Uszkodzony sterownik silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ol-szym » 25 lis 2011, 17:24

Witam
Mechanik właśnie przekazał mi nie miłą informację , że w mojej madzi padł sterownik silnika (kręci ale nie odpala- brak sygnału do pompy paliwa i brak iskry). Mam pytanie. Czy muszę wymienić sterownik razem z imo?? Czy do modelu 323 f BJ 1.5 benzyna 99r. jest sterownik oznaczony zl1318 881 czy są też inne ( jest sterownik w sklepie internetowym ale nie wiem jaki ma numer – a wiem że jest z takiego samego modelu ??

Dziękuję z góry za pomoc
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez xedos1972 » 25 lis 2011, 20:11

sterowników było 6 /ZL0518881/ZL0518881A/ZL0618881/ZL0618881A/ZL1318881 /ZL1318881A/ więc musisz szukać takiego samego .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ol-szym » 26 lis 2011, 18:44

Wielkie dzięki za pomoc. Mam tylko pytanie czy np. komputera ZL0518881 nie można włożyć do auta z komp ZL1318881? Może to głupie pytanie – ale skoro inne podzespoły są takie same?? Dodam tylko że jestem w tych sprawach zielony.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez xedos1972 » 26 lis 2011, 19:35

model o którym piszesz tak podaje allmazda.net po zalogowaniu masz dostęp do rysunków
jest według katalogu droższy tak jakby jeszcze czymś sterował -tak jest napisane-(ZL05-18-881A)
Sterowanie: EXC. Niemcy i Izrael (skrzynia manualna> ECE) – 990.315 ,BJ1 *** -202087
a twoja (ZL13-18-881A) Sterowanie: NIEMCY (skrzynia manualna> GER) – 990.315 ,BJ1 *** -202087
ja bym próbował z takim samym choć nie wiem czy problemem nie będzie immobilizer najlepiej zadzwoń sobie tu :http://www.mazda-serwis.com.pl/ bardzo dobry warsztat a pan witek to wieloletni kierownik serwisu mazdy w łodzi jak był na ul. przestrzennej ,a teraz serwis to szparagowa w łodzi tylko tam to się niewiele dowiesz . wejdź na stronę i zadzwoń wymyśl jakąś bajkę co masz zrobić w takim przypadku .
jesteś pewien że to sterownik silnika poleciał ?a skąd jesteś
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ol-szym » 27 lis 2011, 10:08

Jestem ze szczecina. A propo IMO to czy przy wymianie komputera powinienem też wymienić w komplecie IMO – może coś jeszcze – stacyjkę ??
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez xedos1972 » 27 lis 2011, 13:33

Po włożeniu kluczyka z wbudowanym transponderem sygnał z kluczyka wysyłany jest do immo .immobiliser i sterownik silnika wymieniają się sygnałami kodowymi,jeśli są zgodne następuje zwolnienie blokady i można uruchomić silnik.Najczęściej występuje odcięcie zasilania pompy paliwowej, przez co paliwo nie płynie do silnika lub odcięcie zapłonu .nie wiem co stosuje mazda a próbowałeś jakieś błędy wymigać może to immo lub jakiś przekaźnik poleciał.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez darekpol » 27 lis 2011, 15:29

poszukaj kumatego elektronika może da się naprawić stary sterownik silnika / ew dogra Ci immo
Początkujący
 
Od: 28 lip 2011, 20:55
Posty: 9
Skąd: Piła
Auto: mazda626
premacy
mazda 5

Postprzez xedos1972 » 27 lis 2011, 19:18

http://www.favore.pl/254568_naprawa-ste ... rskie.html
jak chcesz naprawiać to masz link powyżej ,może gość mazdę ogarnie i podaje że wycena kosztów naprawy jest całkowicie BEZPŁATNA , ale taniej będzie zakup kompletu z allegro .do ciebie należy decyzja, to ci się awaria przytrafiła bardzo rzadko to się zdarza .powodzenia
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez plast » 27 lis 2011, 20:21

Witam.
Dawno mnie tu nie było bo też nic się nie działo z magdą. Niestety do czasu. Podpinam się pod ten wątek bo sam już nie wiem gdzie to napisać. Otóż problem dotyczy odpalenia. Po tygodniu stania w garażu auto zapaliło na około 3 sekundy po czym zgasło i do tej pory uruchomić się nie da. Nowy akumulator wczoraj kupiony. Kręci normalnie ale nic więcej. Żadnych objawów wcześniej nie było palił na dotyk,nie kopcił żadnych spadków mocy etc. Zauważyłem że przy wtryskach jest mokro od ropy przy wszystkich. Podkładki wymieniałem jakieś pól roku temu. Nie mam pomysłu co to może być czy pompa paliwa czy też zawór SPV. Jeżeli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o opinię. Pozdrawiam i dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez darekpol » 3 gru 2011, 22:02

zobacz ten temat viewtopic.php?f=101&t=128007&p=2149958#p2149958 tu elektronik zrobił auto...


byłeś juz u jakiegoś fachowca zapadły wstępne diagnozy ?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2011, 20:55
Posty: 9
Skąd: Piła
Auto: mazda626
premacy
mazda 5

Postprzez maniakk5 » 4 gru 2011, 12:32

Mimo że silnik jest nowoczesny,zobacz czy rurki przelewowe są całe.
Kiedyś w Fordzie tak miałem(a to była stara pompa rzędowa !!!) spadł mi przelew,samochód zgasł i nie chciał odpalić – patrzę – zalane ropą wokół wtrysku,zmieniłem tą rurkę bo rozpadła mi się w rękach i samochód od strzału zapalił i wrócił do normy.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323