Niezlokalizowane wycieki oleju

Postprzez iwi » 25 paź 2011, 15:59

Witajcie.
Mam taki problem z moją M5, że kapie spod silnika olej
Problem w tym, że nikt nie wie skąd.
Na pierwszy rzut zajrzałem do mechanika najbliższego. Trzymał samochód cały dzień i stwierdził, że to wyciek spod głowicy.
Pojechałem do serwisu Mazdy no i potrzymali samochód jeden dzień i stwierdzili, że być może spod głowicy, ale nie są pewni i oddali nic nie robiąc z informacją, żebym poczekał aż się zwiększy wyciek, żeby precyzyjnie określić skąd są wycieki.
Wczoraj pojechałem do następnego mechanika (zakładałem DEFA) no i on stwierdził, że są 2 wycieki
– spod jakiś uszczelniaczy i olej wali na pasek rozrządu
– spod skrzyni biegów i olej wali na sprzęgło.
Problem w tym, że nie za bardzo mi się chce wierzyć, żeby przy zakładaniu DEFA stwierdził takie usterki.
Nie wiem – może się mylę – ale żeby stwierdzić wyciek oleju na sprzęgło to trzeba rozkręcić pół silnika, a żeby stwierdzić mokry pasek rozrządu też trzeba odkręcić dekiel, a on nic takiego nie robił.
Z drugiej strony może mieć rację i zapłacę 700zł za usunięcie usterek a tamci chcieli po 5000zł za głowicę
Macie jakieś pomysły, albo ktoś z czytających jest mechanikiem i mógłby coś doradzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez atommy78 » 26 paź 2011, 07:51

U mnie był zalany spód silnika i po odkręceniu osłony okazało się że to uszczelniacz półosi, czyli był to olej ze skrzyni biegów. Poznasz po kolorze tego co si skapnie na ziemię – u mnie kolor oleju był pomarańczowy. Koszt uszczelniacza to kilkadziesiąt złotych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez uszatos » 26 paź 2011, 10:49

U mnie też był wyciek (szkoda że nie widzieliście mechanika który zdejmował osłonę cały olej wziął na "siebie" <lol> )– po wyczyszczeniu silnika i 2 dniach w celu stwierdzenia skąd wycieka stwierdzili, "że nie wiadomo ,że prawdopodobnie uszczelniacze rozrządu... ", przy wymianie rozrządu okazało się ,że to było to..
pozdrawiam
uszatos
 

Postprzez iwi » 26 paź 2011, 13:54

Problem w tym, że 3 miesiące temu wymieniałem rozrząd. Potem 2 tygodnie później była uszczelniana misa olejowa i patrzyli się na rozrząd i nie widzieli nic złego.
Ale nic – spróbuję zacząć od uszczelnienia wałków rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy