[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Andrzejw » 17 paź 2011, 10:53

sylwo napisał(a):Z jakich powodów może zapalać się kontrolka hamulców (tj. ta czerwona z wykrzyknikiem) <co?>


klocki się kończą – dlatego ubywa płynu – nie dolewaj płynu, tylko zmień klocki :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez sylwo » 17 paź 2011, 10:59

lukkil napisał(a):za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku :)

Właśnie niby poziom płynu w normie jest chociaż blisko dolnej kreski – doleję zobaczymy.

Andrzejw napisał(a):klocki się kończą – dlatego ubywa płynu – nie dolewaj płynu, tylko zmień klocki :)

Klocki mają 4 miesiące około... tarcze też. Poza tym klocki nie mają czujników.
Może rzeczywiście ubyło płynu troszkę ale wątpię żeby przez zaciski ponieważ wymieniłem również tłoczki na ori.

Żarówki świecą normalnie więc to też raczej nie powód.


Jakieś jeszcze pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez deejay27 » 17 paź 2011, 11:22

Dolej płynu,zapewne zapala Ci się na zakrętach lub z gorki,przez to ze jest go bliżej minimum niz maximum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Ozzy » 17 paź 2011, 22:39

Jeżeli kontrolki zapalają się, gdy tylko wciśniesz pedał hamulca(nawet lekko),a gasną gdy tylko puścisz hamulec to proponuje sprawdzić żarówki stopu może któraś jest zjarania. Napisałem kontrolki bo zapalały mi się dwie czerwone z jedna wykrzyknikiem ,a druga nie pamiętam z czym. Jednak dwie są od hamulców.
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez pawelc » 18 paź 2011, 06:02

Tyle razy było tu wałkowane ..... ,kontrolka hamulca ta od ręcznego jest też kontrolką płynu i zapala się jak płyn trochę opadnie ,z reguły jeszcze nawet nie poniżej min ,kontrolka czerwona z symbolem świateł to kontrolka sprawdzania tylnych świateł i zapala się w przypadku zjarania żarówki czy też stopu ,czy świateł postojowych ,dlatego też zapala się jak masz uszkodzoną żarówkę stopu dopiero jak wciśniesz stop .W nowszych rocznikach nie ma modułu sprawdzania tylnych świateł -nawet na tym zaoszczędzili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sylwo » 18 paź 2011, 08:42

pawelc napisał(a):kontrolka hamulca ta od ręcznego jest też kontrolką płynu

tu się kolego mylisz ponieważ mi świeciła kontrolka z wykrzyknikiem a od ręcznego jest z literką "P".
Obrazek
Jednak dolanie płynu pomogło :) dzięki <soczek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez pawelc » 18 paź 2011, 20:28

sylwo napisał(a):tu się kolego mylisz ponieważ mi świeciła kontrolka z wykrzyknikiem a od ręcznego jest z literką "P".


Na pewno? ...
W starszych rocznikach na 100% jest tak jak piszę a w nowszym sprawdzę jutro .

sylwo napisał(a):Jednak dolanie płynu pomogło :) dzięki <soczek>


Niemożliwe ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sylwo » 18 paź 2011, 20:50

pawelc napisał(a):
sylwo napisał(a):Jednak dolanie płynu pomogło :) dzięki <soczek>


Niemożliwe ....


A jednak na to wskazują fakty: kontrolna świeciła nieprzerwanie od soboty wieczór aż do wczoraj dokładnie do momentu kiedy wlałem płyn. Przed dolaniem było około 5mm nad kreską MIN.

Są jeszcze jakieś czujniki w układzie hamulcowym (poza ABSem i Ręcznym)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 18 paź 2011, 22:34

tak, czujniki zużycia klocków :D
taka blaszka przy klockach – jak klocki się kończą to piszczą :)

może coś źle myśle ale te kontrolki z foty to napewno nie są z X6, co nie zmienia faktu że to wykrzyknik a nie kontrolka P odpowiada za ostrzeganie przed ubytkiem płynu hamulcowego. (w moim 1996 tak jest)

z tego co pamiętam to wykrzyknik świeci się też gdy jest słabe ładowanie lub jego brak – ale wtedy w duecie z kontrolka aku (no chyba że zjarana)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sylwo » 19 paź 2011, 08:08

Właśnie kiedyś kombinowałem z LEDami w "stopach": spaloną żarówkę STOP poznamy po tym, że w momencie naciśnięcia pedału hamulca zapali się kontrolka z wykrzyknikiem oraz kontrolka świateł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Andrzejw » 19 paź 2011, 09:40

a mi świeci ciągle jedna czerwona jak sie któreś swiatlo z typu przepali :) nie tylko jak wcisne stop :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez sylwo » 19 paź 2011, 10:07

Andrzejw napisał(a):a mi świeci ciągle jedna czerwona jak sie któreś swiatlo z typu przepali :) nie tylko jak wcisne stop :)


Z tyłu żarówki pozycja/stop są dwużarnikowe.
Jeśli spali się żarnik od pozycji – kontrolka będzie świecić tylko kiedy światła będą włączone. A spalony żarnik stop powinien zapalać się tylko kiedy naciskamy pedał hamulca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez kociak » 19 paź 2011, 21:09

A czy ktoś wie co potrzeba żeby przenieść tą opcje do wersji po lifcie? Bo po lifcie kontrolka od niedziałających świateł jest zastąpiona śnieżką.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez kamil6423 » 20 paź 2011, 00:32

Panowie, zastanawia mnie jak mocno twardy może być wąż ukł chłodzenia znajdujący się przy korku ( tym przy bloku silnika). U mnie po rozgrzaniu samochodu przewodów ten jest napęczniały i bardzo twardy. Ciężko mi określić ile to 0.9 bara :P A jak jest u was?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Andrzejw » 20 paź 2011, 09:57

u mnie przed wymianą termostatu był mega twardy – gdyby cos ostrzego go dotknęło to by wystrzelił – był także mega goracy – nie mozna było nawet na chwile dotknąc go ręką – po wymianie termostatu i chłodnicy wąż stał się lekko twardy i nie grozi wybuchem. :) wydaje mi się, że problem może dotyczyć zapowietrzenia układu chłodzenia połączonym z niedziałającym termostatem. Teraz nawet przy maksymalnie nagrzanym silniku jestem w stanie odkręcić korek i nic mi nie wybuchnie w twarz a wtedy – zapomnij gejzer fontanna, a wąż zwiększał swoją objętość dwukrotnie :) Nawet wentylator zaczął załączać się sporadycznie – wtedy chodził na każdym postoju :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez sebek-71 » 20 paź 2011, 10:28

Lekko napęczniały wąż to normalne,przecież jest ciśnienie w układzie.Ale jeśli jest zbyt miękki(uszkodzone wzmocnienie wew)to należy go wymienić,bo wtedy będzie mocno pęczniał,a na zimnym się zasysał.Ja tak miałem,po wymianie spokój :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez kamil6423 » 20 paź 2011, 13:30

Termostat, chłodnica, korki wymienione mam. Na gorącym silniku przewód ten jest mocno twardy i daje się tylko trochę ścisnąć. Mam nadzieję że u was też tak jest? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez DymeK » 20 paź 2011, 14:47

Tak ma byc
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez leiszman » 20 paź 2011, 21:05

koledzy cze przeguby wewnętrzne i półośki są takie same w automacie i manualu w Xedosie 6 z 93r tzn(prawa strona czyli półoś-podpora-przegub wewnętrzny--półoś-przegub zewnętrzny),(lewa przegub wewnętrzny-półoś-przegub zewnętrzny)????
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez fred35_86 » 22 paź 2011, 17:35

Witam.
Mam popękany kolektor wydechowy w x6 1,6. Czytałem na forum że można go pospawać migomaem. Co wy na to???? Ewentualnie czym to zespawać , zespoić ????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 00:32
Posty: 20
Skąd: świętokrzyskie
Auto: Mazda 6 2.2 diesel 175km 2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6