Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubakuba » 3 lis 2011, 18:56

Czyli można wymienić same silent bloki ?
Takie same są do tyłu i do przodu?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2011, 16:33
Posty: 5
Skąd: Krk
Auto: Mazda 3

Postprzez marcin255 » 3 lis 2011, 19:02

FEBI BILSTEIN: Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś
Ilość na os:2
Strona zabudowy:
Oś przednia

48.29 PLN
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubakuba » 3 lis 2011, 19:06

Ok, z tyłu tylko sa.
Czy poza silent blokami potrzebuje jeszcze coś dokupić?

Jestem laikiem w tym temacie, więc mechanik mnie naciągnie.. dlatego chciałbym się wcześniej upewnić.

z góry dziękuję.
pozdrawiam,
Kuba
Początkujący
 
Od: 21 paź 2011, 16:33
Posty: 5
Skąd: Krk
Auto: Mazda 3

Postprzez marcin255 » 3 lis 2011, 19:07

najpierw napisz dokładnie jakie , które , skąd pomysł wymiany ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez akostarek » 3 lis 2011, 19:09

marcin255 napisał(a):z przodu sa wahacze ?

?

kubakuba napisał(a):Czyli można wymienić same silent bloki ?

jeśli wahacz jest OK to wymieniaj same tuleje metalowo-gumowe.

kubakuba napisał(a):Czy poza silent blokami potrzebuje jeszcze coś dokupić?

jeśli będzie coś potrzebne to powinno być w zestawie.

za wymianę przeważnie liczą sobie ~60zł od tulei, zależy ile roboty, posprawdzaj stan pozostałych elementów, warto je przy okazji wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 3 lis 2011, 19:13

która oś?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez akostarek » 3 lis 2011, 19:15

marcin255 napisał(a):która oś?


kubakuba napisał(a):Mowa o tylnych.

:]
kubakuba
napisz dokładnie jakie masz auto i jaki Silentblock potrzebujesz, kupić możesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, niektóre będą pasować z volvo/forda. W sklepie powinni Ci dobrać.

Jeśli chodzi o tył, to trochę tam jest tych połączeń, napisz dokładnie o które Ci chodzi, w niektórych raczej nie będzie opłacało się wymieniać tulei :)

Obrazek
Ostatnio edytowano 3 lis 2011, 19:46 przez akostarek, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 3 lis 2011, 19:18

upsss <zawstydzony>
JBU635
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
Producent:
TRW AUTOMOTIVE
Opis:
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
kupujesz 2 szt.
http://sklep.intercars.com.pl/?#/dynami ... &typ=17670
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 3 lis 2011, 20:27

Mi mechanik naliczył do wymiany 12 tulejek w wahaczach tylnych. Mówił, że jak to robić to od razu komplet wymienić bo szkoda roboty żeby za jakiś czas znowu rozbierać zawieszenie i wymieniać kolejne, a trochę roboty z tym jest.
Nie wiem czy chciał mnie naciągnąć czy faktycznie mówił sensownie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mibay » 3 lis 2011, 21:25

Osobiście wymieniałem tuleje dolnych wahaczy, podtrzymujących sprężyny i wahacze górne (kości). Reszty nie wymieniałem, mechanik stwierdził są w dobrym stanie i jeszcze polatają. Te elementy które wymieniłem są poddane najbardziej na obciążenia. Chciałem jeszcze wymienić wahacze (półksiężyce) ale okazały się ok. To jest właśnie zawieszenie wielowahaczowe :] Wymieniaj tulejami, nie opłaca się wydawać kasy na kawał metalu. Tuleje kupiłem Lemfordera 33zł sztuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez kubakuba » 3 lis 2011, 23:39

Polecacie jakiś warsztat w Krakowie?
Cieżko mi samemu stwierdzić z załączonego rysunku co jest do wymiany.

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 21 paź 2011, 16:33
Posty: 5
Skąd: Krk
Auto: Mazda 3

Postprzez bouoz » 4 lis 2011, 09:35

Ja mogę polecić Ci dobrgo mechanika, polecił mi go kolega i też go polecam, Zapart, ul. Mokra 2a, 603 156 909. Trochę daleko od przystanku ma ten warsztat, ale jak poprosisz to Cię podrzuci i odbierze. pozdrawiam
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez mazz777 » 4 lis 2011, 20:27

Jak wyżej w temacie, występuje u mnie podobny problem (piszczenie przy skręcie)
Diagnoza u znajomego mechanika z Forda; wymiana Łożyska na mcpersonie
Chciałbym zrobić to sam, :D
Dlatego mam pytanie czy ktos juz samodzielnie wymieniał to łożysko i czy może mi udzielić jakichś cennych wskazówek

Mechanik sprawdzał ręką dotykając amortyzator, kiedy kręciłem kierownicą. Mówił ze wyczuwał delikatne drżenie amortyzatora. Wiec na pewno łożysko do wymiany.

Mam zamiar kupić taki komplet:
http://allegro.pl/show_item.php?item=18 ... e849d8f130

Po wymianie dodam kilka zdjec...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez FTJ » 7 lis 2011, 20:32

Od kilku dni mam ten sam problem! dokładnie takie piski jak by jakieś gumowe elementy się ocierały. Głównie przy parkowaniu.. najprawdopodobniej to te łożysko co piszecie wyżej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez M3i » 9 lis 2011, 14:04

Witam wszystkich

chcę kupić nową lewa półoś do mojej Madzi, ale jak wszyscy wiemy jest to spory wydatek. Auto najprwadopodobniej straciło kiedys koło w usa, i wydaje mi się, że naprawiający wsadził starą półoś, która de facto jest krzywa. teraz po 35000 km objawiło się to skrzeczeniem, gdzies w okolicy przegubu (przy kole) (raz na obrot kola, obojetnie czy jazda do przodu czy w lewo czy w prawo). Domyślam się że to przegób właśnie, który musi walczyć z krzywą osią. W aucie wymienione są tarcze, klocki, i lozysko, wiec chyba nic innego tam nie może skrzypieć (tych jestem pewien), a i mechanior uznał ze to właśnie tam w przegubie chrupie.

dzwonilem i pisalem do dealerow mazdy w polsce i cena takiej oski to prawie 2000 pln, ale znalazlem cos w usa co kosztuje 4x mniej, sprzedawca jest pewny ze bedzie pasować (prowadzi sklep z osiami do wszystkich aut). – dlatego jestem tutaj, chce żebyście ocenili tą część i dali mi znak czy mam kupować czy nie.

adres do zdjecia z półosią z usa:

http://www.empius.com/images/driveaxles/80-3951.html

numer czesci to MZ-2307

Dane mojego autka: Mazda m3i 2007, sedan, 2.0, 150hp, automatyczna skrzynia 4 biegi. Slyszałem ze ma to znaczenie dla osi, czy auto ma ABS czy nie, otoz teoretycznie moje powinno miec, ale ja juz sam swojej Madzi nie jestem pewien...

Bardzo proszę o pomoc !!!


ps. Jako ze to moj pierwszy post, przepraszam za ewentualne naruszenia regulaminu.


Alan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 13:39
Posty: 6
Skąd: Frankfurt
Auto: Mazda M3i 2007 usa

Postprzez ciamajda1969 » 9 lis 2011, 17:27

Witam
Z tego co piszesz nie jesteś Ty ani Twój mechanik pewien czy półoś jest krzywa.
Ja na Twoim miejscu przed zakupem nowej zrobił bym:
1. Wymontował koło, przykręcił tarczę do piasty i obserwował zachowanie się tarczy-czy nie ma bicia.
Jeśli ok to.
2. Wymontował półoś i rozebrał ją.
3. Sprawdził bicie półosi-ale bez przegubów.
Wtedy wyjdzie co jest krzywe
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 23:32
Posty: 9

Postprzez M3i » 9 lis 2011, 20:34

dzieki, ale gdy auto jest w gorze i kreci sie kolem to widac jak ten caly walek do polosi zmienia pozycje tak o 0,5 cm w lewo i prawo, wiec chyba ten walek jest krzywy... czyli poloś. Chodzi mi o to, czy ktos moze powiedzieć czy ta czesc, do ktorej link podalem pasuje do mojego auta.... Ktoś to przeciez musi wiedziec:) (chodzi o ilosc tych rowkow na koncach oski, po ang splines)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 13:39
Posty: 6
Skąd: Frankfurt
Auto: Mazda M3i 2007 usa

Postprzez M3i » 9 lis 2011, 20:38

ciamajda1969 napisał(a):Witam
Z tego co piszesz nie jesteś Ty ani Twój mechanik pewien czy półoś jest krzywa.
Ja na Twoim miejscu przed zakupem nowej zrobił bym:
1. Wymontował koło, przykręcił tarczę do piasty i obserwował zachowanie się tarczy-czy nie ma bicia.
Jeśli ok to.
2. Wymontował półoś i rozebrał ją.
3. Sprawdził bicie półosi-ale bez przegubów.
Wtedy wyjdzie co jest krzywe


1. czym przykrecic tarcze do piast ?
2. czy do trojek mozna kupowac same przeguby, bez kompletnej polosi ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 13:39
Posty: 6
Skąd: Frankfurt
Auto: Mazda M3i 2007 usa

Postprzez ciamajda1969 » 9 lis 2011, 21:28

Zapytam jutro na warsztacie i dokładnie Ci odpowiem
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 23:32
Posty: 9

Postprzez M3i » 9 lis 2011, 22:21

ciamajda1969 napisał(a):Zapytam jutro na warsztacie i dokładnie Ci odpowiem


dziekuje CI bardzo z góry'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 13:39
Posty: 6
Skąd: Frankfurt
Auto: Mazda M3i 2007 usa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323