Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
FEBI BILSTEIN: Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś
Ilość na os:2
Strona zabudowy:
Oś przednia
48.29 PLN
Ilość na os:2
Strona zabudowy:
Oś przednia
48.29 PLN
najpierw napisz dokładnie jakie , które , skąd pomysł wymiany ?
marcin255 napisał(a):z przodu sa wahacze ?
?
kubakuba napisał(a):Czyli można wymienić same silent bloki ?
jeśli wahacz jest OK to wymieniaj same tuleje metalowo-gumowe.
kubakuba napisał(a):Czy poza silent blokami potrzebuje jeszcze coś dokupić?
jeśli będzie coś potrzebne to powinno być w zestawie.
za wymianę przeważnie liczą sobie ~60zł od tulei, zależy ile roboty, posprawdzaj stan pozostałych elementów, warto je przy okazji wymienić.
marcin255 napisał(a):która oś?
kubakuba napisał(a):Mowa o tylnych.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
kubakuba
napisz dokładnie jakie masz auto i jaki Silentblock potrzebujesz, kupić możesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, niektóre będą pasować z volvo/forda. W sklepie powinni Ci dobrać.
Jeśli chodzi o tył, to trochę tam jest tych połączeń, napisz dokładnie o które Ci chodzi, w niektórych raczej nie będzie opłacało się wymieniać tulei
Ostatnio edytowano 3 lis 2011, 19:46 przez akostarek, łącznie edytowano 3 razy
upsss
JBU635
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
Producent:
TRW AUTOMOTIVE
Opis:
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
kupujesz 2 szt.
http://sklep.intercars.com.pl/?#/dynami ... &typ=17670
JBU635
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
Producent:
TRW AUTOMOTIVE
Opis:
Silentblock/tuleja wahacza, tylna oś
kupujesz 2 szt.
http://sklep.intercars.com.pl/?#/dynami ... &typ=17670
Mi mechanik naliczył do wymiany 12 tulejek w wahaczach tylnych. Mówił, że jak to robić to od razu komplet wymienić bo szkoda roboty żeby za jakiś czas znowu rozbierać zawieszenie i wymieniać kolejne, a trochę roboty z tym jest.
Nie wiem czy chciał mnie naciągnąć czy faktycznie mówił sensownie...
Nie wiem czy chciał mnie naciągnąć czy faktycznie mówił sensownie...
Osobiście wymieniałem tuleje dolnych wahaczy, podtrzymujących sprężyny i wahacze górne (kości). Reszty nie wymieniałem, mechanik stwierdził są w dobrym stanie i jeszcze polatają. Te elementy które wymieniłem są poddane najbardziej na obciążenia. Chciałem jeszcze wymienić wahacze (półksiężyce) ale okazały się ok. To jest właśnie zawieszenie wielowahaczowe
Wymieniaj tulejami, nie opłaca się wydawać kasy na kawał metalu. Tuleje kupiłem Lemfordera 33zł sztuka.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ja mogę polecić Ci dobrgo mechanika, polecił mi go kolega i też go polecam, Zapart, ul. Mokra 2a, 603 156 909. Trochę daleko od przystanku ma ten warsztat, ale jak poprosisz to Cię podrzuci i odbierze. pozdrawiam
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Jak wyżej w temacie, występuje u mnie podobny problem (piszczenie przy skręcie)
Diagnoza u znajomego mechanika z Forda; wymiana Łożyska na mcpersonie
Chciałbym zrobić to sam,
Dlatego mam pytanie czy ktos juz samodzielnie wymieniał to łożysko i czy może mi udzielić jakichś cennych wskazówek
Mechanik sprawdzał ręką dotykając amortyzator, kiedy kręciłem kierownicą. Mówił ze wyczuwał delikatne drżenie amortyzatora. Wiec na pewno łożysko do wymiany.
Mam zamiar kupić taki komplet:
http://allegro.pl/show_item.php?item=18 ... e849d8f130
Po wymianie dodam kilka zdjec...
Diagnoza u znajomego mechanika z Forda; wymiana Łożyska na mcpersonie
Chciałbym zrobić to sam,
Dlatego mam pytanie czy ktos juz samodzielnie wymieniał to łożysko i czy może mi udzielić jakichś cennych wskazówek
Mechanik sprawdzał ręką dotykając amortyzator, kiedy kręciłem kierownicą. Mówił ze wyczuwał delikatne drżenie amortyzatora. Wiec na pewno łożysko do wymiany.
Mam zamiar kupić taki komplet:

Po wymianie dodam kilka zdjec...
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Witam wszystkich
chcę kupić nową lewa półoś do mojej Madzi, ale jak wszyscy wiemy jest to spory wydatek. Auto najprwadopodobniej straciło kiedys koło w usa, i wydaje mi się, że naprawiający wsadził starą półoś, która de facto jest krzywa. teraz po 35000 km objawiło się to skrzeczeniem, gdzies w okolicy przegubu (przy kole) (raz na obrot kola, obojetnie czy jazda do przodu czy w lewo czy w prawo). Domyślam się że to przegób właśnie, który musi walczyć z krzywą osią. W aucie wymienione są tarcze, klocki, i lozysko, wiec chyba nic innego tam nie może skrzypieć (tych jestem pewien), a i mechanior uznał ze to właśnie tam w przegubie chrupie.
dzwonilem i pisalem do dealerow mazdy w polsce i cena takiej oski to prawie 2000 pln, ale znalazlem cos w usa co kosztuje 4x mniej, sprzedawca jest pewny ze bedzie pasować (prowadzi sklep z osiami do wszystkich aut). – dlatego jestem tutaj, chce żebyście ocenili tą część i dali mi znak czy mam kupować czy nie.
adres do zdjecia z półosią z usa:
http://www.empius.com/images/driveaxles/80-3951.html
numer czesci to MZ-2307
Dane mojego autka: Mazda m3i 2007, sedan, 2.0, 150hp, automatyczna skrzynia 4 biegi. Slyszałem ze ma to znaczenie dla osi, czy auto ma ABS czy nie, otoz teoretycznie moje powinno miec, ale ja juz sam swojej Madzi nie jestem pewien...
Bardzo proszę o pomoc
!
ps. Jako ze to moj pierwszy post, przepraszam za ewentualne naruszenia regulaminu.
Alan
chcę kupić nową lewa półoś do mojej Madzi, ale jak wszyscy wiemy jest to spory wydatek. Auto najprwadopodobniej straciło kiedys koło w usa, i wydaje mi się, że naprawiający wsadził starą półoś, która de facto jest krzywa. teraz po 35000 km objawiło się to skrzeczeniem, gdzies w okolicy przegubu (przy kole) (raz na obrot kola, obojetnie czy jazda do przodu czy w lewo czy w prawo). Domyślam się że to przegób właśnie, który musi walczyć z krzywą osią. W aucie wymienione są tarcze, klocki, i lozysko, wiec chyba nic innego tam nie może skrzypieć (tych jestem pewien), a i mechanior uznał ze to właśnie tam w przegubie chrupie.
dzwonilem i pisalem do dealerow mazdy w polsce i cena takiej oski to prawie 2000 pln, ale znalazlem cos w usa co kosztuje 4x mniej, sprzedawca jest pewny ze bedzie pasować (prowadzi sklep z osiami do wszystkich aut). – dlatego jestem tutaj, chce żebyście ocenili tą część i dali mi znak czy mam kupować czy nie.
adres do zdjecia z półosią z usa:
http://www.empius.com/images/driveaxles/80-3951.html
numer czesci to MZ-2307
Dane mojego autka: Mazda m3i 2007, sedan, 2.0, 150hp, automatyczna skrzynia 4 biegi. Slyszałem ze ma to znaczenie dla osi, czy auto ma ABS czy nie, otoz teoretycznie moje powinno miec, ale ja juz sam swojej Madzi nie jestem pewien...
Bardzo proszę o pomoc

ps. Jako ze to moj pierwszy post, przepraszam za ewentualne naruszenia regulaminu.
Alan
- Od: 9 lis 2011, 13:39
- Posty: 6
- Skąd: Frankfurt
- Auto: Mazda M3i 2007 usa
Witam
Z tego co piszesz nie jesteś Ty ani Twój mechanik pewien czy półoś jest krzywa.
Ja na Twoim miejscu przed zakupem nowej zrobił bym:
1. Wymontował koło, przykręcił tarczę do piasty i obserwował zachowanie się tarczy-czy nie ma bicia.
Jeśli ok to.
2. Wymontował półoś i rozebrał ją.
3. Sprawdził bicie półosi-ale bez przegubów.
Wtedy wyjdzie co jest krzywe
Z tego co piszesz nie jesteś Ty ani Twój mechanik pewien czy półoś jest krzywa.
Ja na Twoim miejscu przed zakupem nowej zrobił bym:
1. Wymontował koło, przykręcił tarczę do piasty i obserwował zachowanie się tarczy-czy nie ma bicia.
Jeśli ok to.
2. Wymontował półoś i rozebrał ją.
3. Sprawdził bicie półosi-ale bez przegubów.
Wtedy wyjdzie co jest krzywe
- Od: 3 lis 2011, 23:32
- Posty: 9
dzieki, ale gdy auto jest w gorze i kreci sie kolem to widac jak ten caly walek do polosi zmienia pozycje tak o 0,5 cm w lewo i prawo, wiec chyba ten walek jest krzywy... czyli poloś. Chodzi mi o to, czy ktos moze powiedzieć czy ta czesc, do ktorej link podalem pasuje do mojego auta.... Ktoś to przeciez musi wiedziec:) (chodzi o ilosc tych rowkow na koncach oski, po ang splines)
- Od: 9 lis 2011, 13:39
- Posty: 6
- Skąd: Frankfurt
- Auto: Mazda M3i 2007 usa
ciamajda1969 napisał(a):Witam
Z tego co piszesz nie jesteś Ty ani Twój mechanik pewien czy półoś jest krzywa.
Ja na Twoim miejscu przed zakupem nowej zrobił bym:
1. Wymontował koło, przykręcił tarczę do piasty i obserwował zachowanie się tarczy-czy nie ma bicia.
Jeśli ok to.
2. Wymontował półoś i rozebrał ją.
3. Sprawdził bicie półosi-ale bez przegubów.
Wtedy wyjdzie co jest krzywe
1. czym przykrecic tarcze do piast ?
2. czy do trojek mozna kupowac same przeguby, bez kompletnej polosi ?
- Od: 9 lis 2011, 13:39
- Posty: 6
- Skąd: Frankfurt
- Auto: Mazda M3i 2007 usa
Zapytam jutro na warsztacie i dokładnie Ci odpowiem
- Od: 3 lis 2011, 23:32
- Posty: 9
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości