Witam
Przy zgaszonym silniku przy ruszaniu kierownica lewo prawo słuchać głośny stuk ale czytałem, że to jest normalne w autach ze wspomaganiem i z chwilą uruchomienia silnika luz się kasuje. U mnie się kasuje ale ostatnio słyszę i tak takie delikatne stuki jak ruszam kierownica lewo-prawo... Da sie jakoś ten luz wyregulować ?
luz na kolumnie kierownicy ?
Strona 1 z 1
lepiej sprawdź ale luz na końcówkach drążka bo pewnie wybite już.
Podpinam się do tematu. Nie muszą być to luzy na drążkach. Mam wymienione oba a stuk jaki był nadal istnieje brak mi pomysłów co tam siedzi i jak to usunąć. Może jakieś pomysły?
- Od: 5 lut 2007, 20:21
- Posty: 24
- Skąd: gostyn
- Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r
Maglownica... najlepiej na kanale sprawdzić skąd dobiegają stuki.
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
Stuki dobiegają typowo z kolumny i jestem tego pewien. Tylko co się z tym robi??
- Od: 5 lut 2007, 20:21
- Posty: 24
- Skąd: gostyn
- Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r
Regeneracja maglownicy to koszt chyba coś ok 300 zł 
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
może to coś na wałku w kolumnie kierownicy są dwa łamania i tam jest luz ale musisz wykluczyć luzy w zawieszeniu , samochód prosto się trzyma czy myszkuje po drodze . delikatny luz musi być bo po dotknięciu kierownicy byś zmieniał kierunek jazdy .stukanie czasami jest złudne i wydaje nam się że słyszymy coś tu a okazuje się że to coś innego .u mnie stukało i myślałem że coś nie dokręcili przy wymianie amorów a się okazało że to łącznik stabilizatora odkręcili i zakręcili ponownie podczas wymiany ale już tego nie wytrzymał i hałasował a dzwiękowo to było jakby z górnej cześci mocowania amora , pozostaje tylko szukanie i sprawdzanie innej drogi niema nie jesteśmy w twoim samochodzie i nie słyszymy .
xedos1972
Wszystkie luzy wykluczone, jest po wymianie prawie całego zawieszenia i na 100% stukanie dochodzi z kolumny. Czy jest możliwe samemu ją zregenerować?
- Od: 5 lut 2007, 20:21
- Posty: 24
- Skąd: gostyn
- Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r
Ja wymontowałem kolumnę i zawiozłem do warsztatu który się zajmuje regeneracją. Koszt – 600 zł, gwarancja 12 miesięcy i zero stuków. Samemu bym się z tym nie bawił, zwłaszcza że należy posiadać odpowiedni zestaw naprawczy oraz doświadczenie. Przydało by się również stanowisko do kontroli luzów po regeneracji. Samo ustawienie śruby regulacyjnej listwę nie jest łatwe – gdy się ją za mocno przykręci to kierownica nie będzie odbijała + większe zużycie pompy itd. .. same problemy. Za 600 zł masz spokój ducha.
Pozdrawiam,
Daniel
Pozdrawiam,
Daniel
- Od: 28 maja 2009, 20:23
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)
A może kolego podrzuciłbyś strategię (kolejność czynności) przy wyjmowaniu maglownicy, bo mnie też czeka niestety regeneracja, a nie wiem jak się zabrać do demontażu?
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
ja sie dopne do tematu, u mnie jest luz na kierownicy czy to na zapalonym czy zgaszonym silniku ( wspomaganie jest ) a objawia sie myszkowaniem podczas jazdy niezaleznie od predkosci, jesli jade pomalu i skrecam dosc mocno to mam wrazenie ze kierownica swoje a kola swoje... 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości