWA A Z BOKU JEST DWA GNIAZDA JEDNO NA KONTROLKE A DRUGIE Chyba na czujniki [w samochodzie montowane w rogach po prawej i po lewej ] do tej centralki byl jeszcze podpiety przekaznik i jakas druga centralka jest bez anteny ale to chyba do samego centralnego lub alarmu . razem to wszystko bylo podlaczone w golfie 3 . ale to chyba bez znaczenia bo chce miec tylko zamykanie i otwieranie z pilota wiec potrzebna mi tylko centralka z antenka.
mam mazde 323f z 1995 r. chcialbym
zamontowac w niej centralke z pilotem
ktorym mam zamykac i otwierac drzwi.
dodame ze centralny zamek mam zamykany
kluczykiem i po prostu chce miec na pilota
zamykanie. pojechalem na szrot.
wyciagnalem centralke pilota odpialem z
kluczykow. szukalem juz pol dnia do tego
schem
atu i nic nie pasuje. dokladnie chodzi
mi o opis kabli wychodzacych z tej centralki.
kolory kabli: czarny,zielono-
czarny,zielony,brazowy,niebieski ,zolty,bialo-
czarny,czerwony, bialo-czarny( dwa takie
same)
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
adrpo napisał(a):BYL TAKI TEMAT? nie chce byc zlosliwy ale nie dacie dojsc do slowa i usuwacie post.
Jak widzisz jest taki temat i do niego łączę.
Wrzuć zdjęcia tego szrotu co kupiłeś i na nich opisz kable, które już wiesz do czego są to być może ktoś Ci narysuje schemat.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dopóki się nie dowiesz który kabel w tym szrocie jest od czego i które trzeba podłączyć do masy żeby centralka sterowała masą o ile posiada taką funkcję jeżeli tak to nie myśl że wystarczy podpiąć masę plusa dwa kable otwarcie zamknięcie i będzie git.Popatrz sobie na zdjęcia schematów na forum i zauważ ze jak potrzeba ci sterowanie minusem to podpinasz kilka kabli do minusa jak plusem to inne kable do plusa a jeszcze inaczej w przypadku sterowania pneumatycznego. A w golfie III o ile się nie mylę to właśnie centralny pneumatycznym jest więc z twojego szrota raczej nic nie będzie
Sorki za te wszystkie błędy i za to że nie opisałem dokładnie o co chodzi . Pisałem to na telefonie dotykowym i ciężko cokolwiek napisać poza tym nie widzę całego tekstu jak pisze na tel.
No więc przejdę do tematu .
Tu są fotki tego szrotu .
No więc tak
1-
2-zamykanie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie zamknij miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0 )
3- minus zasilania
4-
5-otwieranie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie otworz miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0)
6-
7- plus zasilania
8-
9-
Reszta to nie wiem . Schematu do tego nie znalazłem .

a problem jest w tym taki ze w drzwiach slychac jak by cos przeskakiwalo . Jakies kable moze jeszcze trzeba podlaczyc? Wiem nikt jasnowidzem nie jest ale moze spotkal sie z tym.
No więc przejdę do tematu .
Tu są fotki tego szrotu .
No więc tak
1-
2-zamykanie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie zamknij miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0 )
3- minus zasilania
4-
5-otwieranie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie otworz miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0)
6-
7- plus zasilania
8-
9-
Reszta to nie wiem . Schematu do tego nie znalazłem .

a problem jest w tym taki ze w drzwiach slychac jak by cos przeskakiwalo . Jakies kable moze jeszcze trzeba podlaczyc? Wiem nikt jasnowidzem nie jest ale moze spotkal sie z tym.
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
kable, czarny z bialym paskiem i drugi taki sam to plusy ( moze do domykania szyb i szyberdachu w golfie bo jest tam taka mozliwosc ), wydaje mi sie ze do sterowania plusem.
Drzwi otwiera i zamyka bez problemu. Tylko ze sygnal wysylany jest chyba za dlugi bo po zamknieciu jeszxze chwile slychac s drzwiach jak cos tam sie kreci. Po chwili "cyknie" w przekazniku i cisza. Zrobilem zdjecie rozkreconej centralki. http://zapodaj.net/25cd84673b08.jpg.html
moze kondensatory wymienic na kondensatory o mniejszej pojemnosci i moze sygnaly wysylane sie skroca.
Drzwi otwiera i zamyka bez problemu. Tylko ze sygnal wysylany jest chyba za dlugi bo po zamknieciu jeszxze chwile slychac s drzwiach jak cos tam sie kreci. Po chwili "cyknie" w przekazniku i cisza. Zrobilem zdjecie rozkreconej centralki. http://zapodaj.net/25cd84673b08.jpg.html
moze kondensatory wymienic na kondensatory o mniejszej pojemnosci i moze sygnaly wysylane sie skroca.
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
możesz mieć za długi sygnał bo w golfie jest sterowanie pneumatyczne i pompka potrzebuje długiego sygnału, popatrz czy nie masz przy tych kablach które wychodzą z centralki jakiegoś rozciętego przewodu, w większości centralek taki przewód jest do rozcięcia aby wydłużyć sygnał.
przy centralce którą chcesz podpiąć często zdarza się że z obudowy wychodzi kabelek i zaraz obok wchodzi z powrotem taka mała pentelka w takich centralkach ten przewód rozcina się po to aby wydłużyć czas impulsu
adik3101 napisał(a):Sory nie doczytałemPóźniej się zczaiłem
Dokładnie takPS.Czyli do czarnego kabla w kostce muszę podpiąć aż 3 kable?
Te żółte żeby było sterowanie masą i ten czarny(–)
Możesz zawracać, postaram się pomócProściej chyba nie potrafię
Chyba wszystko zostało już opisane wcześniej
Powodzonka w montowaniu
Podepne sie do tematu...
Posiadam 323F BG z 93r. i prosze powiedzcie co robie zle




Pozdro...
Pozdro 4All...
- Od: 23 kwi 2011, 10:04
- Posty: 8
- Skąd: Finlandia
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V SOHC ´93
Mi się wydaje że dlatego że źle coś podłączyłeś. Chyba nie tylko czarny idzie na minus ale i dodatkowo jakieś kable. zobacz na schemacie które kolory kabli idą do takiej ala antenki. To jest uziemienie czyli masa i je też należy podpiąc do masy. Dobrze się przyjżyj być może o to chodzi, lub sam nie pamiętam i źle pisze. Np kolor zielono-czarny to minus. U mnie to było że podłączyłem też tylko minus i zero reakcji. Popatrzyłem na schemat i połączyłem te drugie na minus i prawie rok działa:)
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Hej... wszystkie kable podlaczylem w/g schematu (porownalem nawet schemat podlaczenia zalaczony do centralki ze zdjeciem z forum i wszystko jest tak samo) oraz oczywiscie ze nie tylko czarny idzie do masy (minusa)
Ja podlaczylem tak:
do minusa – czarny,zolty i zolto-czarny
do plusa – czerwony
do mastera – bialy i bialo-czarny (w silowniku niebieski i zielony kabel)
Oczywiscie silownik nie reaguje
zamienilem rowniez kable podlaczone do minusa,zamiast zoltych podlaczylem dwa pomaranczowe i tez bez efektu. Ta sama operacje z kablami zoltymi i pomaranczowymi powtorzylem podlaczajac je do plusa i rowniez silownik milczal.
Moj master dopiero zaczal dzialac jak jednoczesnie podlaczylem dwa zolte+czarny do minusa oraz obydwa pomaranczowe do plusa... W ulotce od centralki taka opcja podlaczenie posiada nazwe sterowanie plusem i minusem i tu moje pytanie czy tak powinno byc
oraz czy tak podlaczona centralke moge podpiac pod DOOR LOCK w 323F BG z 93r.
Pozdro 4All...
Ja podlaczylem tak:
do minusa – czarny,zolty i zolto-czarny
do plusa – czerwony
do mastera – bialy i bialo-czarny (w silowniku niebieski i zielony kabel)
Oczywiscie silownik nie reaguje
Moj master dopiero zaczal dzialac jak jednoczesnie podlaczylem dwa zolte+czarny do minusa oraz obydwa pomaranczowe do plusa... W ulotce od centralki taka opcja podlaczenie posiada nazwe sterowanie plusem i minusem i tu moje pytanie czy tak powinno byc

Pozdro 4All...
Pozdro 4All...
- Od: 23 kwi 2011, 10:04
- Posty: 8
- Skąd: Finlandia
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V SOHC ´93
może coś z tą centralką jest nie tak, wada fabryczna.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
seband1976 napisał(a):Czy ktoś wie, skąd w poliftowej 323F wziąć sygnał z krańcówki bagażnika?
ja wziąłem z lampki i działa bezproblemowo
tylko jak otworzę drzwi to się pali w bagażniki i jak otworzę bagażnik to się pali w kabinie, z maską mam tak samo, a nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej, także nie wiem czy tak było zawsze czy po zamontowaniu centralnego
- Od: 24 maja 2011, 15:20
- Posty: 185 (1/0)
- Skąd: EL
- Auto: 323F BA 1.5 Z5
czytałem temat ale nie znalazłem przypadku gdzie nie mam fabrycznego centralnego zamka, model mojej mazdy to BH 1.3 16V 1994r, przewody są poprowadzone z drzwi, po prawej stronie pod nogami pasażera jest kostka, tylko nie wiem w jakie przewody się podpiąć.
Przewody na kostce:zielony, niebieski, czerwony, czarny, zielono czerwony i dwa biało zielone (jeden grubszy taki..)
Próbowałem różnych konfiguracji i nic... nie wiem czy wpinam się w odpowiednie miejsce w drzwiach, bo w drzwiach są tez dwie kostki, jedna niżej w okolicach środka drzwi, druga wyżej – bliżej zamka.
Wpinałem się w tą bliżej zamka i nic... jest możliwe, że jeżeli nie posiadam ori centralnego i elektycznych szyb to gdzieś mi brakuje bezpiecznika?
W które kolory w kostkach w drzwiach i w kostce przy nogach pasazera sie mam wpiąć?
Centralny mam standardowy o taki
http://allegro.pl/zamek-centralny-carpr ... 27178.html
prosze o pomoc
Przewody na kostce:zielony, niebieski, czerwony, czarny, zielono czerwony i dwa biało zielone (jeden grubszy taki..)
Próbowałem różnych konfiguracji i nic... nie wiem czy wpinam się w odpowiednie miejsce w drzwiach, bo w drzwiach są tez dwie kostki, jedna niżej w okolicach środka drzwi, druga wyżej – bliżej zamka.
Wpinałem się w tą bliżej zamka i nic... jest możliwe, że jeżeli nie posiadam ori centralnego i elektycznych szyb to gdzieś mi brakuje bezpiecznika?
W które kolory w kostkach w drzwiach i w kostce przy nogach pasazera sie mam wpiąć?
Centralny mam standardowy o taki

prosze o pomoc
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
Witam kupiłem na allegro od tzw. Stiga sterownik centralnego zamka.. Bloker 62n
http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 83845.html
Mam pilot do centralnego chyba oryginalny... Ale nie dziala i postanowilem przy okazji wymienic centralke zeby podlaczyc diode i kierunki pod central oraz zmienic kluczyki na scyzoryki gdyz i tak mam tylko jeden klucz wiec musialbym i tak dorobic...
Po przeczytaniu watku szukalem jakiejs centralki z napisem door lock po nogami pasarzera... Ale nic takiego nie moge tam znaleźć...
jest jakas kostka niebieska al zarnego pudelka przy niej nie ma .. Jest i.ne czarne pudelko al bez napisu i tylko mala wtyczka idzie do niego... Moze ktos wrzuic zdjecia jak powinna ta centralka wygladac... I gdzie sie dokladnie znajduje? Mialbym troszke ulatwione zadanie w znalezieniu odpowiednich kabelkow 
Podlaczal ktos moze ten model centrala juz?

Mam pilot do centralnego chyba oryginalny... Ale nie dziala i postanowilem przy okazji wymienic centralke zeby podlaczyc diode i kierunki pod central oraz zmienic kluczyki na scyzoryki gdyz i tak mam tylko jeden klucz wiec musialbym i tak dorobic...
Po przeczytaniu watku szukalem jakiejs centralki z napisem door lock po nogami pasarzera... Ale nic takiego nie moge tam znaleźć...
Podlaczal ktos moze ten model centrala juz?
- Od: 23 lis 2011, 20:25
- Posty: 17
- Skąd: Trójmiasto - Rumia
- Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)
Witam Panowie, wiem iż temat wałkowany kilkukrotnie ale mam do was pytanie. Posiadam taki o to pilot do auta (mazda 323F BA), czy jest on oryginalny?

Otwieram zawsze z kluczyka, pilot służy mi jako immobilizer (po włożeniu kluczyka naciśniecie go powoduje zapalenie się kontrolek i możliwość odpalenia auta). Chciałbym właśnie otwierać drzwi z pilota, lecz po naciśnięciu jego przed autem (łapie tylko z bliskiej odległości) jeden raz, auto zaświeci tylko światłami a drzwi zamknięte, za drugim naciśnięciem otwierają sie owszem, lecz tylko tylne, przednie nic. Jaka może być przyczynna?
Dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi

Otwieram zawsze z kluczyka, pilot służy mi jako immobilizer (po włożeniu kluczyka naciśniecie go powoduje zapalenie się kontrolek i możliwość odpalenia auta). Chciałbym właśnie otwierać drzwi z pilota, lecz po naciśnięciu jego przed autem (łapie tylko z bliskiej odległości) jeden raz, auto zaświeci tylko światłami a drzwi zamknięte, za drugim naciśnięciem otwierają sie owszem, lecz tylko tylne, przednie nic. Jaka może być przyczynna?
Dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi
- Od: 3 maja 2011, 11:54
- Posty: 21
- Auto: Mazda 323F BA '94r
Witam od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323C BA 1994 1,5 wszystko by było fajnie tylko brakuje mi centralki wiec zakupiłem firmy "stig" na allegro zainstalowałem siłowniki w drzwiach podczas próby przeprowadzenia przewodów z kabiny do drzwi jest problem mianowicie juz są tam przewody oryginalne. Wiec myślę by wykorzystać ta instalacje w drzwiach, nie ma problemu podłącze siłowniki tylko jak ktoś by mógł mi powiedzieć gdzie szukać zakończenie tych przewodów pod kierownica. Zamiar jest taki by odłączyć przewód od kostki i podłączyć do centrali "stig" by nie musiałem przeprowadzać przewodów 
-
wildchicken88
Witam mam mały problem z centaralką zakupioną na allegro a kupiłem taką –
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=2067324731
moja mazda jest po lifcie z 98r. wię kostka taka jak na zdjęciu od kolegi :TonSiL z popszednich postów

Po podłączeniu wszystkich kabli czyli ;
czerwony na plus+
czarny minus-
biało-czarny sygnał otwierania
biały sygnał zamykania
żółty i żółty z czarnym na sterowanie minusem no chyba że coś zle zrobiłem ałbo muszę sie jeszcze gdzieś podpiąć , działa tylko otwieranie a zamykanie nie z kluczyka wszystko jest ok.
Może ktos pomoże kto już to opanował ?

moja mazda jest po lifcie z 98r. wię kostka taka jak na zdjęciu od kolegi :TonSiL z popszednich postów

Po podłączeniu wszystkich kabli czyli ;
czerwony na plus+
czarny minus-
biało-czarny sygnał otwierania
biały sygnał zamykania
żółty i żółty z czarnym na sterowanie minusem no chyba że coś zle zrobiłem ałbo muszę sie jeszcze gdzieś podpiąć , działa tylko otwieranie a zamykanie nie z kluczyka wszystko jest ok.
Może ktos pomoże kto już to opanował ?
Ostatnio edytowano 1 lut 2012, 20:57 przez corleone, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
najprościej sprawdzić ktore kable odpowiadają za zam i otworz w następujący sposob. musiny mieć prubowke 12v tzn przewod z jednej strony zakończony klamerką a z drugiej strony przewodu śrubokręt z żarrowką kontrolną w środku klamerke do masy a śrubokręcikiem spr ktore kable odpowiadają za zam i otw.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość