Prawidłowe obroty biegu jałowego
masz czas bo nie wiem kiedy bede zjezdzal wiec spoko dam znac wczesniej
a swoja droga taki miales kaprys zeby za to wszystko sie zabrac? mi pewnie by sie nie chcialo a dwa ze umiejetnosci w sumie zadnych 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
wskazowka obrotonierza czesto wskakuje do poziomu 1700obt i spada na 1500 no i sie tak trzyma az sie nagrzeje czyli ok. Jakis czas temu odpalam na zimnym auto i wskazowka obrotonierza wskoczyla az na 2000obr i spadla na 1500 znow.
A jednak coś jest na rzeczy. Ostatnio wyczyściłem u siebie przepływomierz, o efektach można poczytać tutaj, nie chce mi się powtarzać
viewtopic.php?f=125&t=106636
Po tej operacji zauważyłem, że po dłuższym postoju (np. tak jak teraz, czyli auto stało od wczoraj od 15tej do 7 rano dzisiaj), przy temperaturze zewnętrznej ok. 2 st., po odpaleniu obroty wzrosły minimalnie powyżej 1500, a następnie szybciutko opadły do 1500 i na tym pułapie się zatrzymały, czyli wszystko OK (jest lepiej niż było). Mieczyslawie, jednak miałeś rację, coś u mnie było nie tak, teraz już wiem co
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
aha no widzisz, czyli winny moze byc tez przeplywomierz. ja go wymienialem w tamtym roku na uzywke, widdac jest zabrudzona aczkolwiek nie mam takich problemow jak Ty miales z przyspieszaniem. U mnie reaguje na pedal gazu jak nalezy a znajomy mechanik raz sie zdziwil ze idzie zwawo a ma raptem 90kucy.
Ciesze sie ze mialem racje
i ze wreszcie auto chodzi tak jak chciales
jakbys mogl jeszcze napisac jak dokladnie wyczysciles ta przeplywke w tamtym temacie
, tutaj tez mozesz napisac zreszta
ctrl c i ctrl v i po sprawie 
Ciesze sie ze mialem racje

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
to ja powroce do tematu. dzis wyczyscilem przepustnice, zalozylem nowa uszczelke i pol dnia bawilem sie śrubkami na zaworze iac i by pass'em. po odpaleniu na cieplym silniku niby ok kreska poniezej 1000, przy jezdzie juz nie jest tak pieknie. podczas jazdy np 80 km/h i wyrzucajac na luz obroty wskakuja na jakies 1500 i tak sie caly czas trzymaja, czasam jest to 2000 (nie ma reguly). nie wiem co robic dalej.
srubka py pass odpowiada za co jakby ktos mogl wytlumaczyc bo nie wiem czy ruszac teraz srubke czy iac?
dodam jeszcze ze by pass regulowalem na odlaczonym zaworku iac i nawet przy zakreceniu do konca silnik pracowal i utrzymywal obroty ok 750. po podlaczeniu iac raz wzrastaly a raz byly takie same, po delikatnej poprawce na obciazeniu (klima radio swiatla itp) obroty na postoju utrzymuja sie prawie stabilnie ~750. zastanawia mnie ta anomalia podczas jazdy.
moze ktos cos doradzi bede wdzieczy
pozdrawiam
srubka py pass odpowiada za co jakby ktos mogl wytlumaczyc bo nie wiem czy ruszac teraz srubke czy iac?
dodam jeszcze ze by pass regulowalem na odlaczonym zaworku iac i nawet przy zakreceniu do konca silnik pracowal i utrzymywal obroty ok 750. po podlaczeniu iac raz wzrastaly a raz byly takie same, po delikatnej poprawce na obciazeniu (klima radio swiatla itp) obroty na postoju utrzymuja sie prawie stabilnie ~750. zastanawia mnie ta anomalia podczas jazdy.
moze ktos cos doradzi bede wdzieczy
pozdrawiam
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Może po prostu kres jest silniczka krokowego? U mnie obroty tez falują ale nie tak jak u Ciebie, gdy moja Madzia się zaczyna rozgrzewać i wrzucam luz to obroty czasem spadają prawie do 0. Prawie bo nie zawsze, co dziwne gdy auto się już dobrze rozgrzeje problem znika, aczkolwiek obroty delikatnie faluja w rejonach 650-800obr coś w ten deseń. Byłem na regulacji, wymieniałem też uszczelki kolektorów ssących dolotowych itd, jako że nie były wymieniane czułem czasem jakby chwilowy spadek mocy przy wciskaniu gazu (jakby lewe powietrze łapało przez chwile) postanowiłem wymienić. Niestety problem nie ustąpił i sugerowano mi że może być to problem z silniczkiem krokowym. Na kompie nie byłem, choć nie wiem czy otrzymałbym jednoznaczną odpowiedź po zbadaniu komputerka.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
jeszcze takie pytanko.
regulowac obroty powinno sie na paliwie czy na gazie?bo jak ustawie ok na benzynie i przelacze na gaz to na chwile skacza do gory i tak sie utrzymuja pare sekund i pozniej opadaja ponize 1000.
wszystko fajnie tylko ze na gazie dosc duzo czasu zajmuje wskazowce aby opadla do prawidlowych obrotow?
a moze trzeba jechac na regulacje gazu?
prosz eo podpowiedzi
regulowac obroty powinno sie na paliwie czy na gazie?bo jak ustawie ok na benzynie i przelacze na gaz to na chwile skacza do gory i tak sie utrzymuja pare sekund i pozniej opadaja ponize 1000.
wszystko fajnie tylko ze na gazie dosc duzo czasu zajmuje wskazowce aby opadla do prawidlowych obrotow?
a moze trzeba jechac na regulacje gazu?
prosz eo podpowiedzi
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Baku86 napisał(a):jeszcze takie pytanko.
regulowac obroty powinno sie na paliwie czy na gazie?bo
Zawsze na PB. Dopiero dobrze pracujący silnik na benzynie można regulować u gazownika jak po przełączeniu na LPG coś nie gra.
szerokości
grzech
grzech
odgrzebe troszke temat.
dzis po calym dniu walki o wymiane uszczelki pod kolektorem ssacym wynik 1:0 dla mnie ;–) po zlozeniu obroty rowne i na PB i na LPG jedyne co mnie zastanawia to jak gleboko powinna byc wkrecona śrubka regulujaca wychylenie przepustnicy (na imbusa i nakretke 8) wczesniej jak nie chcialo dzialac po czyszczeniu samej przepustnicy to pokrecilem wszystkim srubkami i nie wiem czy teraz trzeba to jakos ustawic
wiem z manuala ze rezystancja powinna byc miedzy 7,7-9,3 ohma tylko nie wiem jak to sprawdzic (tps'a nie ruszalem jedynie by pass, srubke iac i ta od linki gazu ) moglby ktos to przyblizyc... jeszcze mnie zastanawia czy jak mam w tym momencie cos zle ustawione tymi srubkami (podczas jazdy wszystko ok) to czy silnik dostaje po

dzis po calym dniu walki o wymiane uszczelki pod kolektorem ssacym wynik 1:0 dla mnie ;–) po zlozeniu obroty rowne i na PB i na LPG jedyne co mnie zastanawia to jak gleboko powinna byc wkrecona śrubka regulujaca wychylenie przepustnicy (na imbusa i nakretke 8) wczesniej jak nie chcialo dzialac po czyszczeniu samej przepustnicy to pokrecilem wszystkim srubkami i nie wiem czy teraz trzeba to jakos ustawic

wiem z manuala ze rezystancja powinna byc miedzy 7,7-9,3 ohma tylko nie wiem jak to sprawdzic (tps'a nie ruszalem jedynie by pass, srubke iac i ta od linki gazu ) moglby ktos to przyblizyc... jeszcze mnie zastanawia czy jak mam w tym momencie cos zle ustawione tymi srubkami (podczas jazdy wszystko ok) to czy silnik dostaje po

- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
tadziomaru1 napisał(a):4. wymiana oringa pod zaworem IAC (to dość dużo poprawiło)
jak poznać rozmiar tego oringu bez rozbierania? Bo aby go zakupić muszę przejechać sporo km.
626 GF bezyna 2.0 115km z 2000r.
thx
- Od: 30 kwi 2009, 23:05
- Posty: 89
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V '00
Chciałem sobie wyregulować wolne obroty. Wyczytałem, że trzeba zewrzeć styki GND i TEN i dopiero wtedy kręcić śrubą (no fakt, samo kręcenie nie daje żadnych efektów). Ale mam problem, nie mam u siebie styku TEN, dziurka jest, ale nie ma w środku blaszki jak w innych dziurkach
Macie jakieś pomysły co z tym teraz zrobić? Zewrzeć co innego?
Dla ułatwienia wkleję zdjęcie wtyczki z neta, jakby to miało w czymś pomóc


Macie jakieś pomysły co z tym teraz zrobić? Zewrzeć co innego?
Dla ułatwienia wkleję zdjęcie wtyczki z neta, jakby to miało w czymś pomóc

-
Szony
Gdzie to wyczytałeś o zwieraniu pinów w naszych modelach? Wskaż miejsce to zgłosimy do moderacji o błędzie.
U nas regulacje wykonuje się bezpośrednio.
U nas regulacje wykonuje się bezpośrednio.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Bezpośrednio czyli bez żadnego kombinowania? Jeśli tak, to chyba robię coś źle, bo jak kręcę tą śrubą prze przepustnicy, to nie ma żadnych efektów. To taka śruba na imbusa, nie?
-
Szony
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam. Przejrzalem watek i widze ze sporo osob ma podobny problem. Czy poprawne jest zachowanie auta w taki sposob ze jak hamuje i wrzuce luz to obroty spadaja na 1100 a natepnie do 750. To wydaje mi sie troche dziwne i zrobilo sie to po regulacji mechanika. Wczesniej mialem obroty na rozgrzanym silniku ok 500 stad koniecznosc regulacji. Zauwazylem tez ze auto wczesniej pracowalo cichutko, teraz wystepuja drgania w kabinie mimo ze.obroty wieksze. Dodatkowo hamujac na biegu auto schodzi z predkosci bardzo powoli. Przed regulacja znacznie szybciej sie to odbywalo. Powiedzcie mi czy nalezy cos zmieniac w konfiguracji, czy teraz jest prawidlowo i nalezy sie przyzwyczaic??? Mam mazde 626 GF 2000 r tylko benzynke. Pozdrawiam
Laki88 napisał(a): czy teraz jest prawidlowo i nalezy sie przyzwyczaic
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6