Co to moga byc za bledy bo ja nie mam do tego glowy:/ a najgorsze jest to ze miga tak bez konca;/ ponad godzine sie tak djagnozowalo i wkolo to samo;/
Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
http://www.youtube.com/watch?v=AplTOXM8fBE
Co to moga byc za bledy bo ja nie mam do tego glowy:/ a najgorsze jest to ze miga tak bez konca;/ ponad godzine sie tak djagnozowalo i wkolo to samo;/
Co to moga byc za bledy bo ja nie mam do tego glowy:/ a najgorsze jest to ze miga tak bez konca;/ ponad godzine sie tak djagnozowalo i wkolo to samo;/
-
persh21
Witam,
Podlaczylem dzisiaj opisany tester do zlacza w mojej Mazdzie 323f BA Z5 (1997r) i mam pewne watpliwosci co do interpretacji odczytu, dioda miga w nastepujacy sposob:
– – . – . –
potem dluzsza przerwa i znowu to samo.
Analizujac forum i zalaczone filmiki uznalem ze pierwszy dlugi sygnal oznacza poczatek cyklu, a nastepne sygnaly to: 11, 11, 10, czyli biorac jednosci: 110, po odrzuceniu 1 i 0 (z poczatku i konca) zostaje 1 czyli problem z impulsem zaplonu. Prosilbym kogos o potwierdzenie moich rozwazan, bo mam duze watpliwosci co do ich poprawnosci
Dziekuje i pozdrawiam.
Podlaczylem dzisiaj opisany tester do zlacza w mojej Mazdzie 323f BA Z5 (1997r) i mam pewne watpliwosci co do interpretacji odczytu, dioda miga w nastepujacy sposob:
– – . – . –
potem dluzsza przerwa i znowu to samo.
Analizujac forum i zalaczone filmiki uznalem ze pierwszy dlugi sygnal oznacza poczatek cyklu, a nastepne sygnaly to: 11, 11, 10, czyli biorac jednosci: 110, po odrzuceniu 1 i 0 (z poczatku i konca) zostaje 1 czyli problem z impulsem zaplonu. Prosilbym kogos o potwierdzenie moich rozwazan, bo mam duze watpliwosci co do ich poprawnosci
Dziekuje i pozdrawiam.
-
mateuszos
Mam pytanko czy po odpieciu na kostce sondy lambda powinien wyswietlac sie blad bo u mnie nic sie wtedy nie dzieje podlaczone mam dobrze wszystko bo jak odepne np czujnik temperatury przy filtrze powietrza to dioda miga resetuje kompa podpinam czujnik temp dioda mignie raz (czyli tak powinno byc) wylaczam zaplon odlaczam kostke sondy lambda i czytam bledy a bledu nie ma dlaczego tak moze byc?
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Kermitowski napisał(a):dlaczego tak moze byc?
Tak ma po prostu być.
Jakbyś się trochę przejechał to komp. stwierdziłby wówczas, że jest brak sygnału z sond lambda i wówczas dopiero pokazałby błąd.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy w 323F BA , żeby odczytać kody błędów ABS również potrzeba diody? Niby kontrolka ABS jest, ale jak mostkuję GND i TBS to nic się nie dzieje.
-
nimbex69
Witam, mam problem z interpretacją mrugnięć diody, proszę o pomoc
– długie | krótkie
– – | – – – – | – | – – – ||||| – – ||||| i sekwencja powtarza sie
filmik http://www55.zippyshare.com/v/60407155/file.html
Z góry wielkie dzięki.
– długie | krótkie
– – | – – – – | – | – – – ||||| – – ||||| i sekwencja powtarza sie
filmik http://www55.zippyshare.com/v/60407155/file.html
Z góry wielkie dzięki.
-
paweldj
panowie i Panie oczywiscie, prosze o male wyjasnienie jesli chodzi o kasowanie bledow, mianowicie mam to robic na zmostkowanym kompie oczywiscie ale czy wciskam hamulec na zapalonym silniku czy na zgaszonym ( z zaplonem czy bez ) i jak dlugo mam utrzymywac obroty pozniej (minute czy az sie wiatrak wlaczy czyli duzy obie pojdzie) 
kastasqad89 napisał(a):panowie i Panie oczywiscie, prosze o male wyjasnienie jesli chodzi o kasowanie bledow, mianowicie mam to robic na zmostkowanym kompie oczywiscie ale czy wciskam hamulec na zapalonym silniku czy na zgaszonym ( z zaplonem czy bez ) i jak dlugo mam utrzymywac obroty pozniej (minute czy az sie wiatrak wlaczy czyli duzy obie pojdzie)
Nie mów że chciałeś odłaczać samochód na odpalonym silniku

Gasisz silnik, wyłączasz zapłon (najlepiej wyjmij kluczyk ze stacyjki), odłączasz ujemną kleme od akumulatora (plusowej nie ruszaj, zebyś zwarcia nie zrobił). Po odączeniu akumulatora wsiadasz do samochodu i wciskasz mocno hamulec trzymając wciśnięty przez około 30sek (jak potrzymasz minute to nie zaszkodzi). Następnie wysiadasz i podłączasz kleme z powrotem do akumulatora – błędy masz skasowane.
P.S – czytanie nie boli – wszystko było wielokrotnie opisywane w tym i wielu innych wątkach


napisales tylko o hamulcu a na poczatku tematu jest jeszcze o nagrzewaniu silnika, czyli wg Ciebie nie trzeba go nagrzewac wystarczy trzymac hamulec?
Kleme na wlaczonym silniku tez odlaczysz tylko auto po chwili zgasnie ( probowalem z cienkolu
)
Kleme na wlaczonym silniku tez odlaczysz tylko auto po chwili zgasnie ( probowalem z cienkolu
kastasqad89 napisał(a):napisales tylko o hamulcu a na poczatku tematu jest jeszcze o nagrzewaniu silnika, czyli wg Ciebie nie trzeba go nagrzewac wystarczy trzymac hamulec?
Kleme na wlaczonym silniku tez odlaczysz tylko auto po chwili zgasnie ( probowalem z cienkolu)
To wiecej nie próbuj, bo sobie możesz narobić sporo kosztów – taka moja rada

2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
a jednak bylo ze trzeba rozgrzac silnik, dlatego sie pytam jak dlugo utrzymywac obroty. to jest cytat z pierwszej strony o kasowaniu bledow
a jednak bylo ze trzeba rozgrzac silnik, dlatego sie pytam jak dlugo utrzymywac obroty. to jest cytat z pierwszej strony o kasowaniu bledow
kastasqad89 napisał(a):2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
a jednak bylo ze trzeba rozgrzac silnik, dlatego sie pytam jak dlugo utrzymywac obroty. to jest cytat z pierwszej strony o kasowaniu bledow
Na rozgrzanym silniku odłacz akku, skasuj błędy, podłacz, odpal i potrzymaj z 2 minuty na 2000rpm, nastepnie z 2 minuty na biegu jałowym (może występować falowanie obrotów) po czym przejedź pare klometrów z różnymi prędkościami i obrotami silnika. Wszystko to robi się po to, żeby komputer "pozczytywał" dane z wszystkich obwodów silnika i odpowiednio dostosował dawkę paliwa wg ich wskazań.

dzieki 
A ja mam taki problem.
Kody błędów silnika udało mi się odczytać – tzn nie było co bo nie ma żadnych
Ale świeci mi się kontrolka od ABS więc chciałem odczytać błędy, postąpiłem tak jak w opisie i dioda cały czas mi się świeci po włączeniu zapłonu, sprawdzałem wszystko styka i jest dobrze podłączone, w czym może tkwić problem ?
Kody błędów silnika udało mi się odczytać – tzn nie było co bo nie ma żadnych
Ale świeci mi się kontrolka od ABS więc chciałem odczytać błędy, postąpiłem tak jak w opisie i dioda cały czas mi się świeci po włączeniu zapłonu, sprawdzałem wszystko styka i jest dobrze podłączone, w czym może tkwić problem ?
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Spróbuj tak:
- Kod: Zaznacz cały
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Pomiędzy zaciski FBS i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Siw-y napisał(a):Spróbuj tak:
Dzięki Kolego! zadziałało
Wymigało 11 i 12
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Cześć
Na wstępie skarbnica wiedzy gdzie palucha nie wetkniesz, uważam, że nie jeden "fachowiec" powinien tu zaglądać aby przynajmniej nie partolić.
W żony Premacy 2.0 TDVI 2000r. jakiś czas temu zapaliły się kontrolki z ABS i ręcznego, byłem przekonany, że to czujnik PP lecz zgodnie z instrukcją przeprowadziłem test i wyszły mi błędy 13 i 14 czyli wg legendy tylne koła. Udało mi się wczoraj zdjąć (niestety tylko 1 stronę z drugiej za czorta nie można odkręcić śrub blokujących bęben) bęben hamulcowy i okazuje się, że mam szczęki do wymiany. Myślicie, że powodem świecenia ABS jest ich zużycie ?. W zeszłym roku wymieniałem czujnik T.P.
ABS nie działa, wczoraj łatwo to było sprawdzić...
Dzięki z góry za jakieś info.
Pozdrawiam
Na wstępie skarbnica wiedzy gdzie palucha nie wetkniesz, uważam, że nie jeden "fachowiec" powinien tu zaglądać aby przynajmniej nie partolić.
W żony Premacy 2.0 TDVI 2000r. jakiś czas temu zapaliły się kontrolki z ABS i ręcznego, byłem przekonany, że to czujnik PP lecz zgodnie z instrukcją przeprowadziłem test i wyszły mi błędy 13 i 14 czyli wg legendy tylne koła. Udało mi się wczoraj zdjąć (niestety tylko 1 stronę z drugiej za czorta nie można odkręcić śrub blokujących bęben) bęben hamulcowy i okazuje się, że mam szczęki do wymiany. Myślicie, że powodem świecenia ABS jest ich zużycie ?. W zeszłym roku wymieniałem czujnik T.P.
ABS nie działa, wczoraj łatwo to było sprawdzić...
Dzięki z góry za jakieś info.
Pozdrawiam
- Od: 6 gru 2011, 20:51
- Posty: 4
- Skąd: Pszczyna
- Auto: Premacy 2000 TDVI
Cześć,
Wydaje mi się, że mało prawdopodobne jest żeby dwa naraz padły. Sprawdź czujniki multimetrem.
Jeżeli oporność będzie w normie (u mnie 1380 OHM) to sprawdź napięcie jakie czujnik generuje podczas obracania kołem (Prąd przemienny u mnie na poziomie 2,5 V podczas jazdy z prędkością około 80 KM/h).
Przy obracaniu koła ręką powinno małe napięcie pokazać.
Nie zaszkodzi czujniki poczyścić i dolać płynu hamulcowego a szczęki i tak trzeba wymienić.
Pozdrawiam
Emilios8
Wydaje mi się, że mało prawdopodobne jest żeby dwa naraz padły. Sprawdź czujniki multimetrem.
Jeżeli oporność będzie w normie (u mnie 1380 OHM) to sprawdź napięcie jakie czujnik generuje podczas obracania kołem (Prąd przemienny u mnie na poziomie 2,5 V podczas jazdy z prędkością około 80 KM/h).
Przy obracaniu koła ręką powinno małe napięcie pokazać.
Nie zaszkodzi czujniki poczyścić i dolać płynu hamulcowego a szczęki i tak trzeba wymienić.
Pozdrawiam
Emilios8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości