Wymiana filtra paliwa w M3 z silnikiem Y6 -str. 3

Postprzez Dominooo » 24 paź 2011, 15:17

Z tego co się orientowałem, to do poliftowych jest montowany ten metalowy (droższy) filtr paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kropek101 » 8 lis 2011, 20:12

Moze mi ktos pomoze w sprawie filtra paliwa bylem juz w wszystkich okolicnych sklepach oraz allegro itd. i nie umie znalez do mojej M3 ON z 2006r filtra paliwa konkretnie chodzi o to, wedlug katalogu twierdza ze mam miec inny. W mojej madzi jest kwadratowy z tym ze rozni sie on miejscami podpiecia przewodow paliwowych oraz w moim jest podgrzewanie paliwa dostepne w sklepach tego nie maja
Dodam ze siedzenie na filtr jest przystosowane do kwadratowego i nie wiem czy nie pokusic sie na okragly i go jakos tam zapakowac
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 8 lis 2011, 20:19

w 2006 roku był lifting, stąd pewnie te nieścisłości. Ogrzewacz z tego co pamiętam przekładasz ze starego filtra.

Edit; Był gdzieś o tym topic w dziale Y6, poszukaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 8 lis 2011, 20:52

Mialem w rekach ten nowy filtr kilku firm i roznia sie od mojego miejscami podpiecia przewodow paliwowych ktorych nie da sie na tyle ponaciagac aby go podpiac poza tym ogrzewacz ma wtapiane gniazdo na wtyczke z ktorego wystaja tylko 2 male cieniutkie bolce

PS.szkoda ze jade do niemiec bo zrobil bym kilka fotem jak to wyglada u mnie moze po powrocie przy wymianie oleju posciagam oslony i wstawie fotki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 8 lis 2011, 21:07

ten kwadratowy, który wysłałeś ma chyba podgrzewanie od dołu (widać złącze). Jeśli nie pasuje to spisz nr katalogowy z obecnego i kup taki sam...

Edit: czytałem, że bodajże w focusach czasami montowany był filtr z czujnikiem zawodnienia, może masz taki wynalazek ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 8 lis 2011, 21:29

Nie ogladalem dokladnie mojego ale na 99% nie mam czujnika odwodnienia to co widac na zdjeciu to tylko miejsce na wtyczke ale sam filtr nie jest wyposazany w czujnik zawodnienia i podgrzewacz poprostu puste gniazda

Tak zrobie spisze numery i szukam bo idzie zima i czas na wymiane dzieki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 8 lis 2011, 21:39

Odswieze temat

Moja M3 jest z 2006r po lifcie a mam kwadratowy filtr z podgrzewaczem nie ogladalem dokladnie ale wydaje mi sie ze do czyjnika odwodnienia nie mam wtyczki napewno nie jest nic wiecej poza podgrzewaniem podpiete.

Wiec mam pytanie czy jest mozliwe ze serwis w Holandi poprzedniemu wlascicielowi wcis inny filtr bo po lifcie byly te metalowe okragle i nie wiem czy meczyc sie i szukac kwadratowego bo nigdzie z podgrzewaniem kwadratowego nie maja czy kupic okragly. Jeszcze jedno czy nie bedzie problemu z umieszczeniem tego okraglego w tej metalowej oslonie. mialem oba typy w rekach ale juz nie pamietam jaka byla roznica w mocowaniach a ze wzgledu na brak takiego jak mam (kwadratowy z podgrzewaczem) darowalem sobie wymiane na prawie rok.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 9 lis 2011, 07:36

Zadzwoń do ASO, podaj numer VIN i sprawdzą jaki powinieneś mieć. Do Twojego auta powinien być już montowany ten metalowy (droższy).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez talk_about85 » 24 lis 2011, 01:51

Moze miejsce na to pytanie nienajlepsze ale bedzie krotko :). Jesli chcialbym kupic metalowy filtr paliwa bo chyba taki jest u mnie to w ASO nie bedzie problemow typu niewiadomo jaki dokladnie ten filtr czy cos w tym stylu? Wszystkie metalowe sa takie same?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Dominooo » 24 lis 2011, 12:56

talk_about85 napisał(a):Moze miejsce na to pytanie nienajlepsze ale bedzie krotko :). Jesli chcialbym kupic metalowy filtr paliwa bo chyba taki jest u mnie to w ASO nie bedzie problemow typu niewiadomo jaki dokladnie ten filtr czy cos w tym stylu? Wszystkie metalowe sa takie same?


W ASO podajesz nr VIN i po tym numerze dostajesz filtr. Metalowe są monotwane w poliftowych (2006-). Było już o tym napisane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 24 lis 2011, 13:21

zależy czy jest z podgrzewaczem, czy bez
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1321A

Pewnie dostaniesz filtr produkcjo FoMoCo, więc ja bym porozglądał się u Forda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 24 lis 2011, 20:15

Dzieki za odzew :). Dominooo nie zrozumiales mnie. Wiem ze filtr metalowy wystepuje w egzemplarzach po liftingu. Czytam nie od dzis co piszecie :). Powtorze sie ale mialem na mysli to czy wersja metalowa filtra paliwa jest tylko jedna. Tu pojawia sie pytanie o podgrzewacz. Myslalem ze wystepuje on lub tez nie w samochodach przed liftem. Po lifcie nie wiem ja sprawa sie ma. Nie sprawdze jak jest u mnie z tym podgrzewaczem bo sam nie grzebie przy aucie. Na chwile obecna wiem ze filtr ma byc metalowy i tyle :). Oczywiscie zapytam w ASO ale nigdy im do konca nie wierze dlatego sam wole poszukac rozwiazania. Gdyby jeszcze ktos mogl pomoc to prosze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez paulek33 » 24 lis 2011, 21:12

Witam
Proszę o pomoc. Od kilku dni borykam się z następującym problemem. Przy ostrzejszym przyspieszaniu silnik gaśnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu odpala bez problemu. Mechanik zdiagnozował usterkę (wg komputera) jako brak ciśnienia paliwa na listwie. Doradził na początek wymienić filtr paliwa. Czy ktoś to już robił? Proszę o podpowiedź. Mam wątpliwości co jeśli zapowietrzę układ, jak tego uniknąć. Proszę o poradę. <nauka>

poblo
paulek33
 

Postprzez CezaR83 » 24 lis 2011, 22:09

paulek33 napisał(a): Doradził na początek wymienić filtr paliwa. Czy ktoś to już robił?

Wymień, prawdopodobnie zapchany filtr obniża ciśnienie. Ja wymieniałem, bo tez miałem objawy "3000+"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez rafals » 2 lut 2012, 23:01

Mrozy po niżej -20stC zmieniły mój czasookres wymiany filtra paliwa. Po upływie niespełna 2,5 roku, przejechaniu 45 tys. km oraz tankowaniu paliwa na stacji Statoil, filtr paliwa zaczął odmawiać współpracy w temperaturze -17stC.

Prognoza pogody zapowiadająca mrozy do -30stC nie napawała optymizme :( Pod dwóch nieudanych próbach dojazdu do pracy oraz powrotach na raty po kilkanaście metrów <płacze> wniosek był tylko jeden aby móc zjeździć moją Magdą trzeba było jak najszybciej wymienić filtr paliwa.

Chcąc zaoszczędzić parę złotych zamówiłem filtr od Forda w sklepie: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-1386037-FORD-Fomoco/707

Poniżej przedstawiam fotorelację z wymiany filtra paliwa w M3 rok ’07 z silnikiem Y6:

1. Na samym początku kluczem nasadowym 10 odkręcamy górną osłonę silnika.
Obrazek

2. Teraz dobieramy się do filtra.
Obrazek

3. Odkręcamy wspornik osłony silnika. Śruba nr 1 klucz nasadowy 10 a śruby nr 2 i 3 nasadowy 8.
Obrazek
Obrazek

4. Odłączamy elektryczne złącze od podgrzewania paliwa.
Obrazek

5. Kluczem nasadowym M8 odkręcamy 3 śruby i odsuwamy na bok blokadę filtra.
Obrazek

6. Wciskając białe prostokąty na wtyczkach ściągamy przewody paliwowe z filtra.
Obrazek

7. Po zdjęciu przewodów paliwowych wyciągamy cały filtr do góry.
Obrazek

8. Rozpakowujemy nowy filtr.
Obrazek
Obrazek

9. I montujemy go w miejsce starego, ustawiając go tak, aby podłużny wypust na filtrze wszedł w nacięcie uchwytu filtra – pasuje tylko w jednej pozycji.
Obrazek

