Chip lub Box – DPP Multichannel Denso do Mazda 6 2.2 MZR-CD 180 KM
1, 2
Myślałem nad założeniem CHIPA lub BOXA. Od razu zaznaczam, że mam jeszcze Mazdę na gwarancji (ostatni rok) i nie chciałem ingerować bezpośrednio w komputer tylko chciałem założyć DPP na wtyczki Plug&Play.
Jak wiadomo na rynku jest mnóstwo ofert. Jedne są lepsze a inne gorsze. Ja znalazłem firmę 44Tuning, którą polecił mi mój znajomy.
LINK: http://www.44tuning.pl/chip-tuning-mazd ... 180-km-dpf
MYŚLAŁEM NAD OPCJĄ – Digital Power Pack (2gi wariant).
Mam do was parę pytań:
– Czy ktoś miał styczność z tą firmą?
– Czy warto inwestować w coś takiego i czy nie spowoduje to jakiś późniejszych konsekwencji?
– Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
– Czy ktoś miał już przyjemność testowania owego CHIPA i jakie są wrażenia?
Napisałem maila do firmy 44tuning i to jest między innymi część ich odpowiedzi:
1. Opcja DPP Multichannel Denso – cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez DPP Multichannel Denso to inwestycja w aktualnej PROMOCJI na 17 lecie działania naszego zespołu w tuningu : 2200 zł brutto
2. Opcja DPP Multichannel Denso + usunięcie pulsacji układu wtryskowego cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez sterownik zewnętrzny Digital Power Pack Multichannel Denso wraz z usunięciem doskwierającej tej jednostce wadzie nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym (głośna praca silnika oraz niższa dynamika do 2000 obr/min oraz pow. 3300 obr/min) inwestycja w aktualnej PROMOCJI Wiosna 2011: – 3300 zł brutto
(cena obejmuje samochód z seryjnym wyposażeniem bez wprowadzonych dodatkowych modernizacji)
Tutaj można się zapoznać ze szczegółami:
O systemie DPP
http://www.44tuning.pl/digital-power-pack
O nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym Denso
http://www.44tuning.pl/regeneracja-zwiz ... iwacze-vag
Ważne: wymagany jest oczywiście odpowiedni stan silnika oraz wymieniony olej
Zakres modernizacji zawarty w cenie:
– diagnostyka stanu jednostki napędowej przed przystąpieniem do modernizacji
– wykonanie pomiarów mocy i momentu, elastyczności
– wykonanie pomiarów analizy spalin AFR
– sprawdzenie danych odczytowych „live data” (dane pracy silnika np.: praca układu doładowania,)
– sprawdzenie ogólnego stanu kluczowych elementów samochodu np.: praca skrzyni
W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji, jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za wykonane pomiary i diagnostykę wskazując zarazem co należy zgłosić do usunięcia w ASO.
Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji wykonujemy (ustalając przyrosty indywidualnie w zależności od potrzeb klienta i indywidualnego potencjału egzemplarza):
– zamontowanie systemu DPP poprzez fabryczne złącza Plug and Play
– na podstawie w/w pomiarów pracy silnika w Pana samochodzie, naszych danych konstrukcyjnych jak i Pana potrzeb wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z Pana egzemplarza
– po wykonaniu ustawień w DPP wykonujemy kolejne pomiary weryfikujące dokonane nowe ustawienia
– w razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty tak aby jednostka napędowa w pełni poprawnie pracowała z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy, temperatury pracy czy analizę spalin AFR ( stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej jest to ważny element aby samochód jeździł bezpiecznie pozwalając silnikowi pracować optymalnie)
Na potwierdzenie otrzymuje Pan wyniki pomiarów mocy i momentu opcjonalnie także elastyczności wraz z „Poradnikiem użytkownika samochodu po tuningu” będącą efektem naszego wieloletniego doświadczenia w tej branży jak i przeprowadzanych badań.
Dzięki niemu można się dowiedzieć jak lepiej dbać o jednostkę napędową, jaki warto stosować olej oraz co ile go wymieniać, jakie znaczenie ma stan filtra powietrza na żywotność silnika.
Czas wykonania ok. 4-6 godzin
Ilość egzemplarzy objętych promocją jest ograniczona, więc im szybciej się Pan zdecyduje tym ma Pan większą szanse na skorzystanie z tej specjalnej oferty.
Ponadto tutaj można się zapoznać z informacjami na temat rekomendowanej opcji tuningu Pana samochodu:
http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tu ... i-crd.html
Wszystkie modernizacje przeprowadzamy dokonując indywidualnych optymalizacji na podstawie pomiarów na hamowni, pomiarów diagnostycznych oraz informacji technicznych uzyskanych podczas wcześniejszych badań wykonanych w naszych ośrodkach badawczych.
Dzięki temu wykonane modernizacje u nas w połączeniu z dobrą eksploatacją pozwalają na dokonywanie nawet normalnych przebiegów.
Ponadto rekomendowana przez nas modernizacja jest bezpieczna dla tej jednostki napędowej a na naszą modernizację elektroniczną – dokładnie sterownik DPP udzielamy 2 letniej gwarancji producenta.
Jak wiadomo na rynku jest mnóstwo ofert. Jedne są lepsze a inne gorsze. Ja znalazłem firmę 44Tuning, którą polecił mi mój znajomy.
LINK: http://www.44tuning.pl/chip-tuning-mazd ... 180-km-dpf
MYŚLAŁEM NAD OPCJĄ – Digital Power Pack (2gi wariant).
Mam do was parę pytań:
– Czy ktoś miał styczność z tą firmą?
– Czy warto inwestować w coś takiego i czy nie spowoduje to jakiś późniejszych konsekwencji?
– Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
– Czy ktoś miał już przyjemność testowania owego CHIPA i jakie są wrażenia?
Napisałem maila do firmy 44tuning i to jest między innymi część ich odpowiedzi:
1. Opcja DPP Multichannel Denso – cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez DPP Multichannel Denso to inwestycja w aktualnej PROMOCJI na 17 lecie działania naszego zespołu w tuningu : 2200 zł brutto
2. Opcja DPP Multichannel Denso + usunięcie pulsacji układu wtryskowego cała modernizacja w tym przypadku wykonana w formie indywidualnej optymalizacji poprzez sterownik zewnętrzny Digital Power Pack Multichannel Denso wraz z usunięciem doskwierającej tej jednostce wadzie nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym (głośna praca silnika oraz niższa dynamika do 2000 obr/min oraz pow. 3300 obr/min) inwestycja w aktualnej PROMOCJI Wiosna 2011: – 3300 zł brutto
(cena obejmuje samochód z seryjnym wyposażeniem bez wprowadzonych dodatkowych modernizacji)
Tutaj można się zapoznać ze szczegółami:
O systemie DPP
http://www.44tuning.pl/digital-power-pack
O nadmiernej pulsacji w układzie wtryskowym Denso
http://www.44tuning.pl/regeneracja-zwiz ... iwacze-vag
Ważne: wymagany jest oczywiście odpowiedni stan silnika oraz wymieniony olej
Zakres modernizacji zawarty w cenie:
– diagnostyka stanu jednostki napędowej przed przystąpieniem do modernizacji
– wykonanie pomiarów mocy i momentu, elastyczności
– wykonanie pomiarów analizy spalin AFR
– sprawdzenie danych odczytowych „live data” (dane pracy silnika np.: praca układu doładowania,)
– sprawdzenie ogólnego stanu kluczowych elementów samochodu np.: praca skrzyni
W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji, jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za wykonane pomiary i diagnostykę wskazując zarazem co należy zgłosić do usunięcia w ASO.
Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji wykonujemy (ustalając przyrosty indywidualnie w zależności od potrzeb klienta i indywidualnego potencjału egzemplarza):
– zamontowanie systemu DPP poprzez fabryczne złącza Plug and Play
– na podstawie w/w pomiarów pracy silnika w Pana samochodzie, naszych danych konstrukcyjnych jak i Pana potrzeb wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z Pana egzemplarza
– po wykonaniu ustawień w DPP wykonujemy kolejne pomiary weryfikujące dokonane nowe ustawienia
– w razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty tak aby jednostka napędowa w pełni poprawnie pracowała z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy, temperatury pracy czy analizę spalin AFR ( stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej jest to ważny element aby samochód jeździł bezpiecznie pozwalając silnikowi pracować optymalnie)
Na potwierdzenie otrzymuje Pan wyniki pomiarów mocy i momentu opcjonalnie także elastyczności wraz z „Poradnikiem użytkownika samochodu po tuningu” będącą efektem naszego wieloletniego doświadczenia w tej branży jak i przeprowadzanych badań.
Dzięki niemu można się dowiedzieć jak lepiej dbać o jednostkę napędową, jaki warto stosować olej oraz co ile go wymieniać, jakie znaczenie ma stan filtra powietrza na żywotność silnika.
Czas wykonania ok. 4-6 godzin
Ilość egzemplarzy objętych promocją jest ograniczona, więc im szybciej się Pan zdecyduje tym ma Pan większą szanse na skorzystanie z tej specjalnej oferty.
Ponadto tutaj można się zapoznać z informacjami na temat rekomendowanej opcji tuningu Pana samochodu:
http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tu ... i-crd.html
Wszystkie modernizacje przeprowadzamy dokonując indywidualnych optymalizacji na podstawie pomiarów na hamowni, pomiarów diagnostycznych oraz informacji technicznych uzyskanych podczas wcześniejszych badań wykonanych w naszych ośrodkach badawczych.
Dzięki temu wykonane modernizacje u nas w połączeniu z dobrą eksploatacją pozwalają na dokonywanie nawet normalnych przebiegów.
Ponadto rekomendowana przez nas modernizacja jest bezpieczna dla tej jednostki napędowej a na naszą modernizację elektroniczną – dokładnie sterownik DPP udzielamy 2 letniej gwarancji producenta.
Ostatnio edytowano 4 sty 2012, 01:28 przez LordSeir, łącznie edytowano 2 razy
Witam,
Ja mam co prawda wersję 2.0 CD 140KM, ale zakładałem do niej DPP w firmie 44Tuning.
Serwis na prawdę profesjonalny, nie wgrywają kiepskich, gotowych programów, tylko mają własne softy, które później dostrajają do konkretnego egzemplarza.
U mnie na hamowni pomiary wykazały 135 KM i 345 Nm, po tuningu jest 165 KM i 395Nm, przy czym zlikwidowano efekt turbo dziury i auto chodzi jak marzenie.
Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
DPP zakładałem przy przebiegu 13 tys, po czym przy pierwszym przeglądzie (20 tys) już wymieniano na gwarancji cały komplet wtryskiwaczy. Przy 50 tys to samo, obecnie mam 78 tys przebiegu i szykuje się kolejna wymiana, po której raczej zdejmę DPP, bo niedługo kończy się gwarancja, a jak wiadomo, wymiana wtrysków w maździe jest dość kosztowna
Co prawda nie mam pojęcia jak jest z wytrzymałością silników 2.2, ale istnieje obawa, że może się to powtórzyć. W końcu obydwa działają na Denso :/
Dodam przy okazji, że do tej pory wszystkie samochody jakie miałem poddawałem tuningowi elektronicznemu, i w żadnym nie było jakichkolwiek problemów. Mazda jest jedyna, więc może poprostu pechowy egzemplarz.
Ja mam co prawda wersję 2.0 CD 140KM, ale zakładałem do niej DPP w firmie 44Tuning.
Serwis na prawdę profesjonalny, nie wgrywają kiepskich, gotowych programów, tylko mają własne softy, które później dostrajają do konkretnego egzemplarza.
U mnie na hamowni pomiary wykazały 135 KM i 345 Nm, po tuningu jest 165 KM i 395Nm, przy czym zlikwidowano efekt turbo dziury i auto chodzi jak marzenie.
Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
DPP zakładałem przy przebiegu 13 tys, po czym przy pierwszym przeglądzie (20 tys) już wymieniano na gwarancji cały komplet wtryskiwaczy. Przy 50 tys to samo, obecnie mam 78 tys przebiegu i szykuje się kolejna wymiana, po której raczej zdejmę DPP, bo niedługo kończy się gwarancja, a jak wiadomo, wymiana wtrysków w maździe jest dość kosztowna
Co prawda nie mam pojęcia jak jest z wytrzymałością silników 2.2, ale istnieje obawa, że może się to powtórzyć. W końcu obydwa działają na Denso :/
Dodam przy okazji, że do tej pory wszystkie samochody jakie miałem poddawałem tuningowi elektronicznemu, i w żadnym nie było jakichkolwiek problemów. Mazda jest jedyna, więc może poprostu pechowy egzemplarz.
- Od: 24 lis 2011, 15:55
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 CD Exclusive Sedan '08
Mercedes ML 350 4matic '04
Ja również otrzymałem ofertę z tej firmy podobnej treści jak w/w. Z tym, że cena to 3500 lub 2400. Pisali o problemie z pulacją systemu wtryskowego, za 3500 go likwidują. Po samej ofercie widać, że to profesjonaliści, aczkolwiek cena mnie zwaliła z nóg. Mógłby ktoś się znaleźć kto u nich wykonywał modernizację i opisać swoje spostrzeżenia. Co ważne to dają 2 lata gwarancji.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Velocity Red napisał(a):Witam,
Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
A czy ktoś może testował wersję Mazda 6 2.2 MZR-CD 180 KM? Czy w niej też będą takie same problemy jakie miał Velocity Red? Mojej "Madzi" za jakieś pół roku kończy się gwarancja i nie chciałbym zostać z problemem tylu – wymiana wszystkich wtryskiwaczy, wiadomo cena. Ogólnie mówiąc chciałbym zastosować coś takiego co było by naprawdę dobrym i "bezproblemowym" rozwiązaniem (raz a dobrze i bez niepotrzebnych powrotów do tematu).
maziadm napisał(a):Ja również otrzymałem ofertę z tej firmy podobnej treści jak w/w.
Może robią kopi-wklej
Czekam dalej na Wasze opinie czy warto owy CHIO tuning zastosować, czy też nie – gra nie warta świeczki.
Velocity Red napisał(a):Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
No nie wiem... Enduro jeździ na boksie juz dłuuuugo i mówił, że jest wszystko ok. Może jednak panowie cos w programie popsuli ?
chmooreck napisał(a):Velocity Red napisał(a):Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
No nie wiem... Enduro jeździ na boksie juz dłuuuugo i mówił, że jest wszystko ok. Może jednak panowie cos w programie popsuli ?
W jakim programie jak to box jest?
- Od: 24 lis 2011, 21:26
- Posty: 205
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS
chmooreck napisał(a):Velocity Red napisał(a):Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
No nie wiem... Enduro jeździ na boksie juz dłuuuugo i mówił, że jest wszystko ok. Może jednak panowie cos w programie popsuli ?
Raczej wątpie, 44Tuning to sprawdzona i solidna firma. Stawiam jednak na winę Denso. Kolega ma w Toyocie wtryski również firmy Denso, i też mu nawalały po chipie.
- Od: 24 lis 2011, 15:55
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 CD Exclusive Sedan '08
Mercedes ML 350 4matic '04
chmooreck napisał(a):Velocity Red napisał(a):Problemem jest sam silnik, w którym wtryskiwacze Denso nie wytrzymują większych mocy.
No nie wiem... Enduro jeździ na boksie juz dłuuuugo i mówił, że jest wszystko ok. Może jednak panowie cos w programie popsuli ?
A gdzie instalowałeś swojego boksa? Jaki masz silnik, i ile zyskałeś po boksa?
Mi marzy się taka przeróbka co za jednym razem da mi lepszy moment i trochę więcej koni (bardziej zależy mi na momencie) a z drugiej strony nic nie będzie się psuło, nie będzie jakiś "niespodzianek".
LordSeir napisał(a):A gdzie instalowałeś swojego boksa? Jaki masz silnik, i ile zyskałeś po boksa?
Janie instalowałem, pisałem tylko, że kolega Enduro chwalił... Możesz przeszukać wątek o chiptuningu diesla (bo chyba tam to było) albo napisać do niego PW
LordSeir
Dzisiaj miałem przyjeność takie cudo mojej madzi sprawić
więcej tu: viewtopic.php?f=102&t=9655&p=2158857#p2158857
– Czy warto inwestować w coś takiego i czy nie spowoduje to jakiś późniejszych konsekwencji?
Długo się wahałem, ale jest to bezpieczne rozwiązanie programowane pod konkretny silnik.
– Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
Nie jeśli odłączysz go w odpowiedni sposób nie powodując błędów komputera przy tym tj.:
-Wyłączyć zapłon wyjąć kluczyk
-Odczekać parę minut tak dla pewności,b o komputer robi jakieś testy czujników po zgaszeniu jeszcze.
-Odkręcić pokrywę plastikową silnika
-Wypiąć wtyczki przy listwie CR od boxa i podpiąć fabryczne
--Zamontować z powrotem pokrywę
-Odpiąć boxa (u mnie jest na rzep przemysłowy 3M)
– Czy ktoś miał już przyjemność testowania owego CHIPA i jakie są wrażenia?
Wrażenia w podanym linku, krótkotrwałe jak na razie, ale będę testował
Dzisiaj miałem przyjeność takie cudo mojej madzi sprawić
więcej tu: viewtopic.php?f=102&t=9655&p=2158857#p2158857
– Czy warto inwestować w coś takiego i czy nie spowoduje to jakiś późniejszych konsekwencji?
Długo się wahałem, ale jest to bezpieczne rozwiązanie programowane pod konkretny silnik.
– Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
Nie jeśli odłączysz go w odpowiedni sposób nie powodując błędów komputera przy tym tj.:
-Wyłączyć zapłon wyjąć kluczyk
-Odczekać parę minut tak dla pewności,b o komputer robi jakieś testy czujników po zgaszeniu jeszcze.
-Odkręcić pokrywę plastikową silnika
-Wypiąć wtyczki przy listwie CR od boxa i podpiąć fabryczne
--Zamontować z powrotem pokrywę
-Odpiąć boxa (u mnie jest na rzep przemysłowy 3M)
– Czy ktoś miał już przyjemność testowania owego CHIPA i jakie są wrażenia?
Wrażenia w podanym linku, krótkotrwałe jak na razie, ale będę testował
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
jeden z Was pisze o box-ie,natomiast drugi o chipie....to są 2 zdecydowanie różne sprawy,a interesując się tematem powinniście rozróżniać...
bzdura!! Chipa nie da się odłączyć!!
Serwis wykryje bez najmniejszego problemu "zczipowany" silnik.Jedynym rozwiązaniem dla auta na gwarancji jest podłączenie box-a(którego przed wizytą w serwisie demontujemy lub co najmniej odłączamy od CR).Tzw. chipowanie jest ingerencją elektroniczną w istniejący sterownik,więc nie ma najmniejszego problemu z wykryciem tego(i utratą gwarancji zarazem)
A dla zainteresowanych podniesieniem mocy-sam jeżdżę ponad 2 lata z większą mocą i totaolni nic się nie dzieje złego(i nie jestem jedyny).Ale jak ktoś ma zamiar podnieść moc przy silniku 2-litrowym o jakieś 40-50KM i go ostro żyłować,to gwarantuję,że zajedzie go bardzo szybko
Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
Nie jeśli odłączysz go w odpowiedni sposób
bzdura!! Chipa nie da się odłączyć!!
Serwis wykryje bez najmniejszego problemu "zczipowany" silnik.Jedynym rozwiązaniem dla auta na gwarancji jest podłączenie box-a(którego przed wizytą w serwisie demontujemy lub co najmniej odłączamy od CR).Tzw. chipowanie jest ingerencją elektroniczną w istniejący sterownik,więc nie ma najmniejszego problemu z wykryciem tego(i utratą gwarancji zarazem)
A dla zainteresowanych podniesieniem mocy-sam jeżdżę ponad 2 lata z większą mocą i totaolni nic się nie dzieje złego(i nie jestem jedyny).Ale jak ktoś ma zamiar podnieść moc przy silniku 2-litrowym o jakieś 40-50KM i go ostro żyłować,to gwarantuję,że zajedzie go bardzo szybko
dobrzyn22 napisał(a):jeden z Was pisze o box-ie,natomiast drugi o chipie....to są 2 zdecydowanie różne sprawy,a interesując się tematem powinniście rozróżniać...Czy serwis wykryje obecność tego CHIPA nawet jak zostanie wypięty przed oddaniem samochodu?
Nie jeśli odłączysz go w odpowiedni sposób
bzdura!! Chipa nie da się odłączyć!!
Serwis wykryje bez najmniejszego problemu "zczipowany" silnik.Jedynym rozwiązaniem dla auta na gwarancji jest podłączenie box-a(którego przed wizytą w serwisie demontujemy lub co najmniej odłączamy od CR).Tzw. chipowanie jest ingerencją elektroniczną w istniejący sterownik,więc nie ma najmniejszego problemu z wykryciem tego(i utratą gwarancji zarazem)
A dla zainteresowanych podniesieniem mocy-sam jeżdżę ponad 2 lata z większą mocą i totaolni nic się nie dzieje złego(i nie jestem jedyny).Ale jak ktoś ma zamiar podnieść moc przy silniku 2-litrowym o jakieś 40-50KM i go ostro żyłować,to gwarantuję,że zajedzie go bardzo szybko
Żadne ASO nie ma narzędzi aby to sprawdzić
Skracanie żywotności – bzdura. Dobrze zrobiony program nie zrobi krzywdy
Velocity Red pisał o problemach z wtryskami...
