Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez adrpo » 17 lis 2011, 19:38

witam po raz drugi! jak mowie ze nie ma albo nie moge znalezc to tak jest. przeczytalem juz duzo tematow na ten temat i wiem jak podlaczyc pod mazde tylko nie wiem który kabel jest od zamykania i otwierania. zasilanie to standard czarny- i czerwony plus + . gdy tak podlacze to kontrolka LED swieci i po chwili mruga tzn ze drzwi zamkniete drugu guzik otwiera bo dioda nie swieci.
miernikiem speawdzalem napiecie na tych kablach. plus z miernika do plusa zasilania minus do kabla NIEBIESKIEGO i niby jest otwieranie podlaczam do kabla w mazdzie <zielony z czerwonym paskiem > zamykam drzwi kluczykiem otwieram pilotem. teraz zamykanie , szukam po kablach drugiej masy no podlaczam z miernika – do ZIELONEGO na pilocie wciskam zamykanie no i napiecie na mierniku pokazuje po chwili zero zeto to znaczy ze mam zamykanie. podlaczsm do kabla w mazdzie<zielony z bialym paskiem> no i tak zamyka. ALE cos nie tak bo tak jakby za dlugi sygnal wysyla bo raz w jednych raz w drugich drzwiach slychac jak cos przeskakuje. Do czego jest reszta tycha kabli?

zadnego schematu nie znalazlem ktory by odpowiadal tym kolorom. pomaranczowego nie ma za to jest dwa biale z czarmnym paskiem no i BYL TAKI TEMAT? nie chce byc zlosliwy ale nie dacie dojsc do slowa i usuwacie post.

DODAM JESZCZE ZE KOSTA JEST DWU RZEDOWA A Z BOKU JEST DWA GNIAZDA JEDNO NA KONTROLKE A DRUGIE Chyba na czujniki [w samochodzie montowane w rogach po prawej i po lewej ] do tej centralki byl jeszcze podpiety przekaznik i jakas druga centralka jest bez anteny ale to chyba do samego centralnego lub alarmu . razem to wszystko bylo podlaczone w golfie 3 . ale to chyba bez znaczenia bo chce miec tylko zamykanie i otwieranie z pilota wiec potrzebna mi tylko centralka z antenka.


mam mazde 323f z 1995 r. chcialbym
zamontowac w niej centralke z pilotem
ktorym mam zamykac i otwierac drzwi.
dodame ze centralny zamek mam zamykany
kluczykiem i po prostu chce miec na pilota
zamykanie. pojechalem na szrot.
wyciagnalem centralke pilota odpialem z
kluczykow. szukalem juz pol dnia do tego
schem
atu i nic nie pasuje. dokladnie chodzi
mi o opis kabli wychodzacych z tej centralki.
kolory kabli: czarny,zielono-
czarny,zielony,brazowy,niebieski ,zolty,bialo-
czarny,czerwony, bialo-czarny( dwa takie
same)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez Leszek » 17 lis 2011, 19:59

adrpo napisał(a):BYL TAKI TEMAT? nie chce byc zlosliwy ale nie dacie dojsc do slowa i usuwacie post.

Jak widzisz jest taki temat i do niego łączę.

Wrzuć zdjęcia tego szrotu co kupiłeś i na nich opisz kable, które już wiesz do czego są to być może ktoś Ci narysuje schemat.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Dominik88dgPL » 17 lis 2011, 21:54

Dopóki się nie dowiesz który kabel w tym szrocie jest od czego i które trzeba podłączyć do masy żeby centralka sterowała masą o ile posiada taką funkcję jeżeli tak to nie myśl że wystarczy podpiąć masę plusa dwa kable otwarcie zamknięcie i będzie git.Popatrz sobie na zdjęcia schematów na forum i zauważ ze jak potrzeba ci sterowanie minusem to podpinasz kilka kabli do minusa jak plusem to inne kable do plusa a jeszcze inaczej w przypadku sterowania pneumatycznego. A w golfie III o ile się nie mylę to właśnie centralny pneumatycznym jest więc z twojego szrota raczej nic nie będzie
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez adrpo » 17 lis 2011, 23:24

Sorki za te wszystkie błędy i za to że nie opisałem dokładnie o co chodzi . Pisałem to na telefonie dotykowym i ciężko cokolwiek napisać poza tym nie widzę całego tekstu jak pisze na tel.

