Kolega mówił, że półoś mam walniętą czy może być to przyczynąProblem z przegubem zbyt często się psuje
Strona 1 z 1
Panowie mam taki problem mam 626 z 95 i często wysiada mi przegub prawy na dłuższej półosi nie szaleję autkiem robię średnio 2tys. km miesięcznie do pracy w październiku 2010 roku wymieniłem przegub na taki za 150 zł jednak on mi wytrzymał do wiosny dokładnie do marca wtedy powiedziałem w sklepie że ma mi dać porządny to dostałem taki za 260 zł i ten mi też siadł po paru m-cach, wymieniłem znowu w sierpniu a tu mamy październik i znowu mi stuka co to może być
Kolega mówił, że półoś mam walniętą czy może być to przyczyną
Kolega mówił, że półoś mam walniętą czy może być to przyczynąOstatnio edytowano 11 paź 2011, 11:48 przez spano11, łącznie edytowano 1 raz
Spano

- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
Proszę o poprane nazwanie tematu oraz uzupełnienia profilu.
Dokładnie to przy skręcaniu w prawo mocno stuka w lewo jest dobrze a wtedy w marcu to na zakręcie mi się rozsypał straciłem napęd i musiałem holować auto do mechanika ale to może być akurat wina tego że to był przegub za 150 zł ale 2 ostatnie były z górnej półki i też po paru m-c jeżdżenia zaczynały stukać przy skręcie w prawo i jak zbyt gwałtownie przyśpieszam teraz muszę coś wymienić żeby już mi nie rozwalało tych przegubów bo ten ostatni wytrzymał ledwo 2 miesiące.
Spano

- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
może się mylę, ale jeśli stuka Ci przy skręcie w prawo... to raczej lewy przegub wysiada.
Albo masz krzywą półoś.
Albo masz krzywą półoś.
Wg mnie kup dobrą używkę,bo o nowej to zapomnij kosmos,kup przegub i wymień,ale wcześniej jak wyjmiesz starą dokładnie ją pooglądaj.Może dojdziesz co było przyczyną-innej opcji nie widzę.Dobrze by było potem sprawdzić geometrię.
a ja bym sprawdził czy na łączniku półosi jest wszystko ok. Może problem leży właśnie w łączniku przegubu może tam ci się przytarło lub są opory dlatego wszystko przekłada się na przegub zewnętrzny
Kera
Ja jednak stawiam na krzywą półoś.Przez to wpada ona w wibracje i uszkadza przegub zewnętrzny.
Wymień całą półoś(tylko całą wraz z podporą),załóż nowy przegub i będzie git
Wymień całą półoś(tylko całą wraz z podporą),załóż nowy przegub i będzie git
Własnie też na półoś stawiam bo jeszcze zapomniałem że jakoś na przełomie 2009/2010 wpadłem w dziurę w drodze tak że miałem aluma do prostowania i wtedy też mogłem uszkodzić półoś musze skoczyć do Wrocka tam mają cały plac mazdek to na pewno jakaś fajną znajdę i zobaczymy czy to pomoże. Dzięki za pomoc.
Spano

- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
jeszcze z czymś takim się nie spotkałem ale jak by półoś była krzywa to drżało by całe autko może wewnętrzny stoi i nie ma ruchu osiowego spowoduje rozbijanie zewnętrznego 
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,

- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Drganie całego auta przeważnie powodują przeguby wewnętrzne,a jeśli jest krzywa półoś najczęściej uszkadza przegub zewnętrzny,gdyż on"najwięcej"pracuje, tak mi się wydaje.A może ktoś założył półoś z innego modelu
,bo przecież takie cuda się zdarzają.
sebek-71 napisał(a):.A może ktoś założył półoś z innego modelu
Mało prawdopodobne.
Ponawiam moje pytania.
noxes napisał(a):wpadłes w dziure? A jak z geometria? Nic nie tnie opony? Nie ściąga?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Wymieniasz sam czy zawsze ta sama osoba ?
Jak jest założona guma ? Zaciągnięta cybantem czy tymi beznadziejnymi blaszkami ?
Jak ściągniesz gumę to masz tam wodę ? Czy smar ma dobrą konsystencję czy jest jak budyń ?
Pozdrawiam
Jak jest założona guma ? Zaciągnięta cybantem czy tymi beznadziejnymi blaszkami ?
Jak ściągniesz gumę to masz tam wodę ? Czy smar ma dobrą konsystencję czy jest jak budyń ?
Pozdrawiam

- Od: 6 lip 2009, 12:26
- Posty: 13
- Skąd: tczew
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG
Nie ściąga i nie tnie opony a wymieniam zawsze u tego samego mechanika już się rozglądam za półosią we Wrocławiu jest taki duży szrot japończyków tam na pewno jakąś fajną znajdę, wymontowuje tą co jest i zawiozę do takiego mechanika co już jest na emeryturze ale pracował w serwisie mazdy w Polsce i niemczech zobaczę co on o niej powie.
Spano

- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
Mam podobny problem jak @spano11
Tyle, ze podejrzewam, że powodem jest luz w skrzyni. Lewa półoś stoi sztywno:), a prawa minimalnie obraca się w obie strony.
Wewnętrzny Przegub nie ma luzów. ostatnio założyłem SPIDANA i też szybko poleciał. Może 1000 km było cicho.
Tyle, ze podejrzewam, że powodem jest luz w skrzyni. Lewa półoś stoi sztywno:), a prawa minimalnie obraca się w obie strony.
Wewnętrzny Przegub nie ma luzów. ostatnio założyłem SPIDANA i też szybko poleciał. Może 1000 km było cicho.

- Od: 13 kwi 2009, 17:00
- Posty: 17
- Skąd: Lublin
- Auto: Galant 6A13
luz w skrzyni nie ma znaczenia. też miałem z tym problem...jednak powodem było dostanie się wody do przegubu i po kilku tysiącach był do wyrzucenia<glupek2> .wpływ ma również szybkie ruszanie na skręconych kołach.a jeśli takiego nie było to proponuje zmianę półośki.

- Od: 20 paź 2009, 11:16
- Posty: 6
- Skąd: lubań
- Auto: 626 GE '96 1.8 90KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

