Przy następnej wymianie oleju przymierzam się zastosować płukankę oleju, już czytałem o FORTE i zastanawiam się miedzy tym a preparatem MOTUL'a, załóżmy, że użyję FORTE, wiec będę postępował tak:
– zaleję na stary olej 2x FORTE MOTOR FLUSH
– wymienię olej
– zaleję na nowy olej 1x FORTE TOP AND TREATMENT
– dla oczyszczenia układu paliwowego zaleję 1x FORTE ADVANCED DIESEL FUEL COMDITIOMER (i tak co ~15k km, czyli ~co wymianę oleju)
Dobrze zrozumiałem? A możesz podać koszt kompletu tych preparatów z jednostkowymi cenami?
Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Generalnie korzysta się (w przypadku oczyszczenia CAŁEJ magistrali olejowej) z trzech produktów.
Do starego oleju – 2X MOTOR FLUSH
Do nowego oleju – 1x TOP AND TREATMENT
(koszt całości: 255PLN brutto z VAT )
Do starego oleju wlewamy 2x butelki MF i auto pracuje na postoju 45min. Od czasu do czasu zwiększamy obroty na 3500obr/min. Nie jeździmy, silnik pracuje tylko na postoju. Po 45min, zlewamy stary olej, wlewamy nowy + filtr oleju nowy i zalewamy do nowego oleju dodatek (pakiet czyszczący) T&T.
Ten ma za zadanie pracować w układzie do następnej wymiany oleju.
To tak w skrócie a dokładne info o produktach zawierają poniższe linki, zapraszam do lektury:
MF (do starego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html
T&T (do nowego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Top+ ... tment.html
Ewentualnie FORTE ADFC, do odczyszczenia układu wtryskowego.
–> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+ADie ... ioner.html
Dokładnie
To już czas
Do starego oleju – 2X MOTOR FLUSH
Do nowego oleju – 1x TOP AND TREATMENT
(koszt całości: 255PLN brutto z VAT )
Do starego oleju wlewamy 2x butelki MF i auto pracuje na postoju 45min. Od czasu do czasu zwiększamy obroty na 3500obr/min. Nie jeździmy, silnik pracuje tylko na postoju. Po 45min, zlewamy stary olej, wlewamy nowy + filtr oleju nowy i zalewamy do nowego oleju dodatek (pakiet czyszczący) T&T.
Ten ma za zadanie pracować w układzie do następnej wymiany oleju.
To tak w skrócie a dokładne info o produktach zawierają poniższe linki, zapraszam do lektury:
MF (do starego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html
T&T (do nowego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Top+ ... tment.html
Ewentualnie FORTE ADFC, do odczyszczenia układu wtryskowego.
–> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+ADie ... ioner.html
cbrPL napisał(a):Dobrze zrozumiałem?
Dokładnie
CezaR83 napisał(a): przy okazji 50tys
To już czas
Ostatnio edytowano 26 lis 2011, 00:35 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
Dzisiaj chciałem sprawdzić stan sitka w przewodzie olejowym od turbiny (M3 Y6), ale się okazało,
że przewód nie jest metalowy, tylko elastyczny, coś jakby guma. Mocowanie do bloku silnika
tez jest inne niż w Fokusach i innych samochodach z tym silnikiem. Czy w takim przewodzie
tez jest sitko, które trzeba czyścic/usuwać? Wolałem go nie ruszać bez potrzeby.
że przewód nie jest metalowy, tylko elastyczny, coś jakby guma. Mocowanie do bloku silnika
tez jest inne niż w Fokusach i innych samochodach z tym silnikiem. Czy w takim przewodzie
tez jest sitko, które trzeba czyścic/usuwać? Wolałem go nie ruszać bez potrzeby.
- Od: 22 kwi 2011, 21:43
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3, 1.6D, 2004
Słynne sitko, jeśli już, to powinno być w śrubie tego przewodu. Z katalogu wynika, że w samochodach przed liftowych występowały 4 różne śruby, zależnie od daty produkcji, więc nie każdy musi to mieć
U mnie raczej nic w tym kierunku nie było robione od wyjazdu z fabryki, odpukać, działa jak należy.

U mnie raczej nic w tym kierunku nie było robione od wyjazdu z fabryki, odpukać, działa jak należy.
Ja zleciłem profilaktycznie dla mojego mechanika czyszczenie tego sitka tydzień temu przy wymianie oleju. Potwierdzam, że znajduje się one w śrubie w dolnej części silnika.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
elastyczny
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Wiele osób pisało, że wyciągali im te sitka w mazdach, ale nikt go jeszcze chyba na oczy nie widział. Z tego co wiem, to ta śruba z sitkiem istnieje w kilku wariantach (nawet u tych samych producentów). Na forum chyba też się jeszcze nikt nie żalił, że mu padło turbo przez zapchane sitko, a niektórzy mają już dość spore przebiegi. Zamiast martwić się sitkiem proponuje wymieniać olej częściej, niż podaje producent, wg mnie 15 tys km na diesla to max (tym bardziej jeśli jest FAP i samochód krąży po mieście).
O przepraszam Cie
Ja je widziałem na własne oczy przy ostatniej wymianie oleju
Ale po 130k przebiegu nie widziałem żadnych oznak zapchania, zostało wyciągnięte i przeczyszczone profilaktycznie.
Olej wymieniany jest w samochodzie od początku co 15k km, ja też tak robię.
Olej wymieniany jest w samochodzie od początku co 15k km, ja też tak robię.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Drugi koniec przewodu tego co widzisz od góry jak patrzysz na turbo, jest on wkręcany w blok silnika tam masz sitko.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
od dzięki bo mam w planie albo zakupić coś takiego
http://allegro.pl/sruba-sruby-przewodu- ... 16991.html
lub wyjąc starą śrubę zlikwidować sitko i kupić tylko nowe podkładki

lub wyjąc starą śrubę zlikwidować sitko i kupić tylko nowe podkładki
- Od: 28 lip 2012, 17:55
- Posty: 34
- Skąd: Łódź, Warszawa
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: JakubM i 5 gości