No więc przejdę do tematu .

Tu są fotki tego szrotu .

No więc tak
1-
2-zamykanie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie zamknij miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0 )
3- minus zasilania
4-
5-otwieranie (podpiąłem miernik , plus do zasilania +, minus do tego kabla przy naciśnięciu w pilocie otworz miernik wskazał napięcie i po chwili pokazał 0)
6-
7- plus zasilania
8-
9-

Reszta to nie wiem . Schematu do tego nie znalazłem .

Obrazek


a problem jest w tym taki ze w drzwiach slychac jak by cos przeskakiwalo . Jakies kable moze jeszcze trzeba podlaczyc? Wiem nikt jasnowidzem nie jest ale moze spotkal sie z tym.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez adrpo » 18 lis 2011, 22:06

kable, czarny z bialym paskiem i drugi taki sam to plusy ( moze do domykania szyb i szyberdachu w golfie bo jest tam taka mozliwosc ), wydaje mi sie ze do sterowania plusem.

Drzwi otwiera i zamyka bez problemu. Tylko ze sygnal wysylany jest chyba za dlugi bo po zamknieciu jeszxze chwile slychac s drzwiach jak cos tam sie kreci. Po chwili "cyknie" w przekazniku i cisza. Zrobilem zdjecie rozkreconej centralki. http://zapodaj.net/25cd84673b08.jpg.html
moze kondensatory wymienic na kondensatory o mniejszej pojemnosci i moze sygnaly wysylane sie skroca.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez Dominik88dgPL » 19 lis 2011, 10:28

możesz mieć za długi sygnał bo w golfie jest sterowanie pneumatyczne i pompka potrzebuje długiego sygnału, popatrz czy nie masz przy tych kablach które wychodzą z centralki jakiegoś rozciętego przewodu, w większości centralek taki przewód jest do rozcięcia aby wydłużyć sygnał.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez adrpo » 19 lis 2011, 11:26

przy czym on ma byc rozciety bo nie rozumiem?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez Dominik88dgPL » 19 lis 2011, 20:23

przy centralce którą chcesz podpiąć często zdarza się że z obudowy wychodzi kabelek i zaraz obok wchodzi z powrotem taka mała pentelka w takich centralkach ten przewód rozcina się po to aby wydłużyć czas impulsu
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez adrpo » 19 lis 2011, 21:34

hm... moze dobrze mowisz bo po co by dawali dwa przewody o tych samych kolorach bialy z czarnym paskiem




Zlaczylem je do siebie i nic. Kurde jak by to zrobic hm...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez Miksu » 6 gru 2011, 20:16

adik3101 napisał(a):Sory nie doczytałem :) Później się zczaiłem :)

PS.Czyli do czarnego kabla w kostce muszę podpiąć aż 3 kable?
Te żółte żeby było sterowanie masą i ten czarny(–)
Dokładnie tak :)
Możesz zawracać, postaram się pomóc ;)


ObrazekProściej chyba nie potrafię :P

Chyba wszystko zostało już opisane wcześniej :)
Powodzonka w montowaniu :D


Podepne sie do tematu...
Posiadam 323F BG z 93r. i prosze powiedzcie co robie zle <glupek2> : Czytalem tego posta kilka razy i w dalszym ciagu nie rozumiem dlaczego wszyscy twierdza ,ze dwa pomaranczowe kable sa nie podlaczone (zbedne) <co?> W domu na stole lezy nowa centralka BX30 + master, podlaczajac kable w/g opisu z fotki i podajac minus na czary i plus na czerwony z prostownika ,moj silownik nie reaguje :( Zeby silownik zadzialal (w domu na stole) musze podlaczyc 2 zolte do masowego i 2 pomaranczowe do plusa... Taka opcja rowniez jest w opisie do podlaczenia (opcja nazywa sie sterowanie plusem i minusem) ,a moze w momencie podlaczenia sie pod kostke wszystko bedzie <spoko> . Powiedzcie dlaczego musze podlaczac dwa pomaranczowe zeby moj master zadzialal <co?>

Pozdro...
Pozdro 4All...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 10:04
Posty: 8
Skąd: Finlandia
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V SOHC ´93

Postprzez Marcin1990 » 6 gru 2011, 20:55

Mi się wydaje że dlatego że źle coś podłączyłeś. Chyba nie tylko czarny idzie na minus ale i dodatkowo jakieś kable. zobacz na schemacie które kolory kabli idą do takiej ala antenki. To jest uziemienie czyli masa i je też należy podpiąc do masy. Dobrze się przyjżyj być może o to chodzi, lub sam nie pamiętam i źle pisze. Np kolor zielono-czarny to minus. U mnie to było że podłączyłem też tylko minus i zero reakcji. Popatrzyłem na schemat i połączyłem te drugie na minus i prawie rok działa:)
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Miksu » 8 gru 2011, 16:35

Hej... wszystkie kable podlaczylem w/g schematu (porownalem nawet schemat podlaczenia zalaczony do centralki ze zdjeciem z forum i wszystko jest tak samo) oraz oczywiscie ze nie tylko czarny idzie do masy (minusa) :D
Ja podlaczylem tak:
do minusa – czarny,zolty i zolto-czarny
do plusa – czerwony
do mastera – bialy i bialo-czarny (w silowniku niebieski i zielony kabel)
Oczywiscie silownik nie reaguje :( zamienilem rowniez kable podlaczone do minusa,zamiast zoltych podlaczylem dwa pomaranczowe i tez bez efektu. Ta sama operacje z kablami zoltymi i pomaranczowymi powtorzylem podlaczajac je do plusa i rowniez silownik milczal.

Moj master dopiero zaczal dzialac jak jednoczesnie podlaczylem dwa zolte+czarny do minusa oraz obydwa pomaranczowe do plusa... W ulotce od centralki taka opcja podlaczenie posiada nazwe sterowanie plusem i minusem i tu moje pytanie czy tak powinno byc <co?> oraz czy tak podlaczona centralke moge podpiac pod DOOR LOCK w 323F BG z 93r.

Pozdro 4All...
Pozdro 4All...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 10:04
Posty: 8
Skąd: Finlandia
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V SOHC ´93

Postprzez Marcin1990 » 11 gru 2011, 12:23

może coś z tą centralką jest nie tak, wada fabryczna.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez rutkowski0075 » 11 gru 2011, 18:26

seband1976 napisał(a):Czy ktoś wie, skąd w poliftowej 323F wziąć sygnał z krańcówki bagażnika?


ja wziąłem z lampki i działa bezproblemowo :)
tylko jak otworzę drzwi to się pali w bagażniki i jak otworzę bagażnik to się pali w kabinie, z maską mam tak samo, a nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej, także nie wiem czy tak było zawsze czy po zamontowaniu centralnego ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez cosmonauth » 13 gru 2011, 00:58

czytałem temat ale nie znalazłem przypadku gdzie nie mam fabrycznego centralnego zamka, model mojej mazdy to BH 1.3 16V 1994r, przewody są poprowadzone z drzwi, po prawej stronie pod nogami pasażera jest kostka, tylko nie wiem w jakie przewody się podpiąć.
Przewody na kostce:zielony, niebieski, czerwony, czarny, zielono czerwony i dwa biało zielone (jeden grubszy taki..)
Próbowałem różnych konfiguracji i nic... nie wiem czy wpinam się w odpowiednie miejsce w drzwiach, bo w drzwiach są tez dwie kostki, jedna niżej w okolicach środka drzwi, druga wyżej – bliżej zamka.
Wpinałem się w tą bliżej zamka i nic... jest możliwe, że jeżeli nie posiadam ori centralnego i elektycznych szyb to gdzieś mi brakuje bezpiecznika?
W które kolory w kostkach w drzwiach i w kostce przy nogach pasazera sie mam wpiąć?
Centralny mam standardowy o taki http://allegro.pl/zamek-centralny-carpr ... 27178.html

prosze o pomoc
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Pabello-Rulez » 15 gru 2011, 20:20

Witam kupiłem na allegro od tzw. Stiga sterownik centralnego zamka.. Bloker 62n

http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 83845.html

Mam pilot do centralnego chyba oryginalny... Ale nie dziala i postanowilem przy okazji wymienic centralke zeby podlaczyc diode i kierunki pod central oraz zmienic kluczyki na scyzoryki gdyz i tak mam tylko jeden klucz wiec musialbym i tak dorobic...

Po przeczytaniu watku szukalem jakiejs centralki z napisem door lock po nogami pasarzera... Ale nic takiego nie moge tam znaleźć... :( jest jakas kostka niebieska al zarnego pudelka przy niej nie ma .. Jest i.ne czarne pudelko al bez napisu i tylko mala wtyczka idzie do niego... Moze ktos wrzuic zdjecia jak powinna ta centralka wygladac... I gdzie sie dokladnie znajduje? Mialbym troszke ulatwione zadanie w znalezieniu odpowiednich kabelkow :)

Podlaczal ktos moze ten model centrala juz?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:25
Posty: 17
Skąd: Trójmiasto - Rumia
Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)

Postprzez maxis9000 » 17 sty 2012, 20:16

Witam Panowie, wiem iż temat wałkowany kilkukrotnie ale mam do was pytanie. Posiadam taki o to pilot do auta (mazda 323F BA), czy jest on oryginalny?
Obrazek
Otwieram zawsze z kluczyka, pilot służy mi jako immobilizer (po włożeniu kluczyka naciśniecie go powoduje zapalenie się kontrolek i możliwość odpalenia auta). Chciałbym właśnie otwierać drzwi z pilota, lecz po naciśnięciu jego przed autem (łapie tylko z bliskiej odległości) jeden raz, auto zaświeci tylko światłami a drzwi zamknięte, za drugim naciśnięciem otwierają sie owszem, lecz tylko tylne, przednie nic. Jaka może być przyczynna?
Dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 3 maja 2011, 11:54
Posty: 21
Auto: Mazda 323F BA '94r

Postprzez wildchicken88 » 27 sty 2012, 22:00

Witam od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323C BA 1994 1,5 wszystko by było fajnie tylko brakuje mi centralki wiec zakupiłem firmy "stig" na allegro zainstalowałem siłowniki w drzwiach podczas próby przeprowadzenia przewodów z kabiny do drzwi jest problem mianowicie juz są tam przewody oryginalne. Wiec myślę by wykorzystać ta instalacje w drzwiach, nie ma problemu podłącze siłowniki tylko jak ktoś by mógł mi powiedzieć gdzie szukać zakończenie tych przewodów pod kierownica. Zamiar jest taki by odłączyć przewód od kostki i podłączyć do centrali "stig" by nie musiałem przeprowadzać przewodów ??
wildchicken88
 

Postprzez corleone » 1 lut 2012, 20:38

Witam mam mały problem z centaralką zakupioną na allegro a kupiłem taką – http://www.allegro.pl/show_item.php?item=2067324731
moja mazda jest po lifcie z 98r. wię kostka taka jak na zdjęciu od kolegi :TonSiL z popszednich postów
Obrazek

Po podłączeniu wszystkich kabli czyli ;
czerwony na plus+
czarny minus-
biało-czarny sygnał otwierania
biały sygnał zamykania
żółty i żółty z czarnym na sterowanie minusem no chyba że coś zle zrobiłem ałbo muszę sie jeszcze gdzieś podpiąć , działa tylko otwieranie a zamykanie nie z kluczyka wszystko jest ok.
Może ktos pomoże kto już to opanował ?
Ostatnio edytowano 1 lut 2012, 20:57 przez corleone, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 22:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez łukaszinio » 1 lut 2012, 20:52

najprościej sprawdzić ktore kable odpowiadają za zam i otworz w następujący sposob. musiny mieć prubowke 12v tzn przewod z jednej strony zakończony klamerką a z drugiej strony przewodu śrubokręt z żarrowką kontrolną w środku klamerke do masy a śrubokręcikiem spr ktore kable odpowiadają za zam i otw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323