Witam
Jestem 4 miesiące po zakupie Mazdy 626 rok 2000 silnik 1.8. Od początku występuje problem z pierwszym biegiem. Niezależnie od tego czy auto jest ciepłe czy zimne występuje ten problem. Najtrudniej jest wrzucić pierwszy bieg jak auto stoi, jeżeli auto choć trochę się toczy jedynka wchodzi lepiej. Wymieniłem olej w skrzyni biegów, odpowietrzałem pompę sprzęgła, sprawdzałem regulację pedału sprzęgła – niestety bez efektu. Dodatkowo niepokojącym objawem jest chrobotanie (brzęczenie) w okolicy skrzyni biegów. Brzęczenie ustępuje jeżeli wcisnę sprzęgło (wtedy jest idealna cisza słychać tylko pracę silnika). Jeżeli puszczam sprzęgło dźwięki te powracają nie są bardzo głośne ale słychać je wewnątrz auta.
Usłyszałem kilka wypowiedzi na ten temat ale proszę o poradę specjalistów lub kogoś kto miał taki przypadek w GF-ce.
Mazda 626 GF 2000r 1.8 – ciężko wchodzi jedynka
Strona 1 z 1
Ktoś kiedyś wspominał, że:
– sprzęgło wciśnięte = cisza
– sprzęgło puszczone = hałas
...to może być wina zużytego łożyska w skrzyni biegów (na wałku sprzęgłowym).
Co do "ciężkiej" jedynki: może sprzęgło dogorywa?
– sprzęgło wciśnięte = cisza
– sprzęgło puszczone = hałas
...to może być wina zużytego łożyska w skrzyni biegów (na wałku sprzęgłowym).
Co do "ciężkiej" jedynki: może sprzęgło dogorywa?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Proszę przetłumaczyć co to znaczy "zrobić short shift". Na polski
. To łożysko w skrzyni biegów nie brzmi ciekawie, czy to poważna sprawa, wymaga rozebrania skrzyni.

-
rozewo
rozewo napisał(a):Proszę przetłumaczyć co to znaczy "zrobić short shift". Na polski. To łożysko w skrzyni biegów nie brzmi ciekawie, czy to poważna sprawa, wymaga rozebrania skrzyni.
viewtopic.php?f=102&t=34650&hilit=shortshifter
Ja w cronosie miałem nieco podobnie, z tym że podczas przyśpieszania, w okolicy 2000 obrotów coś dzwoniło pod autem. Wiocha straszna jadąc między ludźmi...
Winowajca – teflonowe tulejki na końcu drążka zmiany biegów były wyrobione. 25pln i pół godziny w kanale (dla laika). Niestety żeby to sprawdzić trzeba kanał i odkręcić osłonę tłumika, trochę zabawy i po brzdręgoleniu, biegi też się poprawiły.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=JMZGF14F201416062&cat=AEGA07&_grp=C1&blk=4600A
To były tulejki nr 46-062A
Winowajca – teflonowe tulejki na końcu drążka zmiany biegów były wyrobione. 25pln i pół godziny w kanale (dla laika). Niestety żeby to sprawdzić trzeba kanał i odkręcić osłonę tłumika, trochę zabawy i po brzdręgoleniu, biegi też się poprawiły.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=JMZGF14F201416062&cat=AEGA07&_grp=C1&blk=4600A
To były tulejki nr 46-062A
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6