Włączenie biegu w AT

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nimro3 » 10 wrz 2011, 09:50

Witam
Mam problem z włączeniem biegu po uruchomieniu silnika. Dokładnie wygląda to tak samo jakbyśmy chcieli włączyć bieg bez wciśnięcia hamulca. Dopiero po kilkudziesięciu sekundach i kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca da się przełożyć bieg z pozycji "P". Poziom oleju w układzie hamulcowym jest powyżej minimum i nie zauważyłem żadnych wycieków. Przy gorącym silniku problemu nie ma.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez radzi89 » 11 wrz 2011, 09:09

A jak poziom oleju w skrzyni ? Sprawdzales to ? W skrzyni z tego co wiem sa takie zapadki blokujace wrzucanie biegow bez wcisnietego hamulca, moze ktoras jest uszkodzona?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez nimro3 » 11 wrz 2011, 10:45

Tak sprawdzałem. Poziom w skrzyni w granicach normy, nie zauważyłem żadnych ubytków od ostatniego pomiaru, czyli około miesiąca temu. Czy aby sprawdzić stan tych zapadek należy zdemontować skrzynię?
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez radzi89 » 11 wrz 2011, 11:32

Szczerze mowiac nie wiem, czytalem kiedys o tym na forum Jeep`a – tam wiecej wiedza o automatach ale nie moglem teraz tego odszukac. Zadzwon moze do jakiegos speca od skrzyn. Ciekawe jest to ,ze porozgrzaniu jest ok. Trzeba jakos isc tym tropem...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez nimro3 » 14 wrz 2011, 16:04

Dzieki bardzo za informacje. Musze sie wybrac do jakiegos speca
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez Marospeed » 22 wrz 2011, 13:23

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie automatycznej skrzyni biegów do modelu mazda 3 2.0
Niestety miałem kolizje swoją piękną mazdą i na krawężniku drogi uszkodziłem skrzynie, pękła obudowa skrzyni w taki sposób że spawanie na zewnątrz pomogłoby żeby ją uszczelnić ale powstał też ubytek od wewnętrznej strony którego nie da się nadlać. Stąd moja prośba, szukam obudowy do takiej skrzyni lub ewentualnie całej skrzyni z dobrą obudową.
Czy skrzynia z innej mazdy może pasować do mojej, np. z wersji trójki 1.6 ?
Proszę o kontakt na maropop@tlen.pl lub 502-233-295
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 18:20
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2,3 16V 2005r AT. USA

Postprzez jabd » 15 lis 2011, 20:59

Witam czy udało się Tobie rozwiązać ten problem, albo może ktoś jeszcze miał ten problem. Posiadam Mazdę 3 '07, 2,3 benzyna AT, i mam ten sam problem: od paru dni jest problem z przełożeniem biegów z pozycji "P", po paru próbach (5-10min) lewarek się przekłada na "d" lub "R" i potem skrzynia działa poprawnie, aż do następnego postoju i wyłączenia silnika. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
jabd
 

Postprzez andrzej72 » 16 lis 2011, 21:47

Ja mam nieraz problem z odpaleniem silnika gdy nie pali się kontrolka "P". Ale kiedy lewarek przełoże na "N" normalnie odpala.Zdaża się że samochód jest zaparkowany na jakimś spadku,wtedy występuje taka trudność i lecutki zgrzyt przy przełanczaniu z"P" na "R".Dalsze przełożenie z "R" na "D" nie powoduje żadnych trudności.Brak możliwości poruszania lewarka z P na R i D może być spowodowane brakiem styku w obwodzie skrzyni.Naciskając hamulec następuje takie harakterystyczne tyknięcie,dopiero wtedy można poruszyć lewarek z P na R.
Jest Mazda jest Jazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 19:52
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 AT USA

Postprzez nimro3 » 16 lis 2011, 23:14

jabd napisał(a):Witam czy udało się Tobie rozwiązać ten problem, albo może ktoś jeszcze miał ten problem. Posiadam Mazdę 3 '07, 2,3 benzyna AT, i mam ten sam problem: od paru dni jest problem z przełożeniem biegów z pozycji "P", po paru próbach (5-10min) lewarek się przekłada na "d" lub "R" i potem skrzynia działa poprawnie, aż do następnego postoju i wyłączenia silnika. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Nie wiem jak to się stało, ale problem na razie znikł. Udało mi się zdobyć następujące informacje.Problem nie jest związany bezpośrednio ze skrzynią biegów tylko z jej osprzętem. Przy lewarku umieszczony jest elektromagnes odblokowujący możliwość zmiany pozycji lewarka z pozycji P na inną. Problem może być elektryczny, np. uszkodzony przewód łączący elektromagnes z pozostałą częścią instalacji, uszkodzone złącze itp... Być może jest problem z wyłącznikiem stopu umieszczonym przy pedale hamulca. Może też być problem mechaniczny, np. brudny, zalany sam elektromagnes i dlatego też reaguje dopiero po kilkukrotnej próbie odblokowania. Napisz w jaki sposób udało Ci się wyeliminować problem
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez jabd » 17 lis 2011, 23:23

Dzięki za informację. Wczoraj byłem u mechanika, który potwierdził Twoją tezę z elektromagnesem :) . Tak jak wcześniej było wspomniane po naciśnięciu hamulca występuje charakterystyczny "tik", u mnie ten tik występuje co jakiś czas. Na początku wysunął tezę że może to być wina czujnika podłączonego do hamulca i odblokowującego położenie skrzyni, ale po podpięciu pod komputer okazało się że czujnik jest ok. Umówiłem na wtorek na naprawę elektromagnesu, dam znać jak już to zrobi. Na razie na forum dowiedziałem się o trybie awaryjnym skrzyni (zaślepka po prawej stronie), jak już przez dłuższy czas nie mogę wrzucić biegu to z niej korzystam, awaryjnie. Dzięki za pomoc pozdrawiam.
jabd
 

Postprzez jabd » 26 lis 2011, 10:35

Moja Mazda już działa :) Problem był w elektromagnesie, mechanik rozebrał kokpit przy lewarku i przeczyścił elektromagnes i styki (dużo "syfu " się tam nazbierało). Teraz skrzynia śmiga bez problemu.
jabd
 

Postprzez Orson » 4 gru 2011, 13:18

Witam.

Miałem ten sam problem co koledzy powyżej. Problem leżał w przełączniku stopu. Przełącznik wymieniony i wszystko śmiga jak należy. Koszt – 60zł.

Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323