Barthez napisał(a): pompowtryskiwacz to jeden element mający w sobie pompę wysokiego ciśnienia i wtrysk (4 cylindry – 4 pompy z wtryskiwaczami)
CR natomiast to jedna pompa podająca paliwo pod ciśnieniem do wspólnej "szyny-rury" (rail) rozdzielczej a dalej przewodami wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy

to tak w wielkim skrócie – resztę jak chcesz wiedzieć możesz wygooglować

Dzięki za oświecenie, skrót mi w zupełności wystarczy, nie mam potrzeby zgłębiania tematu.
nemi napisał(a):verasco napisał(a): Czy nazwa "pompowtryskiwacz" dla elemtów wtryskowych z grupy VAG została opatentowana

Nie o to chodzi. Ciągle piszesz o silnikach z common rail po prostu...
I dokładnie o to mi chodziło.
mav_erick napisał(a):Proszę o wasze doświadczenia z dieslami związane.
Doświadczyłem dzisiaj bardzo pozytywnego odczucia po zatankowaniu ON Verva, a mianowicie auto momentalnie stało się bardziej żwawe, w stosunku do wczesniej wlanego ON (zwykłego) na Shelu. Ponieważ przed tankowaniem miałem tylko ze 2-3 litry w zbiorniku a wlałem 49, czyli miałem ok. 95% Vervy po zatankowaniu.
Używany przeze mnie TDCI ma też taką przypadłość, że potrafi się zadławić a nawet delikatnie szarpnąć przy wchodzeniu na obroty z dołu, zauważyłem że ma to bezpośredni związek z używany paliwem. Na dzisiejszej Vervie płynnie wchodzi mi na obroty i ciągnie ładnie od samego dołu.
mav_erick napisał(a):Jeżeli chodzi o te uszlachetniacze to nie mam jakoś przekonania do nich...
Też nie mam, ale pewnie nie zaszkodzi.
mav_erick napisał(a):Głównie chodzi mi o żywotność silniki i wszystkich podzespołów. Ekonomia jest na drugim miejscu
W takim razie zadbasz o jego lepsze samopoczucie zalewając mu np.Vervę

P.S. Swoją Madzię też poczestuję Vervą przy następnym tankowaniu, jestem ciekaw jak jej zasmakuje, bo do tej pory to miała Ultimate'a lub Gold'a
