Bąbelkowanie w układzie chłodzenia (Problem rozwiązany)

Postprzez waldii » 17 sty 2009, 22:16

iten83 napisał(a):Duzo jest komplikacii przy odkrecaniu termostatu?? Bo jak zerknąłem to tam sate osłony od paska rozrzadu.

termostat nie jest z tej strony tylko na skrzynia biegow
waldii
 

Postprzez Filippo80 » 23 sty 2009, 23:01

Ja zmienilem rozrzad,pompe wody,termostat,korek....pytanie czy na zimnym silniku jak rano podniose mache pod na bloku powinien byc płyn ..czy nie?czy powinien byc tylko w wyrównawczym?Pytam bo przewaznie jest pod korkiem ale tak po ok 200km jest tam sucho i w wyrównawczym też.Dodam,ze pali mi olej jak cholera (caly silnik w oleju) ale kawy z mlekiem nie mam.Na bomble jeszcze nie patrzylem a pod auto nie ma co bo wszedzie olej.Ciekawe czy te glowice mam do zrobienia gdyz mialem juz sytuacje ,ze nagle temp wody skoczyla na max (zonk) na szczescie pod domem wiec dolalem plynu.To bylo jakis czas temu.Od tamtej pory dolewalem co jakis czas , w koncu zrobilem to co opisalem na poczatku...mimo to mam wrażenie ,że gdzies ucieka :(
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 16:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez tiger918 » 24 sty 2009, 00:20

u mnie przed zrobieniem głowic na zimnym silniku jak odkrecilem korek na bloku silnika to zawsze byla susza...i mialem ubytki małe bo male ale byly..miałem wrazenie ze ilosc płynu wypchnietego pod wpływem temperatury do zbiorniczka nie jest równa ilosci która przy stygnieciu wróciła do ukladu....po naprawie głowic (były krzywe) zawsze na zimnym silniku jak odrecam korek jest pełniutko płynu, od naprawy nie wiem co to jest płyn chlodniczy i dolewanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Filippo80 » 24 sty 2009, 00:50

hmm..to teraz z innej beczki.planuje niedlugo remont silnika wiec jakies 2000 trzeba bedzie wydac.pytanie ile Ciebie ta impreza kosztowala i czy warto robic przed remontem?
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 16:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez tiger918 » 24 sty 2009, 13:39

powiem tak ..pracuje w serwisie (innej marki) jako elektryk wiec naprawe mi robil kumpel mechanik z pracy który robi sobie autka w domu....wymiana uszczelek + planowania głowic + montaz pompy wody( bo w serwisie jak wymieniali rozrzad zle zamontowali i sie pociła) + wymiana pasków klinowych i łozysk w rolkach + wymiana sprzegła kompletnego + wymiana marzety całosc wyniosła mnie 1600zl....wszyskie czesci oprócz kompletnego sprzegła pasków i łozysk do rolek kupilem sam...takze do tego trzeba dodac uszczelki pod głowice x2, uszczelki pod pokrywe zaworów x2, simeringi pod wałki rozrzadu x4, nowy płyn chłodniczy,i kilka drobnych pierdułek jak np oring pod aparat zapłonowy, dodam ze prace oczywiscie utrudniał zamontowany sekwencyjny gaz...ale jakos poszło...takze wszysko z kupnem czesci wyniosło mnie jakies 1900zł a to jest dopiero góra silnika...mysle ze jezeli myslisz o całym to conajmniej drugie tyle....dodam jeszcze dla porównania ze wymiana kompletnego rozrzadu z pompa wody z moimi czesciami wyniosła mnie pół roku wczesniej jakies 1800zł w autoryzowanym serwisie a i tak spieprzyli sprawe z pompa ale juz nie chciałem dochodzic...w tym samym serwisie mazdy sama wymiane uszczelek pod głowicami plus planowanie głowic z ich czesciami obliczyli mi na 2000zł takze podziekowałem...v6 nie jest tanim silnikiem do naprawy ale jezeli sie to zrobi fachowo to sie odwdziecza swoim mrukiem)))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez jjacek10 » 8 lut 2009, 23:23

Stawiam na pompę wody,miałem podobny problem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:03
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Xedos 6 KF LPG

Postprzez iten83 » 9 lut 2009, 11:29

To tak. W piatek byłem w serwisie bosch w trzebini. Zprawdzili mi czy nie poszła uszczelka lub nie pękła głowica. Okazało się że uszczelka i głowica jest OK. Zapłaciłem 35 zeta. Mieli taki płyn co zmienia kolor z niebieskiego na żułty lub zielony po zetknięciu z CO2. u mnie kolor się nie zmienił. W tym tygodniu mam zamiar zmienic pompe wodną i termostat, tylko musze dorobić klucz do blokady koła pasowygo na korbowodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez iten83 » 20 lut 2009, 01:47

To tak Koledzy.
Zmieniłem pompe wody,ale przy zmianie okazał się mały zonk.
Pompe którą zamówiłem na allegro była o 7mm szersza. Na następny dzień dostałem tą właściwą.
Zmieniłem i skręciłem wszystko,zalałem nowym płynem.I z początku troszke babelkowało.
Po przejechaniu paru kilometrów sprawdziłem czy wszystko ok. Nie zmieniałem termostatu.
PROBLEM ROZWIĄZANY :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez waldii » 20 lut 2009, 01:49

iten83 napisał(a):żułty

ałaaa moje oczyyy
waldii
 

Postprzez Czege » 26 mar 2009, 12:26

Filippo80 napisał(a):hmm..to teraz z innej beczki.planuje niedlugo remont silnika wiec jakies 2000 trzeba bedzie wydac.pytanie ile Ciebie ta impreza kosztowala i czy warto robic przed remontem?


Jestem właśnie na etapie remontowania, a raczej "mini-remontowania", potocznie nazywanego uszczelnieniem silnika:P

ogólnie za same części na wymianę dałem w okolicach 1600 zł. Nie wliczam w to oleju, filtra oleju, płynu chłodzącego i wielu, ale to wielu innych materiałów potrzebnych do tego remontu. Jako, że robię sam ten remont (no z kolegą) to mam wpływ na wszystko. Znaczy to tyle, że do samego czyszczenia elementów zużyłem 5 litrów nafty i 10 litrów benzyny ekstrakcyjnej:P Ale przynajmniej silniczek czysty jak nowy.
No do tego dochodzi koszt robocizny jeśli robisz u kogoś, a to już kolejny 1500 zł jak kolega Waldii informował w innym poście.
jak się samemu robi, to jest wiele taniej. Ale dłużej. Jako, że pracuję to silnik robię wieczorami. już 2 tygodnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez amraam23 » 5 gru 2011, 01:47

u mnie jest tak
mazda xedos 2.0
Wody z ukladu chlodzenia ubywa. Wycieka z rury wydechowej, a w zbiorniczku wyrownawczym widac babelki powietrza jak sie gazu doda, czy to oznacza najgorsze? uszczelki pod glowica?
ucieka sporo, po 30 km musze wlac 1litr wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez DymeK » 5 gru 2011, 15:22

spr korek oleju czy nie ma mazi i korki cisnieniowe
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez amraam23 » 5 gru 2011, 21:19

no wlasnie nie, nie ma zadnej mazi, bagnet tez czysty, w sensie ze widac sam olej bez zadnych dodatkow. teraz jezdze na wodzie bo musze co chwile dolewac, przejechalem 40 km i po nastepnym odpaleniu juz mi obroty szwankowaly bo nie bylo wody w silniczku krokowym to troszke chyba szybko ubywa. koszt wymiany uszczelek pod glowica mnie przeraza, no ale jak nie bedzie wyjscia.... na sprzedazy tez nie zarobie z uszkodzonej Madzi. skąd woda w ukladzie wydechowym??? jak by mi sie woda lala do silnika to chyba by nie odpal?

EDIT 06.12.2011

no i sie znalazl diabel
chlodnica dziurawa, niby takie oczywiste tylko czemu wczesniejszy zaklad tego nie wykryl, to wyjasnia szybkie ubywanie wody, koszt wymiany chlodnicy o wiele mniejszy jak wymiany uszczelek pod glowica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

PostTen post został usunięty przez Gość 6 gru 2011, 21:03.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 6 gru 2011, 21:03

amraam23 napisał(a):chlodnica dziurawa, niby takie oczywiste tylko czemu wczesniejszy zaklad tego nie wykryl,

na pewno bym ich nie polecal :|

amraam23 napisał(a):koszt wymiany chlodnicy o wiele mniejszy jak wymiany uszczelek pod glowica

cieszymy sie z niskich kosztow ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6