Audi A6 C6 2.0 TFSI a LPG?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mlodyMazda » 17 paź 2011, 19:23

Witam!
Szukam auta dla teścia i wybrał on właśnie Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDi DPF od roku 2005 wzwyż, ale rozważa też opcje silnika 2.0 TFSi i myśli o zgazowaniu właśnie tego motorka.Czy ktoś, może spotkał się już ze zgazowanym modelem i zna opinie na jego temat?jak toto chodzi :P Na forum Audi zdania są mocno podzielone, ale szukam wszystkich opinii ,żeby mu coś sensownego doradzić.
Z góry dzięki za pomoc
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Seraf » 17 paź 2011, 19:32

W Białymstoku AC Autogaz posiada kilka modeli aut z tymi silnikami TSI i TFSI i testują je pod względem LPG jednak wyników tych prac nie znam ale "wiedz że coś się dzieje" w tym temacie.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez JohnnyB » 17 paź 2011, 20:14

to jest bezpośredni wtrysk, niezbędna instalacja generacji 5, czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej. Land Renzo się chwali że już ma, podobno wstawiają to do nowych Skód, ale na razie jakoś nie jest to popularne. Z tego co kojarzę auta jeżdżą na dotrysku benzyny co znaczy że palą jednocześnie gaz i benzynę. Zajrzyj na forum LPG dowiesz się czy ktoś się podejmuje gazowania TSI/TFSI i jakie ma rezultaty.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez mlodyMazda » 17 paź 2011, 21:11

Musi działać na LPG jak i w pewnym stopniu na benzynie dlatego ,że w tych silnikach lubią się wtryskiwacze zapiekać i gdy silnik chodzi na LPG to musi dostać pewną dawke benzyny(około 10%) od czasu do czasu ,żeby ochłodzić te wtryskiwacze.Dzieje się to najczęściej na biegu jałowym albo też przy niepełnym obciążeniu mocy silnika.
Słyszałem już o paru zakładach ,które podejmują się zakładania tych instalacji, tylko chciałem usłyszeć opinie od użytkowników takiego auta.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez JohnnyB » 17 paź 2011, 22:00

zatem szczerze wątpię abyś takowych znalazł tutaj ;–),
Zajrzyj na Audi albo LPG.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Tomek6 » 17 paź 2011, 22:04

mlody zagadaj do naszego forumowego kolegi bananmin ;) Prawdopodobnie będzie w stanie udzielić Ci jakiś konkretniejszych informacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Lukano » 18 paź 2011, 00:09

mlodyMazda napisał(a):Dzieje się to najczęściej na biegu jałowym albo też przy niepełnym obciążeniu mocy silnika.

TSI ma wtrysk fazowy, uwarstwiony. Na jałowym pracuje tylko na benzynie, żaden wtryskiwacz gazowy nie jest na tyle szybki, żeby dać radę.
I tak jak pisaliście co któryś wtrysk idzie PB, w celu chłodzenia wtryskiwaczy.
Z tego co czytałem z IV generacją w TSI są same problemy, ja bym na razie się nie zdecydował.
Chodzi słabo, instalacja droga, do tego pali od 10% w wzwyż benzyny, w zależności ile jeździmy w mieście.
Jak już zakładać to tylko V generacja. Ale to koszt 8 tysięcy w górę, nikt nie chce tego zakładać i serwisować w Polsce. A zanim się zwróci to troszkę trzeba jeździć.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mlodyMazda » 18 paź 2011, 04:43

JohnnyB napisał(a):zatem szczerze wątpię abyś takowych znalazł tutaj ;–),
Zajrzyj na Audi albo LPG.


Tam też szukam informacji ale ,żeby zwiekszyć szansę ich znalezienia napisałem też tutaj :P

Lukano napisał(a):I tak jak pisaliście co któryś wtrysk idzie PB, w celu chłodzenia wtryskiwaczy.
.


Bodajże co 4 wtrysk LPG idzie PB .

Lukano napisał(a):Z tego co czytałem z IV generacją w TSI są same problemy, ja bym na razie się nie zdecydował.
Chodzi słabo, instalacja droga, do tego pali od 10% w wzwyż benzyny, w zależności ile jeździmy w mieście.
Jak już zakładać to tylko V generacja. Ale to koszt 8 tysięcy w górę, nikt nie chce tego zakładać i serwisować w Polsce. A zanim się zwróci to troszkę trzeba jeździć.


Właśnie dużo znalazłem wypowiedzi tego typu, więc nie wiem czy nie prosciej będzie kupic diesla i nie zawracać sobie <dupa>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez Demetrios » 18 paź 2011, 09:23

Ja ostatnio rozmawiałem z gazownikiem na ten temat, to gościu powiedział, że tych silników się nie gazuje, ze względu na zbyt wolną pracę wtrysków gazowych (czyli to co powiedział kolega wyżej).
Co prawda są jakieś instalki, ale są one jeszcze nie dokońca dopracowane i lepiej nie być ich testerem.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Lukano » 18 paź 2011, 10:17

Demetrios napisał(a):Co prawda są jakieś instalki, ale są one jeszcze nie dokońca dopracowane i lepiej nie być ich testerem.

Piszesz o IV generacji, V wykorzystuje wtryski benzynowe, nie ma gazowych. Od lat jest dobrze dopracowana, tylko ta cena :]
Kumpel ma saaba 9-5 na V generacji, chodzi rewelacja. Jak pompa wysokiego ciśnienie nie padnie to koszty nie są duże ;)
Wiesz co? Jeszcze mi się przypomniało, że ktoś u nas na forum przecież zagazował CX-a.
A to przecież 2,3 z bezpośrednim wtryskiem. poszukaj na forum, wypowiadał się jak to chodzi.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gazparts » 18 lis 2011, 08:22

mlodyMazda napisał(a):rozważa też opcje silnika 2.0 TFSi i myśli o zgazowaniu właśnie tego motorka

jaki kod silnika jeśli np BPY to nie ma sprawy, wczoraj ustawiałem passata fsi lata na gazie bez problemu, ma najechane 200tys
zapytacie pewnie jak ze zużyciem beny i gazu, otóż powiedzmy palił 9,5 l benzynki średnio
to gazu spali też do 9.5l ale doleje sobie beny do 2-2,5 litra, biorąc pod uwagę drogie paliwa to i tak na gazie taniej lata a cena instalacji jest przystępna (3 z przodu w promocji) :)
i kalkulator
9,5x 5,45= 49,05 100km na benie
9x2,85=25,65 +2,5x5,45=13,62 czyli na gazie koszt 100km to kwota niecałe 40 zł
tak to wygląda jeśli chodzi o STAG 400 DPI
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mlodyMazda » 18 lis 2011, 19:36

Dzięki za odpowiedź ,teraz wybór będzie zależał od tego jaki egzemplarz się znajdzie ;)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto