Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez lasic100 » 22 paź 2011, 22:55

Tylko właśnie z tymi odrdzewiaczami jest kłopot jeśli ktoś nie ma własnego garażu. Przykładowo ten fertan ma działać z wodą i rdzą ale co się z tym wiążę oczywiście musi być dodatnia temperatura. Na dodatek z tego co sprzedający mówił auto powinno czekać 3 dni aż sobie środek będzie reagował z rdzą. A potem nawet z jedną czy 2 warstwy jeszcze walnąć.

Ale ogólnie myślę, że lepiej próbować jakoś zabezpieczać podwozie i nie tylko bo zimy w Polsce nie są łaskawe...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez oblivion » 4 gru 2011, 09:44

W mojej okolicy jest firma, która piaskuje podwozia, naczepy itp – podjadę w tygodniu się zapytać ile kosztuje wypiaskowanie całego podwozia i wymalowanie podkładem antykorozyjnym ;)
To chyba najlepszy sposób na usunięcie rdzy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Marceli Szpak » 5 gru 2011, 15:24

Witam
W dziale o swoim aucie wrzuciłem info, że będę zabezpieczał podwozie poniższym specyfikiem. Czy ktoś z Was wie coś na jego temat? Polecacie czy etam ? :)
25zł/2kg – mechanik powiedział, żebym kupił 4kg

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Grzyby » 6 gru 2011, 01:19

Marceli Szpak napisał(a):25zł/2kg

Czy przy tej cenie to wytrzyma do wiosny?
Nie spłynie po kilkunastu deszczowych dniach z auta?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marceli Szpak » 6 gru 2011, 12:41

Grzyby napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):25zł/2kg

Czy przy tej cenie to wytrzyma do wiosny?
Nie spłynie po kilkunastu deszczowych dniach z auta?

To pytanie należy skierować do mechanika :) Powiedział, że jest to lepsze od BITGUM'u i wiele trwalsze a ile w tym prawdy? Mówił to przyjaciel rodziny więc chyba nie mówił tego dla jajec :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Boost » 10 gru 2011, 19:07

oblivion napisał(a):W mojej okolicy jest firma, która piaskuje podwozia, naczepy itp – podjadę w tygodniu się zapytać ile kosztuje wypiaskowanie całego podwozia i wymalowanie podkładem antykorozyjnym ;)
To chyba najlepszy sposób na usunięcie rdzy...

O ile nie masz całego rudego podwozia to odpuść bo tylko szkód narobisz, tam gdzie występuje jeszcze zabezpieczenie fabryczne nie ruszaj, oczywiście nałóż również na te miejsca środek zabezpieczający, a oczyść blachy tylko tam gdzie ruda jest.
Marceli Szpak napisał(a):Witam
W dziale o swoim aucie wrzuciłem info, że będę zabezpieczał podwozie poniższym specyfikiem. Czy ktoś z Was wie coś na jego temat? Polecacie czy etam ? :)
25zł/2kg – mechanik powiedział, żebym kupił 4kg

Podobnym ustrojstwem zabezpieczyłem terenówkę do zabawkę w błocie, ale na ile to jest warte to nie wiem niby znajomy tez polecał, ale na oko to po 2 latach śladu po tym nie będzie. Jeśli chodzi o ilośc to 4kg aż nadto.

626 natomiast zabezpieczyłem ML'em i Tectylem od Valvoline (oba środki w wygodnych w użyci sprayach) i sobie je bardzo chwalę, sprzedawca polecił mi żebym Ml'em przeleciał cienko cała powierzchnie + profile zamknięte oczywiście i dopiero na to Tectyl, trzy latka minęły i podwozi nadal super żadnych śladów korozji czarniutkie zabezpieczenie się trzyma, także polecam. Co do samego sposobu czyszczenia to myjka i szczotka druciana załatwia sprawę, oczywiście jeśli niema jakichś większych ognisk korozji.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez oblivion » 10 gru 2011, 20:54

Nawet jakbym chciał piaskować fragmenty to w firmie dowiedziałem się, że pistolet jest spory i:
– auto trzeba wywrócić na bok – odpada
– wewnątrz będą drobinki piasku – odpada
Zostaje mi mechaniczne oczyszczenie i pomalowanie podkładem antykorozyjnym. Jako konserwacja Noxudol 900 w sprayu ;) może w przyszłym tygodniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez ralfvip » 20 lut 2012, 14:22

Witam
Boost znasz gdzieś w okolicy warsztat, który zajmuje się konserwacją podwozia? Wykonywałeś taki zabieg, gdzieś w Warszawie lub w okolicach Pruszkowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Boost » 20 lut 2012, 14:58

Dokładnie w okolicach Pruszkowa u znajomego na kanale, osobiście :)
Kiedyś robiłem w warsztacie z polecenia w Michałowicach jeszcze GD i dobrze robotę zrobił, ale nie wiem czy nadal istnieje bo nie miałem od tego czasu styczności z nim. Odszukam wizytówkę, może się ostała jeszcze.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez ralfvip » 20 lut 2012, 16:37

Byłoby super i blisko mnie. Jak będziesz miał namiary na ten warsztat w Michałowicach to ślij info tutaj albo na PW. Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez ralfvip » 20 lut 2012, 17:22

Witam ponownie
Poniżej linki do warsztatów z Warszawy i okolic oferujących m.in. usługi zabezpieczania podwozia. Co o nich sądzicie?

http://line-x.waw.pl/index.php/najlepsz ... a-warszawa

http://www.autowis.pl/?dzial=20

http://www.wyszynski.net.pl/konserwacja ... zyjna.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez ralfvip » 27 lut 2012, 14:00

Mam zamiar zabezpieczyć podwozie auta.
Zauważyłem, że nadkola z tyłu są wyłożone od środka tak jakby wykładziną (nie wiem jak ten materiał się fachowo nazywa). Moje pytanie brzmi: Czy środek zabezpieczający ma być nakładany na te nadkola z tyłu? A tak swoją drogą, wykładzina w nadkolach od środka? Przecież to zgnije od wody? Z przodu nadkola od środka są plastikowe, a tam gdzie są elementy z blachy to jest dodatkowe zabezpieczenie w postaci elastycznej powłoki. Jak jest u was w waszych mazdach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez sekko » 28 lut 2012, 00:35

Witam, ta wykładzina (jakaś sprasowana włóknina, filc?) ma podobno wygłuszać uderzenia kamieni o nadkola ale przy okazji świetnie trzyma wilgoć. Ja wyrzuciłem to, zabezpieczyłem antkorozyjnie NOXUDOLEM i na to założyłem plastikowe nadkola. Teraz, po trzeciej zimie wyszło małe ognisko korozji, ale w miejscu gdzie już korozja była jak kupowałem Magdalenę.
Ja zdecydowanie polecam pozbyć się tych wykładzin.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:41
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BJ 74 kW DiTD `00

Postprzez Baku86 » 9 mar 2012, 13:20

witam
czy uzywal ktos baranka firmy RANAL?? myslalem nad zakupem takiego zestawu z pistoletem(posiadam sprezarke) http://allegro.pl/5-4-litra-baranka-do- ... 73839.html by zabezpieczyc Magdalene. prosilbym bym o opisanie wrazen po uzyciu tego preparatu <oczko> (przyczepnosc, ile czasu schnie itp) i czy lepiej kupic pod sprezarke czy na pedzel? <co?>
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Boost » 9 mar 2012, 13:25

ralfvip Niestety nie odnalazłem tego kontaktu i sorry za zwłokę w odpowiedzi, ale na urlopie byłem.
Baku86 tego konkretnie środka nie stosowałem, ale bardzo podobny, zabezpieczyliśmy nim terenówkę. Zdecydowanie użyj kompresora, łatwo się natryskuje nawet w trudno dostępnych miejscach, co do czasu schnięcia nie podpowiem bo na noc zostawiliśmy toto i rano było już ok.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Baku86 » 9 mar 2012, 13:59

Boost napisał(a):ralfvip Niestety nie odnalazłem tego kontaktu i sorry za zwłokę w odpowiedzi, ale na urlopie byłem.
Baku86 tego konkretnie środka nie stosowałem, ale bardzo podobny, zabezpieczyliśmy nim terenówkę.

jaka przyczepnosc, jak to sie prezentowalo po dluzszym czasie(chodzi mi o to czy nie odpada calymi warstwami itd)
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez ralfvip » 29 mar 2012, 23:43

Ja zdecydowałem się zabezpieczyć swoją Mazdę środkami Tectyl firmy Valvoline.

Obrazek

Usługa została wykonana tutaj:
Wyszyński AUTO CENTRUM
Al. Prymasa Tysiąclecia 81A/6
01-242 Warszawa
tel: 22 632-23-23 lub 22 837-85-50
http://wyszynski.net.pl/konserwacja-antykorozyjna.html

Warsztat ten mogę polecić w 100%. Wszystko odbyło się bez żadnych komplikacji.
Cała operacja zabezpieczenia trwała dwa dni. W pierwszym dniu zdjęto nadkola i całe podwozie porządnie wymyto myjką ciśnieniową. Następnie auto schło. W drugim dniu nałożono powłokę Tectyl. Do końca dnia powłoka schła. Nałożona czarna powłoka jest gumowata, elastyczna. Póki co trudno mi cokolwiek napisać o skuteczności takiego zabezpieczenia. Wzrokowo wygląda to profesjonalnie a jak jest faktycznie to napiszę jesienią po pierwszym przeglądzie.
Warsztat w którym wykonałem zabezpieczenie udziela dwurocznej gwarancji z bezpłatnymi przeglądami co pól roku. W przypadku stwierdzenia ubytków w nałożonej powłoce są one uzupełniane.
Koszt zabezpieczenia samego podwozia to 700zł. Zabezpieczenie podwozia wraz z profilami zamkniętymi to koszt około 1100zł. Ja wybrałem opcję tańszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Boost » 30 mar 2012, 00:15

Baku86 napisał(a):jaka przyczepnosc, jak to sie prezentowalo po dluzszym czasie(chodzi mi o to czy nie odpada calymi warstwami itd)
pozdrawiam


Jak na razie po roku niecałym jest ok, a w terenie dostawała po d, potem karcherem czyszczone toto i nic nadal siedzi jak powinno zobaczymy z czasem.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Pankuba » 30 mar 2012, 13:12

ralfvip napisał(a):Ja zdecydowałem się zabezpieczyć swoją Mazdę środkami Tectyl firmy Valvoline

Sam też tak zrobiłem. Po półtora roku wszystko wygląda ok.
A nie miałeś wrażenia, że Valvo nakłada się cieniej jak inne specyfiki? Oglądałem parę innych aut po konserwacji różnymi mazidłami (w tym samym warsztacie) i tam ogólnie rzecz biorąc było mocniej naciapane od spodu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ralfvip » 30 mar 2012, 14:40

Pankuba napisał(a):Sam też tak zrobiłem. Po półtora roku wszystko wygląda ok.
A nie miałeś wrażenia, że Valvo nakłada się cieniej jak inne specyfiki? Oglądałem parę innych aut po konserwacji różnymi mazidłami (w tym samym warsztacie) i tam ogólnie rzecz biorąc było mocniej naciapane od spodu.


Trudno powiedzieć jak jest z innymi środkami, nie mam doświadczenia za bardzo w tym temacie. Grubość powłoki wydaje się OK przynajmniej u mnie. Zobaczymy na jesieni ile warte jest te zabezpieczenie. Ja u siebie zauważam tylko tyle, że ta powłoka jest bardzo elastyczna w niektórych miejscach nawet można się nią pobrudzić. Może to kwestia wyschnięcia? Pankuba jak to u Ciebie wygląda? Ta powłoka jest całkiem sucha, czy nawet po 1,5 roku jest taka maziowata i brudząca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki