Światła mocniej święcą po dodaniu gazu na biegu jałowym.
1, 2
Witam, po odpaleniu auta po dłuższym postoju gdy dodaję gazu światła na chwilę mocniej świecą i wracają do normy. Zauważyłem że jak jest chłodniej to dzieje się tak częściej.Macie jakieś pomysły co to może być.
- Od: 7 cze 2010, 16:20
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323f 1.6 1990r –>
Mazda 626 2.0 115 KM 2000r –> Mazda 6 2.0 DISI 155KM 2010r
Sprawdz jakie masz napięcie na wolnych obrotach a jakie powiedzmy w okolicach 2500 obr/min. Sprawdz napięcie na akumulatorze. Jeśli bedzie w okolicach 14V bez wzgledu na obroty to jest okej. Jak niżej niż 12V to 99% alternator do regeneracji/wymiany.
Możesz jeszcze sprawdzić jakie masz prądy na złaczce przy alternatorze. Masz 2 kable, nie pamiętam kolorów ale ważne jest że na jednym powinienieś mieć napiecie miedzy 3-8V a na drugim miedzy 0,7-2V.
Jak coś jest poza zakresem.... alternator do wymiany. Jak się znasz na elektryce możesz spróbować sam wymienić szczotki i łożyska ale ja bym ci polecał jakiś zakład specjalistyczny.
Możesz jeszcze sprawdzić jakie masz prądy na złaczce przy alternatorze. Masz 2 kable, nie pamiętam kolorów ale ważne jest że na jednym powinienieś mieć napiecie miedzy 3-8V a na drugim miedzy 0,7-2V.
Jak coś jest poza zakresem.... alternator do wymiany. Jak się znasz na elektryce możesz spróbować sam wymienić szczotki i łożyska ale ja bym ci polecał jakiś zakład specjalistyczny.
Only japanise technik...
Myślę, że wszystko jest OK i jesteś przewrażliwiony, ale najlepiej zrób pomiary
. Skoro po uruchomieniu silnika nie świeci się kontrolka od ładowania, to po co wymieniać szczotki. Tak samo jeśli nie chałasują łożyska w alternatorze, to nie widzę sensu ich wymiany. Jedyne co w Twoim przypadku może być do wymiany, to regulator napięcia, lub w przypadku gdy "kończy się" twornik, to najlepiej wymienić cały alternator.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Mam zrobiony test i wyszło tak:
– akumulator sprawny w 100%,
– napięcie rozruchu 10,89V w normie,
– test ładowania: bez obciążenia 14,22V, pod obciążeniem 12,48V
– pulsacja napięcia 0,09V w normie
Co o tym myślicie?
Facet powiedział że trzeba rozebrać alternator i wtedy zobaczy co mu dolega koszt orientacyjnie 300zł
– akumulator sprawny w 100%,
– napięcie rozruchu 10,89V w normie,
– test ładowania: bez obciążenia 14,22V, pod obciążeniem 12,48V
– pulsacja napięcia 0,09V w normie
Co o tym myślicie?
Facet powiedział że trzeba rozebrać alternator i wtedy zobaczy co mu dolega koszt orientacyjnie 300zł
- Od: 7 cze 2010, 16:20
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323f 1.6 1990r –>
Mazda 626 2.0 115 KM 2000r –> Mazda 6 2.0 DISI 155KM 2010r
Wymontuj sam i daj do regeneracji. Wymienią szczotki, łożyska, przeszlifują komutator. 300 zł to już przesada, jak nowy alternator możesz kupić za 300-400 zł.
Only japanise technik...
no to teraz juz nie rozumiem. Mi sie tak dzieje caly czas np. swieci sie rezerwa i wlacze kierunkowskas to widac jak lapka rezerwy przygasa w momencie zapalenia sie kierunku. Jak podnosze szyby to lekko przygasaja swiatla i podswietlenie deski. zalozylem temat o tym i mi powiedzieli ze tak ma byc, teraz sie dowiaduje ze to normalne nie jest 
PS. za nowy alternator do nissana sunny z 92 roku 2.0d dalem 540pln
PS. za nowy alternator do nissana sunny z 92 roku 2.0d dalem 540pln

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
lucas83 napisał(a):Mieczyslawie, ja też tak mam u siebie, jednakże temat dotyczy czegoś innego niż przygasanie kontrolek deski rozdzielczej
swiatelka tez mi przygasaja a o tym juz jest temat

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Najlepiej będzie jak zmierzysz u siebie jakie masz ładowanie, wtedy wszystko wyjdzie. Gdzieś czytałem, że zaraz pod odpaleniu samochodu, zanim wzbudzi się alternator przy określonych obrotach, oświetlenie może być minimalnie słabsze, ale po wzbudzeniu alternatora wszystko powinno wrócić do normy i tak już zostać. Na pewno nie może być tak, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a): Na pewno nie może być tak, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy.
u mnie sie dzije tak jak jest wlaczonych za duzo odbiornikow prady, np podgrzewanie tylnej szyby

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
widzisz i tu jest jakis konflikt interesow chyba bo kiedys zalozylem temt o tym i mowili ze tak ma byc. Kiedys sprawdzalem akumulator czy jest naladowany, byl w 98% wiec chyba ladowanie tez jest w porzadku

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Nie, nie ma prawa tak być, że światła świecą jaśniej gdy dodajemy gazu a ciemnieją, gdy gaz zdejmujemy. Być może nie zrozumieliście się.
Kiedyś sprawdzałeś, tzn. kiedy? Sprawdzenie ładowania to jest 5 minut roboty i nawet się nie pobrudzisz przy tym. Skąd wiesz, czy nadal wszystko jest w porządku?
Kiedyś sprawdzałeś, tzn. kiedy? Sprawdzenie ładowania to jest 5 minut roboty i nawet się nie pobrudzisz przy tym. Skąd wiesz, czy nadal wszystko jest w porządku?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
generalnie zwykle za wszelkiego rodzaju przygasanie kontrolek, swiatel itp odbiorników odpowiada slaba lub zwarta masa ewentualnie układ prostowniczy juz sie klania ku ziemi
ale to tak generalnie
ale to tak generalnie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
ok od poczatku (jesli komu to bedzie przeszkadzalo moge zalozyc nowy temat)
w momencie np. wlaczonego kierunkowskazu i palacej sie rezerwy, kontrolka ta przygasa w momencie wlaczania sie kierunkowskazu, innym objawem jest: na postoju gdy zamykam szyby elektryczne przygasaja swiatla do mijaniao raz cale oswietlenie kokpitu (zegary, cala deska z komputerem itd). jesze jeden temat jest taki ze jak podnosze obydwie szyby na raz to ida po maluchu ale jak jedna sie zamknie szybciej (np. byla tylko uchylona w momencie gdy szyba po drugiej stronie byla opuszczona cala) to ta druga dostaje przyspieszenia . Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje a ktos kiedys powiedzial ze tak ma byc co wydaje mi sie lekko dziwne. sprawdzalem akumulator ktorego razu i byl naladowany w 98% w momencie gdy od jakiegos czasu nie wypuszczalem sie poza miasto, wiec wnioskuje ze i ladowanie jest dobre bo cos ten akumulator musi ladowac skoro jest ok.
Nie wiem moze sie myle.
Mam nadzieje ze teraz sie zrozumiemy
PS. Przy np. nawracaniu gdzie predkosc wynosi jakies 2 do 5km/h (na wcisnietym sprzegle lub na luzie) obroty spadaja w momencie krecenia kierownica. Chcialbym zeby to mialo zwiazek z tym co napisalem powyzej
w momencie np. wlaczonego kierunkowskazu i palacej sie rezerwy, kontrolka ta przygasa w momencie wlaczania sie kierunkowskazu, innym objawem jest: na postoju gdy zamykam szyby elektryczne przygasaja swiatla do mijaniao raz cale oswietlenie kokpitu (zegary, cala deska z komputerem itd). jesze jeden temat jest taki ze jak podnosze obydwie szyby na raz to ida po maluchu ale jak jedna sie zamknie szybciej (np. byla tylko uchylona w momencie gdy szyba po drugiej stronie byla opuszczona cala) to ta druga dostaje przyspieszenia . Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje a ktos kiedys powiedzial ze tak ma byc co wydaje mi sie lekko dziwne. sprawdzalem akumulator ktorego razu i byl naladowany w 98% w momencie gdy od jakiegos czasu nie wypuszczalem sie poza miasto, wiec wnioskuje ze i ladowanie jest dobre bo cos ten akumulator musi ladowac skoro jest ok.
Nie wiem moze sie myle.
Mam nadzieje ze teraz sie zrozumiemy
PS. Przy np. nawracaniu gdzie predkosc wynosi jakies 2 do 5km/h (na wcisnietym sprzegle lub na luzie) obroty spadaja w momencie krecenia kierownica. Chcialbym zeby to mialo zwiazek z tym co napisalem powyzej

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6