Już dłuższy czas jestem na forum ale dopiero ostatnio postanowiłem pokazać swoją M6 ogółowi. Produkcja w styczniu 2005. Sprowadzona i zakupiona w maju 2010 roku od pierwszego właściciela z Mediolanu. Nie była tam serwisowana w ASO, ale jednak zadbana. Jedynie zderzaki poobijane, ale to już włoska przypadłość podobno. Do tej pory zrobiłem nią 40 000 km i nie narzekam, chociaż początkowo mnie trochę zawiodła (głośniejsza niż myślałem i inna dynamika w porównaniu z moimi dotychczasowymi benzyniakami).
Wyposażenie ponad to co zawsze:
– radio, zestaw BOSE
– zestaw głośnomówiący NOKIA
– dogrzewanie silnika WEBASTO
– skórzana tapicerka
– podgrzewane fotele
– pełna elektryka szyb, lusterek i fotela (brak mi jednak funkcji pamięci fotela)
– ksenony
– światła przeciwmgielne
– klimatronik
– i coś jeszcze?
Serwisowanie:
2010
– wymiana rozrządu bez pompy wody
– czyszczenie smoka
– pasek klinowy
– wymiana elastycznego przewodu sprzęgła
– wymiana tylnego łożyska z jednej strony
– naprawa urwanej regulacji reflektora
– konserwacja podwozia i profili
– geometria kół i zbieżność – profilaktyka
– klocki hamulcowe na przód
2011
– wymiana szyby czołowej
– dwa wtryskiwacze
– czujnik (zawór?) regulacji ciśnienia w pompie do wtrysków
– pompka na obudowie filtra paliwa
– podkładki pod wtryskami
2012
– sprężarka klimatyzacji
– klocki hamulcowe tył
– przewód elastyczny wysprzęglika sprzęgła ponownie
– przeczyszczenie przewodów od turbiny
– wymiana sprzęgiełka alternatora
– akumulator Exide 100Ah 720A
2013
– komplet sprzęgła LUK
– koło dwumasowe EXEDY
– wahacz przedni poprzeczny P i L
– zaciśnięte hamulce przednie z powodu korozji
– wybierak drążka zmiany biegów
– jeszcze raz przewód elastyczny sprzęgła
2014
– tulejki drążka stabilizatora P
– poduszka pod silnikiem
– pasek alternatora
– ponownie podkładki pod wtryskami
– trzy wtryski
– sprzęgło alternatora
– regeneracja alternatora
– usunięcie korozji z tylnych i przednich błotników oraz tylnych drzwi
– czyszczenie smoka olejowego
– pęknięty kolektor
– klocki na przód TRW
– czyszczenie zacisków zapieczonych hamulcowych
2015
– wymiana rozrządu (pasek, rolki i pompa)
– załatanie dziury po wkręcie w oponie
2016
– wahacz dół prawy przód i tuleja w poprzecznym
– znów zapieczony zacisk hamulca (teraz prawy)
– polerka zderzaka po przetarciu
Moje modyfikacje i poprawki (nie w kolejności ich wykonywania):
2010
– rozbudowa webasto do pełnego ogrzewania (super sprawa)
– montaż mgłowych dysz spryskiwacza
– żarówki Philips Nightbreaker H1 i H3
– założenie czujników cofania
– wyciszenie wszystkich drzwi i przestrzeni bagażnika farbą, matami bitumicznymi i matą wygłuszającą (efekt zadowalający)
– przyciemnienie szyb tylnej części
– LED jako postojówki
– wymiana dywaników na welurowe
– siatki zabezpieczające w bagażniku
– montaż elektrycznego podgrzewacza paliwa
– czyszczenie reflektorów i soczewek – leczenie
2011
– czyszczenie EGR – profilaktyka
– czyszczenie przepływomierza – profilaktyka
– czyszczenie SCV – profilaktyka (oznaczenie wersji z prawdopodobną wadą)
– czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa – profilaktyka
– oświetlenie LED – drzwi, tablica rejestracyjna, kabina z przodu (tył został na żarówkach dla gości lubiących żółte światło), bagażnik z przerobieniem na większe i jaśniejsze oświetlenie rurkowe. Wszystko kolor biały zimny.
– początki oklejania folią wnętrza (na razie kierownica i pojemnik na napoje)
– montaż siłowników maski – Fotorelacja
– klubowe podkładki pod tablice (przód standard, z tyłu „speszyl lymyted edyszyn” pod kolor auta)
– podświetlenie LED panelu klimatyzacji na czerwono
– polerowanie tylnych lamp
– pasek przyciemniający na przednią szybę
2012
– naklejka grupy lubelskiej
– światła do jazdy dziennej w kratce
– podwójne oświetlenie pozycyjne lamp tylnych (3 stopy, 4 pozycje, 1 p/mgielna, 2 cofania) – taki US
– pomalowanie wszystkich zacisków hamulców na czerwono
– dodatkowe gniazdo zapalniczki w górnym schowku niezależne od pozycji kluczyka
2013
– zmiana podświetlenia zegarów na blady niebieski, a wskazówek na mocną czerwień
– gumowe dywaniki na zimę
– box racechip pro – obecnie 159 KM
2014
– pakiet aero – tylny zderzak, przedni, progi, lotka, grill
– polerka całego auta
– koła "17
– dzwoniąca tablica rejestracyjna uciszona
– klamka klapy bagażnika
– kluczyk scyzoryk
– czarne przednie lampy
– przyciemnione tylne lampy
– czarny tylny słupek
2015
– welurowe dywaniki
2016
– pogrubiona, wyprofilowana i obszyta nową skórą kierownica
– nowa skóra mieszka i gałki zmiany biegów z czerwonym obszyciem
– nowa skóra dźwigni hamulca ręcznego
– nowa skóra z czerwonym obszyciem podłokietnika
– fotele z czerwonymi obszyciami
Do zrobienia w:
2011
– porządek z oświetleniem panelu ogrzewania (świeci za mocno i na pomarańczowo, bo ktoś założył zwykłe czerwone żaróweczki i nie zostawił mi tych kapturków) – zrobione
– dokończenie prac nad kluczykiem-scyzorykiem – zrobione w 2014
– domykanie szyb – nie będzie chyba
– podkładki pod wtryskami – zrobione
– zmiana podświetlenia zegarów – zabrakło weny
2012
– czyszczenie czego się tylko da jeszcze – zrobione (pomysłów na więcej brak, ale pewnie jeszcze coś się znajdzie z czasem)
– porządny przegląd wszystkiego (wtryski, sprzęgło, dwumasa, turbo, zawieszenie, układ kierowniczy) – zrobione
– nakładka ochronna na próg bagażnika – może na innym zderzaku
– dodatkowy przezroczysty filtr za filtrem paliwa – zrobione – już wywalone
2013
– polerka szyb z rys – częściowo zaczęte z pozytywnym skutkiem
– dołożenie mocy (box, chip, czy coś – jeszcze nie wiem) zrobione
– zmiana podświetlenia zegarów na niebieskawe – zrobione
2014
– rdza na nadkolach i rancie drzwi – zrobione
– tuning optyczny – pakiet aero – zrobione
– felgi 17 – zrobione
– oczyszczenie i zabezpieczenie tapicerki oraz lakieru – zrobione
– obszycie kierownicy nową skórą – nie podoba mi się jakość wykonania i nie zrobię
– dywaniki welurowe – zrobione w 2015
– wyciszenie przedniej części kabiny – zrobione
– wygłuszenie i zabezpieczenie nadkoli z zewnątrz – brak natchnienia do pracy
– sesja zdjęciowa – zrobione
2015
– stuki wyeliminować z prawej strony – mechaników 3 nie dało rady
– tarcze nowe – nie ma jeszcze potrzeby jednak
– dywaniki welurowe – zrobione
– oklejenie niektórych elementów wnętrza – zrobione, nie spodobały się i nie ma
– obszycie kierownicy nową skórą – zrobione w 2016
2016
– obszycie gałki, mieszka, dźwigni ręcznego, podłokietnika na nowo – zrobione
– poprawa wizualna foteli – zrobione
– stuki zawieszenia – zrobione
Eksploatacja:
– paliwo na BP lub Orlen, czasem Lukoil + czasem depresator Kleen-Flo
– filtry Knecht
– wycieraczki Motgum, Alca, Valeo
– opony letnie Uniroyal Rainexpert 205/55 R16 91V, + Dunlop SP Sport Fastresponse + felgi alu oryginalne
– opony letnie Continental ContiSportContact 5 205/50 R17 V
– opony zimowe Dunlop SP Wintersport 3D 195/65 R15 91T + felgi stalowe + kołpaki
– olej Dexelia 5W30, Elf 900SXR 5W30

Udział MAZDY w konkursach fotograficznych
2010
– jeden raz gdzieś daleko bez podium i nie ma się czym chwalić
2011
– cztery podejścia (dwukrotnie gdzieś dalekie miejsca i nie zasługują na pokazanie)
1 miejsce
2 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2012
2012
– jeden raz i
1 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2013
2013
– dwa razy
2 miejsce
1 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2014
2014
– jeden raz
3 miejsce
2015
– dwa razy
2 miejsce
1 miejsce
Kilka zdjęć z momentu zakupu:
znikły
Obecne fotki auta i modyfikacji.