Czujnik niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cbr » 31 paź 2011, 14:45

Zainspirowany tym, że w M6 udało się chłopakom dołożyć ten czujnik postanowiłem poszukać problemu dlaczego u nas tego nie ma.
Przeszukałem katalogi i znalazłem oznaczenie 76-673, część wg. katalogów nosi nazwę BP4K-67-488. Dzwoniłem właśnie do ASO i potwierdzili moje przypuszczenia i jest to właśnie poszukiwany "Czujnik niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy". Po rozmowie dowiedziałem się, że była to tylko opcja w wyposażeniu, że lampka w zegarach na 99% jest tylko się nie aktywuje bez tego czujnika. A do pomiaru poziomu służyć ma nam ta rurka w korku.

Obrazek

Cena która sobie zażyczyli to 257,52 NETTO. Poszukałem trochę w internecie i ceny oscylują miedzy 250 a 400zl za tą część. Wygląda on tak zdjęcie znalezione na jakiejś szwedzkiej aukcji z rozbitka, cena tam wynosi 250SEK.

Obrazek

No i teraz pytanie do was czy ktoś zastanawiał się jak rozwiązać problem braku lampki, może znalazł jakiś zamiennik albo z innej marki pasujący do naszych samochodów bo płacić ~300zl za lampkę to troszkę za wiele moim zdaniem.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez marcin255 » 31 paź 2011, 15:04

a i jeszcze czy twój zbiornik na płyn ma miejsce na ten czujnik ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez cbr » 31 paź 2011, 15:17

Z tego co zauważyłem po schematach to każdy zbiornik ma miejsce na czujnik, jedynie są otwory na niego zaślepione. Pewności w 100% nie mam. Ale jeżeli podałem VIN dla Pana w ASO i potwierdził moje przypuszczenia wg. schematu który mu się zapewne otworzy do tego numeru to jest tak jak sądzę.

Edit:
Obrazek
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez fixerq » 31 paź 2011, 15:36

A ja miałem ten czujnik w swojej :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 31 paź 2011, 15:59

hmm, na płynie chłodzącym powinna być masa, więc może lepiej czujnik zrobić zupełnie od podstaw i podpiąć pod jakąś diodę <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Tolek » 31 paź 2011, 16:03

Już kiedyś tu poruszałem podobny temat: viewtopic.php?f=114&t=64045
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez POLI-FB » 31 paź 2011, 21:19

Może ten będzie pasował

http://allegro.pl/czujnik-poziomu-plynu ... 84596.html

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez cbr » 31 paź 2011, 23:21

W wolnej chwili zdemontuje zbiornik i obejrzę go dokładnie, jednak może to za szybko nie nastąpić <glupek2> wpadł mi inny pomysł do głowy w domowych warunkach zrobienie czegoś takiego, pozostanie kwestia czy jest ta kostka przy zbiorniczku i jak podać sygnał zęby się zaświeciło :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Nuno » 1 lis 2011, 10:38

hmm Nawet był nie pomyślał, że posiadanie czujnika spryskiwaczy w mazdzie 3 może nie być standardem.
Ja osobiście posiadam, a świecąca często kontrolka nie pozwala mi o sobie zapomnieć :)
W przypadku posiadania ksenonów mimo sporej wielkosci zbiornika, niesamowicie ubywa płynu. Praktycznie przy każdym dłuższym spryskaniu szyb zraszane są również klosze przednim lamp, a w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych, przynajmniej raz w miesiącu trzeba uzupełnić płyn.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez tradeitdamn » 1 lis 2011, 11:26

no bo czujnik poziomu płynu jest standardem (i do tego jest obowiązkowy) ale tylko w autach w wersji z ksenonami. to wynika z jakiejś regulacji prawnej żeby dało się myć reflektory.

w wersjach m3 bez zenonów próżno szukać tego bo jest to "niepotrzebne". mi tym bardziej jest to zbędne – za 300zł kupie pewnie z 200 litrów letniego płynu do spryskiwacza albo ze 100 litrów zimowego. biorąc pod uwagę fakt iż tego lata udało mi się zużyć połowę banki 5l (a zimą pójdzie pewnie więcej bo sól i syf) to nie podejrzewam żebym za mojej kadencji w tym aucie zużył tyle płynu. ten extra czujnik to pieniądze wyrzucone w błoto imo. lepiej wydac na benzyne i przejezdzic :P
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez cbr » 1 lis 2011, 18:25

Ja też nie zamierzam płacić tyle za czujnik, będzie trzeba inaczej to wymyślić, szkoda tylko, ze nie ma czasu teraz na nic.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323