Zainteresowany tematem wysłałem info do 44tunig i otrzymałem taką odpowiedź:
1. Nikt nas oficjalnie nie informował o takim zdarzeniu po tuningu u nas, a jak wiadomo różne informacje w Internecie można znaleźć w szczególności w zakresie "nieuczciwej konkurencji ", co więcej wykonaliśmy "setki" modernizacji samochodów zasilanych systemem Denso zatem jeżeli byłby to problem technologii tuningu zgłoszeń musiałoby być mnóstwo.
2. Wtryskiwacze Denso nie należą do najmocniejszych tym bardziej, że są znacznie czulsze na paliwo i połączenie tuningu z bardzo niskiej jakości paliwem, nie dokonywaniem kalibracji układu wtryskowego przez ASO może skrócić ich żywotność
3. Jeżeli ktoś zdecydował się na tuning i nie chciał usunąć pulsacji to w takim przypadku jest ryzyko krótszej żywotności układu wtryskowego, gdyż te układu posiadają wadę pulsacyjnej pracy co znacząco skraca ich żywotność.
4. W wielu układach wtryskowych Denso tak jak w Mazdzie 2.0 D 140 KM winna być wykonywana przez ASO kalibracja układu wtryskowego co 30 tyś km, jeżeli nie została ona wykonana lub co najgorsze została wykonana z zamontowanym systemem DPP wpływa to niekorzystnie na prace układu wtryskowego. Dla przykładu dziś wykonywana była modernizacja takiej Mazdy gdzie samochód był 200 km po przeglądzie i stwierdzono:
– znaczącą pulsację układu wtryskowego (usunięto przy tuningu)
– nie skalibrowany układ wtryskowy
– wtryski seryjnie już zbyt mocno "zalewały silnik" m in przez nadmierną pulsację pogarszają analizę spalin AFR na niekorzyść silnika
5. W przypadku gdy silnik był wyposażony w wadliwą serię wtryskiwaczy przy tuningu wada "ujrzy szybciej" światło dzienne.
Reasumując podczas pisania tej wiadomości odwiedził nas nasz klient, który modernizował u nas 3 lata temu Lexus-a z systemem Denso i wykonał po tuningu 300 tyś km bez problemu, a jego brat takim samym samochodem bez tuningu jedynie 60 tyś i silnik miał do wymiany wtryski, turbo i filtr DPF , zatem w przypadku wtrysków jak ze wszystkim zależy jak się trafi oraz jakie są warunki eksploatacji
Ważne jest również odpowiednie dbanie o jednostkę poprzez chociażby stosowanie takich środków jak Diesel Engine Clean marki Motul, czy też w okresie zimowym stosowanie specjalnego oleju (np. marki Motul) w celu lepszego smarowania.
Zwracamy się również z prośbą do Pana, aby przesłał nam Pan link do forum, na którym pojawiła się informacja o problemach z wtryskami po tuningu, gdyż zależy nam na wyjaśnieniu całej sprawy, ponieważ priorytetem jest dla nas profesjonalne podejście do wykonywanej przez nas pracy oraz do klienta, a niestety w ostatnim czasie pojawiło się w Internecie kilka nieprawdziwych informacji mających na celu zdyskredytowanie naszej firmy.
W razie dodatkowych pytań zachęcamy również do bezpośredniego kontaktu z naszym kolegą z zespołu Robertem Halickim.
Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z kalibracją ukł. wtryskowego w ASO? Jest w zakresie przeglądów?
pozdrawiam
Zainteresowany tematem wysłałem info do 44tunig i otrzymałem taką odpowiedź:
Odnośnie informacji, które Pan do nas przesłał:
1. Nikt nas oficjalnie nie informował o takim zdarzeniu po tuningu u nas, a jak wiadomo różne informacje w Internecie można znaleźć w szczególności w zakresie "nieuczciwej konkurencji ", co więcej wykonaliśmy "setki" modernizacji samochodów zasilanych systemem Denso zatem jeżeli byłby to problem technologii tuningu zgłoszeń musiałoby być mnóstwo.
2. Wtryskiwacze Denso nie należą do najmocniejszych tym bardziej, że są znacznie czulsze na paliwo i połączenie tuningu z bardzo niskiej jakości paliwem, nie dokonywaniem kalibracji układu wtryskowego przez ASO może skrócić ich żywotność
3. Jeżeli ktoś zdecydował się na tuning i nie chciał usunąć pulsacji to w takim przypadku jest ryzyko krótszej żywotności układu wtryskowego, gdyż te układu posiadają wadę pulsacyjnej pracy co znacząco skraca ich żywotność.
4. W wielu układach wtryskowych Denso tak jak w Mazdzie 2.0 D 140 KM winna być wykonywana przez ASO kalibracja układu wtryskowego co 30 tyś km, jeżeli nie została ona wykonana lub co najgorsze została wykonana z zamontowanym systemem DPP wpływa to niekorzystnie na prace układu wtryskowego. Dla przykładu dziś wykonywana była modernizacja takiej Mazdy gdzie samochód był 200 km po przeglądzie i stwierdzono:
– znaczącą pulsację układu wtryskowego (usunięto przy tuningu)
– nie skalibrowany układ wtryskowy
– wtryski seryjnie już zbyt mocno "zalewały silnik" m in przez nadmierną pulsację pogarszają analizę spalin AFR na niekorzyść silnika
5. W przypadku gdy silnik był wyposażony w wadliwą serię wtryskiwaczy przy tuningu wada "ujrzy szybciej" światło dzienne.
Reasumując podczas pisania tej wiadomości odwiedził nas nasz klient, który modernizował u nas 3 lata temu Lexus-a z systemem Denso i wykonał po tuningu 300 tyś km bez problemu, a jego brat takim samym samochodem bez tuningu jedynie 60 tyś i silnik miał do wymiany wtryski, turbo i filtr DPF , zatem w przypadku wtrysków jak ze wszystkim zależy jak się trafi oraz jakie są warunki eksploatacji
Ważne jest również odpowiednie dbanie o jednostkę poprzez chociażby stosowanie takich środków jak Diesel Engine Clean marki Motul, czy też w okresie zimowym stosowanie specjalnego oleju (np. marki Motul) w celu lepszego smarowania.
Zwracamy się również z prośbą do Pana, aby przesłał nam Pan link do forum, na którym pojawiła się informacja o problemach z wtryskami po tuningu, gdyż zależy nam na wyjaśnieniu całej sprawy, ponieważ priorytetem jest dla nas profesjonalne podejście do wykonywanej przez nas pracy oraz do klienta, a niestety w ostatnim czasie pojawiło się w Internecie kilka nieprawdziwych informacji mających na celu zdyskredytowanie naszej firmy.
W razie dodatkowych pytań zachęcamy również do bezpośredniego kontaktu z naszym kolegą z zespołu Robertem Halickim.
Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z kalibracją ukł. wtryskowego w ASO? Jest w zakresie przeglądów?
pozdrawiam
- Od: 8 gru 2011, 11:41
- Posty: 3
- Skąd: Ciechanów
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 CD Sport '08
dobrzyn22 napisał(a):bzdura!! Chipa nie da się odłączyć!!
Serwis wykryje bez najmniejszego problemu "zczipowany" silnik.Jedynym rozwiązaniem dla auta na gwarancji jest podłączenie box-a(którego przed wizytą w serwisie demontujemy lub co najmniej odłączamy od CR).Tzw. chipowanie jest ingerencją elektroniczną w istniejący sterownik,więc nie ma najmniejszego problemu z wykryciem tego(i utratą gwarancji zarazem)
Jak widać po tym co napisałeś to Ty nie masz pojęcia o czym piszesz, owszem LordSeir, użył mylnie sformułowania chip jednak ja pisałem o owym urządzeniu z tematu (jak już zresztą tłumaczyłem w innym wątku), to nie jest zwykły box do każdej Mazdy 6 tylko box który się programuje i wpina w szynę CR , przez co w praktyce wychodzi na to samo jak by się wgrało nowy program (chip tuning) do komputera. Jest to swoistego rodzaju połączenie jednego i drugiego. Multichannel'a można odłączyć zachowując procedurę jak napisałem i jest on nie wykrywalny.
Zgadzam się również z:
onyx napisał(a):Skracanie żywotności – bzdura. Dobrze zrobiony program nie zrobi krzywdy
a zwykły box jest przeciwieństwem owego dobrze zrobionego programu i wtedy to może wystąpić skrócenie żywota autka, oczywiście o ile mowa jest o dużym podniesieniu mocy i żyłowaniu samochodu.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje