![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Oleje silnikowe
U mnie 2 wchodzi ciężko przez pierwsze 2-3 minuty jazdy. Potem jest już OK
– nie ma problemu 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Marcin L napisał(a):ale dodam że u mnie wszystkie biegi chodza jak po maśle, cicho, szybko i precyzyjnie, czasem wsteczny nie wskoczy od razu ale to chyba typowe dla niejednego auta
więc lepiej pozostań przy dobrym oleju
PS. Ja na swoją skrzynię nie narzekam specjalnie, ale wiem, że większość ma drobny kłopocik....
a u mnie skrzynia chodzi bez oporów.
Zalana jest od zawsze dextronem.
ale niestety jedynka przypomina odgłosem pracy zajechaną skrzynię małego fiata.
Zastanawiałem się właśnie nad gęściejszym olejem ale ten wątek raczej rozwiał moje nadzieje.
Prawdopodobnie ciągłe kręcenie do 6tyś na jedynce spowodowało jej zużycie, reszta biegów chodzi cicho.
Zalana jest od zawsze dextronem.
ale niestety jedynka przypomina odgłosem pracy zajechaną skrzynię małego fiata.
Zastanawiałem się właśnie nad gęściejszym olejem ale ten wątek raczej rozwiał moje nadzieje.
Prawdopodobnie ciągłe kręcenie do 6tyś na jedynce spowodowało jej zużycie, reszta biegów chodzi cicho.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Xavier, jeśli tak jest, to o.k.
Belgia ma 3 na kodzie paskowo-cyfrowym – n.p. obecnie pióra wycieraczek BOSCH są u nas wszędzie made in Belgia, chodzą doskonale (na tle konkurencji). Jak będą made in China, poszukam innych...
Mobil, to faktycznie chyba nieporozumienie, a o Quakerze złego słowa nie powiem.
W latach 1996-1999 przejeździłem Toyotą Cressida 245 kkm tylko na Quakerze – 0 dolewek, 0 śrubokręta, z Polski na Kamczatkę i z powrotem wystarczy klucz do koła zapasowego, nic więcej!
Hm, Mazda to nie Toyota ale nadal dość dobrze! Niestety, Quakerstate zaniknął (chyba z z braku marketingu i braku popytu) i trzeba bardziej uważać.
Co do olejów z beczki – nie wypowiem się – nigdy nie używałem. I nie będę używał...
Brii, masz rację. Mało popularne i tanie oleje nie są podrabiane np.: LOTOS, Midland...
Ale są słabsze od renomowanych. Tylko jak oddzielić plewy od ziarna? Ja mam ten sposób z kodem – może nie rewelecajny, ale zawsze, sprawdza się co do kawy, wódki (chodzi o kaca), wina (smak i wszystko...) proszku do prania i łożysk (jako że regeneruję zawodowo nawijarki do cewek, widzę jakie podruby łożysk z Rosji i Chin w naszych hurtowniach oferują! KOSZMAR!)
Belgia ma 3 na kodzie paskowo-cyfrowym – n.p. obecnie pióra wycieraczek BOSCH są u nas wszędzie made in Belgia, chodzą doskonale (na tle konkurencji). Jak będą made in China, poszukam innych...
Mobil, to faktycznie chyba nieporozumienie, a o Quakerze złego słowa nie powiem.
W latach 1996-1999 przejeździłem Toyotą Cressida 245 kkm tylko na Quakerze – 0 dolewek, 0 śrubokręta, z Polski na Kamczatkę i z powrotem wystarczy klucz do koła zapasowego, nic więcej!
Hm, Mazda to nie Toyota ale nadal dość dobrze! Niestety, Quakerstate zaniknął (chyba z z braku marketingu i braku popytu) i trzeba bardziej uważać.
Co do olejów z beczki – nie wypowiem się – nigdy nie używałem. I nie będę używał...
Brii, masz rację. Mało popularne i tanie oleje nie są podrabiane np.: LOTOS, Midland...
Ale są słabsze od renomowanych. Tylko jak oddzielić plewy od ziarna? Ja mam ten sposób z kodem – może nie rewelecajny, ale zawsze, sprawdza się co do kawy, wódki (chodzi o kaca), wina (smak i wszystko...) proszku do prania i łożysk (jako że regeneruję zawodowo nawijarki do cewek, widzę jakie podruby łożysk z Rosji i Chin w naszych hurtowniach oferują! KOSZMAR!)
Wembur
- Od: 29 wrz 2005, 09:31
- Posty: 5
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: 626 2,5 GT; BMW 540; Forester
w madzi mam ESSO 15w40 -taki byl i nie chce zmieniac, zdaje sie byc ok, teraz szykuje sie do drugiej wymiany /co 10tysi, a mam 180kkm/
Mobil 1, dlugo uzywany u mnie w domkq: audi 80 1.6, 1.8S, 2.0, bmw 318is, toyka rav4 d4d -raczej wszystko ok
Elf semi diesel -obecnie kangoo 1.5dCi -firmowo zalewany, wiec kontynuujemy
lotos semisyntetic -zle wspomnienia! bardzo zle... byc moze to sprawa przypadku, ale: sciagnelismy jakis czas temu MB Sprinter 312D z niemiec, przebieg 186kkm, zalalismy tym olejem, bo "ktos" polecil, po 600km odezwala sie panewka...
selenia 20k -zalewam coupe, niektorzy u mnie w klubie zalewaja selenia racing, to dobre oleje, dedykowane do wloskich silnikow, prawda jest, ze koncern /F/I/A/T/ robi tzw. "luzne" silniki, ktore i spalaja olej i ciekna, ale jak krecone sa zawsze powyzej 4tysi, a czesto powyzej 6krpm
castrol full -jeden kolega z klubu jezdzi, ceni sobie, nie znam wiecej przypadkow
shell helix full -wlewalem do asterki 1.6 8v, wymiana co 15tysi, ubytek w granicach max-min, takze nie dolewalem, dobry olej moim zdaniem
a TEXACO slyszalem, ze dobry olejek
-tak w kwestii tematu
/moj brak bardzo ceni sobie quaker'a/
nie wiem, czy moje slowa cos wnosza do syskusji...
Mobil 1, dlugo uzywany u mnie w domkq: audi 80 1.6, 1.8S, 2.0, bmw 318is, toyka rav4 d4d -raczej wszystko ok
Elf semi diesel -obecnie kangoo 1.5dCi -firmowo zalewany, wiec kontynuujemy
lotos semisyntetic -zle wspomnienia! bardzo zle... byc moze to sprawa przypadku, ale: sciagnelismy jakis czas temu MB Sprinter 312D z niemiec, przebieg 186kkm, zalalismy tym olejem, bo "ktos" polecil, po 600km odezwala sie panewka...
selenia 20k -zalewam coupe, niektorzy u mnie w klubie zalewaja selenia racing, to dobre oleje, dedykowane do wloskich silnikow, prawda jest, ze koncern /F/I/A/T/ robi tzw. "luzne" silniki, ktore i spalaja olej i ciekna, ale jak krecone sa zawsze powyzej 4tysi, a czesto powyzej 6krpm
castrol full -jeden kolega z klubu jezdzi, ceni sobie, nie znam wiecej przypadkow
shell helix full -wlewalem do asterki 1.6 8v, wymiana co 15tysi, ubytek w granicach max-min, takze nie dolewalem, dobry olej moim zdaniem
a TEXACO slyszalem, ze dobry olejek
/moj brak bardzo ceni sobie quaker'a/
nie wiem, czy moje slowa cos wnosza do syskusji...
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Eryk napisał(a):Jest ponoć dobry olej firmy Quakerstate prd.usa występujący też pod nazwą midland
W tym akurat przypadku i na podstawie własnego doświadczenia gorąco NIE polecam!
Zalałem takiego i po 1tys.km zlałem bo silnik pracował jak traktor – klepały chyba wszystkie popychacze!
Teraz jeżdżę na RS Castrola i jest o niebo lepiej.
nikt nie pisze o bp
ja zalewam japonce tylko półsyntetykiem! mazda nissan – niewazne zawsze leje bp visco3000(10w-40) i jest git
ale postanowiłem teraz ze za kazdym razem z niemiec bede butle przywoził tam olej jest w tej samej cenie a nawet jak jest promocja to tanszy niz u nas ale jakos nigdy jeszcze tam nie kupiłem oleju
jezdzi ktos na bp?jakie opinie?
ja zalewam japonce tylko półsyntetykiem! mazda nissan – niewazne zawsze leje bp visco3000(10w-40) i jest git
ale postanowiłem teraz ze za kazdym razem z niemiec bede butle przywoził tam olej jest w tej samej cenie a nawet jak jest promocja to tanszy niz u nas ale jakos nigdy jeszcze tam nie kupiłem oleju
jezdzi ktos na bp?jakie opinie?
- Od: 30 lip 2005, 14:34
- Posty: 15
- Auto: 323F
Ciąg dalszy zabawy z Midland MicroOil 10W40
Wczoraj miałem nieplanowaną jazdę Cz-wa – Kraków – Cz-wa. Po trasie jazda ok. 130km/h a na autostradzie cały czas 6,5krpm na piątce (okolice 200km/h) do tego doszło jeszcze trochę kmów po Krakowie w cztery osoby. Powrót w tym samym stylu. Poziom oleju miałem przed wyjazdem z Cz-wy dokładnie między E a F na bagnecie. Sprawdziłem też w Karakowie przed odjazdem (samochód stał przez 6 godzin) i na bagnecie było tyle samo co przed odjazdem z Cz-wy. Po przyjeździe do Cz-wy i odczekaniu nocy (pomiar dziś rano) poziom się zmienił może o 2mm (ale mogło to też wynikać z tego, że samochód nie stał idealnie równo).
W tym momencie mogę powdzieć, że samochód średnio mi wcina 0,4l oleju na 10 000km a wcześniej na MobilS 10W40 wpierdzialał 2,5 litra!!
Pozatym jak jeździłem na Mobilu to po 30 minutach jazdy na torze Madzia potrafiła zjeść 5mm na bagnecie!!!!
Wczoraj miałem nieplanowaną jazdę Cz-wa – Kraków – Cz-wa. Po trasie jazda ok. 130km/h a na autostradzie cały czas 6,5krpm na piątce (okolice 200km/h) do tego doszło jeszcze trochę kmów po Krakowie w cztery osoby. Powrót w tym samym stylu. Poziom oleju miałem przed wyjazdem z Cz-wy dokładnie między E a F na bagnecie. Sprawdziłem też w Karakowie przed odjazdem (samochód stał przez 6 godzin) i na bagnecie było tyle samo co przed odjazdem z Cz-wy. Po przyjeździe do Cz-wy i odczekaniu nocy (pomiar dziś rano) poziom się zmienił może o 2mm (ale mogło to też wynikać z tego, że samochód nie stał idealnie równo).
W tym momencie mogę powdzieć, że samochód średnio mi wcina 0,4l oleju na 10 000km a wcześniej na MobilS 10W40 wpierdzialał 2,5 litra!!
Pozatym jak jeździłem na Mobilu to po 30 minutach jazdy na torze Madzia potrafiła zjeść 5mm na bagnecie!!!!
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a moze midlant tak jak co niektórzy mówia o castrolu zostawia full mazi w silniku? dlatego tez silnik bierze mniej oleju bo ta maz uszczelnia silnik?
jezeli ma uszczelniac to jest git a jezeli to taki efekt uboczny to po kilku wymianach niezle silnik jest zamulony?
albo to taka ochrona zeby innych olei nie uzywac inny wlejesz – wszytko wypłuka – wlejesz z powrotem co miałes znow silnik uszczelniony
jezeli ma uszczelniac to jest git a jezeli to taki efekt uboczny to po kilku wymianach niezle silnik jest zamulony?
albo to taka ochrona zeby innych olei nie uzywac inny wlejesz – wszytko wypłuka – wlejesz z powrotem co miałes znow silnik uszczelniony
- Od: 30 lip 2005, 14:34
- Posty: 15
- Auto: 323F
Ja mam w swojej Quaker State 5W40 od początku to już 270kkm i teraz muszę zmienić ,tylko nie wiem na jaki bo Quaker State jest wycofany z Europy a Midland to nie to samo, taka sama jest tylko technologia produkcji, ale chyba go wleję bo jest najbliższy Quaker State.
-
Gość
Lej Midlanda – jestem baaaardzo zadowolony
Czym się różni??
xmarkx napisał(a):a Midland to nie to samo
Czym się różni??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mam 10W40 ale chciałem zalać 10W50 niestety nie mieli go w sklepie na stanie a ja potrzebowałem oleju na gwałt. Następna wymiana za 2,5kkm na 10W50 Midland 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a co sadzicie o olejach petro-canada , ja znalazlem cos takiego
Interesującą alt1ernatywą zarówno dla amerykańskich olejów Quaker State jak i Pennzoil mogą być produkty największego w Kanadzie konsorcjum paliwowo-naftowego Petro-Canada. Produkty te są sprzedawane w Polsce za pośrednictwem firmy handlowej Variant S.A. z Krakowa. Wizytówką firmy jest produkcja wysoko oczyszczonych baz olejowych (99,9 proc.) w jedynym na świecie procesie klarowności HT.
i takiego
Supreme Multigrade 10W-40 76,80 / 4l 21,90 / l API SL; ILSAC GF-3 Zaawansowany technologicznie olej lekkobieżny do silników benzynowych aut osobowych i lekkich dostawczych. Oparty na wielokrotnie hydrokrakowanej bazie olejowej HT. Zapobiega zapiekaniu się pierścieni tłokowych, minimalizuje odparowanie (nie wymaga tzw. dolewek)
i zastanawiam sie mocno nad tym olejem czy by go nie wlac do mojej mazdy, co radzicie
obecnie smigam na shellu 10w40
pozdro
edit: no i zalalem olej petro-canada supreme 10w40, napewno opisze jakie sa moje odczucia po paru dniach uzytkowania, na dzien dzisiejszy silnik jakos ciszej i ladniej chodzi
Interesującą alt1ernatywą zarówno dla amerykańskich olejów Quaker State jak i Pennzoil mogą być produkty największego w Kanadzie konsorcjum paliwowo-naftowego Petro-Canada. Produkty te są sprzedawane w Polsce za pośrednictwem firmy handlowej Variant S.A. z Krakowa. Wizytówką firmy jest produkcja wysoko oczyszczonych baz olejowych (99,9 proc.) w jedynym na świecie procesie klarowności HT.
i takiego
Supreme Multigrade 10W-40 76,80 / 4l 21,90 / l API SL; ILSAC GF-3 Zaawansowany technologicznie olej lekkobieżny do silników benzynowych aut osobowych i lekkich dostawczych. Oparty na wielokrotnie hydrokrakowanej bazie olejowej HT. Zapobiega zapiekaniu się pierścieni tłokowych, minimalizuje odparowanie (nie wymaga tzw. dolewek)
i zastanawiam sie mocno nad tym olejem czy by go nie wlac do mojej mazdy, co radzicie
obecnie smigam na shellu 10w40
pozdro
edit: no i zalalem olej petro-canada supreme 10w40, napewno opisze jakie sa moje odczucia po paru dniach uzytkowania, na dzien dzisiejszy silnik jakos ciszej i ladniej chodzi
-
Pyton162
To jest naprawdę dobry olej. Jeżdżę moją madziją już dwa lata, a jest to wiekowe auto z 91 roku i jeszcze nie dolałem do niej ani grama oleju odkąd ją kupiłem. No i problemówz nią nigdy nie miałem. Stoi biedna pod blkiem czy zima czy lato i niegdy mi jeszcze nie zrobiłą psikusa.
Naprawde polecam
Naprawde polecam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki