Wymiana chłodnicy wody Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
No jak Ci sie wentylator nie zalaczyl to chyba dobrze, znaczy sie chlodnica wyrabia z chlodzeniem, racja?
Jak wogole z montazem? Duzo miales rzezbienia, czy raczej gladko poszlo?
Jak wogole z montazem? Duzo miales rzezbienia, czy raczej gladko poszlo?
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
niby wyrabia i temperatura cały czas jest na połowie ale dziwi mnie ze się nie załączyły jak je tak przeciągałem pod czerwona kreskę gdzie zawsze mi się włączały . ale może rzeczywiście taka wydajna
a stara się rozsypała te blaszki pomiędzy jak przejechałem to się rozsypały no i cala na boki wydęta, a rzeźbienia mało
najciężej było odkręcić te dwie śrubki na dole bo miałem je zapieczone i zardzewiałe
musiałem je upiłować co wcale nie było łatwe bo dostęp dość cieżki. a przy tym usunałem chlodnice klimatyzacji bo i tak niedzialala i byla tez cala pognieciona i rozwalona i przeswit do normalnej chlodnicy jest o wiele wiekszy
wiec kupowac nowe i rzezbic a nie uzywane i rozsypane 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
też popieram nawet najnowsza używka do naszej mazdy ma prawie 10 lat u mnie po lekkim puknięciu rozsypała się cała, a kupując używana tez nie mamy pewności, że po jakimś czasie znowu nie będzie ciekło...
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
boczek86 napisał(a):niby wyrabia i temperatura cały czas jest na połowie ale dziwi mnie ze się nie załączyły jak je tak przeciągałem pod czerwona kreskę gdzie zawsze mi się włączały
Wydajność tej Twojej nowej może być mniejsza od nowej ory, ale jest większa od Twojej starej
wczoraj gadalem z kumplem mechanikiem i mowil ze podczas jazdy i w taka zimna pogode niema szans zeby sie wiatraki wlaczyly bo chlodzenie jest bardzo dobre i zeby wlaczyly sie wiatraki to temperatura musi byc 95 – 100 stopni. i mowi ze jeszcze jak wywalilek klime to przeswit mam jeszcze wiekszy wiec jeszcze lepsze chlodzenie mowi ze jedyny sposob zeby sprawdzic czy dobrze dziala to na postoju jak juz sie silnik zagrzeje to go zostawic na jakis czas albo troche dac mu obrotow bo wtedy chlodzenie jest slabe i zobacze czy sie wlacza wiec dzis jeszcze sprawdze 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
a będziesz na wiosnę z klimą robił? szkoda sprężarki przez zimę
a wentylatory się rzadko włączają
w taką pogodę, to jeszcze nie widziałem...
a wentylatory się rzadko włączają
niebede robilkierownik napisał(a):szkoda sprężarki przez zimę![]()
kierownik napisał(a):a wentylatory się rzadko włączająw taką pogodę, to jeszcze nie widziałem...
szkoda ze mi tego wczoraj nienapisales bo chodzilem i pytalem sie kogo popadlo czemu sie niewlaczaja bo juz myslalem ze zle podlaczylem cos lub cos sie zepsulo
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Jak bardzo chcesz sprawdzić czy działają wiatraki spuść 2 litry płynu, włącz silnik i poczekaj aż włączą się wiatraki. Musisz jednak uważać i kontrolować temperaturę.
to powiem tyle ze w tej dziurawej chlodnicy jak zlewalem plyn chlodniczy to bylo go dwa litry
a jak zalozylem nowa to wlalem juz nowy plyn i weszlo go prawie 5 litrow i zostala mi moze szklanka
a niebede kombinowal ze spuszczaniem plynu 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Jest też bardziej bezpieczny sposób, nie pamiętam niestety dokładnie jaki 
Chyba trzeba wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika, ale tego niżej z jednym przewodem. Jak coś pokręciłem poprawcie mnie
Chyba trzeba wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika, ale tego niżej z jednym przewodem. Jak coś pokręciłem poprawcie mnie
kierownik napisał(a):ten niżej to czujnik ciśnienia oleju
był sposób, ale też nie pamiętam – nie wiem czy nie w gnieździe diagnostycznym coś...
chyba coś się zwiera i po naciśnięciu gazu wiatraki się włączają
Neonixos666 napisał(a):chyba coś się zwiera
Też tak mi coś świtało, ale wersja z odpięciem czujnika mi bardziej pasowała
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Spokojny bądź, przy tej temperaturze przy piłowaniu nawet ciężko żeby choć na chwile się włączył
JA u mnie po wymianie płynu też chciałem sprawdzić to w WAKACJE przy 25* w garażu na postoju chodziła 15 minut i farelkiem jeszcze musiałem ją dogrzać od przodu żeby się załączył wiatrak 

koledzy a jazda z całkowicie zasłoniętą chłodnicą nie rozwiąże problemu? na pewno złapie temp. i załączy wiatrak.
witam mam tkie pytanko czy te uchwyty chlodnicy na gozre na takich gumach (jakies przeguby ) to sa wymienne bo mam niewielki luz ale strzasznie tam cos stuka a jak ja docisne reka do siebie delikatnie to ucicha
dzieki
dzieki
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości