
SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA
A co z wiązką
? nie baw sie w to bo wydasz sporo kasy na przerobienie a to naprawde nie jest opłacalne.sprzedaj i kup sobie z V6 i dopiero coś kombinuj 

Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
chętnych pisać na PW :)
- Od: 27 wrz 2009, 12:04
- Posty: 13
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S
wpadnij na spota do Krakowa (info w dziale regionalnym) to pogadasz sobie z gosciem co swapowal 1.6 na 2.5 v6 KLDE... Gwarantuje ze ci sie odechce:P
Ps. a jak baaardzo chcesz i masz fantazje to swapuj na BPT
Pozdrawiam HKS
Ps. a jak baaardzo chcesz i masz fantazje to swapuj na BPT
Pozdrawiam HKS
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
apropos paska klinowego, w swojej 1.6 DOHC miałem też ten problem i okazało się ze to była wina alternatora
-
Szeszi
Witam
Robię właśnie SWAP Mx-3 1.6 SOHC na 2.0 V6 , o ile udało mi się rozwiązać wszystkie problemy z mechaniką, z elektryką już tak gładko mi nie pójdzie.
Silnik wraz z wiązką silnika pochodzi od Xedosa 6 2.0 V6 z 1994 roku, niestety w żaden możliwy sposób nie mogę jej połączyć wiązki silnika z wiązką w kokpicie oraz z puszką bezpieczników pod maską. Na forum wyczytałem że wystarczy przełoży wiązkę silnika, komputer (i niby wszystko jest plug and play ). Niestety wtyczki są zupełnie inne i nie wiem czy ma związek z tym że to jest wersja SOHC (nie mogę do niego znaleźć schematu).
W związku z tym mam dwa pomysły:
– przełożyć instalację kokpitu wraz z puszką bezpieczników pod maską z mx 3 z silnikiem V6.
– pociąć obie wiązki i spróbować je połączyć.
Osobiście wolę pierwsze rozwiązanie o ile ma sens…
Zastanawiam się czy na pewno wiązka silnika w Xedosie jest taka sama jak w Mx-3
Proszę o pomoc
Robię właśnie SWAP Mx-3 1.6 SOHC na 2.0 V6 , o ile udało mi się rozwiązać wszystkie problemy z mechaniką, z elektryką już tak gładko mi nie pójdzie.
Silnik wraz z wiązką silnika pochodzi od Xedosa 6 2.0 V6 z 1994 roku, niestety w żaden możliwy sposób nie mogę jej połączyć wiązki silnika z wiązką w kokpicie oraz z puszką bezpieczników pod maską. Na forum wyczytałem że wystarczy przełoży wiązkę silnika, komputer (i niby wszystko jest plug and play ). Niestety wtyczki są zupełnie inne i nie wiem czy ma związek z tym że to jest wersja SOHC (nie mogę do niego znaleźć schematu).
W związku z tym mam dwa pomysły:
– przełożyć instalację kokpitu wraz z puszką bezpieczników pod maską z mx 3 z silnikiem V6.
– pociąć obie wiązki i spróbować je połączyć.
Osobiście wolę pierwsze rozwiązanie o ile ma sens…
Zastanawiam się czy na pewno wiązka silnika w Xedosie jest taka sama jak w Mx-3
Proszę o pomoc
-
elektronik1313
elektronik1313 napisał(a):Na forum wyczytałem że wystarczy przełoży wiązkę silnika, komputer (i niby wszystko jest plug and play ).
Pewnie czytałeś o swapach z K8 na KL/KF. Ty masz B6, na dodatek w wersji SOHC. O ile kojarzę, to będziesz miał jeszcze zabawę z prędkościomierzem. W SOHC jest linka. Zagadaj do krakusika. On przekładał w MX-3 silniki z 1.6 na 1.8 (BP), a potem na 2.5 V6 (KL). Na pewno Ci doradzi. Ja się słabo znam, ale wg mnie potrzebne Ci będzie sporo gratów z MX-3 V6.
Nie wiem czy ktoś podejmował się takiego swapu, dlatego pytam czy jest to możliwe w tym aucie.
Co o tym myślicie. Czy dużo potrzebaby było pracy nad takim zabiegiem?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Co o tym myślicie. Czy dużo potrzebaby było pracy nad takim zabiegiem?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
swap bez sensu przyrost prawie żaden a roboty ogrom i koszty nie współmierne do poprawy osiągów
fs jest dość nie wysiloną jednostką jak ma być 4cylindry to bp albo b6t
fs jest dość nie wysiloną jednostką jak ma być 4cylindry to bp albo b6t
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
w mazdze bg do 91r byl wkladany
jesli masz silnik 1.6 to bedziesz mial kupe roboty zeby wrzucic te 2 litrowke bo rozumiem ze taki silnik masz bo jesli mialbys 1.8v6 to juz mialbys 136kk
ja taki silnik 1.8 bp 137 km kupilem na wiosne od kolegi piciu z poznania z kompem przeplywka i cala wiazka elektryczna bodajze za 700zl i ten silnik do wersji 1.6 podchodzi p&p
jesli masz silnik 1.6 to bedziesz mial kupe roboty zeby wrzucic te 2 litrowke bo rozumiem ze taki silnik masz bo jesli mialbys 1.8v6 to juz mialbys 136kk
ja taki silnik 1.8 bp 137 km kupilem na wiosne od kolegi piciu z poznania z kompem przeplywka i cala wiazka elektryczna bodajze za 700zl i ten silnik do wersji 1.6 podchodzi p&p
Silnik mam, ale Mazdy nie...
Zbieram informacje, co bym mógł zrobić ciekawego, dlatego pytam.
Czyli 1,8 to praktycznie p&p, ale jest dość starym silnikiem, a 2,0 od 98 był produkowany...
Hmm, a która podstawa była by lepsza pod ten motor 1,6 czy 1,8 V6.
W której wersji prościej?
Zbieram informacje, co bym mógł zrobić ciekawego, dlatego pytam.
Czyli 1,8 to praktycznie p&p, ale jest dość starym silnikiem, a 2,0 od 98 był produkowany...
Hmm, a która podstawa była by lepsza pod ten motor 1,6 czy 1,8 V6.
W której wersji prościej?
elektronik1313 napisał(a):– przełożyć instalację kokpitu wraz z puszką bezpieczników pod maską z mx 3 z silnikiem V6.
Weź pod uwagę, że wiązki z mx-3 V6 nieco się różnią w wersji przed i poliftowej (różnice dotyczą wentylatora, prędkościomierza). Może też nie wystarczyć ci sama zmiana wiązki silnika i pudełka z bezpiecznikami, bo jest spore prawdopodobieństwo, że będą różnice w części wiązki która leci pod lewym błotnikiem i którą podpinasz do pudełka z bezpiecznikami.
Zamierzam przełożyć instalację z Mx3 z wersji przed liftem ponieważ wtedy instalacja będzie się najmniej różniła. A w razie potrzeby będę sztukował przewody.
To będzie najprostsze rozwiązanie.
To będzie najprostsze rozwiązanie.
-
elektronik1313
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości