Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
LostShadow a jaki ci błąd wywala tego ABSu?? bo nie doczytałem albo nie napisałeś:(
(podaj numer) tylko wtedy będzie wiadomo gdzie szukać problemu – jak w domowy sposób wygenerować taki błąd masz opisane na forum.
(podaj numer) tylko wtedy będzie wiadomo gdzie szukać problemu – jak w domowy sposób wygenerować taki błąd masz opisane na forum.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
u mnie wojowałem z czujnikiem błąd 14 lewy tylny czujnik i czasami błąd koronki pokazywało . czujniki zakładałem zamienniki i kupiłem oryginalny bo zamienniki nie trzymały oporności myślałem że to jest problem ,u mnie abs działał i podczas jazdy gdy hamowałem odrazu się włączał nie zawsze a z czasem coraz cześciej i trudniej było skasowac błędy musiałem trochę odczekać z dzień ,dopiero zainteresowałem się modułem u mnie jest przykręcony na 3 śruby do pompy i to jest do któregoś numeru nadwozia nie koniecznie do poliftowej jak wyjmie się akumulator to pod jest pompa abs wraz z modułem po lewej stronie wpinana jest wiązka biała wtyczka i jak się wypnie to jest niebieskie gniazdo i ten moduł jest odkręcany na 100% .wymiana modułu rozwiązała moj problem z abs-em nawet nie trzeba było kasować błędów bo system sam sobie weryfikuje po odpaleniu silnika czy jest wszystko sprawne i działa do tej pory .co do modułu to łączy sie to na uszczelke i z czasem uszczelka puszcza wode i te gniazda gniją i moduł dostaje wilgoć a elektronika nie lubi wody . więc nie ma konkretnego numeru błędu poprostu źle dochodzi sygnał do modułu i stąd załączał się umie nie potrzebnie abs ,jeśli padnie cały moduł no błąd 61 -jednostka sterująca ale u mnie raz był a raz nie .
xedos1972
Hmm.. czytałam jak samej wygenerować taki błąd, ale sama chyba nie dam rady. Chciałam pojechać z tym na diagnozę do faceta wręcz bardzo dobrze znającego się na mazdach, ale wciąż się zastanawiam czy warte jest wyrzucanie w to pieniędzy. Najpierw chyba tam zadzwonię i dowiem się co i jak... Więc na razie nie jestem w stanie Ci powiedzieć, jaki jest numer błędu. Jedyne objawy jakie się pojawiają to to co napisałam wyżej: włączanie się abs podczas zwykłego hamowania, zapalenie się kontrolki ręcznego i oczywiście palenie się kontrolki abs zazwyczaj po deszczu. Jak trzymam ją w garażu, to kontrolka pali się rzadziej, albo nawet wcale. Co lepsze, nie dawno byłam w trasie do Warszawy i żadna z kontrolek nie zapaliła się ani razu. Jak tylko wróciłam do miasta, problem powrócił
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
viewtopic.php?f=115&t=103637
kawałek drutu robisz zworkę w kostce diagnostycznej a błędy pokaże kontrolka abs-u proste
kawałek drutu robisz zworkę w kostce diagnostycznej a błędy pokaże kontrolka abs-u proste
xedos1972
LostShadow napisał(a):Hmm.. czytałam jak samej wygenerować taki błąd, ale sama chyba nie dam rady.
Do wygenerowania błędu wystarczy spinacz biurowy, a jak sama nie dasz rady odczytać kodów z błysków to nagraj filmik i pomożemy. To nic trudnego a jaka satysfakcja jak zrobi się samemu
Hmm.. to ja czytałam o innym odczytywaniu błędów
za pomocą kabla i laptopa... czyli diagnozę. Ale skoro podajecie taki fajny sposób, chętnie spróbuję. Jeżeli nie dam sobie rady, dam znać 
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
oczywiście twoje auto które jest chore 323 f
?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
LostShadow napisał(a):Hmm.. to ja czytałam o innym odczytywaniu błędówza pomocą kabla i laptopa
eee to nudne i takie proste, poza tym trzeba płacić, a nie dość że się zrobi za darmo to i satysfakcja jest
Tak, w tej chwili choruje Mazda 323f. Madzia 6 już jest wyleczona z problemów z DPF-em. I trzyma się bardzo dobrze.
Skoro proste i ma być z tego satysfakcja...
dzisiaj się podejmę wyzwania. Wieczorem napiszę co mi z tego eksperymentu wyszło.
Skoro proste i ma być z tego satysfakcja...
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
Panowie coś jest nie tak a mianowicie miga 13 14 i chyba 47 omomierz tył lewy pokazuje że jest 1.34 kiloom czyli dlaczego i 14 i co oznacza 47 z góry dzięki. Nie aktualne
Poczytałem wykasowany błąd 14 i 47 został 13 czyli według omomierza

