gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Pamek » 5 sie 2011, 13:57

U mnie też komp wykrył że zawór do <dupa>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Grzyby » 5 sie 2011, 20:15

To może napiszę inaczej żeby Mr. Lorento zrozumiał i nie musiał odstawiać angola.
Grzyby napisał(a): cyganteria napisał(a):komputer wykryje ten zawor ?


Po raz tysięczny – NIE

Uściślając – niekoniecznie. Sporo jest przypadków uszkodzonego zaworu bez wyrzucania błędów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Naish » 15 wrz 2011, 15:38

Moja kolej :(
Miesiąc temu kupiłem Premacy 2002 po lifcie. Co jakiś czas gasła sobie jak stała na wolnych obrotach. Dzisiaj natomiast po odpaleniu zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i nie wchodzi na więcej niż 1500obr. SCV?
Naish
 

Postprzez bieski » 15 wrz 2011, 15:58

Naish napisał(a):Miesiąc temu kupiłem Premacy 2002 po lifcie


A premacy w ogole miała citd? Mi sie cos wydaje ze tam tylko ditd.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2011, 22:45

bieski napisał(a):A premacy w ogole miała citd?

Jasne że nie.
Nie ma to jak użytkownik świadom tego czym jeździ <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pufix_ » 24 paź 2011, 22:04

Witam mam problem z mazdą 6 2.0CITD 121KM 2003r walcze z nią 3 miesiące....auto za każdym razem odpala i gaśnie, czyściłem sitko w baku, wymieniłem filt paliwa. mechanik założył drugą pompe wysokiego ciśnienia, podmienił czujnik wałka rozrządu, sprawdził klin na kole rozrządu, wtryski sprawdzałem na maszynie w boschu, NIC TO NIE DAŁO....zakładałem drugi zawór SCV (JA MAM 066), kupiłem drugi komputer IMMOBILIZER PRZEŁOŻONY) , podawałem paliwo bezpośrednio do pompy wtryskowej (paliwo bp), I CAŁY CZAS TO SAMO ODPALA I GAŚNIE......jak ściągne wtyczke z zaworu to odpala i NIE gaśnie (KLEPIE) wkręca się do 1500obr....w boschu powiedzieli ze wyskakuje im błąd P0093 (DUŻY WYCIEK PALIWA) i jest walnięta pompa wysokiego ciśnienia- POJECHAŁEM KUPIŁEM DRUGĄ I DALEJ KICHA................jak podpompuję to ręczną pompką co jest na filtrze to nie gaśnie ale trzeba sie namachac no i ma bardzo niskie obroty ............. MIAŁ KTOŚ PODOBNY PROBLEM>??? CO JĄ MOŻE BOLEĆ.....??????? co jeszcze trzeba sprawdzić >>???? z góry dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 24 paź 2011, 22:24 przez pufix_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 20:48
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 CITD 121PS 2003r

PostTen post został usunięty przez bieski 25 paź 2011, 22:23.
Powód: dubel

PostTen post został usunięty przez bieski 25 paź 2011, 22:36.

Postprzez sokoli_majster » 26 paź 2011, 09:44

tak, miałem podobnie :)
Wymieniłem tę ręczną pompkę paliwa (tam gdzie jest filtr paliwa) i pomogło. Prawdopodobnie była jakaś nieszczelność.

PS. ja mam też 2.0 CITD ale 136 KM
sokoli_majster
 

Postprzez pufix_ » 27 paź 2011, 02:12

no witam kolego ale ja podawałem jej paliwo omijając tą pompkę i filtr....założyłem wężyk na pompe i drugi koniec wsadzilem do bańki z ropą i dalej dupa ..... ciągnie paliwo ale odpala i gaśnie..............
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 20:48
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 CITD 121PS 2003r

Postprzez DżodżO » 27 paź 2011, 20:13

Komputer pokazał takie błędy:
P0401, P0113, P0101, P1300
Samochód dawał objawy: kręcił się do 1200 obrotów, kopcił. Stało się to nagle na obwodnicy trójmiasta przy wyższej prędkości, stracił moc i kopcił. Został odholowany na warsztat.
Serwis pierw sprawdzał wszystkie doloty, poczyszczone, wyczyszczony EGR, oraz co było główna przyczyną PONOĆ przepustnica, która się zablokowała. Blaszka została naprawiona.
Silnik zaczął chodzić normalnie ale do wymiany nadawało się ponoć kółko zębate małe przy rozrządzie z uwagi na mikropęknięcia, które się na nim znajdowały, "kółko" zostało zamówione i wymienione.
Samochód został złożony i co ... i w ogóle odmówił posłuszeństwa. Teraz nawet nie pali.
Specjaliści stwierdzili iż przyczyną tym razem jest pompa wtryskowa, a dokładniej zawór SCV. Serwis pomp chce za wymianę zaworu i kalibrację 1150 zł.
Czy to możliwe że nagle aż tyle spraw poleciało w mojej Madzi?
Czy macie zaufanego mechanika od mazd w trójmieście??
Początkujący
 
Od: 25 sie 2009, 11:29
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003

Postprzez jozim » 27 paź 2011, 22:38

Witam
pufix_ – przeczytaj mój przedostatni post w tym wątku – viewtopic.php?f=90&t=89908&start=240
Sprawdź wiązki elektryczne, może gdzieś jakiś przewód jest przetarty.
Na podłużnicy pod filtrem powietrza jest jakiś sterownik od wtrysków sprawdź tam przewody elektryczne i dokładnie skontroluj te przewodziki zaraz przy PCM-nie.
Daj znać o postępach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez pufix_ » 27 paź 2011, 22:59

no witam ! ja już komputer też mam drugi i nic....caly czas ten sam objaw .......komputer od wtrysków też podmieniałem z jeżdżącej mazdy tak jak cały układ wtryskowy tj. pompa z scv listwa z czujnikiem i wtryski.......instalacja ok niema żadnych poprzecieranych kabelków.... zastanawia mnie tylko jakie napięcie ma być na tej kostceco wchodzi na scv u mnie jak włącze zapłon jest 4V i zaraz spada do 1v przy rozruchu.....no i dziwne ze jak go odepne to odpala i nie gaśnie...... :| może nowy komputer też uwalony kupiłem >>???
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 20:48
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 CITD 121PS 2003r

Postprzez jozim » 28 paź 2011, 12:29

pufix_ napisał(a):zastanawia mnie tylko jakie napięcie ma być na tej kostceco wchodzi na scv

Na kostce wchodzącej do SCV napięcie na pewno jest zmienne, ponieważ PCM odbiera wartości z czujnika ciśnienia paliwa, który jest wkręcony w listwę CR i poprzez podawanie zmiennego napięcia do zaworu SCV
reguluje ciśnienie na listwie CR.
U mnie też tak było. Jak podłączyłem się pod kompa i uruchomiłem auto to miałem bardzo niskie ciśnienie na listwie CR. Po odłączeniu zaworu SCV ciśnienie skoczyło do 200 jednostek (nie pamiętam w jakich jednostkach było wyrażane ciśnienie) i autko paliło od przytknięcia.
U mnie kolega stwierdził, że zawór SCV mógł zrobić jakieś zwarcie w wyniku czego trwale uszkodził się PCM, lub pomieszało się w oprogramowaniu.
Wydaje mi się że mogłeś kupić uszkodzony PCM.
Sprawdź bardzo dokładnie kostkę razem z kabelkami wchodzącą do PCM, może tam coś nie łączy.
viewtopic.php?f=90&t=125989&p=2115160#p2115160
Koniecznie daj znać o postępach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez pufix_ » 29 paź 2011, 09:43

witam dzisiaj po 3 miesiącach napraw już miałem totslnie dość tego auta......sprzedałem je w cholere koledze.....ale będę wiedział co z nią nie tak napewno to odrazu dam znać co było nie tak.....dzieki wielki za pomoc...........jak tylko będe wiedzial co ją boli dam znaka ....pozdr
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 20:48
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 CITD 121PS 2003r

Postprzez jozim » 29 paź 2011, 10:18

pufix_ napisał(a):jak tylko będe wiedzial co ją boli dam znaka ....pozdr

Koniecznie, ponieważ umieram z ciekawości. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Riki » 29 paź 2011, 20:14

pufix_ napisał(a):sprzedałem je w cholere koledze.


dobry Kolega :P ;)

No no napisz jakieś wnioski............ :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pufix_ » 30 paź 2011, 12:19

kolega jest mechanikiem..... walczył przyniej caly dziań i dalej dupa......
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 20:48
Posty: 8
Auto: MAZDA 6 2,0 CITD 121PS 2003r

Postprzez autobogdan1 » 6 lis 2011, 08:31

witam. Od pewnego czasu zaobserwowałem że silnik ma jakie drgawki,działo się to przez moment i sporadycznie. Jednak w tej chwili jest to już niepokojące,skojarzyłem problem z ostatnim tankowaniem
bo jakoś nagle się objawy nasiliły. postanowiłem wymienić filtr paliwa,ale to nie pomogło :( .
Dodam że odpala wzorowo,nawet bez dodania gazu,lecz po chwili przerywa (nie faluje).
Podczas ostrzejszej ,dynamiczniejszej jazdy objawy chwilowo zanikają.
Bardzo proszę o poradę
autobogdan1
 

Postprzez Grzeggorz » 17 lis 2011, 16:37

No i u mnie zaczynają się dziać cuda wianki po zatankowaniu ON Verva na Orlenie(w Wyszkowie). Jak tankuję na Lotosie, Shellu, bądź BP jest ok. Coś mnie podkusiło, aby zatankować do pełna na Orle i to był mój błąd. Po 30stu km auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach, w szczególności, gdy jest rozgrzne.

Wstępnie umówiłem się do Jaksy na wymianę SCV, ale wcześniej metodą chałupniczą spróbuję tego,co mogę czyli sciągnąć paliwo orlenu, wyczyścić sitko przy zbiorniku no i wymienić filtr paliwa(pomimo tego, że wymieniałem go cztery tankowania temu).
Jeżeli to nie pomoże jadę do Jarka.

Swoją drogą trzy dni temu złożyłem reklamację ale do tej pory ani widu, ani słychu a babka deklarowała, że w ciągu 48h będzie odzew.
Tak robią nas pataflony <dupa> na kasę bo nie dość, że cena wysoka to i jakość marniutka.

I jak tu komuś nie zajeb*ać ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6