Wydech przelotowy, sonda lambda a spalanie...

Postprzez pawcio1017 » 22 paź 2011, 14:35

Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale umieścić ten temat. Dotyczy on wszystkich samochodów a raczej do tuningu ja takich rzeczy nie zaliczam... A więc przechodząc do sedna:

Czy wydech przelotowy może mieć wpływ na zakłócenia pracy sondy lambda (niepoprawny pomiar) i zawyżanie dawki paliwa przez co występuje zwiększone spalanie?

Otóż ile osób bym nie pytał to każdy twierdzi inaczej i sam już zgłupiałem co sądzić na ten temat. Jakie są wasze teorie? <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Lulka » 22 paź 2011, 16:10

przenosze do tuningu sekcja "Mechaniczny" Panowie powinni znać się na takich sprawach :) jeśli się pomyliłam proszę pomóc koledze :) trafić do odpowiedniego działu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2008, 01:19
Posty: 2749
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ B3 '98
Mazda mx5 NB FL '02

Postprzez KoKo » 24 paź 2011, 16:59

Oczywiście że może mieć, ale tylko w przypadku gdy np autko posiada dwie sondy lambda. I druga jest np za katalizatorem. Wtedy jeśli go wytniesz/wstawisz strumiennice, prostą rurę lub cokolwiek innego bedzie miało to wpływ na odczyty i moze taka sona troche "głupieć". W przypadku mazdy 323 BG sonda jest tuż za kolektorem wydechowym, wiec "nie ma ona pojęcia" o ingerencji w układy wydechowy poniżej jej lini gdyż skład mieszanki odczytuje zaraz po wylocie spalin z kolektora. To co sie dzieje z nimi dalej dla sondy nie ma juz wiekszego znaczenia.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez pawcio1017 » 24 paź 2011, 18:52

No tak, ale czy przelotowy wydech nie sprawia że spaliny wydobywają się szybciej bo nie mają żadnych oporów i przez to sonda "nie nadąża "zczytywać poprawnie?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez KoKo » 25 paź 2011, 16:10

Wątpie. Najpierw zacznijmy od tego co znaczy zwiększone spalanie wg twórcy tematu
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez pawcio1017 » 25 paź 2011, 16:17

Nie podaje tutaj konkretnego przypadku i konkretnych danych. Założyłem temat z czystej ciekawości i chęci dyskusji gdyż znam bardzo różne rozbieżne opinie a jednak może ktoś powie konkretnie jak to jest i bedzie to potrafił uzasadnić <oczko> Błędy pomiaru sondy tłumaczono mi dotychczas właśnie szybszym przelotem spalin i tym, że sonda wówczas "nie nadąża" dokonywać pomiaru na określonej ilości spalin a co za tym idzie daje sygnał do ECU że można dawać więcej paliwa na wtryski na podstawie tych pomiarów... Z tego miałoby wynikać zwiększone spalanie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez onyx » 25 paź 2011, 19:05

To nie jest kwestia prędkości spalin tylko zawartości tlenu w spalinach – to mierzy sonda lambda, a właściwie stosunek tlenu do paliwa. Rozróżniamy ponadto 2 rodzaje sond – regulacyjne i diagnostyczne (obie działają na tej samej zasadzie ale pełnią inną funkcję). ECU kontroluje stan funkcjonowanie katalizatora na zasadzie komparatora – porównuje napięcie na sondzie przed (regulacyjna) i za katalizatorem (diagnostyczna). Jeżeli nie widzi różnicy wywala check'a – przypadek wycięcia katalizatora, bądź wykruszenia się wkładu ceramicznego, stopienia metalowego. Ominąć ten stan rzeczy można poprzez częściowe odseparowanie sondy od strugi spalin – wspawanie rurki z flansza w poprzek wydechu i umieszczenie tam sondy. Drugą metodą jest usunięcie z ECU drugiej sondy.
Sondy dobierane są z dużą tolerancją przy budowie układów wydechowych, jak również poziomy napięć sygnalizujące odpowiednie stany. Stąd też zmiana średnicy wydechu lub jego przepustowości ma niewielki wpływ na ich poprawne funkcjonowanie. Drugą sprawą jest fakt, że większość aut wyposażana jest w sondy wąskopasmowe – wpływające tylko na spalanie przy niskich obrotach silnika (do ok. 2800-3000obr./min). Symptomy, o których piszesz bardziej wskazują na brak "dobrej" masy na sondzie lub też uszkodzenie obwodu grzałki – niektóre sondy są w nie wyposażone.

Co do samej budowy i działania odsyłam tu: ----> http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje