Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa
Przedwczoraj ogarnelismy predkosiomierz, czyli przerobilismy czujnik predosci z k8 na linke z 323 bg 1,3:D:D hehe i nawet działa, tylko sa duzo, za duze opony i wydaje mi sie ze gdy jade 60km/h to w rzeczywistosci kolo 70-75 na oko, dzisiaj to sprawdze z gps-em. Został mi jeszcze obrotomierz, ale to kwestia dobrania opornika oraz bicie prawego kola gdy dodaje gazu jadac na wprost i skrecam w lewo, gdy skrecam w prawo i dodaje gazu to nic sie stuka puka i sie nie trzesie. We wtorek jade do mechanika moze on ogarnie ten temat. Z newsow to tylko to ze mam juz nakulane 160km po miescie przez 2 dni wiec czeka mnie jeszcze sporo litrow PB95 zanim skoncze docierke. 
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
weede napisał(a):do tego motoru chyba bardziej 98
do 3 tys obrotow wystarczy zwykla 95PB ze statoila, bez przesady. Do upalania moze lepsza 98PB, ale kiedys czytalem artykul poparty hamownia ze na 95 wiecej KM wypluwa silnik.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Capazo napisał(a):weede napisał(a):do tego motoru chyba bardziej 98
do 3 tys obrotow wystarczy zwykla 95PB ze statoila, bez przesady. Do upalania moze lepsza 98PB, ale kiedys czytalem artykul poparty hamownia ze na 95 wiecej KM wypluwa silnik.
Ja odkąd odebrałem auto to jeździłem na PB95 ... Ostatnio zalałem PB98, ale jak auto niewystrojone to różnicy chyba nie poczuje ... Fakt no podczas dociery czasem upaliłem, ale bez przesady a po docierce (wymianie oleju) zdarzało się częściej pociskać z tym, że czasem się powstrzymuje ze względu na to, iż padaka jeszcze niewystrojona ... Na trasie raczej też jej nie ciskałem. Starałem się trzymać w granicach 120 – 140 km/h. Raz poleciałem 180 bo mnie BA na czeskich blaszkach pokusiła
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, 17:21 przez TR4PSTAR, łącznie edytowano 1 raz
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Jeżeli grzebie sie z zapłonie a nie jest sie pewnym to chyba lepiej lać więcej oktanów bo spalanie stukowe tak szybko nie wystąpi, tak mi sie wydaje ale to wolnossące bryki
chłopaki polecieliście jak narazie ostro odstaje od was, jestem z 8 lat za murzynami 
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Jeżeli grzebie sie z zapłonie a nie jest sie pewnym to chyba lepiej lać więcej oktanów bo spalanie stukowe tak szybko nie wystąpi,
Zalezy wlasnie na jakim paliwie stroisz. Ja mam serie eproom caly czas smigalem na 95PB czy to hamownia czy 1/4, raz zalalem 98 i nic sie nie zmienilo bo "komp wyczuwal" bogatsza mieszanke i dodawal poprostu mnie paliwa, jedyne co to spalanie zmalalo. W sportowych furach leja po >100 okatanow bo tam jest tak zaplon pogrzebany ze jakbys zalal 95 to by pewnie stukowe na wolnch obrotach bylo.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
98 ma mniejsza liczbe kaloryczna niz 95 wiec jedynie spalanie moze wzrosnac na 98.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):98 ma mniejsza liczbe kaloryczna niz 95 wiec jedynie spalanie moze wzrosnac na 98.
co za bzdury
Adrenaline Addiction.
tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanów
jedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,
wszystko zależy jak mocno wysilone jest auto trzeba pewnie stroić z jakimś zapasem albo śmigać z AFR bo jak zatankujesz niby 98 a będzie jakiś przekręt to moga sie tłoki posypać
wszystko zależy jak mocno wysilone jest auto trzeba pewnie stroić z jakimś zapasem albo śmigać z AFR bo jak zatankujesz niby 98 a będzie jakiś przekręt to moga sie tłoki posypać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanówjedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,
Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanówjedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,
Czyli tak czy inaczej benzyna oznaczona 98 ma więcej oktanów niż ta oznaczona 95
A że obie nie trzymają parametrów to inna bajka.
Capazo napisał(a):Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.
Jeżeli mamy seryjny samochód, który projektowany był z myślą o używaniu benzyny 95 to zgodze się, że to strata kasy.
ALE jeśli mamy auto stuningowane, agresywnie przyspieszony zapłon to wskazane jest lanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej aby uniknąć stuków. Inaczej długo nie pojeździmy (wypalone zawory, przekręcone panewki, pękające tłoki itd itp
Do tego o ile się dobrze orientuje to silniki produkowane na rynek japoński mają czujniki spalania stukowego i ECU potrafi opóźniać zapłon jeśli "wyczuje" słabsze paliwo przez co tracimy na mocy. No i w Japoni mają chyba paliwo 100 w standarcie
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Capazo napisał(a):mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanówjedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,
Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.

Jacek176 napisał(a):Jeżeli mamy seryjny samochód, który projektowany był z myślą o używaniu benzyny 95 to zgodze się, że to strata kasy.
ALE jeśli mamy auto stuningowane, agresywnie przyspieszony zapłon to wskazane jest lanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej aby uniknąć stuków. Inaczej długo nie pojeździmy (wypalone zawory, przekręcone panewki, pękające tłoki itd itp)
Do tego o ile się dobrze orientuje to silniki produkowane na rynek japoński mają czujniki spalania stukowego i ECU potrafi opóźniać zapłon jeśli "wyczuje" słabsze paliwo przez co tracimy na mocy. No i w Japoni mają chyba paliwo 100 w standarcie
Mój samochód odbiega mocno od seryjnego a jeżdżę na 95
Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroi
Większość aut ma czujnik stuku. W Japonii jest chyba inna norma jeśli chodzi o oktany – nie ma się co jarać
onyx napisał(a):Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroiWięc nie ma problemu, aby stroić na mniejszej liczbie oktanowej. Kosztem kilku nic nie znaczących koni mam spokojne sumienie – gdziekolwiek zatankuje będzie ok
W turbo może to są "nic nie znaczące konie". W N/A walczy się o każdy ułamek konia
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):onyx napisał(a):Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroiWięc nie ma problemu, aby stroić na mniejszej liczbie oktanowej. Kosztem kilku nic nie znaczących koni mam spokojne sumienie – gdziekolwiek zatankuje będzie ok
W turbo może to są "nic nie znaczące konie". W N/A walczy się o każdy ułamek koniaA zapłonem można właśnie bardzo dużo ugrać.
Po prostu powyżej 200hp inaczej się na pewne rzeczy patrzy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
http://loudpill.com/661/95-czy-98-oktanow/
kalorycznosc 98 jest nizsza i nie ma nic wspolnego z samozaplonem.oczywiste ze na 98 mozna wyprzedzic nieco zaplon przec co moc wzrosnie.ale jeslie komp zaplonu nie rpzestawi ani my nic nie przestawimy na 98 auto sapli wiecej wachy niz na 95.czy komus sie to podoba czy nie.takie bzdury.
kalorycznosc 98 jest nizsza i nie ma nic wspolnego z samozaplonem.oczywiste ze na 98 mozna wyprzedzic nieco zaplon przec co moc wzrosnie.ale jeslie komp zaplonu nie rpzestawi ani my nic nie przestawimy na 98 auto sapli wiecej wachy niz na 95.czy komus sie to podoba czy nie.takie bzdury.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):kalorycznosc 98 jest nizsza i nie ma nic wspolnego z samozaplonem.oczywiste ze na 98 mozna wyprzedzic nieco zaplon przec co moc wzrosnie
Ja nic nie grzebalem z zaplonem wiec dlaczego mam zmieniac kalorycznosc beny, jezeli podlacze deta 3 zmienie walki itd to strojenie napewno odbedzie sie na PB98 a teraz to jest bezsens totalny
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
No i Madzia zaczyna nam zjeżdżać na dobre tory
Dzisiaj odebrana od mechanika, zdiagnozował przyczyny trzęsienia. Nie był dokręcony sworzeń, łożysko i jakieś tam elementy zawieszenia
Do tego trochę silnik był krzywo no i półosie maja trochę za mało miejsca i nie mogą sobie swobodnie chodzić
Ale ogólnie wrażenia z pierwszej jazdy super
Bije tylko przy mocnym skręceniu w lewo i dodaniu dużo gazu a przy normalnej spokojnej jeździe wszystko OK. Jutro prawdopodobnie zostanie dospawana podstawka w bagażniku na akumulator, do tego odebrana już została przejściówka do termowłącznika.
Teraz będzie już można spokojnie sobie jeździć
Teraz będzie już można spokojnie sobie jeździć
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Czyli nie staracie się dojść dlaczego oryginalny układ nie działa, zamiast tego tworzycie własny?
Gared napisał(a):Czyli nie staracie się dojść dlaczego oryginalny układ nie działa, zamiast tego tworzycie własny?
Na pewno wszystko się rozgrywa o sygnał na przekaźnik z ECU. Tak mi sie przynajmniej wydaje
Ja bym poszukał po prostu pinów które wychodzą z komputera z sygnałem na przekaźnik i pociągnął nowy kabelek pod przekaźnik i myślę ze było by po problemie
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3367 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości