Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam. Mam pyanie; Czasami tez mi nie przestaje chodzic EGR po zgaszeniu auta glownie gdy silnik jest zimy, dzieje sie to dosc zadko... Czy czyszczenie wystarczy czy musze juz powoli rogladac sie za nowym EGR?
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
- Od: 28 mar 2007, 16:43
- Posty: 46
- Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
- Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.
Witam.
U mnie rozładowuje się akumulator. Po wyłączeniu silnika EGR kilkakrotnie stuka, później zaczyna piszczeć i piszczy cały czas nie przestając. :/ Miernik wskazuje że coś żre prąd :/
Po wyciągnięciu klemy i założeniu jej ponownie, piszczenie ustaje i miernik wskazuje że prąd jest OK.
Czy czyszczenie EGRu pomoże ? Czy jest on uszkodzony elektronicznie ?
U mnie rozładowuje się akumulator. Po wyłączeniu silnika EGR kilkakrotnie stuka, później zaczyna piszczeć i piszczy cały czas nie przestając. :/ Miernik wskazuje że coś żre prąd :/
Po wyciągnięciu klemy i założeniu jej ponownie, piszczenie ustaje i miernik wskazuje że prąd jest OK.
Czy czyszczenie EGRu pomoże ? Czy jest on uszkodzony elektronicznie ?
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
daaniel napisał(a):Czy czyszczenie EGRu pomoże ? Czy jest on uszkodzony elektronicznie ?
jak sprawdzić EGR pod względem elektryki:
czujnik położenia https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
sam zawór EGR https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html
jak elektrycznie będzie OK to może jest po prostu zapaskudzony, czytałem że ładnie można EGR przedmuchać jadąc z autostradową prędkością i stałym obciążeniem silnika (trzymać pedał przyspieszenia w jednej pozycji, nie patrzeć na obroty). Wtedy podobno można długo utrzymać włączoną recyrkulację spalin i przy dość dużym ciśnieniu gazów może go ładnie przedmuchasz.
BTW prąd jałowy przy tym silniku utrzymuje się na podwyższonym poziomie przez około 30 min (do 200mA jest OK), potem powinien wynosić max 20mA.
Witam ponownie.
Więc EGR wyczyszczony, komputer nie pokazuje błędu EGR, akumulator pracuje normalnie, ale za to pojawił się inny błąd. Po wyczyszczeniu EGR na zimnym silniku auto się dławi i odpala na 3 razy po czym powoli wchodzi na obroty cały czas się krztusząc. Na ciepłym silniku jest OK.
Komputer wywalił 4 błędy na przepływomierzu.....
Czy możliwe jest że po wyczyszczeniu EGR, przepływka wariuje i podaje nieodpowiednią ilość powietrza ? I przez to te objawy podczas odpalania ? Zastanawiam się czy nie przeczyścić przepływomierza lub wymienić go no nowy.... czytałem temat o nim i zdania są podzielone....
Druga sprawa to to, że auto kopci podczas jazdy.....nie tylko przy ostrym "depnięciu" ale też przy wychodzeniu z niskich obrotów.....
Pozdrawiam.
Więc EGR wyczyszczony, komputer nie pokazuje błędu EGR, akumulator pracuje normalnie, ale za to pojawił się inny błąd. Po wyczyszczeniu EGR na zimnym silniku auto się dławi i odpala na 3 razy po czym powoli wchodzi na obroty cały czas się krztusząc. Na ciepłym silniku jest OK.
Komputer wywalił 4 błędy na przepływomierzu.....
Czy możliwe jest że po wyczyszczeniu EGR, przepływka wariuje i podaje nieodpowiednią ilość powietrza ? I przez to te objawy podczas odpalania ? Zastanawiam się czy nie przeczyścić przepływomierza lub wymienić go no nowy.... czytałem temat o nim i zdania są podzielone....
Druga sprawa to to, że auto kopci podczas jazdy.....nie tylko przy ostrym "depnięciu" ale też przy wychodzeniu z niskich obrotów.....
Pozdrawiam.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
daaniel napisał(a):Czy możliwe jest że po wyczyszczeniu EGR, przepływka wariuje i podaje nieodpowiednią ilość powietrza ?
kody odczytujesz, to dlaczego nie podłączysz interfacu podczas odpalania ? pooglądaj jakie odczyty daje przepływka, jak wariuje to spróbuj czyścić.
Wydaje mi się, że wskazania przepływki są wykorzystywane do sterowania EGR'em, więc to może coś w ten deseń ?
EDIT:
2. Przepływomierz powietrza (1310)
2.1. Zadanie
Pomiary wykonywane przez przepływomierz powietrza ( 1310) :
· Przepływ masowy świeŜego powietrza zasysanego przez silnik spalinowy
· Temperatura powietrza dolotowego
Przepływomierz powietrza mierzy przepływ czystego powietrza zasysanego przez silnik.
Zadanie kalkulatora wtrysku w zaleŜności od odebranej informacji :
· Określić współczynnik recyrkulacji spalin
· Ograniczyć powstawanie dymu w stanach przejściowych (przyspieszanie, hamowanie)
poprzez korekcję dawki paliwa
BTW po czyszczeniu EGRa nie trzeba resetować parametrów adaptacyjnych komputera ?
conieco o przepływce:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00700.html
akostarek napisał(a):BTW po czyszczeniu EGRa nie trzeba resetować parametrów adaptacyjnych komputera ?
Czytałem na forum że tylko po wymianie EGRa trzeba to robić. A właśnie ? O co chodzi z tą adaptacją ? Mógłbyś po krótce wyjaśnić akostarek ? Byłbym wdzięczny.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
niestety nie wiem nic więcej na ten temat,
jak masz możliwość podłączenia obd2 to wskazania z przepływki (temp 18 stopni)
wolne po odpaleniu: około 11,5 g/s (770 RPM)
wolne po nagrzaniu: około 6g/s (750 RPM)
wahania ~ 0,5g/s
przy pełnym bucie 110-120 g/s
BTW 4 błędy z przepływki, to może gdzieś się coś wypięło przy czyszczeniu EGRa? masz może jakiś błąd czujnika temp powietrza dolotowego (IAT) ?
jak masz możliwość podłączenia obd2 to wskazania z przepływki (temp 18 stopni)
wolne po odpaleniu: około 11,5 g/s (770 RPM)
wolne po nagrzaniu: około 6g/s (750 RPM)
wahania ~ 0,5g/s
przy pełnym bucie 110-120 g/s
BTW 4 błędy z przepływki, to może gdzieś się coś wypięło przy czyszczeniu EGRa? masz może jakiś błąd czujnika temp powietrza dolotowego (IAT) ?
Hej,
Daaniel, kiedyś już pisałem o tym samym problemie u siebie.
Akumulator rozładowywał się w ciągu jednej nocy, EGR nie przestawał piszczeć. Próba wyczyszczenia EGRu wiele nie dała – wykasowałem błędy, kontrolka zgasła. Kilka dni było ok, aż tu nagle autko miało problem z odpalaniem, okropnie dymiło na czarno i dławiło się spalinami. Jak już udało mi się odpalić, to musiało minąć kilka chwil zanim dym z czarnego zmienił barwę na białą...
Moja prywatna opinia...nie ma co czyścić EGRu, wymień na nowy koszt ok.730pln (valeo).
Po wymianie, Madzia pali na dotyk, zero problemów z dymieniem, akumulator trzyma się pięknie.
Pzdr
Rafał
Daaniel, kiedyś już pisałem o tym samym problemie u siebie.
Akumulator rozładowywał się w ciągu jednej nocy, EGR nie przestawał piszczeć. Próba wyczyszczenia EGRu wiele nie dała – wykasowałem błędy, kontrolka zgasła. Kilka dni było ok, aż tu nagle autko miało problem z odpalaniem, okropnie dymiło na czarno i dławiło się spalinami. Jak już udało mi się odpalić, to musiało minąć kilka chwil zanim dym z czarnego zmienił barwę na białą...
Moja prywatna opinia...nie ma co czyścić EGRu, wymień na nowy koszt ok.730pln (valeo).
Po wymianie, Madzia pali na dotyk, zero problemów z dymieniem, akumulator trzyma się pięknie.
Pzdr
Rafał
- Od: 9 cze 2011, 09:27
- Posty: 10
- Skąd: Pieszyce
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04
Być może ten temat był juz poruszany....
Czy istnieje zależność pomiedzy zablokowanym EGr-em a samoistną regulacją kierownic w Turbinie?
Prawdopodobnie zablokował sie w mojej M3 egr, poniewaz wyswietliła mi sie cheek engine. Zauważyłem również że laska sterująca kierownicami żyje "własnym życiem"
Podczas pracy silnika na luzie, raz się zamyka (wciska) w gruchę, aby po chwili wysunąć się. Kiedy się to dzieje słuchać wyrazny "oddech" turbiny.
Czy zablokowany egr moze wpływac na zawór podciśnienia który reguluje kierownice?
Czy trafiony jest zawór podcisnienia?
Poczas jazdy sa momenty ze auto jest zmulone i trudno czasem wyprzedzić nawet Tira. Są tez okresy kiedy zbiera sie przyzwoicie.
Wkrótce jadę na kompa i może wtedy będzie łatwiej o diagnozę.
Niemniej proszę o wparcie.
M3 1.6 Y6 2007, 230 000 przebieg, posiadam Fapa, jednak nie w nim upatrywałbym przyczyny, ponieważ wymieniałem go jakieś 90 000 temu.
Dzięki i pozdrawiam forumowiczów
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Czy istnieje zależność pomiedzy zablokowanym EGr-em a samoistną regulacją kierownic w Turbinie?
Prawdopodobnie zablokował sie w mojej M3 egr, poniewaz wyswietliła mi sie cheek engine. Zauważyłem również że laska sterująca kierownicami żyje "własnym życiem"
Podczas pracy silnika na luzie, raz się zamyka (wciska) w gruchę, aby po chwili wysunąć się. Kiedy się to dzieje słuchać wyrazny "oddech" turbiny.
Czy zablokowany egr moze wpływac na zawór podciśnienia który reguluje kierownice?
Czy trafiony jest zawór podcisnienia?
Poczas jazdy sa momenty ze auto jest zmulone i trudno czasem wyprzedzić nawet Tira. Są tez okresy kiedy zbiera sie przyzwoicie.
Wkrótce jadę na kompa i może wtedy będzie łatwiej o diagnozę.
Niemniej proszę o wparcie.
M3 1.6 Y6 2007, 230 000 przebieg, posiadam Fapa, jednak nie w nim upatrywałbym przyczyny, ponieważ wymieniałem go jakieś 90 000 temu.
Dzięki i pozdrawiam forumowiczów
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Check engine może powodować kilka usterek, po odczytaniu błędów będzie wiadomo co nie pasuje sterownikowi. EGR raczej nie ma wpływu na sterowanie zmienną geometrią turbo, pewnie elektrozawór siadł. Tylko zapisz kody błędów, nie sam opis.
P1412 – zawór EGR zablokowany w jednej pozycji
P0404 – nieprawidłowe napięcie układu kontrolnego EGRa
P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera
P0500 – problem z sygnałem prędkości pojazdu (ustalanego na podstawie czujników ABS)
Sprawdź złącze od EGRa, możliwe że czeka Cie czyszczenie, wymiana :/ reszta jak nie wróci po wykasowaniu to nie ma co się przejmować.
P1412 , P0404 i P0500 mogą powodować check engine
Co do problemów ze sterowaniem VGT obawiam się, że coś jest nie tak z tym ustrojstwem w dolocie (P024F)
P0404 – nieprawidłowe napięcie układu kontrolnego EGRa
P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera
P0500 – problem z sygnałem prędkości pojazdu (ustalanego na podstawie czujników ABS)
Sprawdź złącze od EGRa, możliwe że czeka Cie czyszczenie, wymiana :/ reszta jak nie wróci po wykasowaniu to nie ma co się przejmować.
P1412 , P0404 i P0500 mogą powodować check engine
Co do problemów ze sterowaniem VGT obawiam się, że coś jest nie tak z tym ustrojstwem w dolocie (P024F)
akostarek napisał(a):Check engine może powodować kilka usterek, po odczytaniu błędów będzie wiadomo co nie pasuje sterownikowi. EGR raczej nie ma wpływu na sterowanie zmienną geometrią turbo, pewnie elektrozawór siadł. Tylko zapisz kody błędów, nie sam opis.
niestety tak nie jest
błąd egr może powodować różne zachowania turbo. najczęściej jest to ograniczenie mocy czyli grucha rusza się bardzo ospale
Miałeś rację. Wymiana EGR uzdrowiła sytuację. Auto przyspiesza jak szalone. Motor wyciszył się. Wyrównał pracę. Wypalanie Fapa również przebiega w wiekszych odstępach czasowych(kilometrażowych). Błędy nie pojawiają się.
Przedziwny ten EGR.....ma tak duży wpływ na pracę całej jednostki.
Dziękuję za porady i pozdrawiam
Przedziwny ten EGR.....ma tak duży wpływ na pracę całej jednostki.
Dziękuję za porady i pozdrawiam
Gdybyś dopisał/a gdzie mieszkasz, może ktoś by odpisał. Wystarczy dokładnie uzupełnić profil
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości