Wymiana uszczelki pod głowicą.

Postprzez PT323F » 10 lip 2004, 16:59

Witam

Od jakiegoś czasu mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i jeżdze sobie po mechanikach i rozmawiam ile by to kosztowało i co trzeba wymienić itd.
Dzisiaj właśnie odbyłem taką rozmowę (w trójmieście) Pan mechanik bez oglądania silnika ! zaproponował mi remont kapitalny za 2200.
Przypomina mi się od razu taki program usterka na TVN jak to hydraulik miał sprawdzić bolier którego jedyną wadą bylo to ze był zle podłączony. Jego opinia brzmiała że bolier jest za mały i trzeba kupic nowy wiekszy bo nigdy z niego nie bedzie leciała dostateczna ilość ciepłej wody. I co udał się po nowy przyniósł zamontował i ups.... okazało się ze jest taki sam jak stary.

Płęta: Postanowiłem mimo dalekiej drogi udać się do Jaksy co jak co ale p.... i n..... do silnika nie dopuszcze !

Pozdrawiam serdecznie.
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez Jaksa » 10 lip 2004, 17:08

heh...A może masz wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworowej lub uszczelniaczami na rozrzadzie co? Czy ktos (odpowiedni ) weryfikowal ? Często tak jest,gość dzwoni ,umawia się na uszczelkę pod glowicą ,wpada a tam hehe uszczelka dekla zaworowego.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Koleś » 10 lip 2004, 17:30

No własnie ja tak miałem
Choc niebyłem do konca pewny czy to głowica
No i Jaksa mnie wyleczył i tylko uszczelniacze przy rozrzadzie i aparacie zapłonowym:–)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez PT323F » 10 lip 2004, 18:16

Wiesz cie mi bardzo chciałbym aby to była uszczelka pod pokrywą zaworów.
Na 99% uszczelka głowicy. Na górze jest sucho (głowica).
Zresztą planuje tak żę jak będe jechał z Gdyni przez Wa-we to przedzwonie i umówie się tylko na przejrzenie i upewnimy się.

A przy okazji spytam się o taką sprawe. Mam gaźnik (co sobie bardzo chwale). Obroty jak puszczam gaz to się zatrzymują przy około 1500 i spadają po jakimś czasie. Wiem że jest to normalny objaw i tak to ma działać ale mi to obroty zostają na dłużej. Co to może być jakiś silnik krokowy ?

Pozdrawiam
Adam
Adam_pt_323f_bg_b6_16V_Gaźnik
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2004, 21:49
Posty: 38
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: 323 F 92r B6 16V BG Gaźnik

Postprzez Jaksa » 10 lip 2004, 20:38

Wiem że jest to normalny objaw i tak to ma działać ale mi to obroty zostają na dłużej. Co to może być jakiś silnik krokowy ?
haha...stary numer ludzi którzy nie mają pojęcia na temat gaznika a kręcą wszystkimi srubkami.. Jak to jest to o czym mysle to naprawa potrwa 3min.W gazniku brak takowej częsci jak silnik krokowy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dzikuss » 6 sie 2006, 00:55

Ja mam wyciek z prawej strony silnika. ścieka olej troszke po skrzyni biegów. Czy to pod głowica uszczelka czy racze cos innego? CO mam sprawdzić zeby by to usunąć. Pokrywa zoworów jest na dole sucha wiec uszczleka pod klawiatura raczej nie. Gdzie tam moze jeszcze lecieć?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez tomekrvf » 6 sie 2006, 00:58

dziki, twój problem skończy się po wymianie oringu na aparacie zapłonowym
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 6 sie 2006, 01:04

tomekrvf napisał(a):po wymianie oringu na aparacie zapłonowym
Jak zwykle Tomeczku masz rację.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez pinky » 6 sie 2006, 08:38

Jaksa mój mechanior jest teraz na urlopie i mam podobny problem tylko tyle że olej znika z płynem chłodniczym ( w chłodnicy są tłuste oczka), czy jest możliwość podjechać w poniedziałek na obdukcje wzrokową i ile by kosztowala obdukcja?
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukano » 7 sty 2009, 10:23

Tematów na temat wymiany uszczelki chyba ze 20 znalazłem ;)
W większości pierdzielenie o pierdołach. A napiszcie mi na ile ustawić klucz dynamometryczny do jej dokręcenia ;) mazda 323 f BG B6 1993 rok.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez qbass » 7 sty 2009, 12:06

30-60-90Nm
Dokrecasz w trzech fazach.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Lukano » 8 sty 2009, 10:09

qbass napisał(a):30-60-90Nm
Dokrecasz w trzech fazach.

dzięki. Kurcze trochę zły temat znalazłem chodziło mi o uszczelkę dekla głowicy(POKRYWY ZAWORÓW), nie głowicy <glupek2>
Teraz doczytałem, że sie walnąłem. Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcać?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez damian » 8 sty 2009, 10:19

z wyczuciem Lukano, z wyczuciem. :P tak zeby gwintu nie zerwac, zeby sruby nie urwac i zeby pokrywa nie pekla
EDIT: i najlepiej malą grzechotka, bo kiedys jak dokrecalem duza, to wydawalo mi sie ze jest lekko, a srube urwalem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 8 sty 2009, 15:31

Pokrywe głowicy dokręcamy momentem 5 do 9Nm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 9 sty 2009, 23:38

damiaaans napisał(a):z wyczuciem Lukano, z wyczuciem

heh najlepiej ;)
damiaaans napisał(a):najlepiej malą grzechotka, bo kiedys jak dokrecalem duza, to wydawalo mi sie ze jest lekko, a srube urwalem ysz

I dlatego pytam ;) Klucz dynamometryczny w łapkę i mam z bańki ;)
Jacek176 napisał(a):Pokrywe głowicy dokręcamy momentem 5 do 9Nm

Dziękuję bardzo :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez xsiasia » 25 paź 2011, 11:45

Witam, mam zamiar zabierać sie za wymiene uszczelki pod głowicą. Silnik 1.6 na gaźniku 16 valve + LPG

Powód: <co?>
Gotowało mi wode. płukanie układu nie pomogło. termostat niby OK. bo wentylator się zalącza.
Silnik mi teraz nie chce odpalic, wcześniej nie raz łapał, ale po dodaniu gazu muliło go, dusił się i gasł. jakby dostawał lewe powietrze, myśle że to może być wina uszczelki. Mógłby mnie ktoś pokierować od czego zacząć co będzie mi potrzebne itp. Napewno mi to pomoże ;) dzieki z góry za pomoc.
Mazda 323f 1.6 8v Not LPG (red) 90r
Mazda 323f 1.6 8v LPG (red) 91r
Mazda 323f 1.6 16v LPG alu 15 (red) 91r
BMW E36 1.8 LPG alu 15 (bord) 92r
Mazda 323f 1.6 16v LPG Gaźnik (red) 92r
Nexia 1.5 DOHC LPG 96r
Honda CRX 1.6 d16a9 (black) 90r
BMW e36 coupe 1.8 is NOT LPG (green) 95r (Aktualnie)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:06
Posty: 40
Skąd: Rzeszów ?
Auto: Mazda 323f 1.6 gaźnik+ LPG
kolor czerwony
Alu 13"

Postprzez xsiasia » 25 paź 2011, 15:25

Myśle ze bardziej bedzie sie opłacał zrobić swapa. z gaźnika na wtrysk. jest jakis problem z tym . mowa o komputerze itp ?
Mazda 323f 1.6 8v Not LPG (red) 90r
Mazda 323f 1.6 8v LPG (red) 91r
Mazda 323f 1.6 16v LPG alu 15 (red) 91r
BMW E36 1.8 LPG alu 15 (bord) 92r
Mazda 323f 1.6 16v LPG Gaźnik (red) 92r
Nexia 1.5 DOHC LPG 96r
Honda CRX 1.6 d16a9 (black) 90r
BMW e36 coupe 1.8 is NOT LPG (green) 95r (Aktualnie)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:06
Posty: 40
Skąd: Rzeszów ?
Auto: Mazda 323f 1.6 gaźnik+ LPG
kolor czerwony
Alu 13"

Postprzez pawcio1017 » 25 paź 2011, 16:40

xsiasia napisał(a):Mógłby mnie ktoś pokierować od czego zacząć co będzie mi potrzebne itp. Napewno mi to pomoże ;) dzieki z góry za pomoc.


Co do cześci które będą Ci potrzebne to na pewno:

-uszczelka pod głowicę,
-uszczelka pokrywy zaworów,
–"szpilki" głowicy (są dwie szkoły – można założyć stare, ja bym polecał jednak załozyć nowe)
-usługa planowania i sprawdzania głowicy pod względem ewenualnych pęknięć,

Inna sprawa że ja majac zdjetą głowicę odrazu bym robił zawory i wszystko co z nimi związane. Przy okazji możesz zrobić próbę olejową – bedzie wiadomo jak tam pierścionki trzymają.

Co do swapa – z gaźnika na wtrysk to już nie będzie taka łatwa sprawa bo wiązka elektryczna będzie inna...

Co do powodu samej awarii (jeżeli to rzeczywiście uszczelka pod głowicą) to nie masz przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki LPG? Często wówczas sie dzieją takie rzeczy właśnie... <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez xsiasia » 25 paź 2011, 17:24

no to się bedę musiał wziąść za robote... jeżeli chodzi o uszczelki to kupie napewno oryginalne..
ni i tak jak mówisz zawory,pierscienie tez sprawdze . jak juz robic to dobrze..
gaz pojade wyrególować jak zrobie silnik ;/
sprawdzałem przed chwila, i na świecach jest woda ;/
Mazda 323f 1.6 8v Not LPG (red) 90r
Mazda 323f 1.6 8v LPG (red) 91r
Mazda 323f 1.6 16v LPG alu 15 (red) 91r
BMW E36 1.8 LPG alu 15 (bord) 92r
Mazda 323f 1.6 16v LPG Gaźnik (red) 92r
Nexia 1.5 DOHC LPG 96r
Honda CRX 1.6 d16a9 (black) 90r
BMW e36 coupe 1.8 is NOT LPG (green) 95r (Aktualnie)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:06
Posty: 40
Skąd: Rzeszów ?
Auto: Mazda 323f 1.6 gaźnik+ LPG
kolor czerwony
Alu 13"

Postprzez pawcio1017 » 25 paź 2011, 17:28

W których miejscach na świecach dokładniej? Na elektrodach bezpośrednio czy np. na gwintach?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323