Moze jak zdejmiesz klocek i dasz zdjecie to porownamy ze swoimi, bo inaczej to raczej nie da radu sprawdzic
Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.
malo kto ma wersje US i to jeszcze 3.7.
Moze jak zdejmiesz klocek i dasz zdjecie to porownamy ze swoimi, bo inaczej to raczej nie da radu sprawdzic
Moze jak zdejmiesz klocek i dasz zdjecie to porownamy ze swoimi, bo inaczej to raczej nie da radu sprawdzic
Witam Was forumowicze,
przeglądam już chwilę forum i nie znalazłem żadnego wątku w pełni wyczerpującego mój problem. Sporo piszecie ogólnie o wymianie tarcz i klocków w 6, ale to co się dzieje u mnie to bardziej problem jak opisywany i podciągnięty pod akcje serwisowe temat z CX-7.
Może nie potrafię wyszukać dokładnie tego co potrzebuję, wtedy mnie skierujcie
A problem jest taki:
Mam moją M6 od nowości czyli od roku. Przebieg 33.000km i już dwa razy wymieniałem tarcze na nowe (po uprzednim ich przetaczaniu zgodnie z procedurą serwisową).
Czyli mam już za sobą 4 wizyty w serwisie
po min. 2h, bo za drugim razem się prawie o sąd oparło i spędziłem 5h.
Problem cały czas nie do wyeliminowania – czyli tarcze po kilku tys. km od wymiany/przetaczania znowu biją. Po mieście w miarę ok, ale tylko wystarczy na autostradę wyjechać i ze 160km do 80 wyhamować i bije aż miło – cała kierownica się rusza.
Czy ktoś ma podobne problemy – jakie rozwiązanie proponujecie?
Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony (ASO) ale oficjalnie Mazda nie planuje żadnej akcji serwisowej dla 6GH.
Dodam, że nie jeżdżę jak emeryt (czyli raczej szybko), jednak nie przeszkadzało mi to zrobić w poprzednim aucie (Octavia 2.0 TDI) 100.000km na jednych tarczach[u] i jednych klockach![/u] więc za insynuacje co do mojego stylu jeżdżenia z góry dziękuję – z resztą jeździłem wcześniej kilkoma innymi autami podobnej klasy i tylko tu mam problemy z hamulcami.
Proszę o wsparcie
przeglądam już chwilę forum i nie znalazłem żadnego wątku w pełni wyczerpującego mój problem. Sporo piszecie ogólnie o wymianie tarcz i klocków w 6, ale to co się dzieje u mnie to bardziej problem jak opisywany i podciągnięty pod akcje serwisowe temat z CX-7.
Może nie potrafię wyszukać dokładnie tego co potrzebuję, wtedy mnie skierujcie
A problem jest taki:
Mam moją M6 od nowości czyli od roku. Przebieg 33.000km i już dwa razy wymieniałem tarcze na nowe (po uprzednim ich przetaczaniu zgodnie z procedurą serwisową).
Czyli mam już za sobą 4 wizyty w serwisie

Problem cały czas nie do wyeliminowania – czyli tarcze po kilku tys. km od wymiany/przetaczania znowu biją. Po mieście w miarę ok, ale tylko wystarczy na autostradę wyjechać i ze 160km do 80 wyhamować i bije aż miło – cała kierownica się rusza.
Czy ktoś ma podobne problemy – jakie rozwiązanie proponujecie?
Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony (ASO) ale oficjalnie Mazda nie planuje żadnej akcji serwisowej dla 6GH.
Dodam, że nie jeżdżę jak emeryt (czyli raczej szybko), jednak nie przeszkadzało mi to zrobić w poprzednim aucie (Octavia 2.0 TDI) 100.000km na jednych tarczach[u] i jednych klockach![/u] więc za insynuacje co do mojego stylu jeżdżenia z góry dziękuję – z resztą jeździłem wcześniej kilkoma innymi autami podobnej klasy i tylko tu mam problemy z hamulcami.
Proszę o wsparcie
Pozdrawiam,
Michał.
Michał.
- Od: 22 sty 2012, 23:56
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.2 Sport, '2010/11, K&N Powered
Megane Coupe 1,4 TCe SL Exception 2010
Barracuda napisał(a):rzeglądam już chwilę forum i nie znalazłem żadnego wątku w pełni wyczerpującego mój problem.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=96022&p=2061872&hilit=bij%C4%85#p2061872
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=96022&p=2023092&hilit=bij%C4%85#p2023092
Skleić tematy i czekać na rozwiązanie lub walczyc w aso
PS. Zgadnij, jaką frazę wpisałem w wyszukiwarkę by znaleźć te tematy
PS 2. A tutaj ten sam problem w cxach, może jakiś pomysł skopiujesz : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=283&t=74381
-
Kamil
sklejac nie ma czego... to jest jeden watek 
im wiecej klientow powiadomi Mazda Motor Polska, a nie serwisy... tym szybciej to zalatwia
tak jak z CX-7
czy powiadomiles MMP o Twoim problemie?
bo ja juz bym siedzial im na larku...
powod?
Kamil napisał(a):walczyc w aso
im wiecej klientow powiadomi Mazda Motor Polska, a nie serwisy... tym szybciej to zalatwia
tak jak z CX-7
czy powiadomiles MMP o Twoim problemie?
powod?
Barracuda napisał(a):Przebieg 33.000km i już dwa razy wymieniałem tarcze na nowe (po uprzednim ich przetaczaniu zgodnie z procedurą serwisową).
Czyli mam już za sobą 4 wizyty w serwisie po min. 2h, bo za drugim razem się prawie o sąd oparło i spędziłem 5h.
Barracuda napisał(a):Czy ktoś ma podobne problemy – jakie rozwiązanie proponujecie?
o ile dobrze pamietam to wyczytalem gdzies, ze pomaga wymiana klockow na bardziej odporne na temperature niz te ORI.
PS. Ja uzywam EBC, fakt ze bardziej pyla niz oryginaly ale poza tym mankamentem to przebijaja oryginalne klocki.
glowasiek napisał(a):PS. Ja uzywam EBC, fakt ze bardziej pyla niz oryginaly ale poza tym mankamentem to przebijaja oryginalne klocki.
a tak z ciekawosci jak sie tarcze to tego zestawu maja
Z tego co pamietam to masz jeszcze ori tarcze. Czy widzisz na nich jakies wyrazne wrzery lub cos takiego
Jak w starej mazdzie zamontowalem EBC green na normalne tarcze to po kilku miesiacach z tarczy zrobily mie sie "fale Dunaju".
niee, ladnie zbieraja po calosci i nie mam zadnych wrzerow czy rowkow ... idealnie, jedyny minus to jak wspominalem ich wieksze pylenie niz ORI ... tylu jeszcze nie zmienialem bo nie ma takiej potrzeby.
Przod zmienialem bo pewnej wizycie ASO zalecalo zmiane wiec wzialem sie za to sam, chociaz klocki nei byly w takim zlym stanie – ale to bezpieczenstwo wiec zmienilem mimo wszystko
Przod zmienialem bo pewnej wizycie ASO zalecalo zmiane wiec wzialem sie za to sam, chociaz klocki nei byly w takim zlym stanie – ale to bezpieczenstwo wiec zmienilem mimo wszystko
Przetestowalem pare kompletow tarcz i klockow hamulcowych na swojej mazdzie. Zaznaczam ze mam ciezka noge i dla mnie istotne jest to aby samochod z duzych predkosci ok.200km/h hamowal bezproblemowo.
1. Oryginalne klocki skonczyly sie po 40.000, zalozylem klocki Ferodo. Nie dosc ze oryginalne tarcze pokrzywily sie, to felgi byly caly czas w kolorze nadwozia, czyli czarnym. Hamowanie bardzo slabe
2. Wymiana, oryginalne tarcze, oryginalne klocki. Na miasto moglyby byc, natomiast przy ostrym schodzeniu z duzych predkosci, przy drugim depnieciu pedalu hamulca trzeba juz hamowac oczami. nie dosc ze drogi jest taki komplet, jakosc marna. Efekt 3.000km tarcze krzywe.
3. Wymiana, tarcze turbo grove EBC i zielone klocki EBC. Efekt? Na moje odczucie hamulec lepszy od oryginalnego o 50%, nie jest to tani komplet, porownywalny cenowo do oryginalu, ale o niebo lepszy. Ten komplet zalatwilem sobie sam jak po ostrym hamowaniu, wjechalem w kaluze sporych rozmiarow.
4. Wymiana, tarcze Zimermann i zielone klocki EBC, to wydaje mi sie najlepszy kompromis pomiedzy cena i jakoscia. Na miasto idealne, na trase rowniez. Tarcze do samego konca proste.
5. Po skonczeniu klockow postanowilem wrocic do EBC, tarcze turbo grove i klocki EBC tym razem czerwone. I tu pelna radosc z hamulcow. Tarcze sa wiercone i nacinane. Przy hamowaniu nie ma zadnych efektow dzwiekowych od naciec na tarczach, slychac je jedynie przy jezdzie obok barierek i przy otwartym oknie
Reasumujac z wlasnego doswiadczenia polecalbym komplet tarcze Zimermann i zielone klocki EBC, a dla bardziej wymagajcych caly komplet z EBC
1. Oryginalne klocki skonczyly sie po 40.000, zalozylem klocki Ferodo. Nie dosc ze oryginalne tarcze pokrzywily sie, to felgi byly caly czas w kolorze nadwozia, czyli czarnym. Hamowanie bardzo slabe
2. Wymiana, oryginalne tarcze, oryginalne klocki. Na miasto moglyby byc, natomiast przy ostrym schodzeniu z duzych predkosci, przy drugim depnieciu pedalu hamulca trzeba juz hamowac oczami. nie dosc ze drogi jest taki komplet, jakosc marna. Efekt 3.000km tarcze krzywe.
3. Wymiana, tarcze turbo grove EBC i zielone klocki EBC. Efekt? Na moje odczucie hamulec lepszy od oryginalnego o 50%, nie jest to tani komplet, porownywalny cenowo do oryginalu, ale o niebo lepszy. Ten komplet zalatwilem sobie sam jak po ostrym hamowaniu, wjechalem w kaluze sporych rozmiarow.
4. Wymiana, tarcze Zimermann i zielone klocki EBC, to wydaje mi sie najlepszy kompromis pomiedzy cena i jakoscia. Na miasto idealne, na trase rowniez. Tarcze do samego konca proste.
5. Po skonczeniu klockow postanowilem wrocic do EBC, tarcze turbo grove i klocki EBC tym razem czerwone. I tu pelna radosc z hamulcow. Tarcze sa wiercone i nacinane. Przy hamowaniu nie ma zadnych efektow dzwiekowych od naciec na tarczach, slychac je jedynie przy jezdzie obok barierek i przy otwartym oknie
Reasumujac z wlasnego doswiadczenia polecalbym komplet tarcze Zimermann i zielone klocki EBC, a dla bardziej wymagajcych caly komplet z EBC
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Prosze bardzo
Komplet EBC z czerwonymi klockami 1105zl
Tarcze Zimermann od200 do 220 za szt, klocki EBC zielone ok. 240zl w sumie ok. 680zl
Komplet EBC z czerwonymi klockami 1105zl
Tarcze Zimermann od200 do 220 za szt, klocki EBC zielone ok. 240zl w sumie ok. 680zl
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):Reasumujac z wlasnego doswiadczenia polecalbym komplet tarcze Zimermann i zielone klocki EBC, a dla bardziej wymagajcych caly komplet z EBC
Update,
założyłem zestaw EBC Turbo Groove + klocki Green stuff.
Pomiar bicia na nie jeżdżonych tarczach 0,07mm – czyli więcej niż dopuszczalne 0,05mm – zdjąłem komplet i oddałem, EBC oddało kasę.
Drugie podejście: – Panowie w ASO Zdanowicz (Subaru i Mazda) (Gdańsk) powiedzieli że już parę osób zakładało EBC Turbo Groove (Subaru też ma problemy z hamulcami) j są strasznie głośne. Lepiej jak się ma kasę kupić model wyżej – Ultimax-y.
Kupiłem komplet EBC Ultimax + kloski RedStuff (Kevlarowo-ceramiczne – niby do 3000 *C)
Pomiar bicia przy założeniu 0,04mm – sama piasta 0,01mm czyli w normie – założyłem.
przejechałem około 3000km, z tego pierwsze 800 jak emeryt, spokojne hamowanie, bez szaleństw, delikatne docieranie hamulców.
Po tym 1000km normalna jazda trasa + autostrady.
Po 2000km znów problem – fale Dunaju. Tarcze biją aż miło.
Po mieście nie, bo się nie rozgrzewają, ale wystarczy na trasę czy na autostradę wyjechać i 2 lekkie hamowania i już cała kierownica lata i słychać bicie w środku a samochód cały się trzęsie.
Sam już nie wiem co zrobić.
Czekać na rozwiązanie i walczyć z ASO nie mam czasu.
Wydałem 1500zł na EBC z własnej kasy, żeby oszczędzić czas, ale i to nie pomaga.
Co za g... te hamulce.
Pozdrawiam,
Michał.
Michał.
- Od: 22 sty 2012, 23:56
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.2 Sport, '2010/11, K&N Powered
Megane Coupe 1,4 TCe SL Exception 2010
Martzin75 napisał(a):Troche ode mnie:
– tez mam 2.2
– zglosilem sie na wymiane tarcz, dostalem info ze Mazda zmienila dostawce tarcz i ze zakladane sa nowej konstrukcji, w zwiazku z tym klocki tez musza byc nowej generacji (sic!) i zabulilem za nie (klocki) 400pln.
– po 1500km wszystko dziala jak powinno
możesz coś więcej o tej nowej konstrukcji napisać?
bo mi 2 razy w ASO zakładali takie same jak na pierwszy montaż.
Nie było nic mowy o innej konstrukcji.
A klocki sam musiałem nowe dokupić też, ale też takie same jak stare.
Pytałem nawet panów w ASO (BMG), jak to jest, że jak wymienia się tarcze na nowe na serwisie to zalecają wymianę klocków na nowe, a jak na gwarancji Mazda tarcze na nowe wymienia to klocki już nie...? tylko bezradnie ręce rozłożyli.
Pozdrawiam,
Michał.
Michał.
- Od: 22 sty 2012, 23:56
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.2 Sport, '2010/11, K&N Powered
Megane Coupe 1,4 TCe SL Exception 2010
Powiem wam, ze czytam ten watek i sam nie wiem co zrobic
W ciagu miesiaca lub dwoch bede musial wymienic tarcze i kolcki z przodu.
Wielkich szalenstw nie potrzebuje, wiec myslalem zeby kubic standardowe tarcze EBC wraz z kompletem czarnych klocow. Razem z przesylka wyjdzie jakies 190 funa co i tak jest taniej niz ORI.
Moge rowniez kupic Pagid-y i za komplet (tarcze i klocki) zaplace jakies 120 funa.
Glowasiek pisze ze jest zadowolony ze swoich klockow EBC i zadnych problemow nie ma, za to Barracuda EBC nie poleca.
I badz tu czlowieku madry

W ciagu miesiaca lub dwoch bede musial wymienic tarcze i kolcki z przodu.
Wielkich szalenstw nie potrzebuje, wiec myslalem zeby kubic standardowe tarcze EBC wraz z kompletem czarnych klocow. Razem z przesylka wyjdzie jakies 190 funa co i tak jest taniej niz ORI.
Moge rowniez kupic Pagid-y i za komplet (tarcze i klocki) zaplace jakies 120 funa.
Glowasiek pisze ze jest zadowolony ze swoich klockow EBC i zadnych problemow nie ma, za to Barracuda EBC nie poleca.
I badz tu czlowieku madry

maxkls napisał(a):Reasumujac z wlasnego doswiadczenia polecalbym komplet tarcze Zimermann i zielone klocki EBC
maxkls napisał(a):Tarcze Zimermann od200 do 220 za szt, klocki EBC zielone ok. 240zl w sumie ok. 680zl
Bartek, a jakby tak? Ja wprawdzie jeszcze nic nie wymieniałem co się tyczy hamowania, ale zaufałbym maxkls ze względu na jego doświadczenie
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Bartek, a jakby tak?
Tomek kuszace, ale:
zielone EBC to nie problem.
Gorzej z tarczami
Kroluje Pagid (niemiecki), Brembo (nic do GH nie znalazlem niestety) i EBC.
A sciagac z PL nie do konca mi sie bedzie oplacac
Musze jeszcze na ebay-u zobaczyc
jak juz wczesniej pisalem, jednym minusem EBC jest wieksze pylenie ale to nie jest az taki znowu wielki problem. Co prawda ja nie jezdze tak extrelamnie jak kolega, mozliwe tez ze po prostu jestem mniej wymagajacy
Jak to normalnej jazdy wystarczaja, na autostradach rowniez ladnie hamuja z wiekszych predkosci, sam tez widziales, ze nie nieszcza ORI tarcz etc
Powiem szczerze, ze przed zmiana klockow nie dowiadywalem ile kosztuja oryginalne klocki czy innych firm. Wyczytalem na necie, ze te klocki sa dobre, wiele osob polecalo itd ...
Klocki wymienialem sam wiec zalezalo mi zeby miec je dosc szybko z dostawa bez zbednego jezdzenia po sklepach czy salonie ASO
Jak to normalnej jazdy wystarczaja, na autostradach rowniez ladnie hamuja z wiekszych predkosci, sam tez widziales, ze nie nieszcza ORI tarcz etc
Powiem szczerze, ze przed zmiana klockow nie dowiadywalem ile kosztuja oryginalne klocki czy innych firm. Wyczytalem na necie, ze te klocki sa dobre, wiele osob polecalo itd ...
Klocki wymienialem sam wiec zalezalo mi zeby miec je dosc szybko z dostawa bez zbednego jezdzenia po sklepach czy salonie ASO
glowasiek napisał(a):Klocki wymienialem sam
Juz ja wiem jak to przybiegalo



Co do tarcz to wiem, widzialem jak u Ciebie wygladaja.
witam,
czy ktoś ma/miał podobny problem z nierównomiernym zużyciem klocków?
przy przebiegu 20tys przednie klocki, dla obu kół, od zewnętrznej strony tarcz mają ok 6-7mm za to od strony wewnętrznej 2-3mm.
czy można to reklamować?
czy ktoś ma/miał podobny problem z nierównomiernym zużyciem klocków?
przy przebiegu 20tys przednie klocki, dla obu kół, od zewnętrznej strony tarcz mają ok 6-7mm za to od strony wewnętrznej 2-3mm.
czy można to reklamować?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6