- Od: 29 sty 2010, 21:33
- Posty: 48
- Skąd: Świętokrzyskie
- Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM
Panowie a czy taki będzie dobry
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 54042.html moja mazda to 323f bj 2000 rok 90KM

- Od: 29 sty 2010, 21:33
- Posty: 48
- Skąd: Świętokrzyskie
- Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM
Grzes4510 napisał(a):Panowie a czy taki będzie dobryhttp://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 54042.html moja mazda to 323f bj 2000 rok 90KM
Powinien być ok, chociaż np sam pół roku temu wziąłem ten:

Jeśli chodzi o samą firmę Getze to brałem kiedyś od nich zamiennik silnika krokowego do Forda Ka. Działało wszystko ok.
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Witajcie! Dziś wymianiłem lewy tylny czujnik abs własnie na zamiennik firmy getz. Dioda migała mi błąd 14 jednak po wymianie kontrolka świeci dalej i po sprawdzeniu błędów nadal miga 14.... co proponujecie w takiej sytuacji? bo nie wiem gdzie teraz szukać problemu... czy czasem nowy czujnik tez jest zrypany?
moze problem z modułem,bezpiecznikiem zle dobrana odległością od koronki??
moze problem z modułem,bezpiecznikiem zle dobrana odległością od koronki??
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
czah666 napisał(a):Witajcie! Dziś wymianiłem lewy tylny czujnik abs własnie na zamiennik firmy getz. Dioda migała mi błąd 14 jednak po wymianie kontrolka świeci dalej i po sprawdzeniu błędów nadal miga 14.... co proponujecie w takiej sytuacji? bo nie wiem gdzie teraz szukać problemu... czy czasem nowy czujnik tez jest zrypany?
moze problem z modułem,bezpiecznikiem zle dobrana odległością od koronki??
Wszystko jest ok..u mnie również po wymianie czujnika nadal wyrzucało błąd. Musisz go skasować. Jest na forum opisane jak to zrobić. Po skasowaniu kontrolka już się nie zapaliła.
StabiloBoss napisał(a):czah666 napisał(a):Witajcie! Dziś wymianiłem lewy tylny czujnik abs własnie na zamiennik firmy getz. Dioda migała mi błąd 14 jednak po wymianie kontrolka świeci dalej i po sprawdzeniu błędów nadal miga 14.... co proponujecie w takiej sytuacji? bo nie wiem gdzie teraz szukać problemu... czy czasem nowy czujnik tez jest zrypany?
moze problem z modułem,bezpiecznikiem zle dobrana odległością od koronki??
Wszystko jest ok..u mnie również po wymianie czujnika nadal wyrzucało błąd. Musisz go skasować. Jest na forum opisane jak to zrobić. Po skasowaniu kontrolka już się nie zapaliła.
ooo znalazłem: "Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek."
no próbowałem tak kasowac wg tego opisu ale nic sie nie dzialo,... albo to ja cos zle robie albo nadal cos jest jednak nie tak
jesli chodzi o kasowanie to ważny jest moment rozpoczęcia naciskania pedału hamulca? bo te kody cyklicznie sie powtarzają i nie wiem czy zaim skończy sie sekwencja i wskoczę do środka autka to gdy naciskam to nie leci juz kod bledu kolejny raz...
jesli chodzi o kasowanie to ważny jest moment rozpoczęcia naciskania pedału hamulca? bo te kody cyklicznie sie powtarzają i nie wiem czy zaim skończy sie sekwencja i wskoczę do środka autka to gdy naciskam to nie leci juz kod bledu kolejny raz...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
czah666 napisał(a):no próbowałem tak kasowac wg tego opisu ale nic sie nie dzialo,... albo to ja cos zle robie albo nadal cos jest jednak nie tak
jesli chodzi o kasowanie to ważny jest moment rozpoczęcia naciskania pedału hamulca? bo te kody cyklicznie sie powtarzają i nie wiem czy zaim skończy sie sekwencja i wskoczę do środka autka to gdy naciskam to nie leci juz kod bledu kolejny raz...
Może warto do tej akcji kogoś zaprosić (ja robiłem to w dwie osoby). Jeden trzyma zworkę w gnieździe diagnostycznym, drugi po pierwszym odczycie błędu naciska pedał hamulca zgodnie z wcześniejszym opisem. Następnie wyjmujecie zworkę i przekręcacie kluczyk w stacyjce do pierwotnego położenia (całkowitego wyłączenia).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości