Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3
Moze mi ktos pomoze w sprawie filtra paliwa bylem juz w wszystkich okolicnych sklepach oraz allegro itd. i nie umie znalez do mojej M3 ON z 2006r filtra paliwa konkretnie chodzi o to, wedlug katalogu twierdza ze mam miec inny. W mojej madzi jest kwadratowy z tym ze rozni sie on miejscami podpiecia przewodow paliwowych oraz w moim jest podgrzewanie paliwa dostepne w sklepach tego nie maja
Dodam ze siedzenie na filtr jest przystosowane do kwadratowego i nie wiem czy nie pokusic sie na okragly i go jakos tam zapakowac
Dodam ze siedzenie na filtr jest przystosowane do kwadratowego i nie wiem czy nie pokusic sie na okragly i go jakos tam zapakowac
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
w 2006 roku był lifting, stąd pewnie te nieścisłości. Ogrzewacz z tego co pamiętam przekładasz ze starego filtra.
Edit; Był gdzieś o tym topic w dziale Y6, poszukaj.
Edit; Był gdzieś o tym topic w dziale Y6, poszukaj.
Mialem w rekach ten nowy filtr kilku firm i roznia sie od mojego miejscami podpiecia przewodow paliwowych ktorych nie da sie na tyle ponaciagac aby go podpiac poza tym ogrzewacz ma wtapiane gniazdo na wtyczke z ktorego wystaja tylko 2 male cieniutkie bolce
PS.szkoda ze jade do niemiec bo zrobil bym kilka fotem jak to wyglada u mnie moze po powrocie przy wymianie oleju posciagam oslony i wstawie fotki
PS.szkoda ze jade do niemiec bo zrobil bym kilka fotem jak to wyglada u mnie moze po powrocie przy wymianie oleju posciagam oslony i wstawie fotki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
ten kwadratowy, który wysłałeś ma chyba podgrzewanie od dołu (widać złącze). Jeśli nie pasuje to spisz nr katalogowy z obecnego i kup taki sam...
Edit: czytałem, że bodajże w focusach czasami montowany był filtr z czujnikiem zawodnienia, może masz taki wynalazek ?
Edit: czytałem, że bodajże w focusach czasami montowany był filtr z czujnikiem zawodnienia, może masz taki wynalazek ?
Nie ogladalem dokladnie mojego ale na 99% nie mam czujnika odwodnienia to co widac na zdjeciu to tylko miejsce na wtyczke ale sam filtr nie jest wyposazany w czujnik zawodnienia i podgrzewacz poprostu puste gniazda
Tak zrobie spisze numery i szukam bo idzie zima i czas na wymiane dzieki
Tak zrobie spisze numery i szukam bo idzie zima i czas na wymiane dzieki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Odswieze temat
Moja M3 jest z 2006r po lifcie a mam kwadratowy filtr z podgrzewaczem nie ogladalem dokladnie ale wydaje mi sie ze do czyjnika odwodnienia nie mam wtyczki napewno nie jest nic wiecej poza podgrzewaniem podpiete.
Wiec mam pytanie czy jest mozliwe ze serwis w Holandi poprzedniemu wlascicielowi wcis inny filtr bo po lifcie byly te metalowe okragle i nie wiem czy meczyc sie i szukac kwadratowego bo nigdzie z podgrzewaniem kwadratowego nie maja czy kupic okragly. Jeszcze jedno czy nie bedzie problemu z umieszczeniem tego okraglego w tej metalowej oslonie. mialem oba typy w rekach ale juz nie pamietam jaka byla roznica w mocowaniach a ze wzgledu na brak takiego jak mam (kwadratowy z podgrzewaczem) darowalem sobie wymiane na prawie rok.
Moja M3 jest z 2006r po lifcie a mam kwadratowy filtr z podgrzewaczem nie ogladalem dokladnie ale wydaje mi sie ze do czyjnika odwodnienia nie mam wtyczki napewno nie jest nic wiecej poza podgrzewaniem podpiete.
Wiec mam pytanie czy jest mozliwe ze serwis w Holandi poprzedniemu wlascicielowi wcis inny filtr bo po lifcie byly te metalowe okragle i nie wiem czy meczyc sie i szukac kwadratowego bo nigdzie z podgrzewaniem kwadratowego nie maja czy kupic okragly. Jeszcze jedno czy nie bedzie problemu z umieszczeniem tego okraglego w tej metalowej oslonie. mialem oba typy w rekach ale juz nie pamietam jaka byla roznica w mocowaniach a ze wzgledu na brak takiego jak mam (kwadratowy z podgrzewaczem) darowalem sobie wymiane na prawie rok.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Moze miejsce na to pytanie nienajlepsze ale bedzie krotko
. Jesli chcialbym kupic metalowy filtr paliwa bo chyba taki jest u mnie to w ASO nie bedzie problemow typu niewiadomo jaki dokladnie ten filtr czy cos w tym stylu? Wszystkie metalowe sa takie same?
talk_about85 napisał(a):Moze miejsce na to pytanie nienajlepsze ale bedzie krotko. Jesli chcialbym kupic metalowy filtr paliwa bo chyba taki jest u mnie to w ASO nie bedzie problemow typu niewiadomo jaki dokladnie ten filtr czy cos w tym stylu? Wszystkie metalowe sa takie same?
W ASO podajesz nr VIN i po tym numerze dostajesz filtr. Metalowe są monotwane w poliftowych (2006-). Było już o tym napisane.
zależy czy jest z podgrzewaczem, czy bez
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1321A
Pewnie dostaniesz filtr produkcjo FoMoCo, więc ja bym porozglądał się u Forda.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1321A
Pewnie dostaniesz filtr produkcjo FoMoCo, więc ja bym porozglądał się u Forda.
Dzieki za odzew
. Dominooo nie zrozumiales mnie. Wiem ze filtr metalowy wystepuje w egzemplarzach po liftingu. Czytam nie od dzis co piszecie
. Powtorze sie ale mialem na mysli to czy wersja metalowa filtra paliwa jest tylko jedna. Tu pojawia sie pytanie o podgrzewacz. Myslalem ze wystepuje on lub tez nie w samochodach przed liftem. Po lifcie nie wiem ja sprawa sie ma. Nie sprawdze jak jest u mnie z tym podgrzewaczem bo sam nie grzebie przy aucie. Na chwile obecna wiem ze filtr ma byc metalowy i tyle
. Oczywiscie zapytam w ASO ale nigdy im do konca nie wierze dlatego sam wole poszukac rozwiazania. Gdyby jeszcze ktos mogl pomoc to prosze.
Witam
Proszę o pomoc. Od kilku dni borykam się z następującym problemem. Przy ostrzejszym przyspieszaniu silnik gaśnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu odpala bez problemu. Mechanik zdiagnozował usterkę (wg komputera) jako brak ciśnienia paliwa na listwie. Doradził na początek wymienić filtr paliwa. Czy ktoś to już robił? Proszę o podpowiedź. Mam wątpliwości co jeśli zapowietrzę układ, jak tego uniknąć. Proszę o poradę.
poblo
Proszę o pomoc. Od kilku dni borykam się z następującym problemem. Przy ostrzejszym przyspieszaniu silnik gaśnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu odpala bez problemu. Mechanik zdiagnozował usterkę (wg komputera) jako brak ciśnienia paliwa na listwie. Doradził na początek wymienić filtr paliwa. Czy ktoś to już robił? Proszę o podpowiedź. Mam wątpliwości co jeśli zapowietrzę układ, jak tego uniknąć. Proszę o poradę.

poblo
-
paulek33
paulek33 napisał(a): Doradził na początek wymienić filtr paliwa. Czy ktoś to już robił?
Wymień, prawdopodobnie zapchany filtr obniża ciśnienie. Ja wymieniałem, bo tez miałem objawy "3000+"
Mrozy po niżej -20stC zmieniły mój czasookres wymiany filtra paliwa. Po upływie niespełna 2,5 roku, przejechaniu 45 tys. km oraz tankowaniu paliwa na stacji Statoil, filtr paliwa zaczął odmawiać współpracy w temperaturze -17stC.
Prognoza pogody zapowiadająca mrozy do -30stC nie napawała optymizme
Pod dwóch nieudanych próbach dojazdu do pracy oraz powrotach na raty po kilkanaście metrów
wniosek był tylko jeden aby móc zjeździć moją Magdą trzeba było jak najszybciej wymienić filtr paliwa.
Chcąc zaoszczędzić parę złotych zamówiłem filtr od Forda w sklepie: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-1386037-FORD-Fomoco/707
Poniżej przedstawiam fotorelację z wymiany filtra paliwa w M3 rok ’07 z silnikiem Y6:
1. Na samym początku kluczem nasadowym 10 odkręcamy górną osłonę silnika.

2. Teraz dobieramy się do filtra.

3. Odkręcamy wspornik osłony silnika. Śruba nr 1 klucz nasadowy 10 a śruby nr 2 i 3 nasadowy 8.


4. Odłączamy elektryczne złącze od podgrzewania paliwa.

5. Kluczem nasadowym M8 odkręcamy 3 śruby i odsuwamy na bok blokadę filtra.

6. Wciskając białe prostokąty na wtyczkach ściągamy przewody paliwowe z filtra.

7. Po zdjęciu przewodów paliwowych wyciągamy cały filtr do góry.

8. Rozpakowujemy nowy filtr.


9. I montujemy go w miejsce starego, ustawiając go tak, aby podłużny wypust na filtrze wszedł w nacięcie uchwytu filtra – pasuje tylko w jednej pozycji.

10. Zakręcamy górną blokadę filtra ( 3 śruby – klucz nasadowy 8).

11. Teraz przystępujemy do napełnienia filtra paliwem. W tym celu należy zaopatrzyć się w dużą strzykawkę np. 100 ml, 30cm przeźroczystego węża o średnicy wewnętrznej 10mm oraz ok. 0,5 litra paliwa.
Kluczem imbusowym 3mm odkręcamy dwie śrubki i ściągamy przepływowy podgrzewacz paliwa.


12. Nabieramy do strzykawki paliwa i zalewamy filtr przez górny otwór. Jak już nalejemy do pełna zakładamy wąż na końcówkę wylotową z filtra i ciągniemy delikatnie ustami. Dolewamy znów do pełna i ciągniemy aż paliwo pojawi nam się w wężyku. Powtarzamy te czynności aż do całkowitego napełnienia filtra.


13. Po napełnieniu, wycieramy filtr do sucha i zakładamy podgrzewacz. Śrubki zakręcamy na kleju do gwintów.


14. Po przykręceniu podgrzewacza zakładamy przewody paliwowe zwracając uwagę, aby podczas ich mocowania dobrze zatrzasnąć ich złącza (powinno być słychać wyraźny odgłos zatrzaskiwania się tych złączek). Podłączamy wtyczkę do podgrzewacza.


15. Teraz uruchamiamy silnik i sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń i pewność zamocowania przewodów.
Jeśli dobrze zalaliście filtr to silniki nawet nie szarpnie – powinien pracować normalnie. Tak było w moim przypadku.
Jak wszystko jest ok to zakręcamy wspornik pokrywy oraz samą pokrywę i zadanie wykonane
A tak wygląda filtr od środka, troszkę na nim opiłków z rozcinania obudowy.

A tutaj przekrój filtra – troszkę tego dziadostwa przechwycił.

Trzymajcie się ciepło! I nie dajcie się zimie
Prognoza pogody zapowiadająca mrozy do -30stC nie napawała optymizme
Chcąc zaoszczędzić parę złotych zamówiłem filtr od Forda w sklepie: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-1386037-FORD-Fomoco/707
Poniżej przedstawiam fotorelację z wymiany filtra paliwa w M3 rok ’07 z silnikiem Y6:
1. Na samym początku kluczem nasadowym 10 odkręcamy górną osłonę silnika.
2. Teraz dobieramy się do filtra.
3. Odkręcamy wspornik osłony silnika. Śruba nr 1 klucz nasadowy 10 a śruby nr 2 i 3 nasadowy 8.
4. Odłączamy elektryczne złącze od podgrzewania paliwa.
5. Kluczem nasadowym M8 odkręcamy 3 śruby i odsuwamy na bok blokadę filtra.
6. Wciskając białe prostokąty na wtyczkach ściągamy przewody paliwowe z filtra.
7. Po zdjęciu przewodów paliwowych wyciągamy cały filtr do góry.
8. Rozpakowujemy nowy filtr.
9. I montujemy go w miejsce starego, ustawiając go tak, aby podłużny wypust na filtrze wszedł w nacięcie uchwytu filtra – pasuje tylko w jednej pozycji.
10. Zakręcamy górną blokadę filtra ( 3 śruby – klucz nasadowy 8).
11. Teraz przystępujemy do napełnienia filtra paliwem. W tym celu należy zaopatrzyć się w dużą strzykawkę np. 100 ml, 30cm przeźroczystego węża o średnicy wewnętrznej 10mm oraz ok. 0,5 litra paliwa.
Kluczem imbusowym 3mm odkręcamy dwie śrubki i ściągamy przepływowy podgrzewacz paliwa.
12. Nabieramy do strzykawki paliwa i zalewamy filtr przez górny otwór. Jak już nalejemy do pełna zakładamy wąż na końcówkę wylotową z filtra i ciągniemy delikatnie ustami. Dolewamy znów do pełna i ciągniemy aż paliwo pojawi nam się w wężyku. Powtarzamy te czynności aż do całkowitego napełnienia filtra.
13. Po napełnieniu, wycieramy filtr do sucha i zakładamy podgrzewacz. Śrubki zakręcamy na kleju do gwintów.
14. Po przykręceniu podgrzewacza zakładamy przewody paliwowe zwracając uwagę, aby podczas ich mocowania dobrze zatrzasnąć ich złącza (powinno być słychać wyraźny odgłos zatrzaskiwania się tych złączek). Podłączamy wtyczkę do podgrzewacza.
15. Teraz uruchamiamy silnik i sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń i pewność zamocowania przewodów.
Jeśli dobrze zalaliście filtr to silniki nawet nie szarpnie – powinien pracować normalnie. Tak było w moim przypadku.
Jak wszystko jest ok to zakręcamy wspornik pokrywy oraz samą pokrywę i zadanie wykonane

A tak wygląda filtr od środka, troszkę na nim opiłków z rozcinania obudowy.
A tutaj przekrój filtra – troszkę tego dziadostwa przechwycił.
Trzymajcie się ciepło! I nie dajcie się zimie
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
No się przyda na pewno komuś akurat w tym okresie 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
tego szukałem, niestety 3 lutego przy -29st. moja "3" nie zagadała. Wcześniej już też wymagała już długiego kręcenia. Dziś wprawdzie gdy się ociepliło do -15 odpaliła, ale prawdopodobnie filtr jest załadowany już konkretnie parafiną.
Mam pytanie – czy wszystkie "3" w dieslu (ja mam 90KM z 2006) mają podgrzewacz? czy napięcie na styki jest podawane ciąle, czy tylko od pewnej temperatury w dół, czy może jest spięte ze świecami żarowymi ?
Mam pytanie – czy wszystkie "3" w dieslu (ja mam 90KM z 2006) mają podgrzewacz? czy napięcie na styki jest podawane ciąle, czy tylko od pewnej temperatury w dół, czy może jest spięte ze świecami żarowymi ?
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
tym trudniej jest na schodach...
- Od: 10 cze 2011, 21:22
- Posty: 7
- Skąd: okolice Sanoka
- Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006
w katalogu nie ma rozróżnienia 90/109, zapewne jest to zależne od rynku docelowego. Świece i ogrzewacz filtra są na osobnych przekaźnikach => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html
Co do działania – regulacja jest chyba "samoczynna" (coś jak termistor?)
Co do działania – regulacja jest chyba "samoczynna" (coś jak termistor?)
rafals napisał(a):Chcąc zaoszczędzić parę złotych zamówiłem filtr od Forda
Czy ja wiem czy zaoszczędzić
Fajna relacja, na pewno się przyda

Filtr zmieniamy co 15.000km, 45 to (jak sam widzisz) stanowczo za duzo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości