Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mądry » 9 paź 2011, 13:01

BartekB napisał(a):czy webasto korzysta zczujnika temperatury zewnętrznej mazdy ??
pomiędzy chłodnicą a zderzakiem / grilem znajuduje się tylko taki czujnik
http://allegro.pl/mazda-6-czujnik-tempe ... 95865.html

jak zasymulować temperaturę poniżej 7st C ???

pozdrawiam

Tak, z tego czujnika korzysta także webasto. Najprostszym sposobem spadku temperatury jest poczekanie na zimę :D , zaś często praktykowanym przeze mnie sposobem jest po prostu dezodorant, bierzesz go i psikasz go na czujnik i tak przez ok minutę. Wczoraj przy naprawie webasto w touranie schłodziłem tym sposobem czujnik temperatury do -7.5st C <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez BartekB » 9 paź 2011, 20:48

super....
dzięki za konkretną odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez bocian.24 » 10 paź 2011, 18:13

Witam!
Mam pytanie. Niedawno zakupiłem Mazdę 6 kombi rok 2003 diesel i jestem nowicjuszem. Idzie zima a ja nie wiem jak działa moje webasto. Czy podczas mrozów uruchamia się automatycznie? chciałbym zamontować by je uruchomić ręcznie i ile by mnie kosztowało montaż tego urządzenia wewnątrz auta. Proszę o porady
bocian.24
 

Postprzez Wojtek » 10 paź 2011, 20:34

bocian.24 napisał(a):Mam pytanie. Niedawno zakupiłem Mazdę 6 kombi rok 2003 diesel i jestem nowicjuszem. Idzie zima a ja nie wiem jak działa moje webasto. Czy podczas mrozów uruchamia się automatycznie? chciałbym zamontować by je uruchomić ręcznie i ile by mnie kosztowało montaż tego urządzenia wewnątrz auta. Proszę o porady

witam leniuszka ;)
moze zamiast pytac o rady itp... zastosowalby sie sie kolega do naszych forumowych zasad?
przypomne ;)

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

temacik jak znalazl:

viewtopic.php?f=60&t=20211&hilit=webasto+instrukcja

Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez BartekB » 10 paź 2011, 20:41

kolego bocian ... najszybciej sprawdzić webasto stosując patent podawany 2 posty wyżej (dezodorant na czujnik temperatury przy włączonej stacyjce).

Jeśli zacznie coś chuczeć /cykać/buczeć to znaczy że działa ... możesz sprawdzić ręką koło prawego mocowania przediego amortyzatora pod podszybiem czy robi się ciepło...


Pytanie do pozostałych :

Wymieniłem niedawno pompę wody webasto... urządzenia ożyło wszystko super... tylko dlaczego pompka uruchamia się zaraz po włączeniu zapłonu??

Czy oznaczo to że teraźniejsza temperatura "wymusza" uruchomienie webasto wraz z pompkę niezależnie od programu (jajko on/off)??

Co dziwne samochód niby się nagrzeje (temp. silnika na połowie wsaźnika ) po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu dokładnie słychać start elektrycznej pompki...

czy to normalne zachowanie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez mądry » 10 paź 2011, 23:31

Jeśli masz rozbudowane webasto według powszechnie stosowanego schematu w szóstkach to tak, to normalne. Ktoś z forum już wspominał że można zastosować dodatkowy przekaźnik który po uruchomieniu silnika odłączał by pompkę w celu jej oszczędzenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez BartekB » 11 paź 2011, 08:46

szczerze mówiąc to nie mam zielonego pojęcia czy webasto było "rozbudowywane" czy nie – mazdę niedawno nabyłem.... (Niemcy)

Patrząc na moc webasto – 26W myślę że jest to rozbudowane dogrzewacz.

Przed chwilą kopnąłem się do auta (stoi w sumie już 3h bez uruchamiania na dworze) przekręciłem kluczyk od stacyjki .. i szybciej niz radio uruchomiła się pompka, ale webasto w trybie dogrzewacza nie startuje ... (za wysoka temperatura)

Skoro tak ma być ... zastanawiam się tylko po co ??

Po co ma się włączać pompka bez webasto tylko prz włączonym zapłonie ??

Sprawa zmienia postać rzeczy jeśli webasto uruchomiło by się – to rozumiem .... (ciepło w kabinie bez konieczności uruchamiania silnika)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez mądry » 11 paź 2011, 11:14

Podstawowe pytanie to czy posiadasz w kabinie sterowanie do webasto? Taki jajowaty zegarek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez BartekB » 11 paź 2011, 12:02

tak posiadam ...

Pisałem że jest to ogrzewanie postojowe a nie dogrzewacz ... jednak nie wiem czy tak było od początku...

Niezależnie czy na "jajku" jest aktywny program czy nie pompka + zapłon = praca pompki

– jajko wył. (brak aktywnego programu/ w trybie "spoczynku"– nic na wyświetlaczu)
– webasto nie działa ( nie pstryka/ huczy ...nic)
– nadmuch w aucie wył.
– zapłon

i w takich warunkach ZAWSZE działa pompka obiegu wody .... niezależnie od wszystkiego ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez bocian.24 » 12 paź 2011, 17:07

No tak to już czytałem zasadę działania webasto ale nie mam tego magicznego zegarka do ustawienia w wewnątrz kabiny. Czy bez tego podczas mrozów włącza się automatycznie po przekręceniu stacyjki?
bocian.24
 

Postprzez Elmerwawa » 12 paź 2011, 17:18

Tak załączy się przy temp około 7stopni po odpalaniu silnika.
Panowie postęp dziś udało mi się połączyć z webasto za pomocą VAG KKL(niebieski) za zegarem za pomocą oprogramowania ThermoTest V2.12
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez BartekB » 12 paź 2011, 17:34

gratuluję Elmerwawa ... ja niestety nie mam czasu się pobawić ale właśnie podejrzewałem ze to kwestia wersji softu...

Elmerwawa mam jeszcze jedną prośbę .. jeśli posiadacz "pełne" webasto ... prosze sprawdz w swoim aucie jak zachowuje się Twoja pompka obiegu wody ... 2 posty wyżej opisane jest o co mi chodzi....

POzdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Elmerwawa » 12 paź 2011, 18:50

Ja mam rozbudowany dogrzewacz więc po przekręceniu kluczyka do zapłonu pompka pracuje, trochę mnie to irytuje ale ma jeden duży plus,zimą wysiądę z auta a ktoś w nim będzie siedział i kluczyk przekręcony będzie do kontrolek pompa będzie tłoczyć wodę przez nagrzewnice przez co w środku będzie ciepło tak jest np w Oplu Omedze. Słyszem ze można dołożyć drugi przekaźnik jednak nie zagłębiałem się w temat a z chęcią na wiosnę zastosował bym ten patent z przekaźnikiem.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez BartekB » 12 paź 2011, 19:36

dzięki <spoko>
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez mądry » 12 paź 2011, 23:05

No muszę się pochwalić że od dziś jestem posiadaczem rozbudowanego webasto :D . Muszę szczególnie podziękować koledze qzym który podał mi parę cennych rad, i jasno odpowiedział na każde z moich pytań <piwo>
Jeszcze tylko zmiana opon i mogę zimę zaczynać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Vivaldi71 » 13 paź 2011, 09:28

Witam Wszystkich mam nadzieje że dobrze trafiłem z pytaniem.
Zakupiłem autko Mazda 6 2.0 2003r, z nie podłączonym webasto, bezpiecznik spalony, wrzuciłem nowy i o dziwo zaskoczyło.
Ale teraz mam problem ponieważ jeśli webasto nie działa, nie mogę włączyć na konsoli normalnego ogrzewania, klimy, nie wyświetla się spalanie, ogólnie działa tylko audio i zegarek
Mam nadzieję że ktoś pomoże :| :| :|
Zaznaczam że jesli webasto uruchomione to wszystko działa jeśli wyłącze a nawet wyciągnąłem bezpiecznik który założyłem .
wszystko znika
Vivaldi71
 

Postprzez Elmerwawa » 13 paź 2011, 11:29

Panowie czym może być spowodowany błąd "za wczesne rozpoznanie płomienia"?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez kobyll » 14 paź 2011, 23:19

kobyll napisał(a):
Elmerwawa napisał(a):Panowie czym może być spowodowany błąd "za wczesne rozpoznanie płomienia"?


Może siatka zwierać z sztyftem w komorze spalania... i wtedy sztyft nie ma poprawnej rezystancji podczas swojej pracy. Jest tak, że sztyft jak się nagrzewa powinien mieć odpowiednią rezystancję.

Piecyk w mazdach 2002-2005 już powinno się rozebrać i przeczyścić z węgla/nagaru, mój był w połowie oblepiony. Czasami nawet wymienić całą komorę spalania ze względu na zapchaną siatkę przez którą dostarczane jest paliwo do wewnątrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Elmerwawa » 14 paź 2011, 23:47

tak się zdarzyło że z pytaniem wystąpiłem przed szeregi, błąd mi się ukazał nie wiem czemu podczas pierwszego odpalania przez termo test, po uruchomieniu zegara 1533 piecyk zadymił na biało dość mocno, po ponownym uruchomieniu brak dymu piecyk pracuje cicho mimo braku tłumika słychać go dopiero będąc blisko auta nagrzewa się szybko ogólnie rewelacja, teraz nachodzi chęć zdalnego sterowania piecem i tu pytanie czy na zdjęciu są prawidłowo wyprowadzone z jajka przewody równolegle od przycisku z płomieniem ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez sraptak » 18 paź 2011, 00:02

Kilka dni temu dopadło mnie F-- na wyświetlaczu. Pompa cieczy i dmuchawa uruchamiały się normalnie, pompka paliwa natomiast milczała. Próby resetu nie pomogły. Wyciągnąłem filtr paliwa, wydostałem na zewnątrz pompkę paliwa (na ile pozwalały przewody paliwowe) odłączyłem wtyczkę od pompki. Podałem na styki kilkanaście razy napięcie z akumulatora (powstała teoria, że mogła się zastać nieużywana przez lato, a impulsy ze sterownika mogą być za krótkie aby ruszyć elektromagnes z tłoczkiem, ale pompka praktycznie od pierwszego przyłożenia napięcia "cykała" prawidłowo). Na wypiętej pompce a wpiętym woltomierzu (aby sterownik widział jakąkolwiek oporność) zresetowałem jeszcze dwukrotnie webasto (uruchomienie płomykiem i w tym czasie wyciągniecie bezpiecznika heater na kilkanaście sekund). Po zmontowaniu wszystkiego ruszyło od kopa. Czy diagnoza była słuszna – ciężko powiedzieć, ale operacja się udała i pacjent nie zmarł. Mam nadzieję, że komuś tym pomogę.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:21
Posty: 18
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 121 KM | 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6