Sonda lambda
zwykly voltomierz za 20zl.sonda ma odczyty w zakresie 0-1V. 1V to bardzo bogata mieszanka a 0V bardzo uboga.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
nie cyfrowy woltomierz nim na pewno nie zmierzysz, jak coś to już analogowy najlepiej z zakresem od 0-1v lub 0-5v (dość rzadkie niestety), ale takie mierzenie to i tak grochem o ściane, bo i tak dokładność pomiaru będzie daleka od jakiegokolwiek ideału, to ze względu na nie liniowy zakres pracy sondy:
http://img88.imageshack.us/i/zakrespracysondy.jpg/
http://img88.imageshack.us/i/zakrespracysondy.jpg/
- Od: 12 gru 2009, 15:50
- Posty: 18
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f bg 1.8 DOHC 137km
lewy323s napisał(a):Czy jeden sygnał diody, a potem powtarzające się: jeden długi i pięć krótkich to błąd sondy lambda? Silnik 1.6 8V.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody
Nie ma za co...

lewy323s napisał(a):Dzięki, ale widziałem to. Pytam, bo mam wątpliwości. Czy przy zepsutej sondzie wskazania voltomierza i spalanie mogą być prawidłowe?
Być może, chociaż to raczej mało prawdopodobne bo komputer jest bardzo czuły i wystarczy ze sonda na chwilę się zawiesi i ECU ma to jako błąd w swojej pamięci. Swoją drogą przy wskazaniach zwykłym voltomierzem – multimetrem ciężko stwierdzić poza prawidłowymi napięciami szybkość zmiany napięć a jest to równie ważny parametr sondy. Druga sprawa że często jest tak, że sonda nie pada od razu tylko "psuje się stopniowo". Na początek radziłbym Ci skasować pamięć ECU, pojeździć i sprawdzić po jakimś czasie czy nadal wywalać będzie błąd

Już kasowałem kilkakrotnie. Po skasowaniu, przez ok. 100km jest bardzo dobrze. Potem zaczyna się stopniowe falowanie obrotów , takie jakby wypadanie zapłonów i silnik czasem schodzi na zbyt niskie obroty tj. 500-700, szczególnie gdy włącza się wentylator. Błąd wywala już po ok. 200-300km.
Ja mam na sprzedaż nową sondę NGK 1951. Kiedyś kupiłem ją do swojej BG, ale mazdę sprzedałem a sonda mi została
Koszt nowej do ponad 150 zł, a sprzedam dużo duzo taniej. Ze swojej dokładasz tylko końcówkę i tyle.
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
a masz lpg ? bo to moze byc przyczyna bledu sondy
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Zresetowałeś ECU poprzez odłączenie akumulatora i wciśnięcie STOPu na 30sekund? 


sprawdź czy zmienia się napięcie na sondzie, bo może ta sonda jest uwalona?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości