piszczy przy odpaleniu

Postprzez klajny90 » 4 lis 2011, 13:21

Witam mam taki problem gdy jak odpalam moją madzie to przy rozruchu coś zapiszczy tylko tak chwilowo zastanawiam się czy to może być pasek??? i jak odpalam to wskakuje na 2tys obrotów i spadają. To jest mazda 323f BA 98rok 1.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez tomekV6 » 4 lis 2011, 22:01

Stawiam na pasek od alternatora <spoko> Co do obrotów to raczej norma, o ile spada do około 750RPM na ciepłym silniku...
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez daten » 4 lis 2011, 23:50

Napnij paski i powinno być ok :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 21:47
Posty: 45
Skąd: Przeworsk / Rzeszów
Auto: MAZDA

Postprzez klajny90 » 5 lis 2011, 00:35

właśnie sęk w tym że mi nie spadają do 750 :P Jeszcze jedno czy filtr paliwa może być powodem zacinania się auta przy jezdzie bo mi zacina przerywa i wgl masakra :P strasznie to denerwóje :P tylko nie zacina jak jade tak od 80 km/h do 90
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez mykel » 5 lis 2011, 19:47

Filtr paliwa oczywiście może mieć na to wpływ. Ale nie tylko on bo mogą to być jeszcze świece, przewody zapłonowe lub zasyfiony filtr powietrza. Co do piszczenia przy odpalaniu to są to paski, napięcie ich załatwi sprawę. Szwagier miał to samo przy swojej madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez pulkownik » 6 lis 2011, 13:38

Sprawdź dolot powietrza – tą karbowaną rurę pomiędzy przepustnica i filtrem powietrza. Może brać lewe powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez klajny90 » 6 lis 2011, 13:51

właśnie jak sprawdzałem tą rurę dolotową na harmonijce są już przecięcia jak ja wyginałem ale nie takie że na wylot :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez pulkownik » 6 lis 2011, 18:31

Najlepiej ją zdejmij – nie ma z tym dużo roboty. Wtedy możesz ocenić, czy są dziury na wylot, bo one się pojawiają w załamaniach i je ciężko dostrzec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez klajny90 » 7 lis 2011, 17:03

właśnie sprawdzałem i są tylko te nacięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez pulkownik » 7 lis 2011, 17:24

To tak jak napisał mykel sprawdź świece, przewody. Możesz też zajrzeć czy nie ma wilgoci pod kopułką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez klajny90 » 7 lis 2011, 19:04

właśnie zakupiłem już świece , przewody i filtr paliwa więc jeszcze muszę się umówić z mechanikiem i będę robić :D jak zatankowałem 98Dynamik to wgl nic nie zacinało ani nie szarpało :D ale to chwilowe jak silnik sie nagrzał do swojej temp dalej było to samo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez kinki » 9 lis 2011, 00:04

a płynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym ci ubywa ?? bo u mnie nieszczelnym wezem kapie na pasek i powoduje piszczenie przy odpaleniu. jesli obrotty ci nie faluja na postoju to nie jest to zadne lewe powietrze czy tez swiece, kopulki itp
jesli juz to ja bym po prostu ustawil obroty bo moze sie rozlegulowaly badz ktos tam mieszal. tylko pamietaj ustawiaj je w trybie serwisowym
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez klajny90 » 9 lis 2011, 19:23

nie nie ubywa ale przy postoju delikatnie mi falują i jak odpalam to obroty wskakują do 1900 i powoli spadają jaka może być przyczyna? tego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez klajny90 » 9 lis 2011, 19:29

Właśnie jeszcze jedno czy te przerywanie , szarpanie podczas jazdy może być spowodowany tym że filtr paliwa ktoś zamontował na odwrót ?? czyli do góry nogami :P a wymieniłem palec , świece , przewody zapłonowe , filtr powietrza i wyczyściłem przepustnice oprócz krokowca i jeszcze kopułkę i mi się wydaję mi się że to może być przez ten filtr paliwa ale nie jestem pewny więc proszę o pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez kinki » 9 lis 2011, 23:57

to ze wskakuja na 1900/2000 po odpaleniu i po chwili sie stabilizuja na pewnym poizomie to norma. falowanie, jesli juz wyeliminowales elektryke to zostaje wyczyscic krokowca. znajdziesz na forum o tym mase informacji.
na poczatek zacznij uzywac szukajki i nie pisz posta pod postem tylko edytuj poprzedni :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez klajny90 » 10 lis 2011, 16:09

mi już ręce opadają jestem bezsilny :P jak pisałem że mi szarpie podczas jazdy gdy chcem szybciej jechać i dodaje więcej gazu a gdy delikatnie depcze na gaz to jakoś sunę :P i nic się nie dzieję a gdy dodam gwałtownie więcej gazu to tak jakby go zatykało a wymieniłem już świece , przewody , filtry wszystkie , kopułke z palcem przeczyściłem przepustnice i nic się nie zmienia :( pomóżcie proszę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez lucas-1991 » 18 lis 2011, 12:05

Pisk to pasek od alternatora i pompy wodnej. Naciągnij lekko tylko nie przesadzaj... Troszkę podciągnij i odpal samochód (tylko najlepiej żeby to było pierwsze odpalenie jak silnik jest zimny) jak nie będzie piszczeć to już nie ciągnij dalej. A szarpanie to wg. mnie norma w tych mazdach... te silniki lubią wysokie obroty. Jak się rozpędzasz to ciągnij samochód do 3 tyś. obrotów i dopiero kolejny bieg wtedy nic nie szarpie. A jeśli zależy Ci na dynamicznej jeździe to do 4 tyś. jak dociągniesz wtedy ten silnik się budzi:)
Mazda 323f BA 1996 1.5 DOHC B/G
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2011, 11:27
Posty: 37
Skąd: Busko-Zdrój
Auto: Mazda 323f BA 1.5 88kM
06.06.1996r

Postprzez adrian_zaw » 19 lis 2011, 21:46

Mi piszczało piszczało naciągałem i naciągałem i dalej piszczało, wina była w zawalonych syfem (BRUD RDZA itp) rowkach w których chodzi pasek, chodzi mi o te rolki, w sumie ich chyba 5 jest, jeden główny od silnika i reszta na 2 paski. Wyczyść nożem śrubokrętem te rowki w rolkach, wcześniej zdejmij paski żebyś mógł obracać je, a od silnika żeby ruszyć, to wrzuć na 5 bieg i popchaj auto do przodu. TERAZ JEST REWELACJA nic nie piszczy, a kiedyś to nawet 30sek przy odpaleniu...
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 18:51
Posty: 10

Postprzez farciarz » 20 lis 2011, 00:29

Co z bzdura <dupa> , aż szkoda komentować.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez klajny90 » 23 lis 2011, 14:02

naciągnięcie pasków załatwiło sprawę :) ale teraz mi tak skwierczy jakby coś ocierało momentowo o jakiś metal to się dzieję przy przekręcaniu kluczyka jakby od strony rozrusznika co to może być i jak temu zaradzić ?? ktoś mi mówił że coś w rozruszniku odbija przy zapłonie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323