MZR-CD Zwiększone zużycie paliwa

Postprzez mewczi » 23 lis 2011, 00:07

Z tego, co kojarze, to M6 z tym motorem mają DPF, więc pewnie włączyła się sekwencja automatycznego wypalenia filtra, co skutkuje większym spalaniem. Ja bym się tym nie martwił i przeczekał, no chyba że tak już masz kolego od dłuższego czasu. Sprawdzałeś ostatnio może poziom oleju ?

RF7J 121/143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)

Apropo, uzupełnij profil w dokładniejsze informacje tj. rocznik i model to łatwiej będzie odpisywać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez Grzyby » 23 lis 2011, 01:06

A wystarczy czytać instrukcję obsługi :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zboq » 23 lis 2011, 09:51

Dla mnie takie spalanie to nic dziwnego. Aktualnie na moim kompie pokazuje 10.8l średniego i do tego jeszcze webasto które się ciągle załącza wiec spokojnie ponad 11l wychodzi. Zimno się zrobiło więc i średnie poszło do góry ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez mewczi » 23 lis 2011, 10:36

Hm, czy tak zimno się zrobiło to nie wiem, ja bym powiedział "ładne lato tej zimy", choć przyznam, że garażuje auto i może też tak tego nie odczuwam. Swoją drogą to troche duże spalanie, osobiście również dociekałbym problemu jak Artur (zakładając że takowy istnieje, skoro nagle tak spalanie podrosło).
Ja bym się trzymał tego DPFu i pierw go sprawdził, choć wiadomo, że przyczyn może być wiele.
Drugą sprawą jest, jak się rzeczywiście ma komputer do realnego spalania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 01:16

Artur21 napisał(a):Słuchajcie, nieco się dzisiaj zdziwiłem gdy zobaczyłem na ekranie kompa średnie spalanie- 11.2
Cały czas bez względu na styl jazdy (raczej ostro) wynosiło w okolicach 7 litrów. Moc jest bez zmian ale to spalanie mnie naprawdę zaskoczyło. Co to może być?


A nie dopuszczasz pomyłki komputera ?? Rzeczywiste średnie spalanie liczy się na kalkulatorze po 2 kolejnych tankowaniach na full.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez Janusz626 » 28 lis 2011, 21:47

... pomyliłem tematy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mrowa83 » 12 gru 2011, 23:32

Witam, mam małe pytanko w związku z tym tematem. Wzrosło mi ostatnio dosyć mocno spalanie. Faktem jest że nasze szóstki są mało ekonomiczne zwłaszcza w stosunku do konkurencji więc palą nie mało ale mi spalanie dziwnie wzrosło w stosunku do tego co było rok temu. Pali mi jakieś 9 litrów. Przy bardzo delikatnej jeździe w 80% poza miastem. A mianowicie co jest odpowiedzialne z zwiększoną dawkę paliwa gdy silnik jest zimny. Zauważyłem, że po przejechaniu nawet 15 km gdy temperatura silnika jest już dawno na 90 st po puszczeniu gazu na biegu komp pokazuje nadal spalanie ok 2,0 l a powinno się zerować tak jak to bylo wczesniej. Po przejechaniu 30 km wkońcu pokazuje zero aż tu nagle po kilku kilometrach znowu jakieś 1-1,5l. Jak myślicie co sprawdzać, co jest za to odpowiedzialne?? Dodam, że jeżeli po puszczeniu gazu pokazuje mi np 2 l to przy danej prędkości i wciśniętym gazie pokazuje mi komp właśnie więcej o te 2 litry i pewnie tak pali. Spalanie oczywiście mieżone wg dystrybutora a silnik łapie bardzo szybko temperaturę. Rano przed uruchuomieniem staram się rozgrzewać silnik webasto. wcześniej palił mi do 7 litrów a przy mrozach -20 st 8 litrów.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 23:27
Posty: 14
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2011, 12:44

A ja bym zajrzał pod korek wlewu oleju(i na jego poziom na bagnecie)-leci dym,to podkładki do wymiany.Trochę dziwne to,że Ci tak pokazuje-problem z DPFem raczej można wykluczyć,skoro 80% u Ciebie to trasy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 13 gru 2011, 12:55

dobrzyn22 napisał(a):problem z DPFem raczej można wykluczyć

Pewnie ze mozna wykluczyć, Mazdy 6 z 2004 tego ustrojstwa nie miały :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2011, 16:10

Mazdy 6 z 2004 tego ustrojstwa nie miały :)

racja-małe niedopatrzenie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 16 gru 2011, 17:16

mrowa83 napisał(a):Rano przed uruchuomieniem staram się rozgrzewać silnik webasto.


W jaki sposób rozgrzewasz silnik przed uruchomieniem poprzez webasto? Masz pełne Webasto (ogrzewanie postojowe) czy tylko dogrzewacz silnika?

Jeździsz z klimą lub z włączoną dużą ilością elektryki? Podgrzewanie foteli, ogrzewanie szyby tylnej, lusterek etc?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez madozi » 16 gru 2011, 19:58

smile napisał(a):
mrowa83 napisał(a):Rano przed uruchuomieniem staram się rozgrzewać silnik webasto.


W jaki sposób rozgrzewasz silnik przed uruchomieniem poprzez webasto? Masz pełne Webasto (ogrzewanie postojowe) czy tylko dogrzewacz silnika?

Jeździsz z klimą lub z włączoną dużą ilością elektryki? Podgrzewanie foteli, ogrzewanie szyby tylnej, lusterek etc?

po pierwsze nie sugeruj się kompem(przekłamuje),ja mam pełne webasto i też dogrzewam silnik i jak mi się zdaje to komp tego nie zalicza do średniego spalania i może z tąd ta różnica,chyba że się myle to mnie koledzy poprawią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez mrowa83 » 24 gru 2011, 10:22

Dzięki za odpowiedź koledzy ale nie chodzi mi o domysły czemu może więcej palić; czy korzystam z wielu urządzeń, czy mam olej a może czy mam antenę CB, która też powoduje opór powietrza :). Jak pisałem liczę wg zatankowanego paliwa a zużycie zmieniło się po prostu w stosunku do roku ubiegłego gdzie były znacznie wyższe mrozy. Czytam forum więc olej odpowiedni (elf), podkładki pod wtryskami itd wszystko przypilnowane. Podejrzewam jakiś czujnik, może coś od podciśnienia a może egr nie sprawny a może SCV, który potrafi mi zgasić silnik gdy jest zimny przy temperaturze poniżej 5 st C :). Na początek sprawdzę egr. Może jest unieruchomiony. A później wtryski. Może z nimi jest coś nie tak, może leją.

Witam, sprawdziłem jeden punkt. Mam pomiar ale nie wiem jak go odczytać :). Zdjęcie w załączniku. Proszę o opinie ewentualnie co powinienem zrobić.:
http://img535.imageshack.us/img535/9997/91961773.jpg
..
Czyściłem także EGR. Zauważyłem, że bolec na zdjęciu w ogóle się nie wysuwa. Czy u was też tak jest czy nie:
http://img535.imageshack.us/img535/2023/80515228.jpg

P.S Silnik gorący.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 23:27
Posty: 14
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 24 gru 2011, 16:37.

Postprzez m@riusz39 » 1 cze 2015, 19:06

Mam pytanie.
Czy pozostawienie samochodu tak z 20 minut z przekręconym zapłonem może wpłynąć na wzrost średniego zużycia?
Wróciłem w sobotę do domu po przejechaniu około 150 km, średnie spalanie miałem na poziomie 7,3 takie same od jakiegoś miesiąca.
W niedzielę jak sprzątałem bagażnik wymyśliłem że wyreguluje sobie czujniki cofania(niekiedy reagowały nawet na jakąś nierówność w drodze), przekręciłem zapłon i wbiłem wsteczny i tak się bawiłem czujnikami, piłką i deską około 20 minut.
Jakie było moje zdziwienie gdy dzisiaj nad ranem podczas jazdy do pracy komputer pokazał średnie – 9,3.
Skąd taki nagły wzrost?
Jutro przejadę jeszcze około 100 km i będę tankować zobaczymy co mi wyjdzie z dystrybutora.


Muszę sobie sam odpowiedzieć.
Wychodzi na to że komputer szaleje po zostawieniu go z włączonym zapłonem przez dłuższy czas.
Wyzerowałem wczoraj średnie, wyjechałem w traskę i po takiej emeryckiej jeździe wyszło mi średnie 6,2.
Później wracałem tą samą drogą i jechałem dynamicznie (biegi zmieniałem około 3 -3,2 tyś)
wyszło 6,7.
Po zatankowaniu całego baku – 7,4 czyli mniej więcej tak jak wskazywał mi komputer na samym początku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez staho86 » 4 cze 2015, 16:54

komputer dzieli wszystko przez czas na wlaczonym zaplonie jak podpiąlem kompa spadla ilosc km do przejechania a ze mialem poczatkowo 49km to spadlo na tyle ze zapalila sie rezerwa hehe na postoju pali wiecej niz podczas jazdy :P
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 13 mar 2015, 23:48
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6