
swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie
Strona 1 z 1
Witam z dwa tygodnie temu zrobilem swapa z 1,6 na 1,8 dohc 128km i spalanie mam kolo 13l/100 gazu przy normalnej jezdzie. Dodadam ze ta sekwencja byla juz z tym silnikiem. Czujnik plynu wymienilem. Zastanawiam sie jeszcze nad sonda i brakiem katalizatora. Mozecie mi cos jeszcze poradzic? I zastanawia mnie jeszcze czy te silniki budza sie przy 3900obr bo wtedy dopiero czuc jakams moc?! I jak sie zachowuje silnik po wymianie paska rozrzadu gdy na wale korbowym przestawiony jest o zabek? Bo gociu od ktorego kupilem silnik mowil ze wymienial pasek z 2000km temu i moze zle go ustawili?! 

- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Co do spalania to nie podpowiem, ale u mnie 1.3 przy zwykłej, dynamicznej jeździe pali około 10 więc nic mnie nie zdziwi
Co do paska... Zależy o w którą stronę przestawiony jest ten pasek. Jak do przodu o jeden to jest przyspieszony zapłon delikatnie. Z tego co wiem, to niektórzy specjalnie potrafią ustawaić o jeden do przodu bo wtedy podobno osiąga się troszke większą moc... Ale takie historie znam tylko z opowieści.
P.S zadzwonie jutro jakoś bo zaraz wyjeżdżam a wróce raczej późno
P.S zadzwonie jutro jakoś bo zaraz wyjeżdżam a wróce raczej późno

Moj DOHC pali jakieś 10-11 na mieście przy normalnej jeździe. 13 to już trzeba dobrze deptać.
Moim zdaniem silnik jest bardzo dynamiczny i czuć właśnie prawie od samego dołu.
palkerson miał przestawiony jeden ząbek tylko w rowerze. Objawy były jak u Ciebie, nie chciał jechać i dużo palił.
Moim zdaniem silnik jest bardzo dynamiczny i czuć właśnie prawie od samego dołu.
palkerson miał przestawiony jeden ząbek tylko w rowerze. Objawy były jak u Ciebie, nie chciał jechać i dużo palił.
No wlasnie ma dziure w obrotach jutro zobacze te znaki na kole od walu.
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Witam wszystkich mam maly problem a mianowicie posiadam Mazde 323F BG 1.6 16v silniczek ma juz kilka set tys. km nabite ;/ i w zwiazku z tym chcialbym mu zrobic swapa na silnik 1.8 a nawet zastanawialem sie nad silniczkiem 2.0 v6 pisze o tym bo potrzebuje pomocy a mianowicie osoby ktora juz robila takiego swapa najlepien na 2.0 mialbym kilka pytan odnosnie takiego swapa glownie chodzi o przerobki i te sprawy bardzo prosze o pomoc bede bardzo wdzieczny jak by byla jakas chetna osoba ktora poswieci mi pare uwag bardzo prosze o odpowiedz mozna rowniesz pisac na maila- kamilek160191@wp.pl z gory dziekuje za pomoc (jezeli ktos pomoze wysle maly prezecik
za poswiecony czas) ;]
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 19 lut 2011, 21:40
- Posty: 10
- Skąd: Strzeleczki
- Auto: 323F BG 1.6 16V
323F BG GT 1.8 DOHC
Koledzy problem rozwiazany, jednak pasek byl przestawiony o zabek 
A kolego kamilek20 swap na 1,8 dohc nie jest trudny. Na poduszki pasuje tylko jeden kabel trzeba dolozyc przy wtyczce od komputera i zmienic kostke przylaczeniowa wtryskow. Oraz zmienic przeplywke i przydalo by sie pompe paliwa bo od 1,6 sobie nie radza do konca
A kolego kamilek20 swap na 1,8 dohc nie jest trudny. Na poduszki pasuje tylko jeden kabel trzeba dolozyc przy wtyczce od komputera i zmienic kostke przylaczeniowa wtryskow. Oraz zmienic przeplywke i przydalo by sie pompe paliwa bo od 1,6 sobie nie radza do konca
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 23:18 przez szmudi323bg, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
No to jednak dobra diagnoza
Spalanie wróciło do normy? Szmudi zadzwonie jutro w sprawie tej instalki bo ostatnio czasu brak a w niedziele nie chciałem głowy zawracać 

spalania jeszcze nie sprawdzalem ale teraz mocy przybylo 
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Tematów na temat swapu były setki, wszystko przewałkowe wzdłuż i w poprzek
Tak w skrócie: niezbędna jest wiązka i ECU. Skrzynie możesz zostawić od 1.6, jakbys chciał założyć od 1.8 DOHC to musisz też wymienic półosie, zamach i sprzęgło. Jak chcesz krótką to od 1.3
Docisk i tarcze sprzęgła warto zamontować od 1.8 SOHC bo od 1.6 może się ślizgać.
Tak w skrócie: niezbędna jest wiązka i ECU. Skrzynie możesz zostawić od 1.6, jakbys chciał założyć od 1.8 DOHC to musisz też wymienic półosie, zamach i sprzęgło. Jak chcesz krótką to od 1.3
Docisk i tarcze sprzęgła warto zamontować od 1.8 SOHC bo od 1.6 może się ślizgać.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
niezbyt macie tu to poukladane ;/ pare tematow jest ale malo konkretow, tak wlasnie ten silnik bedzie wkladany dohc szukam danych jak narazie na co mam sie przygotowac dodam ze to mazda 323 IV bg ale nie f-ka i dzieki za wyrozumialosc a nie ujarzmianie kotka za pomoca mlotka 

- Od: 3 mar 2012, 17:46
- Posty: 17
- Auto: vw golf mk1, mazda 323 IVgen.
skąd jesteś??
może chcesz kupić silnik do przekładki??
może chcesz kupić silnik do przekładki??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
poznan sie klania drogi kolego ? a jaka cena cie interesuje ? nie ukrywam ze to moze nastapic dopiero za miesiac albo dwa a nie zaczne projektu na groba rore bo jednego jeszcze nie skonczylem a magada jest tymczasowym dupo wozem i rajdowka na kjs bedzie tzn zabawka do poswirowania 

- Od: 3 mar 2012, 17:46
- Posty: 17
- Auto: vw golf mk1, mazda 323 IVgen.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość