luz na kolumnie kierownicy ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafal700 » 26 maja 2011, 17:25

Witam

Przy zgaszonym silniku przy ruszaniu kierownica lewo prawo słuchać głośny stuk ale czytałem, że to jest normalne w autach ze wspomaganiem i z chwilą uruchomienia silnika luz się kasuje. U mnie się kasuje ale ostatnio słyszę i tak takie delikatne stuki jak ruszam kierownica lewo-prawo... Da sie jakoś ten luz wyregulować ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 26 maja 2011, 23:04

lepiej sprawdź ale luz na końcówkach drążka bo pewnie wybite już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ja-radek22 » 16 paź 2011, 10:26

Podpinam się do tematu. Nie muszą być to luzy na drążkach. Mam wymienione oba a stuk jaki był nadal istnieje brak mi pomysłów co tam siedzi i jak to usunąć. Może jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2007, 20:21
Posty: 24
Skąd: gostyn
Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r

Postprzez piotrek88z » 16 paź 2011, 11:56

Maglownica... najlepiej na kanale sprawdzić skąd dobiegają stuki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez ja-radek22 » 16 paź 2011, 20:33

Stuki dobiegają typowo z kolumny i jestem tego pewien. Tylko co się z tym robi??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2007, 20:21
Posty: 24
Skąd: gostyn
Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r

Postprzez piotrek88z » 17 paź 2011, 18:40

Regeneracja maglownicy to koszt chyba coś ok 300 zł :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez xedos1972 » 17 paź 2011, 20:24

może to coś na wałku w kolumnie kierownicy są dwa łamania i tam jest luz ale musisz wykluczyć luzy w zawieszeniu , samochód prosto się trzyma czy myszkuje po drodze . delikatny luz musi być bo po dotknięciu kierownicy byś zmieniał kierunek jazdy .stukanie czasami jest złudne i wydaje nam się że słyszymy coś tu a okazuje się że to coś innego .u mnie stukało i myślałem że coś nie dokręcili przy wymianie amorów a się okazało że to łącznik stabilizatora odkręcili i zakręcili ponownie podczas wymiany ale już tego nie wytrzymał i hałasował a dzwiękowo to było jakby z górnej cześci mocowania amora , pozostaje tylko szukanie i sprawdzanie innej drogi niema nie jesteśmy w twoim samochodzie i nie słyszymy .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ja-radek22 » 17 paź 2011, 21:32

Wszystkie luzy wykluczone, jest po wymianie prawie całego zawieszenia i na 100% stukanie dochodzi z kolumny. Czy jest możliwe samemu ją zregenerować?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2007, 20:21
Posty: 24
Skąd: gostyn
Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r

Postprzez rootmaster » 25 paź 2011, 05:43

Ja wymontowałem kolumnę i zawiozłem do warsztatu który się zajmuje regeneracją. Koszt – 600 zł, gwarancja 12 miesięcy i zero stuków. Samemu bym się z tym nie bawił, zwłaszcza że należy posiadać odpowiedni zestaw naprawczy oraz doświadczenie. Przydało by się również stanowisko do kontroli luzów po regeneracji. Samo ustawienie śruby regulacyjnej listwę nie jest łatwe – gdy się ją za mocno przykręci to kierownica nie będzie odbijała + większe zużycie pompy itd. .. same problemy. Za 600 zł masz spokój ducha.
Pozdrawiam,
Daniel
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 20:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Postprzez guaz » 16 gru 2011, 11:47

A może kolego podrzuciłbyś strategię (kolejność czynności) przy wyjmowaniu maglownicy, bo mnie też czeka niestety regeneracja, a nie wiem jak się zabrać do demontażu?
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez rafal700 » 16 gru 2011, 11:49

U mnie stuk powodowały wybite obie końcówki drążka, do tego lewy drążek kierowniczy a na deser prawy sworzeń wachacza.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez kastasqad89 » 21 gru 2011, 01:19

ja sie dopne do tematu, u mnie jest luz na kierownicy czy to na zapalonym czy zgaszonym silniku ( wspomaganie jest ) a objawia sie myszkowaniem podczas jazdy niezaleznie od predkosci, jesli jade pomalu i skrecam dosc mocno to mam wrazenie ze kierownica swoje a kola swoje... :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323