Cykanie w silniku
1, 2
Witam,
od niedawna moja Mazda 3, 2.0, 150 KM zaczęła dziwnie cykać. Częstotliwość cykania w silniku nasila się z podkręceniem obrotów. Kiedyś ktoś powiedział mi, że wymienię olej i będzie w porządku. Nie znam się zbyt dobrze ale to chyba nie jest wina oleju? Olej mam raczej czysty, dobry.
Czy wiecie co to może być? Jak się tego pozbyć żeby to nie pociągnęło jeszcze za sobą czegoś poważniejszego?
Pozdrawiam i proszę o pomoc,
Łukasz
od niedawna moja Mazda 3, 2.0, 150 KM zaczęła dziwnie cykać. Częstotliwość cykania w silniku nasila się z podkręceniem obrotów. Kiedyś ktoś powiedział mi, że wymienię olej i będzie w porządku. Nie znam się zbyt dobrze ale to chyba nie jest wina oleju? Olej mam raczej czysty, dobry.
Czy wiecie co to może być? Jak się tego pozbyć żeby to nie pociągnęło jeszcze za sobą czegoś poważniejszego?
Pozdrawiam i proszę o pomoc,
Łukasz
Mazda 3 – 2.0 – 150 KM – sedan – benzyna
Ja u siebie mam to samo fakt jak wymieniłem olej to cykanie ustało słychać je tylko jak silnik jest zimny tylko przez może 2 sekundy spróbuj wymienić olej może to faktycznie pomoże.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Olej olejem, może po prostu luz zaworowy jest zły, u mnie w 1.6 jest podobnie przy dzisiejszych temp, oczywiście problem ustaje po rozgrzaniu silnika. I już rok temu myślałem o ustawianiu luzu. Nie wiem jak jest u ciebie ale w 1.6 luz zaworowy jest ustawiany mechanicznie a nie hydraulicznie.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):Olej olejem, może po prostu luz zaworowy jest zły, u mnie w 1.6 jest podobnie przy dzisiejszych temp, oczywiście problem ustaje po rozgrzaniu silnika. I już rok temu myślałem o ustawianiu luzu. Nie wiem jak jest u ciebie ale w 1.6 luz zaworowy jest ustawiany mechanicznie a nie hydraulicznie.
mam tak samo troszkę mnie to irytuję ale jak blumek piszesz po rozgrzaniu silnika problem ustępuję
Każdy z nas może inaczej interpretować to "cykanie" nie jesteśmy w stanie obsłuchać silnika każdego z nas forumowiczów, nagrania itp nie odzwierciedlą tego o czym chce się powiedzieć. Jednak wydaje się mi się że wielu z nas, nie jest świadomych tego że takowy luz zaworowy jest jakoś ustawiany w silnikach. Powiem szczerze, że osobiście wole silniki z mechanicznym nastawem luzu, jak zaniedbane silniki z hydraulicznymi popychaczami, gdzie często dochodzi do zapieczenia popychacza przez np. nieumiejętny dobór oleju lub zbyt rzadką jego zmianę.
Miałem okazję rozebrać sporo silników, które niby pracowały dobrze i nic im nie dolegało. Podam przykład może trochę nie symetryczny do naszych silników i archaiczny, ale silnik z kadeta 1,6 '89, remontowany w 2005 na częściach oryginalnych.... w 2009 doczekał się po raz drugi wymiany uszczelki pod głowicą i co?.... 7 z 8 popychaczy nie dało się ruszyć nawet młotkiem.
Także polecam każdemu z nas o zainteresowanie się tym, bo podobno nie droga to sprawa, ale tez nie ma co się denerwować jak przy niskich temperaturach silnik postuka trochę ( powiedzmy do 15 sec)
Miałem okazję rozebrać sporo silników, które niby pracowały dobrze i nic im nie dolegało. Podam przykład może trochę nie symetryczny do naszych silników i archaiczny, ale silnik z kadeta 1,6 '89, remontowany w 2005 na częściach oryginalnych.... w 2009 doczekał się po raz drugi wymiany uszczelki pod głowicą i co?.... 7 z 8 popychaczy nie dało się ruszyć nawet młotkiem.
Także polecam każdemu z nas o zainteresowanie się tym, bo podobno nie droga to sprawa, ale tez nie ma co się denerwować jak przy niskich temperaturach silnik postuka trochę ( powiedzmy do 15 sec)
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Więc postanowione. Olej i tak wymienię bo nie zaszkodzi, a co do luzu zaworowego to udam się do mechanika, może będzie wiedział co z tym zrobić:)
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Łukasz
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Łukasz
Mazda 3 – 2.0 – 150 KM – sedan – benzyna
IMO na filmiku slychac klapki VRIS , zawory cykaja troche inaczej.
Tak na prawde to wymienic kolektor...
Tylko po co , mechanicznie " stukające " klaki VRIS nic nie psują , ot po prostu stukają , zamiast wsłuchiwać się w każdy szelest , zacznijcie cieszyć się autkami i jazdą 
w80 napisał(a):może to klimatyzacja? wersje z usa tak mają
Przepraszam bardzo, jak maja wersje USA
Zgadza się, tylko co ma do tego czy auto jest z USA czy z EUR. Każda Mazda będzie "cykała" tak samo i chyba pod warunkiem, że ma automatyczną klimatyzacje ustawiona w trybie eco.
- Od: 4 paź 2011, 09:17
- Posty: 454 (0/2)
- Skąd: Zgierz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR
Podobne i zarazem dziwne zjawisko występuje u mnie. A pisałem o tym tutaj: viewtopic.php?f=114&t=129002
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Mnie też to cykanie na klapki wygląda...
Moja madzia –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=116073
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
- Od: 24 paź 2010, 14:41
- Posty: 107
- Skąd: Bielsko Biała
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości