Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez lesiux » 14 lis 2011, 20:09

panowie potrzebna szybka pomoc. zatarła mi się sprężarka klimatyzacji, jak włączę klimę to koło pasowe się kręci a jak wyłączę to pasek się po nim ślizga. Czy da się zamontować pasek od wersji bez klimatyzacji aby napędzać tylko pompę wspomagania i pominąć sprężarkę czy nie będzie pasował pasek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez radar88 » 14 lis 2011, 20:11

Powinien podejść, przecież ominiesz jeden element osprzętu tak jak by go nie było ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lesiux » 14 lis 2011, 20:14

no tak pytanie czy w wersji bez klimy pompa wspomagania jest w tym samym miejscu. druga sprawa czy sprężarka klimy jest taka sama w 1.5 1.8 i 2.0?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez radar88 » 14 lis 2011, 20:18

Sprężarka klimy...tego nie wiem, być może jest identyczna, wiem że pompa wspomagania,była montowana w X9 taka jak w 323F. Może niech ktoś mądrzejszy napisze ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lesiux » 14 lis 2011, 20:23

na rękę byłoby mi wymienić sam pasek jak na razie bo pakować się w koszta klimy na zimę to trochę mija się z celem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez radar88 » 14 lis 2011, 20:29

lesiux napisał(a):na rękę byłoby mi wymienić sam pasek jak na razie bo pakować się w koszta klimy na zimę to trochę mija się z celem.

Niby tak lecz klimy się w zimę też powinno używać jak jest czynna.


Panowie ja też mam szybkie pytanie i potrzebuję szybkiej konkretnej odpowiedzi.
Pyt: jakie są montowane głośniki w boczkach z tyłu ? Ja ich nie mam i chciałbym zakupić nowe i zamontować. Proszę o podpowiedź.
Przednie już wiem 5x7, tylko tył mnie interesuje ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez luki_92_92 » 14 lis 2011, 20:38

Głośniki tył mają rozmiar 16 cokolwiek to znaczy :)

Też mi się zatarła sprężarka klimy :| Podziałało trochę i przestało (jak nabijał gościu to mówił że sprężarka się za niedługo zatrze i że długo to to nie pochodzi) i nie wiem czy mi nie spierdzielił czynnik (przy sprężarce jest pełno zielonego "czegoś"), pod koniec wakacji już klima w ciepłe dni nie działała (wentylator się nie włącza ani nic) natomiast rano jak było zimno to włączała się normalnie. Dodatkowo powiem że jak klima działała to było słychać chyba z nawiewu takie jakby syczenie, ale nie cały czas tylko syczało, przestawało, znów syczało znów przestawało i tak w kółko, jak syczało to się klima wtedy włączała.

Jaki jest koszt takiej sprężarki tylko żeby była pewna i sprawna, a nie trup który się zatrze po kilku dniach? Bo za regenerację tam gdzie nabijałem mi powiedzieli 500-600zł :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez lesiux » 14 lis 2011, 20:40

no właśnie u mnie jest nieszczelna klima więc sprężarki nie mam zamiaru na razie wymieniać. Co do głośników to niestety nie pomogę bo też nie mam z tyłu ale przypuszczam, że są takie same jak z przodu ale ręki nie dam.

na allegro są sprężarki już od 100zł a jaki stan to ciężko powiedzieć. Ja na razie muszę coś zrobić, żeby spokojnie jeździć bo widmo zerwania paska i jazdy bez wspomagania średnio mi się podoba.
Ostatnio edytowano 14 lis 2011, 20:58 przez lesiux, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez luki_92_92 » 14 lis 2011, 20:45

No ja napisałem przecież wymiar tylnych głośników :P Mają rozmiar 16 cokolwiek to znaczy (podejrzewam że to średnica w centymetrach albo coś takiego ale nie znam się na głośnikach, znalazłem info takie: głośniki tył mają rozmiar 16 więc podaję)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez flywin » 14 lis 2011, 21:04

tylne maja dokładnie 165mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Fasola » 14 lis 2011, 22:45

mam sprężarki do 1,5 jak chcesz z gwarancja za 150 albo 120 na allegro ( są 2 rodzaje)
nie wiem jak BP ale Z5 i KF ma inne sprężarki.
Fasola
 

Postprzez lesiux » 15 lis 2011, 21:52

lesiux napisał(a):panowie potrzebna szybka pomoc. zatarła mi się sprężarka klimatyzacji, jak włączę klimę to koło pasowe się kręci a jak wyłączę to pasek się po nim ślizga. Czy da się zamontować pasek od wersji bez klimatyzacji aby napędzać tylko pompę wspomagania i pominąć sprężarkę czy nie będzie pasował pasek?


pasek założony, wszedł na styk bo prawie dotyka koła od sprężarki ale wszystko działa więc ominąć się klimę da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Pseudo00000 » 16 lis 2011, 12:30

Panowie w którym miejscu znajduje sie kostka od podłaczenie lewego przedniego czujnika abs bo nie moge znalesc;/ i jakie ma on oznaczenie ? Mazda 323f 1996r 1.8 . byłbym wdzieczny za foto ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez Maly17 » 20 lis 2011, 20:41

Witam jestem tu nowy wczesniej czesto odwiedzalem to forum i wielokrotnie mi pomagaly odpowiedzi za co wielkie dzieki, ale nie moge rozwiazac jednego problemu ze swoja mazda ;/ gdy odpalam teraz auto przy temp ok 10 stopni C. obroty wskakuja na 2 tysiace dosc szybko spadaja na 1800, ale tylko do czasu az nie rusze. wbijam 1 bieg swiatla na ulamek sekundy mi przygasaja obroty 2,5 tys jade 5 km 10 km 15 km ssanie caly czas i 2 tysiace obr, temperatura w na polowie skali juz po 3 km. a ssanie nadal chodzi. strasznie denerwuje takie zachowanie tego auta tym bardziej ze ani na gaz sie nie chce przelaczyc a i benzyny lubi sporo wypic ;/ i tak dzieje sie ciagle do czasu az... nie zgasze auta na czas np zatankowania wroce odpale i juz wszystko w normie. ostatnio sprawdzilem to w taki sposob iz od miejsca pracy do cpnu mialem ok 2 km, auto stalo cala noc na dworze pojechalem temperatura wskoczyla prawie na polowe, oczywscie 2 tysiace obrotow dojechalem, zatankowalem, zaplacilem. odpalam i juz norma. cos sie zawiesza?? jakies bledy?? pozmozcie ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez farciarz » 20 lis 2011, 20:52

Po pierwsze to temat do działu warsztat. Kolejna rzecz to odnośnie temperatury silnika jak i obrotach na ssaniu były setki wątków więc proponuję od tego zacząć zanim wpadnie moderator i wywali to do kosza :P

A odpowiedź masz chyba prostą nasuwającą się w banalny sposób. Uszkodzenie czujnika temperatury silnika. Ale nie tego odpowiadającego za wskazanie na desce, tyko wysyłającego sygnał na kompa lub też sprawdzenie przepustnicy się kłania i silniczka krokowego. Zresztą po co mam tu jakiekolwiek wywody pisać. Pojedź najpierw na kompa i zobaczysz jakie wyskoczą Ci błędy.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Maly17 » 20 lis 2011, 21:04

Dzieki za info tak wlasnie planowalem zeby na kompa pojechac przepustnica i krokowy sprawdzany o czujniku tez myslalem ale wolalem Was tutaj zapytac tematy o ssaniu tez przeszukalem i nigdzie nie znalazlem informacji ze ssanie sie nie wylacza a jak sie nie wylaczalo to znowu pisali ze nie maja mocy albo cos a mi sie poprostu nie wylacza. jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez Fryta86 » 20 lis 2011, 23:03

Na kompa jak pojedziesz to Cie skasują, a w 323F ba jest prymitywny interface więc jak piszesz że przeglądasz forum w poszukiwaniu wiedzy to na pewno wiesz albo tą wiedzę zaraz posiądziesz jak samemu odczytać błędy...
Na pierwszy rzut oka nasuwa się ten czujnik temp bo jak by pierwsze wskazanie po uruchomieniu zostaje na stałe. No ale taki czujnik to raczej zero jeden – albo działa albo nie – według mnie – może się mylę <co?>
Na moje oko (mechanikerem nie jestem) to czujnik temp. to być nie może bo raczej inne objawy by były.
Tyle że innych pomysłów nie mam...
Może spróbuj zresetować kompa zanim jeszcze coś zrobisz <co?>
____________________

A ja poszedłem na całość i założyłem na przód opony zimowe 165/65R14 – myślałem że będzie gorzej ale nawet się nie rzuca że mniejsze... Bo też felgi z toyoty jakieś ciut węższe wsadziłem... oryginalne mi tak na rantach zardzewiały że masakra – góry i doliny w miejscu styku z oponą – już przepuszczały powietrze :(
Z tyłu mam 185/65R14 to w porównaniu z przodem to jak balony :]
Na lato przydały by się alufelgi ale z braku laku to może je zregeneruje bo ogólnie to prościutkie tylko ta ruda :/
_____________________
Edit: 23 listopad 2011
_____________________
Swoją drogą...
może wiecie gdzie w okolicy można by było zregenerować komplet felg stalowych w rozsądnej cenie?

Jak po internecie szukałem to ceny mają straszne – 30zł sztuka samo piaskowanie to już jest 120zł za komplet. To ja za felgi praktycznie jak nowe dałem na allegro 300zł z oponami lato na których jeszcze sporo pośmigam... liczmy 200zł komplet felg używanych w dobrym stanie.
To tak się nie opłaca trochę do regeneracji oddawać :/ Chyba że na własną rękę spróbować, ale ranty i tak chyba bym musiał gdzieś – przetoczyć

Regenerował ktoś kiedyś?
_____________________
Edit: 24 listopad 2011
_____________________
Myślę że temat luźnych dyskusji o naszych Mazdach będzie odpowiedni.
Nie wiem czy korzystacie z takich serwisów jak Groupon, ale chcę ostrzec że nie wszystko złoto co się świeci. Jeśli chcecie skorzystać z jakiejś super oferty to zastanówcie się najpierw 3 razy.

Ja kupiłem wymianę opon w Gliwicach w serwisie Antosz na Rybnickiej za 39zł ze sprawdzeniem klocków hamulcowych, i ocenie stanu i jakości płynów hamulcowego i chłodniczego. Do tego rabat na zbieżność za którą zapłacę 56zł.
Zmienili mi opony, w trakcie koleś popuścił sobie kontry na regulacji drążków kierowniczych bo tak mu było wygodniej. Opony założone wyważone fajnie tyle że chyba luft trochę ucieka :/ ale to jeszcze zweryfikuję... żeby popuścić kontrę w prawym kole użył palnika bo powiedział że jest tak zapieczone że inaczej nie pójdzie.
Po wszystkim stwierdził że nie ma sensu robić zbieżności bo prawa końcówka drążka kier. jest już do wymiany. Okazało się że u nich kosztuje to 35zł za 1szt. + 35zł wymiana. Podziękowałem i powiedziałem że wymienię sobie we własnym zakresie. Okazało się jadąc do domu że koleś ostro rozregulował mi zbieżność i auto pływa :/
Kupiłem 2szt. końcówek drążków i wymieniłem u znajomego – wymiana 2 szt. wyszła mnie tyle co u Antosza 1 sztuki i powiedział że obie końcówki już były walnięte nie tylko ta jedna.
Po wyjeździe od Antosza nie jeździłem autem tyle co od niego do domu, a później na wymianę. Dodatkowo pojawiło się huczenie w prawym przednim kole – uważam że to nie zbieg okoliczności!!!
Tak że czeka mnie jeszcze wymiana łożysk.
W poniedziałek jadę do nich na zbieżność i mam zamiar porozmawiać z nimi o tym wszystkim.
Ale na pewno i tak nic nie zdziałam – banda naciągaczy i tyle. Niby sprzedają Ci tańszą usługę ale przy okazji chcą Cie naciągnąć na dodatkowe koszta.
Nie polecam serwisu Antosz w Gliwicach wszystkim dbającym o swoje auta i portfel. Na Grupon'a też radzę uważać.
_____________________
Edit: 25 listopad 2011
_____________________
<czytaj> To ja się tak rozpisuje a Wy na to nic :P :P :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez lukasz-lukasz » 27 lis 2011, 18:25

Witam, ciężko jest znaleźć zamiennik reperaturki do tego auta. Katalog IC i foty milczy. Doczytałem na forum że pasują gumki z autofrena z innych modeli(wczesniejszych, bodajze bg) ale nie mam pewności których a nie chcę strzelać bo auto potrzebne na wczoraj a stoi rozebrane w garażu bo po wymianie klocków i tarcz okazało się że zacisk trzyma :/ . Proszę o jakieś porady, numerki katalogowe czy linki, jakie zestawy naprawcze będą pasować do mojego modelu 323c 1.5 '94. wiem że oemy najlepsze ale to jednak nie ten przedział budzetowy. z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam.
lukasz-lukasz
 

Postprzez farciarz » 28 lis 2011, 01:33

lukasz-lukasz napisał(a):Witam, ciężko jest znaleźć zamiennik reperaturki do tego auta. Katalog IC i foty milczy. Doczytałem na forum że pasują gumki z autofrena z innych modeli(wczesniejszych, bodajze bg) ale nie mam pewności których a nie chcę strzelać bo auto potrzebne na wczoraj a stoi rozebrane w garażu bo po wymianie klocków i tarcz okazało się że zacisk trzyma :/ . Proszę o jakieś porady, numerki katalogowe czy linki, jakie zestawy naprawcze będą pasować do mojego modelu 323c 1.5 '94. wiem że oemy najlepsze ale to jednak nie ten przedział budzetowy. z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam.


Zaciski są te same, więc śmiało bierz z wersji BG
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez michalszarpak » 28 lis 2011, 21:12

Witam

Mam problem tego typu że cieknie mi trochę olej z aparatu zapłonowego, wymieniłem oring na ori z CARSPEEDu było dobrze 2 dni i dalej jest to samo.
Czy ktoś może wie jak zapobiec temu wyciekowi?
Myślałem o silikonie ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
Dodam że chodzi o 323f 2.0 v6

Pomóżcie <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323