Spalanie: wskazania komputera
Oczywiście, że chwilowe. Nawet jeśli jechałeś tak dłuższy odcinek, to to jest ciągle tylko chwilowe. Nie bierzesz pod uwagę przyspieszania do tej prędkości 90 km/h, wypalania DPF, hamowania silnikiem i innych czynników wpływających na wysokość spalania.
Ja tez mogę napisać, że 80% trasy do pracy mam spalanie poniżej 4 l/100km, co nie zmienia faktu, że średnie mam powyżej 7.
Ja tez mogę napisać, że 80% trasy do pracy mam spalanie poniżej 4 l/100km, co nie zmienia faktu, że średnie mam powyżej 7.
Moja w Warszawie i okolicach średnio wskazuje 8,3l – 8,5l. Zaznaczam że jest to wynik bez oszczędzania, zarówno w korku jak i sporadycznych dojazdach 50km nad Zegrze.
W trasie (męka) w granicach 100 km/h spalanie oscyluje ok. 4,7l – 5l. Jak jadę do 160 km/h to 7,5l.
W trasie (męka) w granicach 100 km/h spalanie oscyluje ok. 4,7l – 5l. Jak jadę do 160 km/h to 7,5l.
- Od: 11 paź 2010, 14:30
- Posty: 29
- Skąd: Warszawa
- Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009
No dobra.
Po przejechaniu kilkunastu zbiornikow moge teraz powiedziec co i jak.
Mazda przeszla wymiane plynow i filtrow wiec teraz jezdzi pode mnie
srednie spalanie mam na poziomie 7,5 L/100km.
Jak jade na trasie z predkoscia 120km/h to chwilowe mam na poziomie 6,3 co nie zmienia faktu ze liczy sie srednia.
Jak mi sie spieszy i jade bardziej sportowo to chwilowe wzrasta do 9,5
Mimo wszystko 7,5 uwazamza dobry wynik (podobny mialem w 2.0 dieslu GG), wiec biorac pod uwage ze Pb jest tansza niz ON, dla mnie to wynik zadowalajacy
Po przejechaniu kilkunastu zbiornikow moge teraz powiedziec co i jak.
Mazda przeszla wymiane plynow i filtrow wiec teraz jezdzi pode mnie
srednie spalanie mam na poziomie 7,5 L/100km.
Jak jade na trasie z predkoscia 120km/h to chwilowe mam na poziomie 6,3 co nie zmienia faktu ze liczy sie srednia.
Jak mi sie spieszy i jade bardziej sportowo to chwilowe wzrasta do 9,5

Mimo wszystko 7,5 uwazamza dobry wynik (podobny mialem w 2.0 dieslu GG), wiec biorac pod uwage ze Pb jest tansza niz ON, dla mnie to wynik zadowalajacy
wiem że drożej
ale pytałem z ciekawości, bo nie mam w najbliższym czasie zamiaru inwestować w gaz, spalanie benzyny mojej mazdy jest tylko o 1 litr większe od mojego starego auta z silnikiem D, obecnie komp pokazuje 7,5 l
jak dla mnie jest to bardzo dobry wynik
ale pytałem z ciekawości, bo nie mam w najbliższym czasie zamiaru inwestować w gaz, spalanie benzyny mojej mazdy jest tylko o 1 litr większe od mojego starego auta z silnikiem D, obecnie komp pokazuje 7,5 l
jak dla mnie jest to bardzo dobry wynik

spalanie u mnie też skoczyło na kompie i obecnie jest ok 7.9 l, przy takich mrozach to nie jest tak źle
sprzęgło chodzi topornie zgodzę się, ale nie jest to dla mnie uciążliwe, zauważyłem, że skrzynia też z większym oporem wrzuca biegi.
wszystko wraca do normy jak wsk temp ustawia się w pozycji środkowej
przy takiej temp dzieje się to mniej więcej po 4 km jazdy, wcześniej w miarę ciepłe powietrze uzyskiwałem po ok 2 km
poza tym nic złego nie zauważyłem
a bym zapomniał nie składajcie lusterek na mrozie, znajomemu wczoraj mechanizm zamarzł
sprzęgło chodzi topornie zgodzę się, ale nie jest to dla mnie uciążliwe, zauważyłem, że skrzynia też z większym oporem wrzuca biegi.
wszystko wraca do normy jak wsk temp ustawia się w pozycji środkowej
przy takiej temp dzieje się to mniej więcej po 4 km jazdy, wcześniej w miarę ciepłe powietrze uzyskiwałem po ok 2 km
poza tym nic złego nie zauważyłem
a bym zapomniał nie składajcie lusterek na mrozie, znajomemu wczoraj mechanizm zamarzł
Ostatnio edytowano 28 kwi 2015, 00:09 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytujemy całych postów
Powód: Nie cytujemy całych postów

Podbijając trochę wątek...
Dopiero co stałem się właścicielem MZR 2.0 dokonując niebotycznego przeskoku z auta technologicznie cofniętego o około 10 lat i jedna z pierwszych rzeczy, która zwróciła moją uwagę na dłużej to informacja o średnim spalaniu.
Jako, że wcześniej nie bawiłem się tym bajerem stwierdziłem, że to genialna rzecz, żeby nauczyć się optymalnej pod kątem spalania jazdy autem. Może na razie dużo nie przejechałem (ok 400 km), ale przyznać muszę, że na podstawie tego, co widzę to ja się nic nie dowiem.
Niby na początku dłuższa trasa po zakupie (200km) – spokojna jazda 70-110, cały czas ok 2,5-2,8 obrotów (tak, przesiadłem się z diesla), średnie spalanie trzyma się na poziomie 8,7 – 8,8. Przyjechałem na miejsce, zrobiłem może ze 40-50 km po okolicy jeżdząc ciut bardziej dynamicznie, coby się pobawić autkiem (tak do 3,5k obrotów, a gdzie tam 6k?) – i już mi podskoczyło spalanie do 9,4 (a korków to u mnie nie ma). Znów wyskoczyłem dzisiaj na trasę 150km jadąc spokojnie i udało mi się finalnie zejść do 9,1 ze średnią.
Pytanie – czy to normalne spalanie dla tego modelu, żeby spalić na trasie ponad 8,5l? Wiecie, w jaki sposób obliczane jest to średnie spalanie? Czy np z ostatnich 100-300-500 km? Czy może od nowości albo wymiany akumulatora?
Nie pytałbym się o to, gdybym mógł skorzystać z tzn chwilowego zużycia paliwa – ale jako, że podaje ono tak durne informacje ( jadę na lekkim gazie to skacze od 4-8, puszczam gaz to pokazuje i 0), że z tego nie da się w ogóle korzystać...
Kurcze, może trzeba coś skalibrować czy co? Jak dla mnie spalanie chwilowe to nie powinna być informacja z ostatniej sekundy, tylko na podstawie dłuższej chwili – średniej z ostatniego 1km albo 60 sekund jazdy, hmm?
Inaczej taka informacja jest zupełnie bezużyteczna, a mi chyba pozostaje sprawdzić zużycie starą metodą z tankowaniem pod kurek...
Dopiero co stałem się właścicielem MZR 2.0 dokonując niebotycznego przeskoku z auta technologicznie cofniętego o około 10 lat i jedna z pierwszych rzeczy, która zwróciła moją uwagę na dłużej to informacja o średnim spalaniu.
Jako, że wcześniej nie bawiłem się tym bajerem stwierdziłem, że to genialna rzecz, żeby nauczyć się optymalnej pod kątem spalania jazdy autem. Może na razie dużo nie przejechałem (ok 400 km), ale przyznać muszę, że na podstawie tego, co widzę to ja się nic nie dowiem.
Niby na początku dłuższa trasa po zakupie (200km) – spokojna jazda 70-110, cały czas ok 2,5-2,8 obrotów (tak, przesiadłem się z diesla), średnie spalanie trzyma się na poziomie 8,7 – 8,8. Przyjechałem na miejsce, zrobiłem może ze 40-50 km po okolicy jeżdząc ciut bardziej dynamicznie, coby się pobawić autkiem (tak do 3,5k obrotów, a gdzie tam 6k?) – i już mi podskoczyło spalanie do 9,4 (a korków to u mnie nie ma). Znów wyskoczyłem dzisiaj na trasę 150km jadąc spokojnie i udało mi się finalnie zejść do 9,1 ze średnią.
Pytanie – czy to normalne spalanie dla tego modelu, żeby spalić na trasie ponad 8,5l? Wiecie, w jaki sposób obliczane jest to średnie spalanie? Czy np z ostatnich 100-300-500 km? Czy może od nowości albo wymiany akumulatora?
Nie pytałbym się o to, gdybym mógł skorzystać z tzn chwilowego zużycia paliwa – ale jako, że podaje ono tak durne informacje ( jadę na lekkim gazie to skacze od 4-8, puszczam gaz to pokazuje i 0), że z tego nie da się w ogóle korzystać...
Kurcze, może trzeba coś skalibrować czy co? Jak dla mnie spalanie chwilowe to nie powinna być informacja z ostatniej sekundy, tylko na podstawie dłuższej chwili – średniej z ostatniego 1km albo 60 sekund jazdy, hmm?
Inaczej taka informacja jest zupełnie bezużyteczna, a mi chyba pozostaje sprawdzić zużycie starą metodą z tankowaniem pod kurek...
- Od: 28 mar 2012, 23:24
- Posty: 7
- Skąd: Zawiercie
- Auto: M6 '08 GH 2.0 MZR 147KM
yohny napisał(a): czy to normalne spalanie dla tego modelu, żeby spalić na trasie ponad 8,5l?
u mnie spalanie na trasie, liczone jak i z kompa wynosi 6-6.5 litra i to przy wyzszych predkosciach niz te wymienione przez ciebie
Miej na uwadze, ze co X czasu spalanie sie zwieksza w celu wypalenia DPF'u ale jadac na trasie nie trwa to zbyt dlugo.
pozdrawiam
Ooo, dzięki za sugestię z resetem, spróbuję tak zrobić i zobaczymy co będzie.
Tak, mam benzyniaka, od początku był to świadomy zakup, ale na trasie zakłądałem spalanie do 7,5l a przy lokalnej jeździe u mnie poza miastem – tak do 8,5-9 maksymalnie, stąd mam lekką konsternację.
Jedno, co mnie pociesza to to, że jakoś mam wrażenie, że to paliwo nie ubywa tak szybko, jak podaje zużycie, ale wiadomo – metoda na oko to nie metoda.
Nic to, zresetuję kompa, zaleję pod kurek i zobaczę, czy rzeczywiste spalanie pokryje się z tym z kompa.
Tak, mam benzyniaka, od początku był to świadomy zakup, ale na trasie zakłądałem spalanie do 7,5l a przy lokalnej jeździe u mnie poza miastem – tak do 8,5-9 maksymalnie, stąd mam lekką konsternację.
Jedno, co mnie pociesza to to, że jakoś mam wrażenie, że to paliwo nie ubywa tak szybko, jak podaje zużycie, ale wiadomo – metoda na oko to nie metoda.
Nic to, zresetuję kompa, zaleję pod kurek i zobaczę, czy rzeczywiste spalanie pokryje się z tym z kompa.
- Od: 28 mar 2012, 23:24
- Posty: 7
- Skąd: Zawiercie
- Auto: M6 '08 GH 2.0 MZR 147KM
Ja tylko dodam z własnych obserwacji, że u mnie wypalanie DPFa to +2l/100km do chwilowego spalania, a Webasto to ponad 1litr (zmniejsza się wraz z temperaturą silnika). Byłem trochę pod wrażeniem, że komputer potrafi doliczyć do spalania też działajace Webasto.
Ktoś ma podobne/inne obserwacje?
Przy okazji – jak często Wam się włącza wypalania DPF tzn raz na pełny zbiornik częściej/rzadziej?
Pozdrawiam
DumDum
Ktoś ma podobne/inne obserwacje?
Przy okazji – jak często Wam się włącza wypalania DPF tzn raz na pełny zbiornik częściej/rzadziej?
Pozdrawiam
DumDum
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
yohny Ja też mam taki sam silnik, i w trasie przy 2.5-2.8k obrotów tak jak piszesz, mam spalanie około 7.3-7.8l /100, Średnie spalanie, tak 40 miasto, 60 trasa wynosi około 9.5. Trochę dużo, mimo iż na początku jak zakupiłem autko było średnio 8.2-8.7l 

coś za dużo skasuj licznik przebiegu i spalania przy następnym tankowaniu
i dopiero oblicz spalanie
mnie spalanie obecnie wynosi od 7,5 do 8 l w moich warunkach użytkowania
małe miasto i trasa powiedzmy 50 /50
w wawie kiedyś w korkach spalanie skoczyło do max 9,5 l.
i dopiero oblicz spalanie
mnie spalanie obecnie wynosi od 7,5 do 8 l w moich warunkach użytkowania
małe miasto i trasa powiedzmy 50 /50
w wawie kiedyś w korkach spalanie skoczyło do max 9,5 l.

Też tak myślę że trochę za dużo, ale wg baku wychodzi nawet tyle. Ostatnie wyniki nie były mniejsze niż 9l. Przeważnie 9.5l/100km. Liczę zawsze po przejechaniu całego baku i tankowaniu pod korek. Na razie obwiniam za to zimną pogodę, bo samochód dłużej się nagrzewa.
Kurcze, u mnie jest poprawa po resecie zużycia średniego na kompie. Dzisiaj ruszyłem w trasę i spalanie przy baaardzo delikatnej jeździe w trybie mieszanym oscyluje w granicach 7,6-8l, przy czym trzeba pamiętać o pracujacej klimie, opadach deszczu na średnich już oponach letnich, radiu, wycieraczkach, itd, więc nie jest najgorzej. Jestem także w trakcie testu bakowego – zobaczymy, co on powie 
- Od: 28 mar 2012, 23:24
- Posty: 7
- Skąd: Zawiercie
- Auto: M6 '08 GH 2.0 MZR 147KM
u mnie po resecie po przejechaniu 150 km średnia wyszła 8.6l z tym ,że jazda była dość oszczędna ,przy "mojej" normalnej jeździe średnia wychodzi 11 -11,5 l
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Niestety komp w mazdzie jest troszke niewygodny w obsludze, a spalanie chwilowe nie zawsze aktualne-kilka razy.zauwazylem, ze niekiedy delikatnie dodam gazu, a spalanie chwilowe sie nie zmienia przez dluzsza chwile.
Ja jestem zadowolony ze spalania swojej magdaleny. Jak na duze kombi z tym nieszczesnym DPF'em to spalanie ponizej 7l w cyklu mieszanym jest jak najbardziej ok.
P. S. Nie zamulam auta, ale staram sie jednoczesnie stosowac zasady jazdy eko...
Ja jestem zadowolony ze spalania swojej magdaleny. Jak na duze kombi z tym nieszczesnym DPF'em to spalanie ponizej 7l w cyklu mieszanym jest jak najbardziej ok.
P. S. Nie zamulam auta, ale staram sie jednoczesnie stosowac zasady jazdy eko...
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
W niedziele wróciłem z polski (Szczecin – okolice Brukseli 988 km) i spalanie wyszło 7.2 litra ON ,średnia prędkość 132km/h ,ustawiona na tempomacie na 180 km/h przez większość trasy (172km/h według GPS).
Spalanie bardziej niż zadowalające![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Spalanie bardziej niż zadowalające
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Z takimi prędkościami to spalanie super
niestety benzynki lubią więcej wypić przy takich szybkościach 
Mi wczoraj z prędkością dozwoloną, czyli 90 (bo był deszcz i miałem czas) na trasie (60km) 6.3l
Mi wczoraj z prędkością dozwoloną, czyli 90 (bo był deszcz i miałem czas) na trasie (60km) 6.3l

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6