Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Capazo » 13 lis 2011, 14:56

Przedwczoraj ogarnelismy predkosiomierz, czyli przerobilismy czujnik predosci z k8 na linke z 323 bg 1,3:D:D hehe i nawet działa, tylko sa duzo, za duze opony i wydaje mi sie ze gdy jade 60km/h to w rzeczywistosci kolo 70-75 na oko, dzisiaj to sprawdze z gps-em. Został mi jeszcze obrotomierz, ale to kwestia dobrania opornika oraz bicie prawego kola gdy dodaje gazu jadac na wprost i skrecam w lewo, gdy skrecam w prawo i dodaje gazu to nic sie stuka puka i sie nie trzesie. We wtorek jade do mechanika moze on ogarnie ten temat. Z newsow to tylko to ze mam juz nakulane 160km po miescie przez 2 dni wiec czeka mnie jeszcze sporo litrow PB95 zanim skoncze docierke. :P
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 13 lis 2011, 17:02

do tego motoru chyba bardziej 98 zaleca się. dobrze, ze już jeździ.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Capazo » 13 lis 2011, 20:08

weede napisał(a):do tego motoru chyba bardziej 98


do 3 tys obrotow wystarczy zwykla 95PB ze statoila, bez przesady. Do upalania moze lepsza 98PB, ale kiedys czytalem artykul poparty hamownia ze na 95 wiecej KM wypluwa silnik.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez TR4PSTAR » 13 lis 2011, 21:15

Capazo napisał(a):
weede napisał(a):do tego motoru chyba bardziej 98


do 3 tys obrotow wystarczy zwykla 95PB ze statoila, bez przesady. Do upalania moze lepsza 98PB, ale kiedys czytalem artykul poparty hamownia ze na 95 wiecej KM wypluwa silnik.


Ja odkąd odebrałem auto to jeździłem na PB95 ... Ostatnio zalałem PB98, ale jak auto niewystrojone to różnicy chyba nie poczuje ... Fakt no podczas dociery czasem upaliłem, ale bez przesady a po docierce (wymianie oleju) zdarzało się częściej pociskać z tym, że czasem się powstrzymuje ze względu na to, iż padaka jeszcze niewystrojona ... Na trasie raczej też jej nie ciskałem. Starałem się trzymać w granicach 120 – 140 km/h. Raz poleciałem 180 bo mnie BA na czeskich blaszkach pokusiła :P
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, 17:21 przez TR4PSTAR, łącznie edytowano 1 raz
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez mlody1921 » 13 lis 2011, 23:26

Jeżeli grzebie sie z zapłonie a nie jest sie pewnym to chyba lepiej lać więcej oktanów bo spalanie stukowe tak szybko nie wystąpi, tak mi sie wydaje ale to wolnossące bryki :) chłopaki polecieliście jak narazie ostro odstaje od was, jestem z 8 lat za murzynami :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 14 lis 2011, 00:42

mlody1921 napisał(a):Jeżeli grzebie sie z zapłonie a nie jest sie pewnym to chyba lepiej lać więcej oktanów bo spalanie stukowe tak szybko nie wystąpi,


Zalezy wlasnie na jakim paliwie stroisz. Ja mam serie eproom caly czas smigalem na 95PB czy to hamownia czy 1/4, raz zalalem 98 i nic sie nie zmienilo bo "komp wyczuwal" bogatsza mieszanke i dodawal poprostu mnie paliwa, jedyne co to spalanie zmalalo. W sportowych furach leja po >100 okatanow bo tam jest tak zaplon pogrzebany ze jakbys zalal 95 to by pewnie stukowe na wolnch obrotach bylo.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 14 lis 2011, 10:26

98 ma mniejsza liczbe kaloryczna niz 95 wiec jedynie spalanie moze wzrosnac na 98.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez weede » 14 lis 2011, 11:59

piwo napisał(a):98 ma mniejsza liczbe kaloryczna niz 95 wiec jedynie spalanie moze wzrosnac na 98.

co za bzdury :D silniki o wysokim stopniu sprężania (klze co by nie mówić do nich już należy) POWINNY jeździć na wysokooktanówce i tyle. Inaczej nie uzyskują pełnych osiągów. Na docieranie ok 95, ale na pałowanie tylko 98 lub lepiej.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 14 lis 2011, 12:50

tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanów :) jedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,

wszystko zależy jak mocno wysilone jest auto trzeba pewnie stroić z jakimś zapasem albo śmigać z AFR bo jak zatankujesz niby 98 a będzie jakiś przekręt to moga sie tłoki posypać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 14 lis 2011, 12:58

mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanów :) jedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,


Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Jacek176 » 14 lis 2011, 15:11

mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanów :) jedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,

Czyli tak czy inaczej benzyna oznaczona 98 ma więcej oktanów niż ta oznaczona 95 :)
A że obie nie trzymają parametrów to inna bajka.

Capazo napisał(a):Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.

Jeżeli mamy seryjny samochód, który projektowany był z myślą o używaniu benzyny 95 to zgodze się, że to strata kasy.
ALE jeśli mamy auto stuningowane, agresywnie przyspieszony zapłon to wskazane jest lanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej aby uniknąć stuków. Inaczej długo nie pojeździmy (wypalone zawory, przekręcone panewki, pękające tłoki itd itp :P )
Do tego o ile się dobrze orientuje to silniki produkowane na rynek japoński mają czujniki spalania stukowego i ECU potrafi opóźniać zapłon jeśli "wyczuje" słabsze paliwo przez co tracimy na mocy. No i w Japoni mają chyba paliwo 100 w standarcie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 15:42

Capazo napisał(a):
mlody1921 napisał(a):tylko że z Polską jest problem w teście na Necie czytałem że jak testowali paliwo to nagminnie wychodziło żę 98 miała mniej niż 95 oktanów :) jedynie shell vpower miał najwiecej bo chyba 97, BP ultimate 98 miala w granicach 95,96 a nowmalnie BP95 miała koło 92,


Dokladnie, tak czy srak jezdzimy na smieciach co by tu duzo nie mowic, wiec lanie v-powera to strata siana nic wiecej.


<spoko>

Jacek176 napisał(a):Jeżeli mamy seryjny samochód, który projektowany był z myślą o używaniu benzyny 95 to zgodze się, że to strata kasy.
ALE jeśli mamy auto stuningowane, agresywnie przyspieszony zapłon to wskazane jest lanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej aby uniknąć stuków. Inaczej długo nie pojeździmy (wypalone zawory, przekręcone panewki, pękające tłoki itd itp :P )
Do tego o ile się dobrze orientuje to silniki produkowane na rynek japoński mają czujniki spalania stukowego i ECU potrafi opóźniać zapłon jeśli "wyczuje" słabsze paliwo przez co tracimy na mocy. No i w Japoni mają chyba paliwo 100 w standarcie :D


Mój samochód odbiega mocno od seryjnego a jeżdżę na 95 :P
Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroi ;) Więc nie ma problemu, aby stroić na mniejszej liczbie oktanowej. Kosztem kilku nic nie znaczących koni mam spokojne sumienie – gdziekolwiek zatankuje będzie ok :)
Większość aut ma czujnik stuku. W Japonii jest chyba inna norma jeśli chodzi o oktany – nie ma się co jarać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Jacek176 » 14 lis 2011, 15:58

onyx napisał(a):Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroi ;) Więc nie ma problemu, aby stroić na mniejszej liczbie oktanowej. Kosztem kilku nic nie znaczących koni mam spokojne sumienie – gdziekolwiek zatankuje będzie ok :)

W turbo może to są "nic nie znaczące konie". W N/A walczy się o każdy ułamek konia ;) A zapłonem można właśnie bardzo dużo ugrać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 16:27

Jacek176 napisał(a):
onyx napisał(a):Samochód "stuningowany", jak to nazwałeś, się zazwyczaj stroi ;) Więc nie ma problemu, aby stroić na mniejszej liczbie oktanowej. Kosztem kilku nic nie znaczących koni mam spokojne sumienie – gdziekolwiek zatankuje będzie ok :)

W turbo może to są "nic nie znaczące konie". W N/A walczy się o każdy ułamek konia ;) A zapłonem można właśnie bardzo dużo ugrać.

Po prostu powyżej 200hp inaczej się na pewne rzeczy patrzy :P Można ugrać, można stracić – lepiej mieć słabszy ciut setup ale bezawaryjny i bezpieczny. Może inaczej bym na to patrzył, jakby silniki takie jak mój, były by od ręki dostępne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 14 lis 2011, 16:41

Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 14 lis 2011, 19:18

http://loudpill.com/661/95-czy-98-oktanow/
kalorycznosc 98 jest nizsza i nie ma nic wspolnego z samozaplonem.oczywiste ze na 98 mozna wyprzedzic nieco zaplon przec co moc wzrosnie.ale jeslie komp zaplonu nie rpzestawi ani my nic nie przestawimy na 98 auto sapli wiecej wachy niz na 95.czy komus sie to podoba czy nie.takie bzdury.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 14 lis 2011, 19:46

piwo napisał(a):kalorycznosc 98 jest nizsza i nie ma nic wspolnego z samozaplonem.oczywiste ze na 98 mozna wyprzedzic nieco zaplon przec co moc wzrosnie


Ja nic nie grzebalem z zaplonem wiec dlaczego mam zmieniac kalorycznosc beny, jezeli podlacze deta 3 zmienie walki itd to strojenie napewno odbedzie sie na PB98 a teraz to jest bezsens totalny
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Szyna » 15 lis 2011, 21:14

No i Madzia zaczyna nam zjeżdżać na dobre tory :D Dzisiaj odebrana od mechanika, zdiagnozował przyczyny trzęsienia. Nie był dokręcony sworzeń, łożysko i jakieś tam elementy zawieszenia :P Do tego trochę silnik był krzywo no i półosie maja trochę za mało miejsca i nie mogą sobie swobodnie chodzić :D Ale ogólnie wrażenia z pierwszej jazdy super :) Bije tylko przy mocnym skręceniu w lewo i dodaniu dużo gazu a przy normalnej spokojnej jeździe wszystko OK. Jutro prawdopodobnie zostanie dospawana podstawka w bagażniku na akumulator, do tego odebrana już została przejściówka do termowłącznika.
Teraz będzie już można spokojnie sobie jeździć ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Gared » 15 lis 2011, 21:46

Czyli nie staracie się dojść dlaczego oryginalny układ nie działa, zamiast tego tworzycie własny?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Szyna » 15 lis 2011, 22:33

Gared napisał(a):Czyli nie staracie się dojść dlaczego oryginalny układ nie działa, zamiast tego tworzycie własny?

Na pewno wszystko się rozgrywa o sygnał na przekaźnik z ECU. Tak mi sie przynajmniej wydaje :P Chciałem się pobawić właśnie z tym problemem, ale z braku czasu oddaliśmy samochód do znajomego elektryka który zrobił wszystko na nowo i bez problemów :)
Ja bym poszukał po prostu pinów które wychodzą z komputera z sygnałem na przekaźnik i pociągnął nowy kabelek pod przekaźnik i myślę ze było by po problemie :D Bo najpierw z czujnika idzie sygnał do ECU który przy odpowiedniej wartości podaje + na przekaźnik, a on załącza wentylator.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy