Silnik się przegrzewa na trasie [BA Z5]

Postprzez pulkownik » 5 lis 2011, 11:35

Witam, nie wiem co to może być, ale mam taki objaw, że moja Madzia mi się przegrzewa na trasie – temperatura dochodzi do 3/4 skali. Jak się zatrzymam to chłodnica i rura wchodząca do pompy są zimne, rura za termostatem gorąca. Po minucie postoju, w kilka sekund chłodnica robi się gorąca i włącza się wentylator.
Wygląda to tak jakby podczas jazdy, przy wysokim ciśnieniu w układzie chłodzenia blokował się termostat.
Układ jest odpowietrzony, sam sprawdzałem.

Zaczęło się tak robić po wymianie rozrządu i pompy wody.
Dzisiaj jeszcze wymienić termostat, ale mechanik mi powiedział, że to może być trafiona pompa wody.
Pompę zamówiłem OE w carspeed, więc chyba raczej by się nie zepsuła 1 dzień po zamontowaniu.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu

Właśnie wymieniłem termostat i mam nadzieję, że to on był winny tego zamieszania.
Poniżej jest jego fota:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez meziu_23 » 5 lis 2011, 18:40

Spróbuj wyczyscic cały układ chłodzenia z chłodnica i kanalikami wodnymi w bloku . straszny syf masz widac na zdjeciu po termostacie.... ja czysciłem i i tez miałem troszke syf ale pomogłonalej wody i przy otwartym koreczku chłodnicy niech scieka az zacznie sie lac czysta woda :) napewno nie wyczyscisz idealnie ale napewno bedzie lepiej.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez pulkownik » 6 lis 2011, 12:19

Wczoraj właśnie wpadłem jak to jest z tym przegrzewającym się silnikiem.
Jak autko jest nagrzane do 3/4 skali i się zatrzymam to chłodnica jest zimna, ale im wyżej tym jest cieplejsza. Po chwili postoju robi się gorąca i włącza się wentylator. Dzieje się tak dlatego, ponieważ chłodnica i nagrzewnica jest zawalona syfem i bardzo mało płynu przepływa przez chłodnicę i w czasie jazdy jest momentalni chłodzona. A jak się zatrzymam to się nagrzewa bo już nie ma powietrza które by ją ochłodziło.
Poza tym na dowód mogę przedstawić fakt, że na postoju jak się nagrzeje chłodnica i się włączy wentylator to po kilku sekundach chłodnica się robi zimna – wentylator jest ją w stanie bardzo szybko schłodzić.

Dzisiaj demontaż chłodnicy i płukanko. Postaram się zrobić fotkę tego co w niej siedziało.

KU PRZESTRODZE: NIE JEŹDZIJCIE NA WODZIE PO Z TEGO PÓŹNIEJ SAME KŁOPOTY <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez farciarz » 7 lis 2011, 05:52

pulkownik napisał(a):Wczoraj właśnie wpadłem jak to jest z tym przegrzewającym się silnikiem.
Jak autko jest nagrzane do 3/4 skali i się zatrzymam to chłodnica jest zimna, ale im wyżej tym jest cieplejsza. Po chwili postoju robi się gorąca i włącza się wentylator. Dzieje się tak dlatego, ponieważ chłodnica i nagrzewnica jest zawalona syfem i bardzo mało płynu przepływa przez chłodnicę i w czasie jazdy jest momentalni chłodzona. A jak się zatrzymam to się nagrzewa bo już nie ma powietrza które by ją ochłodziło.
Poza tym na dowód mogę przedstawić fakt, że na postoju jak się nagrzeje chłodnica i się włączy wentylator to po kilku sekundach chłodnica się robi zimna – wentylator jest ją w stanie bardzo szybko schłodzić.

Dzisiaj demontaż chłodnicy i płukanko. Postaram się zrobić fotkę tego co w niej siedziało.

KU PRZESTRODZE: NIE JEŹDZIJCIE NA WODZIE PO Z TEGO PÓŹNIEJ SAME KŁOPOTY <faja>


Ale o czym w ogóle mówisz ?

3/4 skali śwadczy tylko o przegrzewajcym się silniku. A to oznacza jedynie że Ci się nie otwiera termostat i nie włącza duży obieg. Ale to że masz zawalony a dokładniej niedrożny system chłodzenia to jest jedynie dowodem n to że ktoś może wcześniej nie dbał o auto.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 7 lis 2011, 09:47

patrząc na fotkę tego termostatu to sugeruję zrobić porządne płukanie układu chłodzenia bo nie wiem co ktoś tam lał wcześniej, że taki syf tam masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez pulkownik » 7 lis 2011, 11:45

farciarz – duży obieg się włącza, termostat działa. Tylko prześwit rurek w chłodnicy i nagrzewnicy jest niewystarczający do schłodzenia silnika.

Wczoraj wyciągnąłem chłodnice i ją wypłukałem, ale nadal w całym układzie jest rdza i teraz zaleje jakimś syfem do czyszczenia, pojeżdże dwa dni i zobaczymy wtedy.

A co do dbania to ja też się do tego przyczyniłem. Mianowicie poprzedni właściciel jak robił rozrząd (tylko pasek wymienił i to jeszcze źle go ustawił) to nie zmienił pompy wody. A ta po niedługim czasie zaczęła puszczać i musiałem dolewać wody, bo nie miałem kasy na robienie rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez lesiux » 7 lis 2011, 13:42

No to teraz nie wiem czy to wyczyścisz. Leci ci w aucie ciepłe powietrze w ogóle? Nagrzewnica ma bardzo cienkie rurki i łatwo zapchać. Ale bardziej skup się na chłodnicy, ew wymień, nagrzewnica schładza w mały stopniu no i tylko jak jest ciepły nawiew ustawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez pulkownik » 7 lis 2011, 13:52

Nagrzewnica działa bardzo słabo. Mam nadzieje że się uda wszystko wyczyścić. Przed zmiana pompy wody zalałem syf do czyszczenia i pewnie mechanicy nie wypłukali dobrze układy chłodzenia i się zapchała nagrzewnica i chłodnica.
Ciepłe powietrze leci, ale jak włączę najwyższy bieg wentylatora to bardzo szybko zaczyna lecieć chłodne/letnie powietrze.
Dodam, że przed wizyta u mechanika było wszystko OK – silnik się nie przegrzewał i miałem cieplutko w kabinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez ucze1102 » 7 lis 2011, 14:37

zalałem syf do czyszczenia

co za syf do czyszczenia zalałeś? bo coś mi się wydaje że to on ci tak zawalił ten układ bo od wody to byś miał kamień a nie jak widać na zdjęciu szlam.
Ja szczerze wątpie żeby ci się udało to odczyścić no ale próbuj powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez pulkownik » 7 lis 2011, 15:02

Problem polega na tym, że ten środek do czyszczenia był za krótko i tylko lekko rozpuścił zalegający szlam. Mechanicy nie dokładnie wypłukali to co się rozpuściło i się osadziło na nowo.
Jak nie, to wyciągnę chłodnicę i zaleje ją na noc czymś agresywnym i to samo zrobię z nagrzewnicą, rano mocne płukanko i powinno być OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez farciarz » 7 lis 2011, 15:05

Tylko że nagrzewnicy do czyszczenia to raczej nie wyciągniesz. Co njwyżej możesz ją przepłukać podłączając wąż.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez pulkownik » 7 lis 2011, 15:09

Wiem, że z nagrzewnicą to jest trochę zabawy, chyba jak w każdym aucie, ale jakoś dam radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323