Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mazdodont » 20 lis 2011, 17:08

Witam.
Wycieraczki działają dobrze, ale jest problem z potencjometrem regulującym częstotliwość pracy wycieraczek. Czasem coś nie łączy i wycieraczki wcale nie chodzą. Potencjometr znajduje się w dźwigni włącznika wycieraczek. Jak się do niego dostać? Tę kopułkę nad pierścieniem regulacyjnym się wyjmuje czy wykręca. Nie chcę niczego ukręcić czy urwać
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 16:12
Posty: 9
Auto: Mazda 626 GE '92
FP 1.8 16V 105 KM

Postprzez roccomistrz » 23 lis 2011, 20:24

Też by mi się przydała informacja jak sobie z tym poradzić.
Jak się uderzy w przełącznik zespolony wycieraczek to zaczynają działać na jakiś czas.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez kamilspider » 23 lis 2011, 20:59

roccomistrz napisał(a):Też by mi się przydała informacja jak sobie z tym poradzić.
Jak się uderzy w przełącznik zespolony wycieraczek to zaczynają działać na jakiś czas.

A to nie będzie czasem wina przekaźnika wycieraczek, który jest za kierownicą??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Longers » 23 lis 2011, 21:27

a nie działa tylko bieg przerywany czy wszystkie prędkości?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 21:15
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1994 2.0 115KM

Postprzez mazdodont » 24 lis 2011, 07:56

Tylko bieg przerywany się chwilami zawiesza. I to jest raczej wina potencjometru. No i w pytaniu było jak to rozebrać. Nikt tego nie robił?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 16:12
Posty: 9
Auto: Mazda 626 GE '92
FP 1.8 16V 105 KM

Postprzez kyluz » 24 lis 2011, 10:35

Też mam ten problem. :D Musze to obczaić tylko nie wiem jak to rozebrać :D
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez roccomistrz » 25 lis 2011, 21:09

u mnie też tylko przerywany nie zawsze działa.
jak się uderzy w tą wajchę to zaczyna działać.
Ktoś ma jakieś propozycje co jest przyczyną??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez kamilspider » 30 lis 2011, 19:04

roccomistrz napisał(a):u mnie też tylko przerywany nie zawsze działa.
jak się uderzy w tą wajchę to zaczyna działać.
Ktoś ma jakieś propozycje co jest przyczyną??

Moim zdaniem to przekaźnik, albo styki w wajsze :) Na początek sprawdzić przekaźnik, albo podmienić, ale jest z tym trochę dłubania.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez artfryz » 21 sty 2013, 13:20

No własnie ja też mam problem z wycieraczkami tzn nie działają na 1-szym biegu no i w momencie spryskiwania szyby zawsze się włączały. na 2 i 3 biegu chodzą normalnie no i takie pojedyncze . może ktos ma pomysł o co chodzi?? nie znam sie na tym kurde a wkurzające jest pykanie co chwila żeby raz przetarło.podmieniałem silniczki i to samo było.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 12:12
Posty: 8 (0/1)
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA Premacy 2000r

Postprzez kamilspider » 21 sty 2013, 14:06

Wg mnie masz popsuty przekaźniczek który znajduje się przy stacyjce, przy pałąku od wycieraczek.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez artfryz » 21 sty 2013, 19:42

czyli muszę rozebrać kierownice i te wajchy od kierunków i wycieraczek?? można sobie samemu poradzić czy lepiej do mechaniora jechać??? a może ktoś robił fotorelację z takiej imprezy???
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 12:12
Posty: 8 (0/1)
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA Premacy 2000r

Postprzez kamilspider » 21 sty 2013, 20:22

Wszystko zależy od Twoich umiejętności. Przekaźnik lepiej wymienić na nowy większy, ale to jest już rzeźba. Ja tak zrobiłem i jest bez problemu przez 2 lata.
Myślę, że nie znajdziesz dokładnie takiego samego przekaźnika w elektronicznym, więc jedyne co możesz zrobić to przeczyścić styki o ile jeszcze coś z nich zostało, chociaż na długo to już pewnie nie pomoże.
Ori przekaźnik jest wielkości ok 2x1x1cm, więc maleńki.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez artfryz » 22 sty 2013, 23:37

Kurde to muszę jechać do mechanika jakiegoś ;( maskra takie gówienko a tyle problemów , a może psiknąć tam jakimś sprayem do styków ??? heheh kiedyś miałem tak z podnośnikami szyb psiknąłem w kostke i zaczeły działać i działają do tej pory :)))
Początkujący
 
Od: 21 sty 2013, 12:12
Posty: 8 (0/1)
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA Premacy 2000r

Postprzez kamilspider » 23 sty 2013, 01:10

Bez rozbierania to i tak nic nie psikniesz bo ten przekaźnik jest w osłonce gumowej. Możesz kupić całe wajchy i tylko podmienić -tak będzie najłatwiej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6