Problemy ze sprzęgłem
Sprzęgło się ślizga- do wymiany tarcza.
a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?
a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?
Riki napisał(a):Ma to jakiś związek?
u mnie też się ślizgało, parę wymian oleju na Mobil (z castrola) obecnie nie ślizga się nic. Dziwne ale prawdziwe.
Riki napisał(a):Napisałbym – sprzęgło się ślizga, do wymiany kpl. no chyba, że ktoś lubi robić dwa razy![]()
słyszałem, że dociski w tych autach długo wytrzymują, ale mogę się mylić.
nie jest czasem tak, że można zmierzyć zużycie docisku – oczywiście po wyciągnięciu i określić czy nadaje się do wymiany?
swoją drogą zmieniłbym tarczę i łożysko jeśli nie cały komplet – tak czy siak trzeba skrzynię wytargać i jeśli sam sobie tego nie zrobisz, to chyba lepiej komplet zmienić niż jak to pisał Riki – robić dwa razy
też słyszałem o mocnym docisku no ale na pewno pewniej jest założyć komplet 

Panowie, ale według mnie gdyby to było sprzęgło to obroty rosłyby jak szalone, a samochód by nie przyspieszał. a on cały czas przyspiesza a jak przekroczy 2800 obrotów to dostaje jeszcze większego "kopa" i obroty rosną już normalnie. I co mnie dziwi taka sytuacja dzieje się tylko na 4 biegu. Na niższych mogę dać pedał do dechy i wszystko gra. Olej w silniku mam Mobil Super 2000 10W-40. I to tylko na gorącym silniku, po dłuższej jezdzie. Bo gdy silnik jest normalnie ciepły to nie ma takiego zjawiska o auto kopa dostaje od 2000 obrotów.
- Od: 12 lis 2011, 15:07
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM
kolego – na 90 % to zużyta tarcza się ślizga. czasem się spotkałem, że do tarczy dostawał się olej i stąd efekt ślizgania (przy okazji smrodu) ale to nie w tym silniku...
Nie no jak bym wyciagał skrzynie to już napewno wymiana kompletu, samo wyciągnięcie i założenie skrzyni to podobno ładny koszt. Oriętuje się ktoś może mniej wiecej ile taka impreza kosztuje? Cena kompletu sprzęgła + robocizna mechanika?
- Od: 12 lis 2011, 15:07
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM
Kierownik by ogarnąl
Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo... u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
Sprzegla są, od ręki jak cos. Zapraszam na biuro@mazdaparts.pl
Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo... u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
Sprzegla są, od ręki jak cos. Zapraszam na biuro@mazdaparts.pl
Riki napisał(a):Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo
uszczelniacz na wałku jakby puszczał, to i tak olej powinien się zlać przez tą boczną blachę na skrzyni – tą od strony miski – tam jest taki rowek i olej się nie powinien zbierać i tarczy zaolejać, ale wszystko jest możliwe
Riki napisał(a): u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
nie zaszkodzi, choć zazwyczaj staram się nie ruszać (podkreślam – staram się...
Riki napisał(a):Kierownik by ogarnąl
no jak nie jak tak
Mam luźne sprzęgło więc zawiozłem autko do warsztatu i tam wyliczyli komplet sprzęgła+robocizna 1140zł. Czy w/g was to dobra cena?
- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
jakis czas temu uwazam ze wymieniłem na porzadne
EXEDY, łożyska chyba KOYO... moze to rakieta nie jest ale w zupelnosci wystarczy.. a bylo to jakies 85 tys km temu...
to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda
to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda

- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda
to daj zamiennik na rozrząd i pogadamy
uważam, że pewne rzeczy warto dać ori, na innych można oszczędzać
Riki napisał(a):OEM (Exedy) trochę więcej kosztuje i generalnie tylko taki zalecam – jest to oryginał....
tak miałem właśnie pytać czy tam nie idzie fabrycznie exeda
tylko cena mi się nie zgadzała
Witam w sobote pojechalem do znajomego zeby wymienic obudowe filtr na podgrzewacz.Po wyjechaniu zauwazylem ze sprzeglo jest miękkie konsultacja z mechanikiem i madzia uziemiona.Zamowilem reperaturka pompy sprzegla,wysprzeglik Sanyco i plynu do ukladu hamulcowego.I modlic sie zeby bylo dobrze i nic nie wyskoczylo
- Od: 19 mar 2011, 21:32
- Posty: 147
- Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość