Mazda 626 GF 2.0 FS 1998

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez gerz50 » 23 lis 2011, 17:35

Witam!

W październiku dołączyła do mnie kolejna Mazda serii 626 generacji GF. W dalszym ciągu posiadam BJ-tkę od nowości (2001). Nadeszła w końcu najwyższa pora zaprezentować ją szerszemu gronu Klubowiczów jak i forumowiczów :) Mam nadzieje, że ją zaakceptujecie , ona już polubiła Wasze Mazdy :) Mazdami interesuję się od 2001 roku kiedy nabyłem nową Mazdę 323F BJ 1.6. 10 lat to długi okres czasu, niejeden z Was zmienił już przez ten okres kilka samochodów (Mazd). Ja jestem stały ,,w uczuciach" stąd też zdecydowałem się nabyć kolejne autko (czytaj: 626_GF)


Słowo wstępu:

Samochodzik został kupiony w Berlinie od pierwszego właściciela, który dbał o nią przez 13 lat (1998-2011). 626 została wyprodukowana w 1998 roku w kraju Kwitnącej Wiśni. Motor napędowy to 2.0 DOHC 115 kucyków :) Wersja nadwoziowa sedan (w Niemczech zwana Stufenheck)
Przebieg ok.183 tys.km potwierdzonych ostatnim przeglądem niemieckim TUV 2011. Kolor nadwozia to green metalic (oznaczenie mazdowskie kodu lakieru 16P) Mazda regularnie była serwisowana w ASO Mazdy w Niemczech, a konkretnie w Osterburgu (Autohaus Ingo Hauf Mazda)

Ogumienie /alufelgi/felgi
Auto przyjechało z Niemiec na oponach firmy Firestone (FIREHAWK) zamontowanych na alufelgach 15". Zaraz po zakupie zakupiłem felgi stalowe i opony PNEUMAT na zimę wraz z kompletem oryginalnych kołpaków mazdowskich 15".

Wersja 2.0 Exclusive:

Wyposażenie przedstawia się następująco:
Skórzana kierownica
Skórzana gałka zmiany biegów
Tempomat
Klimatyzacja
Elektryczne szyby x4
Elektryczne lusterka x2
poduszki powietrzne x4
ABS
Komputer pokładowy
Klimatronic
Centralny zamek
Zmieniarka CD marki Kenwood
halogeny przeciwmgielne przednie
Podłokietnik składany kierowcy
Składane oparcie fotelu pasażera (stolik)

I to by było tyle ;)

Modyfikacje:

Z racji tego, iż nie jestem fanem tuningu narazie pozostaje seria :) Jedyne ze zmian, które dokonałem to kupno tylnej końcówki tłumika bez zbędnych udziwinień. Najbardziej podoba mi się seryjna wersja autka, choć nie ukrywam, że nie jeden z Was przebije mnie swoją Mazdą :) Ale cóż zrobić autko zostało kupione za zaoszczędzone pieniążki :) Choć już myślę o kupnie Mazdy6 serii GG.

1)Auto przeszło konserwację nadwozia i nadkoli (Bitexem) w listopadzie. Polecam wszystkim, którzy borykają się z problemem rdzy w 626.
2)W planach na wiosnę 2012 (malowanie zacisków w jakiś kolorek np. czerwień)

Proszę o przychylne nastawienie Panów Moderatorów i wrzucenie Autka do działu Nasze Mazdy
Z góry bardzo dziękuje :)

Kilka fotek (Więcej fotek zamieszczę później)
Zaraz po kupnie auta:
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
Shot at 2011-11-23

AKTUALNE ZDJĘCIA (stan na 23.11.2011)
Mordka :)
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
By gerz50 at 2011-11-24
Obrazek
By gerz50 at 2011-11-24
Zgrabny tyłeczek ... wiem , wiem nie każdemu podobają się sedany, jednak mi przypadł do gustu :)
Obrazek
Shot at 2011-11-23
W zimowym ogumieniu sześćdwaszóstka...
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Wnętrze (Interior)
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Rzut na kokpit ...
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
By gerz50 at 2011-11-24
Motor napędowy 16 zaworowa jednostka 2.0 DOHC o mocy 115 KM całkiem dobrze daje radę sobie w trasie, gorzej w mieście (ach .. te ceny paliw) Silnik nie myty, niektóre elementy zostały przetarte wilgotną szmatką i nabłyszczone preparatem do plastików (dla dociekliwych)
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Mazda ,, Lot ku przyszłości" wprowadzany począwszy od modelu serii 626 w 1997 roku ...
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
By gerz50 at 2011-11-24
Alufelgi 15" z oponami letnimi FIRESTONE (typ FIREHAWK TZ).
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Felgi stalowe 15" z oponami zimowymi + kołpaczki Mazdowskie
Obrazek
Shot at 2011-11-23

Po konserwacji nadkoli (lewego i prawego -tył) Zakonserwowałem także ranty (tam gdzie blacha się zagina do wewnątrz). <diabełek> STOP RDZY :) Czas obalić mit, że Mazdy rdzewieją ... Niestety bez własnej ingerencji się nie obejdzie ...
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Obrazek
Shot at 2011-11-23
Ostatnio edytowano 24 lis 2011, 13:19 przez gerz50, łącznie edytowano 6 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez mlodyMazda » 23 lis 2011, 20:31

Hmm GF mam sentyment do tego autka ;)Miałem taką z takim samym silnikiem i w tej budzie ,nawet wnętrze te samo :P Auto służyło mi przez półtorej roku bezawaryjnie ,robiąc przez ten czas 80 tys km :) i dalej śmiga u mojego brata.Naprawdę auto bardzo udane. Sedanik jak najbardziej elegancki <spoko> Bardzo bogaty i szczegółowy opis ,ładnie wszystko przedstawiłeś ;) Zadbana sztuka <spoko>

Powodzona i szerokości
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez gerz50 » 24 lis 2011, 11:28

:) dzięki narazie spisuje się dobrze tylko ceny paliw trochę mnie odstraszają
O gazie nie myślę narazie bo małe przebiegi robię rzędu 400-500km miesięcznie więc jak dla mnie narazie instalacja gazowa jest nieopłacalna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez mlodyMazda » 24 lis 2011, 18:23

Ja w GF nawet nie myślałem o gazie, w trasie udawało mi się zejść do 5.5 l/100 km. Miasto to wiadomo musi spalić i tyle.Ale przy takich przebiegach jak robisz chyba nie ma sensu inwestować w gaz.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Dominator » 24 lis 2011, 18:38

Autko ładne,ale pomaluj te ohydne pseudodrewno z deski rozdzielczej-na czarno :)
I co do malowania zacisków to zadna czerwień, pomluj w takim kolorze w jakim masz wentyl w felgach na lato, bedzie <spoko> ew. srebrny..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez gerz50 » 24 lis 2011, 19:05

1) mlodyMazda wow jak Ci się udało zejść do takiego wyniku 5,5l ? :)
2) Dominator : pomyślę nad tym kolorkiem zacisków :D a co do tej obudowy pseudodrewnianej to również do ogarnięcia ale to wiosną 2012 :D Teraz nie mam już chęci i motywacji :) <faja>
Korzystacie z tempomatu na trasach ? Jakie macie spalanie , ja jeżdżę delikatnie rzadko kiedy przekraczam 110km/h

Dzięki panowie za opinie i sugestie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Dominator » 24 lis 2011, 19:23

gerz50 napisał(a):Korzystacie z tempomatu na trasach ? Jakie macie spalanie , ja jeżdżę delikatnie rzadko kiedy przekraczam 110km/h

Szczęsliwy ten kto ma tempomat, ja kurcze nie mam :| na benzynie srednio paliła mi 7-8 litrów ale to było w szczególności w trasie zaraz po zakupie auta..predkośc czesto powyzej 100km/h, potem montaz gazu i spalanie srednio ok10l lpg, teraz jazda po Krakowie i wychodzi ok 12.. <oczy>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mlodyMazda » 24 lis 2011, 20:59

gerz50 napisał(a):1) mlodyMazda wow jak Ci się udało zejść do takiego wyniku 5,5l ? :)
2) Dominator : pomyślę nad tym kolorkiem zacisków :D a co do tej obudowy pseudodrewnianej to również do ogarnięcia ale to wiosną 2012 :D Teraz nie mam już chęci i motywacji :) <faja>
Korzystacie z tempomatu na trasach ? Jakie macie spalanie , ja jeżdżę delikatnie rzadko kiedy przekraczam 110km/h

Dzięki panowie za opinie i sugestie :)


Ja niestety nie miałem tempomatu a takie spalanie miałem jak jeździłem sam w trasie z jedna torbą bagażu ,autostrada prędkość 120-130.
Przy prędkościach 160-180 4 osoby +bagaż spalanie było 10+l ale to i tak nie jest tragicznie.
Teraz mam tempomat i korzystam z niego cały czas ,wygoda jest ale spalanie też jest wyższe.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez macciiek » 24 lis 2011, 21:44

Nadkola smigniete biteksem :D .Trzeba dbac zeby rudy nie wyszedl w nadkoklach.Swietnie sie prezentuje-oby jak najdłuzej sluzyla :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez gerz50 » 24 lis 2011, 22:37

tak Bitexem 17 zł za 1litr puszki :–) Polecam Ci również w Twojej 626-tce :) Nie zeżre jej ruda tak szybko ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Riki » 26 lis 2011, 00:33

gerz50 :) kope lat... dawno Kolegi nie widziałem :)

Fajna GFa, oby Ci wiernie służyła jak BJ <spoko>

P.S
Poleć od razu całe nadkola... będzie ciszej od kamieni itd :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kamilos ms » 26 lis 2011, 16:10

Bardzo ładna i zadbana Mazda dbaj o nią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 13:17
Posty: 58 (1/0)
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 626 Ge 1.8 16V

Postprzez rafalpicewicz » 15 cze 2012, 10:54

Witam wszystkich , Mam mazde 626 gf TDI 2.0 i mam maly problem z nia ;( bylem nie dawno u mechanika zeby podlaczyc mazde pod kompa i pod silnik mi nie chcialalo podlaczyc i powiedzial mi ze od strony pasazera moze jakis kabel byc urwany i dla tego nie laczy;( a druga sprawa to cos mi obroty wariuja i pierdzi mi czarnym dymem od czego tak moze byc ,turbina jest dobra bo sprawdzalem .

Pomoze Ktos ??
Początkujący
 
Od: 14 cze 2012, 21:23
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF TDI 2.0 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy