co to za silnik w 323 C BG

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 14:36

Cześć,
sorki za głupie pytanie. Kupiłem dla żony do dojazdów do pracy Mazdę 323 BG z 1991.
Z dokumentacji i z vinu wychodzi, że jest silnik 1,3 8v.
Zresztą w dowodzie jak bym stoi 49kW....
Poprzedni właściciel twierdzi jednak, że to jest silnik 16v i już sam nie wiem. Dekiel jest jak w 8v.
Znalazłem w tym wątku w poście GofNet-a z dnia 18 maja 2006 zdjęcie silnika 8v. Wygląda niby identyko, ale proszę rzućcie okiem, bo będę chciał kupić rozrząd a nie wiem do czego <lol>
viewtopic.php?f=118&t=22130&hilit=tarcze+hamulcowe

A to zdjęcie silnika z mojej Madzi:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam

Paweł
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez bartek7895 » 16 paź 2011, 15:25

odkrec pokrywe zaworow i zobaczysz ile ma zaworow
Początkujący
 
Od: 11 mar 2011, 14:42
Posty: 13
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG 94r.

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 16:05

No tak, to logiczne, tyle, że później trzebaby założyć chyba nową uszczelkę, a po co ruszać coś co nie cieknie :D
Kurcze patrzę po silnikach na allegro i 1,6 też wygląda podobnie, wręcz identycznie....
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez TALREP » 16 paź 2011, 16:29

Mój 1.6 8v wygladal identycznie :)
Swoja droga czy przypadkiem do 1.3 i 1.6 8v rozrzad tez nie bedzie identyczny <co?>

Jesli mnie pamiec nie myli to w 16v byl inny kolektor dolotowy, ty masz taki jak byl u mnie w 8v
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 16:36

No właśnie 1,6 16v wygląda identycznie :) A co więcej na pokrywie zaworów nie ma też napisane że 16 zaworów :)
Przykład: http://moto.allegro.pl/mazda-323f-89-94 ... 47659.html

Dolot – wygląda także identycznie – chyba ten rozrząd zmienię u mechanika......bo jak mam kupić zły i bujać się później z oddawaniem :|
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez lewy323s » 16 paź 2011, 17:37

Mój 1.6 8V w 323 sedan bg wygląda identycznie, z jedną różnicą. Mianowicie tu jest aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu, a moja ma tzw. elektroniczny z czujnikiem halla (nie ma takiej gruszki na górze tylko wtyczkę trójpinową) :)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 18:16

;P no i nie wiadomo co to za silniczek :D
<glupek2>
zapytam innaczej-gdzie jest nabite jakieś oznaczenie silnika? zaraz sobie ściągnę książkę "sam naprawiam"...

edit
w książce serwisowej jest napisane, że samochody z silnikami 1,4 i 1,6 produkowane do marca 1991 mają silniki 8v, a od marca 1991 mają silniki 16v...
Moja Bagietka jest z 20/03/1991, wychodzi więc na to, że 16v.
Choć zapis w książce jest nielogiczny bo jest też napisane, że 8v były produkowane do marca...
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2011, 19:54

Mam nadzieje że pomogę <oczko> Po lewej 16V – po prawej 8V. Co do pojemnosci – tutaj musisz juz sprawdzic oznaczenie silnika po numerach.

Obrazek

Prosta sprawa. Podobno pokrywy zaworów od 8V nie założymy do 16V i odwrotnie a każda szesnastka ma wybite 16 VALVE...
Druga rzecz to krokowiec – w 16V jest razem z przepustnicą, zaś w 8V na ścianie grodziowej (to coś za kolektorem do którego idzie miedzy innymi jeden wężyk z kolektora)

Co innego, że osprzęt silnika można spasowac zawsze zamiennie. (np. u mnie jest krokowiec od 16V przy przepustnicy, a silnik i kolektor od 8V)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 20:03

Oooo dzięki :)
Czyli mam 8v z kolektorem rurowym od 16v :)
No dobra, czyli 8v :) a oznaczenie silnika gdzie się znajduje szanowni koledzy?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2011, 20:09

Nie ma za co, służe pomocą :) Jaj dobrze pamiętam to "od tyłu" w okolicach początku kolektora idąc od strony filtra ale pewny nie jestem. Wiem z to że to było opisane w "sam naprawiam..." <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 21:53

No właśnie szukam tego nr i d..pa.
W książce jest to opisane: "znajdują się one na zespole napędowym – patrząc w kierunku jazdy z lewej strony z tyłu na korpusie silnika przy miejscu połączenia korpusu silnika i głowicy cylindrów"

Już lubię tą książkę <dupa> Patrząc w kierunku jazdy, czyli powinny być przed nami stojąc przy otwartej masce...Chodzę, świecę z przodu i z tyłu i jedyne nr które widzę to nabite na przepustnicy.
Może ktoś mnie nakierować?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez pawcio1017 » 16 paź 2011, 21:57

Źle interpretujesz :) W kierunku jazdy po lewej stronie tzn. że siedząc w samochodzie tak jakby przed kierowcą. Szukaj – podejrzewam, że moze byc ciezko znaleźć bo pewnie blok troche ubrudzony, zakurzony i moze byc ciezko. Może ktoś z kolegów pomoże?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 22:01

Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez czachus » 16 paź 2011, 22:24

Poddaję się.
Nie widzę nigdzie tych nr nawet w tych miejscach z w/w wątków.
Chyba ślepy jestem.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez TALREP » 17 paź 2011, 08:13

czachus napisał(a):;P no i nie wiadomo co to za silniczek :D
<glupek2>
zapytam innaczej-gdzie jest nabite jakieś oznaczenie silnika? zaraz sobie ściągnę książkę "sam naprawiam"...

edit
w książce serwisowej jest napisane, że samochody z silnikami 1,4 i 1,6 produkowane do marca 1991 mają silniki 8v, a od marca 1991 mają silniki 16v...
Moja Bagietka jest z 20/03/1991, wychodzi więc na to, że 16v.
Choć zapis w książce jest nielogiczny bo jest też napisane, że 8v były produkowane do marca...


A nie przypadkiem od kwietnia :> moja byla z kwietnia i byla przedliftowa <lol> Poza tym ta informacja dotyczy silnikow z wtryskiem paliwa, przed 91 rokiem tez przeciez bylu szesnastki ale tylko z gaznikiem, co jednak nie zmienia twojej sytuacja.

Ja dam sobie reke uciac ze to 8v <faja>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez czachus » 17 paź 2011, 21:25

Żebyś bez ręki później nie łaził :P
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez lewy323s » 18 paź 2011, 18:52

Moja 1.6 8V wg mnie ma silniczek krokowy z przepustnicą i to raczej fabrycznie. Na ściance grodziowej mam za to zawór z wtyczką, który wg, książki kieruje w pewnych warunkach opary z filtra węglowego (ta czarna puszka po lewej, patrząc stojąc przed maską) do kolektora. A inna sprawa że wolne obroty to u mnie magia :)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez czachus » 25 paź 2011, 22:01

Dziś przy okazji wymiany uszczelki pod aparatem zapłonowym, zauważyłem "różnicę".
Nie mam na aparacie gniazda wtyczki, za to sam aparat jest z przewodem zakończonym wtyką wpinaną w gniazdo w okolicy filtra powietrza. To raz.
A dwa-na samym aparacie mam "rzeźbę" w postaci zamontowanej membrany (czerwona strzałka). Membrana jest przymocowana na aparacie poprzez kawałek płaskowniczka dwoma wkrętami-widać, że to raczej samoróbka (niebieska strzałka)
Z membrany wychodzą dwa przewody powietrza, które wchodzą do przepustnicy (żółta strzałka).

Nie widziałem takiego "czegoś" w innych mazdach. W innych aparat zapłonowy ma wtykę i nie ma "garba" :]

Może ktoś mnie oświeci, czemu ta membrana służy i co to za aparat bez gniazda-może ktoś ma podobne rozwiązanie.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Postprzez lewy323s » 26 paź 2011, 13:33

Masz po porostu zapłon tranzystorowy z mechaniczną regulacją. Moment zapłonu jest regulowany z wykorzystaniem siły odśrodkowej i podciśnienia. Wg instrukcji którą mam silniki ośmizaworowe do 91r mają właśnie taki aparat, a mój 1.6 8V z 89r ma elektroniczny jakimś cudem. Widziałem też inne 323 8v sprzed 91r z aparatem elektronicznym. Może to nieścisłość książki...
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez czachus » 26 paź 2011, 18:34

Ale ta membrana nie ma bezpośredniego połączenia z aparatem zapłonowym ona się łączy z przepustnicą.
Dzięki za info.
Czyli generalnie mam 8v <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 00:00
Posty: 17
Skąd: Warszawa, Radom
Auto: Mazda 323 C, BG, 1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323