10. Zakręcamy górną blokadę filtra ( 3 śruby – klucz nasadowy 8).
Obrazek

11. Teraz przystępujemy do napełnienia filtra paliwem. W tym celu należy zaopatrzyć się w dużą strzykawkę np. 100 ml, 30cm przeźroczystego węża o średnicy wewnętrznej 10mm oraz ok. 0,5 litra paliwa.
Kluczem imbusowym 3mm odkręcamy dwie śrubki i ściągamy przepływowy podgrzewacz paliwa.
Obrazek
Obrazek

12. Nabieramy do strzykawki paliwa i zalewamy filtr przez górny otwór. Jak już nalejemy do pełna zakładamy wąż na końcówkę wylotową z filtra i ciągniemy delikatnie ustami. Dolewamy znów do pełna i ciągniemy aż paliwo pojawi nam się w wężyku. Powtarzamy te czynności aż do całkowitego napełnienia filtra.
Obrazek
Obrazek

13. Po napełnieniu, wycieramy filtr do sucha i zakładamy podgrzewacz. Śrubki zakręcamy na kleju do gwintów.
Obrazek
Obrazek

14. Po przykręceniu podgrzewacza zakładamy przewody paliwowe zwracając uwagę, aby podczas ich mocowania dobrze zatrzasnąć ich złącza (powinno być słychać wyraźny odgłos zatrzaskiwania się tych złączek). Podłączamy wtyczkę do podgrzewacza.
Obrazek
Obrazek

15. Teraz uruchamiamy silnik i sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń i pewność zamocowania przewodów.
Jeśli dobrze zalaliście filtr to silniki nawet nie szarpnie – powinien pracować normalnie. Tak było w moim przypadku.
Jak wszystko jest ok to zakręcamy wspornik pokrywy oraz samą pokrywę i zadanie wykonane <jupi>

A tak wygląda filtr od środka, troszkę na nim opiłków z rozcinania obudowy.
Obrazek

A tutaj przekrój filtra – troszkę tego dziadostwa przechwycił.
Obrazek


Trzymajcie się ciepło! I nie dajcie się zimie papa
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez cbr » 3 lut 2012, 00:39

No się przyda na pewno komuś akurat w tym okresie :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez digidy » 4 lut 2012, 19:00

Świetna fotorelacja <spoko> wszystko jasno i klarownie wytłumaczone, na wiosnę trzeba będzie u siebie taką operacje przeprowadzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez grzeskowal » 5 lut 2012, 19:15

tego szukałem, niestety 3 lutego przy -29st. moja "3" nie zagadała. Wcześniej już też wymagała już długiego kręcenia. Dziś wprawdzie gdy się ociepliło do -15 odpaliła, ale prawdopodobnie filtr jest załadowany już konkretnie parafiną.
Mam pytanie – czy wszystkie "3" w dieslu (ja mam 90KM z 2006) mają podgrzewacz? czy napięcie na styki jest podawane ciąle, czy tylko od pewnej temperatury w dół, czy może jest spięte ze świecami żarowymi ?
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2011, 21:22
Posty: 7
Skąd: okolice Sanoka
Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006

Postprzez akostarek » 5 lut 2012, 19:56

w katalogu nie ma rozróżnienia 90/109, zapewne jest to zależne od rynku docelowego. Świece i ogrzewacz filtra są na osobnych przekaźnikach => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00600.html

Co do działania – regulacja jest chyba "samoczynna" (coś jak termistor?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Riki » 11 lut 2012, 01:56

rafals napisał(a):Chcąc zaoszczędzić parę złotych zamówiłem filtr od Forda


Czy ja wiem czy zaoszczędzić :P

Fajna relacja, na pewno się przyda <spoko>

Filtr zmieniamy co 15.000km, 45 to (jak sam widzisz) stanowczo za duzo :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323