Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CinekM6 » 8 lis 2011, 15:16

Witam.

Tak czytam ten temat i nie bardzo moge doczytać. Kiedys przypadkowo o kasowaniu błędu ABS w mazdize 626 przeczytałem i teraz nie mogę tego znaleźć. Chciałem w Dieslu skasować błąd u wujka w samochodzie tylko teraz czytam i wychodzi ,że metoda domowa jest tylko dla samochodów z silnikami benzynowymi ??
Objaw jest taki ,że po odpaleniu ciągle świeci się kontrolka ABSu.

Pamiętam ,że wtedy odczyt tych błędów opisany był z kontrolką od świec żarowych ... nie wime czy coś nie pomyliłem pomoże ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Kistek » 22 lis 2011, 14:49

Rok temu wymieniłem pompę ABS wraz ze sterownikiem, teraz problem wrócił dokładnie taki sam, tzn po odpaleniu samochodu cały czas świeci kontrolka ABS.
Z doświadczenia wiem że jeżeli byłby to któryś czujnik przy kole to kontrolka zapala się dopiero po przekroczeniu 20km/h. Czyli znów miał bym pecha i padł sterownik, czy może jeszcze coś jest po drodze co powoduje palenie się tej kontrolki, czy macie jakiś pomysł jak to sprawdzić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez emilios8 » 22 lis 2011, 15:38

Cześć,

W pierwszej kolejności błędy wybłyskaj i okaże się co padło.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Kistek » 22 lis 2011, 16:10

Nie mogłem wybłyskać kontrolka cały czas świeci anie nie mrugnie. Włożyłem zworkę w gnieździe diagnostycznym, przekręciłem stacyjkę w ACC poczekałem 30 s i nic cały czas się paliła
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez motylek322 » 22 lis 2011, 16:22

Kistek napisał(a):..........Z doświadczenia wiem że jeżeli byłby to któryś czujnik przy kole to kontrolka zapala się dopiero po przekroczeniu 20km/h. Czyli znów miał bym pecha i padł sterownik, czy może jeszcze coś jest po drodze co powoduje palenie się tej kontrolki, czy macie jakiś pomysł jak to sprawdzić

Czy takie zachowanie kontrolki to jest specyfika diesla ? Jak mi padł czujnik w benzyniaku to zwyczajnie kontrolka zapaliła się i nie zgasła do czasu wymiany czujnika na sprawny. Kontrolka ABS świeciła od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. Pomiar oporności czujnków nie da odpowiedzi na twoje pytania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Kistek » 22 lis 2011, 16:25

to chyba będę musiał sprawdzić miernikiem opornośc podobno około 1,4 kom
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez motylek322 » 22 lis 2011, 16:27

Jak dobrze pamiętam to od 1,3 do 1,7 kom. Na forum jest dość świeży temat o wymianie czujnika ABS Poczytaj, znajdziesz tam sporo informacji.
PS
zapalanie i gaśnięcie kontrolki ABS świadczy raczej o dogorywaniu czujnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez emilios8 » 22 lis 2011, 16:47

Kistek napisał(a):Nie mogłem wybłyskać kontrolka cały czas świeci anie nie mrugnie. Włożyłem zworkę w gnieździe diagnostycznym, przekręciłem stacyjkę w ACC poczekałem 30 s i nic cały czas się paliła


Spróbuj zworkę i diodę w złączu diagnostycznym umieścić.
U mnie nie błyskało błędów jak moduł był spalony.
Daj znać czy się udało.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez xANDy » 4 gru 2011, 21:26

Moduł ABS w dieslu jest taki sam jak w benzynie (jeśli chodzi o logikę i działanie układu). W benzynie komputer dodatkowo wyprowadza informację do PCM o poślizgu kół przy ruszaniu (czego komp. od diesla po prostu nie wykorzystuje).
– Wszystkie czujniki mają 1,4 kohma (chociaż komp "obrabia" w zakresie 800-2000 ohm).
– Zazwyczaj pierwsze padają tylne, ze względu na słabsze chłodzenie (cewka się przypieka i po czasie zwiera – problem nie tylko w mazdach).
– Moduł komputera ABS'u da się wyjąć bez wyjmowania całości pompy, ale nie wiem na co to komu... Najczęściej padają styki we wtyczce a nie sam komputer (zdarzyło mi się kiedyś spalić tranzystor sterujący kontrolką abs'u na szafie więc metodę wyjmowania, przelutowywania i montowania komputera miałem rozpracowaną).
– Komputery – w zależności od serii wystukują sygnał błędu albo na diodce we wtyku (i + do akumulatora) albo kontrolką abs'u na szafie! Proszę sprawdzać obie opcje.

Co do wyjęcia bezpiecznika ABS'u i jeżdżenia bez niego a awarią czujnika:
Przy uszkodzeniu jednego czujnika moduł ABSu potrafi dalej wyliczać prędkość pojazdu, jednak sam system przeciwpoślizgowy nie jest uruchamiany. Jeden walnięty czujnik unieruchamia cały system aktywnego ABS'u – nieważne przy jakiej prędkości – on po prostu nie działa i tyle. Wypisywanie mrożących krew w żyłach ostrzeżeń, że teraz zblokują się tylne koła albo wpadniesz do rowu nie ma sensu – większość kierowców koło 30-40 uczyła się jeździć na pojazdach gdzie nie było absów (nawet opcjonalnych w megapakiecie) więc każdy wie jak się zachowuje auto przy stówie i jak się hamuje bez absów – pulsacyjnie. I właściwie nie ma co więcej dodawać informacji w tej kwestii.
Większość podstawowych ważnych wiadomości na temat sposobu działania układu znajduje się w starożytnym już poradniku do diesla.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 5 gru 2011, 10:10

xANDy napisał(a):Wypisywanie mrożących krew w żyłach ostrzeżeń, że teraz zblokują się tylne koła albo wpadniesz do rowu nie ma sensu – większość kierowców koło 30-40 uczyła się jeździć na pojazdach gdzie nie było absów (nawet opcjonalnych w megapakiecie) więc każdy wie jak się zachowuje auto przy stówie i jak się hamuje bez absów – pulsacyjnie.

ja kolego też uczyłem się jeździć autkiem bez ABS a miałem ich kilka, jednak jazda autem bez SPRAWNEGO ABS to nie to samo
układ hamulcowy z modułem ABS jest inaczej skonstruowany niż ten bez fabrycznego ABS
owszem można się poruszać i spokojnie hamować ale jak dojdzie do AWARYJNEGO hamowania to zazwyczaj pedał w podłogę i .........
hamowanie pulsacyjne trzeba ćwiczyć a jak ktoś jeździł z ABS to szybciutko zapomina o nim bo do lepszego łatwo się człek przyzwyczaja
więc lepiej naprawić i jeździć w pełni sprawnym autkiem niż kusić los
takie jest moje zdanie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez mendalinho » 24 mar 2012, 11:03

Witam serdecznie
Znowu Was proszę o pomoc.
Wczoraj po wyłączeniu silnika zaczęło pod maska coś brzęczeć.Po podniesieniu maski stwierdziłem że to jest to

Obrazek
Podejrzewam że to jakaś pompka. Jak dotknąłem tych rurek to były wyczuwalne drgania.Po włączeniu i wyłączeniu silnika objawy nie ustapiły. Dolałem troche płynu hamulcowego i pojechałem do domu jakis 1 km.Pod domem wyłączyłem silnik i cisza objawy zniknęły. Dziś rano też bezobjawowo.Jak myslicie co sie działo i czy może się to powtórzyć. Niechciałbym zignorowac jakis objawów.Pozdrawiam
mendalinho
 

Postprzez maxim_wawa » 24 mar 2012, 12:24

pompa ABS, albo coś siada albo dostała ci się woda do kostki przyłączeniowej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez jasiu72 » 25 kwi 2012, 20:48

Witam
Mam taki problem: Swieci mi się kontrolka ABS i ręcznego (praktycznie cały czas), wybłyskałem sobie kody błędów (wg instrukcji) i wyszło mi :13, 17, 47. Z tego co wyczytałem 13 i 47 to generalnie prawy tył, a czy wie ktoś co oznacza kod 17?
Z góry dziękuję za pomoc
jasiu72
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 kwi 2012, 08:17

jasiu72 napisał(a):Witam
Mam taki problem: Swieci mi się kontrolka ABS i ręcznego (praktycznie cały czas), wybłyskałem sobie kody błędów (wg instrukcji) i wyszło mi :13, 17, 47. Z tego co wyczytałem 13 i 47 to generalnie prawy tył, a czy wie ktoś co oznacza kod 17?
Z góry dziękuję za pomoc

wymień czujnik i będzie git
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Areksko » 5 maja 2012, 19:48

Witajcie,
wystąpił u mnie w aucie taki przypadek. W momencie jak ruszam do przodu i mam koła skręcone lub gdy cofam i koła też mam skręcone następuje załączenie się prawdopodobnie pompy ABS – dosyć głośne słyszalne w aucie i na zewnątrz buczenie. Buczenie to trwa około 4-5 sekund – i samo buczenie by mi nie przeszkadzało. Niestety podczas tego buczenia pedał hamulca lekko opada a potem się blokuje i nie ma możliwości wciśnięcia go a więc nie ma możliwości hamowania ! W tym momencie czekam aż auto (pompa?)przestanie buczeć jednocześnie siłując się z pedałem hamulca (próbując go wcisnąć) i po właśnie około 4-5 sekundach udaje mi się rozpocząć właściwy proces hamowania. Jak na razie dzieje się tak tylko i wyłącznie przy małych prędkościach na parkingach itp – nie w trasie. Jednak co dalej może się zdarzyć nikt tego nie wie. Jednym słowem jest to dziwne zjawisko a jednocześnie bardzo niebezpieczne. Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem i wie gdzie może tkwić problem?

Chciałbym zaznaczyć że komputer nie wyświetla mi żadnych problemów z czujnikami ABS, dokładnie sprawdziłem ich zamontowanie i koronki na przegubach – nie ma pęknięć, nie są brudne, odległość jest książkowa.
Wycieków płynu hamulcowego również nie mam, klocki i tarcze oraz tylne szczęki są w porządku.
W dodatku czujniki w tylnych kołach są prawie nowe – zresztą po wykonanym pomiarze oporności wszystkich czujników stwierdzam że są OK.

Więc gdzie problem?

Wielkie dzięki za ewentualne podpowiedzi, sugestie i pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez tadziomaru1 » 6 maja 2012, 12:09

Myslę, że włącza Ci się kontrola trakcji. Z jakiegoś powodu koła tracą przyczepność i tak się dzieje, nie wiem za gwałtownie ruszasz, łyse opony czy co... Wyłącz TCS i problem ustąpi, w jakiś sposób.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Areksko » 6 maja 2012, 17:08

Niestety nie mam TCS .... – opony nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez m323m » 8 maja 2012, 23:54

Witam, dopadło i mnie , zrobiłem dziś test ABS i się przeraziłem , wyskoczyły mi błędy 22 , 24, 26, 28, 51, 63 ,

od błędu Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
12, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe -----Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
15, Czujniki szybkości obrotów kół ---- Odłączony/zwarty, Druty / element łączący
17, Sterownik ---- Sygnał obrotów, Błąd łączenia
22, Zawór magnetyczny, przód prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
24, Zawór magnetyczny, przód lewy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
26, Zawór magnetyczny, tył prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
28, Zawór magnetyczny, tył lewy ----- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
29, Jednostka hydrauliczna ---- Lewe przednie i prawe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
30, Jednostka hydrauliczna ---- Przednie prawe i lewe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
32, Zawór regulacyjny przód ---- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
33, Zawór regulacyjny przód ---- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
34, Zawór regulacyjny tył --- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
35, Zawór regulacyjny tył --- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
41, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
42, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
43, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
44, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
45, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
46, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
47, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
52, Przekaźnik ----- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
53, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
54, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
61, Moduł sterowania ----- Defekt/błąd obwodu elektrycznego
63, Moduł sterowania ----- Napięcie za wysokie/ niskie, Zasilanie napięciowe
82, Regulacja przyczepności ---- Kontrola momentu obrotowego, Błąd komunikacyjny
83, Regulacja przyczepności ----- Kontrola momentu obrotowego, Błąd w połączeniu do sterownika

i teraz niewiem czy wymiana całej pompy czy sterownik padł troszkę się zgubiłem ze wszystko naraz wyskoczyło

prosze pomocy
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez emilios8 » 9 maja 2012, 08:41

To ładnie obrodziło błędami.

Z tego co piszesz to nie pokazało błędów czujników chociaż mimo wszystko mógłbyś sprawdzić ich oporności tak na wszelki wypadek. U siebie sprawdzałem bezpośrednio w kostce którą wpina się w moduł pod pompą. Rozpiskę tej kostki znajdziesz w WorkshopManualu do 626. Z tego co pamiętam jak elektryk grzebał przy moim module to powinny tam być trzy przewody zasilające dwa na stałe a jeden po przekręceniu kluczyka. Sprawdź miernikiem czy wszystkie są ok. W ostateczności podejrzewałbym wilgoć w module co wyjaśniałoby ilość zgłoszonych błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Areksko » 10 maja 2012, 22:49

Ja dziś podpiąłem Mazdę pod komputer w profesjonalnym warsztacie i nie wykazało żadnych błędów – więc tym bardziej mój problem jest dla mnie zagadką....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6